En el marc de l'exposició Llorenç Barber. Arxiu d'escoltes. #IVAM35

ConversesIVAM Centre Julio González

En el marc de l’exposició Llorenç Barber. Arxiu d’escoltes, organitzem esta jornada, comissariada per Lorenzo Sandoval i Montserrat Palacios, que revisa i actualitza l’obra de l’artista.

El treball de Barber és un convocar continu de les relacions del viu. El títol d’esta sessió de conferències es pren, en primer lloc, d’un dels seus concerts primigenis de ciutat, que referix a una inscripció present en una campana. La segona part, prové d’una de les seues peces: Ex Humiitas Sonus. Obice sonata per a aigües i flauta(s) (1978) Ambdues ens indiquen de la importància de la noció d’ecosistema en la pràctica de Llorenç Barber.

Tant la ciutat com la intempèrie són agents actius en la pràctica d’este músic i artista singular, que entén els espais no com a fons sobre els quals actuar, si no com a elements que participen de la producció acústica de les seues propostes. La conferència de Siegfried Zielinski ens ofereix diversos punts d’entrada en el treball de l’artista, des de l’ecologia i la música de ciutats.

PROGRAMA

18.00 h – Sobre la ciutat com a caixa de música, instrument i màquina espaciotemporal oberta. Siegfried Zielinski

 

Relacionats

Llorenç Barber. Arxiu d’escoltes

08 feb. 2024 – 16 jun. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González

Sobre la ciutat com a caixa de música, instrument i màquina espaitemporal oberta. Siegfried Zielinski

29 mai. 2024
ConversesIVAM Centre Julio González

Conferència en el marc de l'exposició Llorenç Barber. Arxiu d'escoltes. #IVAM35

ConversesIVAM Centre Julio González

La paraula conferència deriva de conferir, “portar juntament amb”. Abans que este terme quedara reduït a una certa idea de dissertació, conferir significava conversar. Evocant este vell significat, esta conferència pretén portar juntament amb el públic alguns dels elements que, articulats, fan de la música de Llorenç Barber una proposta d’ecologia sonora. Per a això, es pren com a punt de partida la ecosofía de Félix Guattari i es proposen tres passejos per les propostes de Barber:

1. El primer passeig recorre l’ecologia de l’entorn en el qual ens trobem a través de la música d’intempèrie a la qual al·ludix Barber.
2. El segon passeig consistix en una xicoteta incursió en l’ecologia mental ajudats amb la imatge del músic porós o, si es preferix, el músic que no usa impermeable.
3. El tercer passeig s’introduïx en l’ecologia social que funda la música del nosaltres i l’escolta col·lectiva.

Amb estos tres passejos, es vol traçar una cartografia sonora i vital en la qual el sonar de l’aigua actuarà de canal privilegiat –encara que no únic–, que permetrà xopar-nos d’una música i una escolta en la qual no es volen distàncies innecessàries. S’obrirà llavors el plaer de l’escolta compartida. Una escolta que és sempre una conversa silenciosa i sonora amb el mitjà que habitem.

Carmen Pardo Salgado és professora Titular de la Universitat de Girona i investigadora postdoctoral en la unitat IRCAM-CNRS de París (1996-1998; 2018). Es va fer càrrec de l’edició i traducció del llibre de John Cage, Escrits a cau d’orella (1999). És autora de Música i Pensament. Apunts d’una trobada (2020); En el silenci de la cultura (2016); L’escolta obliqua: una invitació a John Cage (2014/ Coup de cœur 2008 de l’Académie Charles Cross); Les TIC: una reflexió filosòfica (2009); Robert Wilson (amb Miguel Morey, 2003). Comissària adjunta de l’exposició Trobades de Pamplona 1972: Fi de festa de l’art experimental (MNCARS, 2009-2010).

Relacionats

Llorenç Barber. Arxiu d’escoltes

08 feb. 2024 – 16 jun. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González

Escoltes i plurifocalitat. Jornada al voltant de Llorenç Barber

09 feb. 2024
ConversesIVAM Centre Julio González

Vivos Voco: Que l’aire de la teua boca isca de l’aigua. Jornada al voltant de Llorenç Barber

29 mai. 2024
ConversesIVAM Centre Julio González

Conferència en el marc de l'exposició Llorenç Barber. Arxiu d'escoltes. #IVAM35

ConversesIVAM Centre Julio González

En el marc de l’exposició Llorenç Barber. Arxiu d’escoltes, Siegfried Zielinski impartirà una conferència vinculada amb l’obra de Llorenç Barber. Zielinski proposa una reflexió que pren la peça Ars Acustica de Llorenç Barber com a punt de partida. Es tracta d’un art de l’escolta i de la posada en escena acústica en l’espai públic, especialment a la ciutat.

Les ciutats són llocs privilegiats per a iniciar, desenvolupar i assentar contactes. En si mateixes, són autèntics intercanvis de contactes. Dit en termes tecno sociològics, les ciutats són màquines de generar trobades culturals i artístiques en termes tàctils, visuals i acústics. En este sentit, les ciutats atractives són espais per al possible. Són estructures espaciotemporals en les quals pot tindre lloc un intercanvi concentrat i ràpid d’informació que, al seu torn, inicia, organitza, dinamitza i compassa processos diversos i ràpids de presa de decisions, així com experiències socials i culturals. Clubs, esglésies, sales de concerts, entorns urbans, places, restaurants, bars, cafés, parcs i ponts parlen als qui els utilitzen i viceversa. Des d’una perspectiva mediàtica, les pròpies ciutats generen idees, projeccions, canvis i decisions de manera activa. La forma en què les tractem des de l’art és decisiva per als nostres futurs modes de vida.

Esta conferència utilitza un enfocament arqueològic dels mitjans de comunicació, al costat d’una selecció d’exemples, per a examinar com s’han desenvolupat estes relacions. Les ciutats més atractives ja eren intel·ligents abans de la introducció de programes especials de control de la intel·ligència artificial. Augmenten la freqüència d’interacció entre ciutats, residents i visitants. Però també tendixen a empobrir les trobades conscients en el món real, la poesia del moment oportú en la vida quotidiana, que fan de la gran ciutat un cimbell tan atraient. Si realment vols estar sol en el segle XXI, no et mudes al camp sinó a un gratacel anònim d’una megalòpoli, i posa’t auriculars en els espais públics per a no perdre’t ni un sol so de les càmeres de ressò d’internet.

Siegfried Zielinski és catedràtic emèrit de Teoria dels Mitjans en la Universitat de les Arts de Berlín, catedràtic Michel Foucault d’Arqueologia dels Mitjans i Tecno-Cultura en la European Graduate School (EGS) i professor visitant en la Universitat Tongji de Shanghái.

Va ser rector fundador (1994-2000) de l’Acadèmia d’Arts Mediàtiques de Colònia, director de l’Arxiu Vilém Flusser (1998-2016) i rector de la Universitat d’Arts i Disseny de Karlsruhe (2016-2018). Zielinski ha publicat nombrosos treballs sobre arqueologia i variantología de les arts i els mitjans de comunicació. En col·laboració amb Peter Weibel, també ha treballat com a comissari d’exposicions sobre Vilém Flusser –Els autòmats d’Al·là– o sobre Ramon Llull i les seues màquines pensants. Juntament amb el músic i compositor FM Einheit ha produït recentment peces sonores crític poètiques per a la plataforma MusicAeterna de Teodor Currentzi i diverses emissores de ràdio alemanyes. Zielinski és membre electe de l’Acadèmia de les Arts de Berlín i de l’Acadèmia de Ciències i Arts de Renània del Nord-Westfàlia.

Videos

Relacionats

Llorenç Barber. Arxiu d’escoltes

08 feb. 2024 – 16 jun. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González

Escoltes i plurifocalitat. Jornada al voltant de Llorenç Barber

09 feb. 2024
ConversesIVAM Centre Julio González

Vivos Voco: Que l’aire de la teua boca isca de l’aigua. Jornada al voltant de Llorenç Barber

29 mai. 2024
ConversesIVAM Centre Julio González
ConvocatòriaIVAM Centre Julio González

Dimecres, 24 d’abril de 2024
• 11.00 h
• Auditori Carmen Alborch de l’IVAM. C/ Guillem de Castro, 118. València

La directora general de Patrimoni Cultural, Pilar Tébar Martínez, acompanyada per la directora adjunta de l’IVAM, Sonia Martínez; i el comissari, Vicente Pla Vivas, presenten la mostra ‘Pinazo: identitats’.

L’exposició, que planteja una nova lectura de l’obra d’Ignacio Pinazo, reunix 300 obres de l’artista procedents en la seua majoria de la col·lecció de l’IVAM. En la mostra es presenta a Pinazo com un artista que va dedicar gran part de la seua obra a la representació de les persones en la seua dimensió individual, col·lectiva i genealògica, com a emissores, receptores i intèrprets d’identitats.

 

Relacionats

Pinazo: identitats

25 abr. 2024 – 16 feb. 2025
Col·leccióExposicióIVAM Centre Julio González

#IVAM35

AltresBibliotecaIVAM Centre Julio González

El dia 23 d’abril 46 biblioteques de museus i centres d’art i cultura compartiran amb els visitants les seues publicacions amb motiu de la celebració del Dia Internacional del Llibre. 

Estos centres s’unixen en una experiència de bookcrossing en la qual alliberaran llibres relacionats amb diferents disciplines.

Per dihuité any consecutiu, un total de 46 museus i centres d’art compartiran el pròxim 23 d’abril, amb motiu del Dia Internacional del Llibre, una experiència de bookcrossing o campanya d’alliberament de llibres amb la pretensió d’inundar les ciutats amb volums procedents de la bossa de duplicats de les seues respectives biblioteques. Els qui participen han previst posar en circulació estos llibres amb la intenció que els qui els arrepleguen, gaudisquen de la seua lectura i tornen a alliberar-los en un altre punt diferent del món. Tots els llibres alliberats estaran acreditats amb les seues corresponents etiquetes, contindran les instruccions necessàries per a facilitar al lector/a la seua participació en la campanya i estaran registrats en la pàgina web, on es podrà indicar el lloc on s’alliberarà cada exemplar. L’objectiu d’esta iniciativa és sumar a les biblioteques dels museus en l’esforç per al foment de la lectura i, més en concret, en la difusió del coneixement de les diferents disciplines culturals.

Cada centre participant ha seleccionat una o diverses publicacions que formen part de la seua col·lecció i, amb totes elles, s’ha preparat un vídeo que compartim en esta campanya de foment de la lectura i la difusió de la cultura contemporània.

Feliç Dia del Llibre! 

 

Museus i centres participants: 

Biblioteca del Museu Nacional d’Art Romà de Mèrida, Biblioteca del Museu de Zamora, Biblioteca del Museu Sefardita de Toledo, Biblioteca General del Govern Basc, Biblioteca i Centre de Documentació del Museu Reina Sofia, Biblioteca i Centre de Documentació. Museu d’Art Contemporani del País Basc, Artium Museoa, Biblioteca. Museu Etnolóxico. Ribadavia-Orense, Centre d’Art la Panera, Centre de Documentació de la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural. Departament de Cultura Generalitat de Catalunya, Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques (MAE), Centre Atlàntic d’Art Modern-CAAM. Biblioteca i Centre de Documentació, Centre Cultural Montehermoso Kulturunea, Centre d’Art La Regenta, Centre d’Investigació i Recursos de l’Arts Escèniques d’Andalusia, CGAC Centre Galego d’Art Contemporània, Chillida Leku, CRAI Biblioteca de Belles Arts. Universitat de Barcelona, És Baluard Museu d’Art Contemporani de Palma, Escola d’Art i Superior de Disseny de Pamplona | Iruñeko Art eta Goi Mailako Diseinu Eskola, Fundació Eugenio Granell, Gipuzkoako Ondare Bildumen Zentroa / Centre de Col·leccions Patrimonials de Guipúscoa, Institut Andalús del Patrimoni Històric, IVAM Institut Valencià d’Art Modern, Centre Julio González, MACA. Museu d’Art Contemporani d’Alacant, MACVAC Museu d’Art Contemporani Vicent Aguilera i Cerni (Vilafamés), MARCO, Museu d’Art Contemporània de Vigo, Museu Cerralbo, Museu dones Peregrinacións e de Santiago. Biblioteca, Museu d’Art Contemporani Helga d’Alvear, Museu de Belas Arts dona Coruña, Museu de Belles arts d’Astúries, Museu de Navarra / Nafarroako Museoa, Museu de Prehistòria i Arqueologia de Cantàbria – MUPAC, Museu de Valladolid, Museu del Carlisme / Karlismoaren Museoa, Museu del Ferrocarril de Madrid, Museu del Vestit, Madrid, Museu Etnològic de Navarra “Julio Caro Baroja” Nafarroako Museoa Etnologikoa, Museu Marítim del Cantàbric, Museu Nacional d’Arqueologia Subaquàtica ARQVA, Museu Nacional de Ceràmica i Arts Sumptuàries “González Martí”, Museu Nacional i Centre d’Investigació de Altamira, Museu de Belles Arts de València, Museu de Prehistòria de València – Biblioteca, Muséu del Pueblu d’Asturies, Tabakalera Kultura Garaikidearen Nazioarteko Zentroa.

Relacionats

Programació especial Dia del llibre 2023

21 abr. 2023 – 28 abr. 2023
AltresBibliotecaIVAM Centre Julio González

Programació especial pel Dia de la Dansa

MediacióDansa i performanceIVAM Centre Julio González

En el marc del Dia de la Dansa, proposem diverses propostes i activitats que tenen la dansa en el centre. L’IVAM, el TEM, La Mutant i Espai LaGranja, amb la col·laboració d’APDVC i AVED, continuen dialogant a través de les seues programacions, estrenyent així, un any més, esta col·laboració iniciada en 2022.

 

IVAM 

  • Del 22 d’abril al 12 maig

A/Temporal. Estudi obert: Sandra Gómez i Vicent Gisbert

L’IVAM convida en esta ocasió a traslladar el seu lloc de treball al museu als ballarins Sandra Gómez i Vicent Gisbert. En Estudi obert, els artistes obrin els seus processos i investigacions, permeant en el museu i els visitants les seues maneres de fer.  La col·laboració entre Gómez i Gisbert, és una de les més rigoroses del context local, amb la dansa, el cos, el so, l’espai i el temps com a materials i matèries centrals. La mirada externa de Sergi Faustino els acompanyarà en alguns moments durant l’estada en l’IVAM.

Dates obertura de l’estudi: 

  • 28 d’abril – Portes obertes de 17.30 a 19h
  • 29 d’abril – Taller ‘Ballar el temps’. 2 sessions: de 10 a 11:30h i de 12 a 13:30h.
  • 5 de maig – Portes obertes  12.30 a 14h
  • 10 de maig – Portes obertes de 18 a 19h

 

Espai laGranja  

  • Divendres 26 d’abril, 11h 

 Taller amb Daniel Mariblanca  

En esta sessió ens acostem al treball de l’artista 71Bodies, que s’enfoca en comunitats marginades en les quals el cos està en el centre de la discussió, com les comunitats/cossos transgènere i discapacitats. Mariblanca aposta per la bellesa i per generar coneixement que promoga societats més obertes i respectuoses.

  • Dissabte 27 d’abril, 10.30h  

Projecte Saludarte amb Juana Varela 

Projecte d’art, salut i cultura dirigit a persones afectades per alguna malaltia física crònica que busca millorar la qualitat de vida d’estes i els seus familiars, incloent com a part del procés a la figura del cuidador.

 

TEM  

  • Divendres 26 d’abril 

The task of moving, JULIAZAC & Roberto Martin.  

La proposta s’articula en una visita a l’edifici del Teatre el Musical a través de la dansa i el so, on l’espectador podrà acostar-se a l’experiència per mitjà d’una sèrie d’exercicis d’observació i escolta.

  • 11h: Passe matinal centres educatius.
  • 19h: Passe públic general.

 

La Mutant  

  • Divendres 27 d’abril19:30h 

71 Bodies 1 dance. 

Obra inspirada en 71 experiències personals i testimoniatges de persones transgènere i de gènere, persones no conformes que viuen a Noruega, Suècia, Dinamarca i Espanya. L’actuació té una duració de 71 minuts, representant 1 minut per cada experiència personal que va inspirar este treball. El treball físic es basa en el cos, les seues qualitats i les seues textures. Sense distraccions ni ornamentació, només el cos i la seua fisicalitat.

 

APDCV 

Del 27 al 29 d’abril  

Acció participativa. Les escoles dansem juntes. Tots al carrer. 

Enguany, tretze municipis de la Comunitat Valenciana s’han unit a l’acció Les escoles dansem juntes. Així doncs, entre el 27 i el 29 d’abril tindrà lloc una acció conjunta on diferents escoles municipals de dansa —sòcies d’APDCV— celebren esta ocasió en l’espai públic per a donar visibilitat al treball que es realitza diàriament en el sector, posant el focus especialment a les escoles de dansa. En este dia de celebració, es duran a terme les següents activitats: lectura del manifest pel DID 2024; representació de la flashmob FLOWERS+ABRAÇADA a càrrec d’alumnes dels centres de dansa participants amb música composta per Pablo Villanueva; i lectura del manifest pel DID expressament escrit per les escoles d’APDCV, on es destaca la preocupació per la inaturable evolució de la IA.

  • 27 abril: 11:30h. Foios.
  • 28 abril: 11:30h València, Alfàs del Pi, Elx, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Guardamar del Segura, Ontinyent, Tavernes de la Valldigna, Villena, Mutxamel, Vall d’Uixó.
  • 29 d’abril: 18h a Benidorm.

 

AVED  

29 d’abril, 15:30h 

Workshop + Jam Session 

Relacionats

A/Temporal. Estudi obert: Sandra Gómez i Vicent Gisbert

22 abr. 2024 – 12 mai. 2024
Proyectos LABIVAM Centre Julio González

Cossos, espais, moviment i ritmes. Dansem juntes!

02 abr. 2023 – 29 abr. 2023
EscèniquesIVAM Centre Julio González

IVAM Pista oberta

29 abr. 2022
EscèniquesMúsicaIVAM Centre Julio González

Programació especial pel Dia de la Dansa

EscèniquesIVAM Centre Julio González

En el marc del Dia de la Dansa, proposem diverses propostes i activitats que tenen la dansa en el centre. L’IVAM, el TEM, La Mutant i Espai LaGranja, amb la col·laboració d’APDVC i AVED, continuen dialogant a través de les seues programacions, estrenyent així, un any més, esta col·laboració iniciada en 2022.

 

IVAM 

  • Del 22 d’abril al 12 maig

A/Temporal. Estudi obert: Sandra Gómez i Vicent Gisbert

L’IVAM convida en esta ocasió a traslladar el seu lloc de treball al museu als ballarins Sandra Gómez i Vicent Gisbert. En Estudi obert, els artistes obrin els seus processos i investigacions, permeant en el museu i els visitants les seues maneres de fer.  La col·laboració entre Gómez i Gisbert, és una de les més rigoroses del context local, amb la dansa, el cos, el so, l’espai i el temps com a materials i matèries centrals. La mirada externa de Sergi Faustino els acompanyarà en alguns moments durant l’estada en l’IVAM.

Dates obertura de l’estudi: 

  • 28 d’abril – Portes obertes de 17.30 a 19h
  • 29 d’abril – Taller ‘Ballar el temps’. 2 sessions: de 10 a 11:30h i de 12 a 13:30h.
  • 5 de maig – Portes obertes  12.30 a 14h
  • 10 de maig – Portes obertes de 18 a 19h

 

Espai laGranja  

  • Divendres 26 d’abril, 11h 

 Taller amb Daniel Mariblanca  

En esta sessió ens acostem al treball de l’artista 71Bodies, que s’enfoca en comunitats marginades en les quals el cos està en el centre de la discussió, com les comunitats/cossos transgènere i discapacitats. Mariblanca aposta per la bellesa i per generar coneixement que promoga societats més obertes i respectuoses.

  • Dissabte 27 d’abril, 10.30h  

Projecte Saludarte amb Juana Varela 

Projecte d’art, salut i cultura dirigit a persones afectades per alguna malaltia física crònica que busca millorar la qualitat de vida d’estes i els seus familiars, incloent com a part del procés a la figura del cuidador.

 

TEM  

  • Divendres 26 d’abril 

The task of moving, JULIAZAC & Roberto Martin.  

La proposta s’articula en una visita a l’edifici del Teatre el Musical a través de la dansa i el so, on l’espectador podrà acostar-se a l’experiència per mitjà d’una sèrie d’exercicis d’observació i escolta.

  • 11h: Passe matinal centres educatius.
  • 19h: Passe públic general.

 

La Mutant  

  • Divendres 27 d’abril, 19:30h 

71 Bodies 1 dance. 

Obra inspirada en 71 experiències personals i testimoniatges de persones transgènere i de gènere, persones no conformes que viuen a Noruega, Suècia, Dinamarca i Espanya. L’actuació té una duració de 71 minuts, representant 1 minut per cada experiència personal que va inspirar este treball. El treball físic es basa en el cos, les seues qualitats i les seues textures. Sense distraccions ni ornamentació, només el cos i la seua fisicalitat.

 

APDCV 

Del 27 al 29 d’abril  

Acció participativa. Les escoles dansem juntes. Tots al carrer. 

Enguany, tretze municipis de la Comunitat Valenciana s’han unit a l’acció Les escoles dansem juntes. Així doncs, entre el 27 i el 29 d’abril tindrà lloc una acció conjunta on diferents escoles municipals de dansa —sòcies d’APDCV— celebren esta ocasió en l’espai públic per a donar visibilitat al treball que es realitza diàriament en el sector, posant el focus especialment a les escoles de dansa. En este dia de celebració, es duran a terme les següents activitats: lectura del manifest pel DID 2024; representació de la flashmob FLOWERS+ABRAÇADA a càrrec d’alumnes dels centres de dansa participants amb música composta per Pablo Villanueva; i lectura del manifest pel DID expressament escrit per les escoles d’APDCV, on es destaca la preocupació per la inaturable evolució de la IA.

  • 27 abril: 11:30h. Foios.
  • 28 abril: 11:30h València, Alfàs del Pi, Elx, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Guardamar del Segura, Ontinyent, Tavernes de la Valldigna, Villena, Mutxamel, Vall d’Uixó.
  • 29 d’abril: 18h a Benidorm.

 

AVED  

29 d’abril, 15:30h 

Workshop + Jam Session 

 

Relacionats

A/Temporal. Estudi obert: Sandra Gómez i Vicent Gisbert

22 abr. 2024 – 12 mai. 2024
Proyectos LABIVAM Centre Julio González

Cossos, espais, moviment i ritmes. Dansem juntes!

02 abr. 2023 – 29 abr. 2023
EscèniquesIVAM Centre Julio González

IVAM Pista oberta

29 abr. 2022
EscèniquesMúsicaIVAM Centre Julio González

Presentació a càrrec de Vicente Pla #IVAM35

ConversesIVAM Centre Julio González

Et convidem a acompanyar-nos en la presentació i posterior inauguració de Pinazo: identitats, una nova lectura a l’obra de l’artista Ignasi Pinazo i Camarlench.

El comissari i professor d’Història de l’Art Vicente Pla realitzarà una conferència prèvia a la inauguració en la qual ens donarà algunes de les claus d’esta exposició. La mostra s’inaugurarà a la sala Pinazo, acabada de restaurar, i que alberga la muralla cristiana-mudèjar.

Pinazo: identitats planteja una nova lectura de l’obra de Pinazo com a artista que, conscient i sistemàticament, va dedicar una bona part de les seues reflexions, del seu procés de treball i de la seua obra a la representació de les persones, en la seua dimensió individual, col·lectiva i genealògica, com a emissores, receptores i intèrprets d’identitats. La proposta es materialitzaria mitjançant el desplegament d’este plantejament al llarg de tres àmbits en cadascun dels quals s’entrecreuarien les problemàtiques representacionals amb diferents règims de temporalitats implícites, contextos polítics, modes de fer i gestos.

La Col·lecció de l’IVAM subministrarà la part més important de les obres exposades: previsiblement uns 50 quadres més al voltant de 100 dibuixos, que serien complementats per altres 20 i 50 respectivament provinents de la Casa-Museu Pinazo, una quantitat per determinar, però no superior a 20 en total, de quadres i dibuixos prestats per l’Acadèmia de Belles arts de Sant Carles de València i alguns pocs quadres de col·leccions particulars valencianes. També es proposa un paper visual important per a alguns dels textos inèdits de l’artista.

Vicente Pla Vivas (Sagunt, 1962) és professor del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València. Especialitzat en les problemàtiques generades per les imatges durant els processos històrics d’implantació de la modernitat, en l’estudi i interpretació de la imatge gràfica europea d’àmplia difusió durant el segle XIX, així com de l’art valencià de les dècades finals del segle XIX i els inicis del segle XX i de la fotografia.

Pinazo: identitats
19.00 h Presentació
20.00 h Inauguració i còctel

Relacionats

Pinazo: identitats

25 abr. 2024 – 16 feb. 2025
Col·leccióExposicióIVAM Centre Julio González

En el marc de l'exposició 'Escena I. Fer paisatge'. #IVAM35

AltresIVAM Centre Julio González

En el marc d’Escena I. Fer paisatge, una sèrie d’artistes, col·lectius i usuaris del museu dialogaran amb l’exposició, proposant les seues pròpies lectures i desplaçaments. En el cas de Ludovica Carbotta, que participa en l’exposició amb les peces Moderate RD 01 / The Powder Room i Severe UD 01 / The Powder Room, presentarà la pel·lícula Monowe (2024), un film homònim al projecte de llarg recorregut en el qual Ludovica Carbotta treballa des de 2016.

Després de la projecció, seguirà una conversa entre Ludovica Carbotta i Caterina Almirall, comissària independent.

Sinopsi
Monowe és una ciutat imaginària, entre una ruïna i un lloc en construcció, en la qual habita una sola persona. S’ha anat desplegant en elements fragmentaris com l’entrada, la fàbrica, el museu o la torre de vigilància. En el film l’element central és el palau de justícia, on l’habitant relata elements que recorda haver sentit o vist i ens permet conéixer les diferents fases de la seua existència dins de la ciutat de Monowe.

El solitari estatus de l’únic habitant de la ciutat posa en dubte la funció social d’estes arquitectures com a institucions. Oferix l’oportunitat d’analitzar, en abstracte, la regles i convencions que van quedar obsoletes per la desaparició de la comunitat. Proposant una reflexió sobre la condició d’aïllament de l’ésser humà i el perill inherent al replegament i desaparició de la comunitat.

 

* Una col·laboració amb el Mambo – Museu d’Art Moderna di Bologna

**Projecte secundat per la 11a edició (2022) de Italian Council (Consell Italià”), el programa destinat a donar suport a l’art contemporani italià en el món promogut per la Direzione Generale Creatività Contemporanea (“Direcció General de Creativitat Contemporània”) del Ministeri de Cultura italià.

Ludovica Carbotta (Torí, 1982) viu i treballa a Barcelona. La seua obra investiga, a través de l’exploració física de l’espai urbà, les formes en què els individus establixen connexions amb l’entorn en el qual viuen. A cavall entre la realitat i la ficció, les seues obres recents combinen instal·lacions, textos i performances, reflexionant sobre les nocions de lloc, identitat i participació. Carbotta va estudiar en la Universitat Goldsmiths de Londres (2015). En 2019 la seua obra es va presentar en May You Live in Interesting Times, 58. Exposició Internacional d’Art de la Biennal de Venècia dirigida per Ralph Rugoff. Ha realitzat nombroses mostres en exposicions individuals i col·lectives per tot el món. Actualment és professor d’Escultura en BAU, Centre Universitari d’Art i Disseny de Barcelona.

Caterina Almirall (Barcelona, 1986). Actualment és directora artística de AcVic, Centre d’Art Contemporani de Vic, també treballa com a curadora independent i és professora en la facultat de Belles arts de Barcelona. Entenent la pràctica artística com un espai de producció de coneixement i de qüestionament sobre el món, ha centrat les seues investigacions entorn del fet expositiu i la pràctica mediadora, amb especial interés en el màgic i el ritual en el propi camp artístic. Des d’i més enllà de la pràctica curatorial, col·labora amb artistes i col·lectius en projectes d’investigació, creació i escriptura. És doctora en Belles arts per la UB.

 

 

Relacionats

Escena I. Fer paisatge

15 feb. 2024 – 19 mai. 2024
Col·leccióExposicióIVAM Centre Julio González

A gap between two adjacent teeth / Una font raja. Mar Reykjavik

17 mai. 2024
AltresIVAM Centre Julio González
Proyectos LABIVAM Centre Julio González

Este taller és una invitació per a relacionar-se amb el temps d’una manera conscient, afinant per a això l’escolta. Es prendrà consciència del cos i del ritme intern quan ens movem. Es jugarà a deixar-se afectar per la pulsació de la música i d’altres sons, tant quotidians com abstractes. S’experimentarà a partir d’exercicis d’improvisació de dansa contemporània per a ballar sent més conscients dels sons i de com ens relacionem amb el temps.

Finalment, es generarà una composició sonora col·lectiva amplificant el so de les accions amb l’ajuda de micròfons i loopers; un paisatge sonor sobre el qual intervindrà el grup. Per a participar en el taller no és necessari tindre experiència prèvia en dansa.

Relacionats

A/Temporal. Estudi obert: Sandra Gómez i Vicent Gisbert

22 abr. 2024 – 12 mai. 2024
Proyectos LABIVAM Centre Julio González

L'IVAM com a ferramenta poliglota. Un espai dinamitzat per Paco Inclán

PoliglotiaTallersIVAM Centre Julio González

POLIGLOTIA obri les seues portes a persones que actualment estudien espanyol (nivells B, intermedis). En les sessions, les exposicions i les instal·lacions de l’IVAM serviran com a recursos didàctics per a l’aprenentatge de l’idioma. Les llengües maternes dels i les participants també tindran el seu protagonisme en estes trobades plurilingües. Una exploració de les possibilitats del museu com a espai per a afavorir el diàleg i l’intercanvi de sabers i experiències des d’un enfocament pedagògic de diversitat cultural i lingüística.

Sessions
21 i 28 de maig
4, 11, 18 i 25 de juny
2 i 9 de juliol.

PLACES LIMITADES

Per a inscriure’s envia un correu a educacio@ivam.es fins al 10 de maig amb esta informació:

  • Nom i cognoms
  • Quin nivell d’espanyol tens?
  • Quins idiomes parles?
  • Quines són les teues aficions, entreteniments, interessos?
  • Pots assistir els dimarts de 18 a 20 h a les classes en l’IVAM?

Es valora compromís d’assistència

Relacionats

Poliglotia

01 nov. 2021 – 09 jul. 2024
PoliglotiaIVAM Centre Julio González

Conversa entre Sandra Mar i Berta García Faet, programa Art i Context. #IVAM35

Art i ContextConversesIVAM Centre Julio González

Per a la seua activitat individual d’Art i Context 2023-2025, l’artista del programa, Sandra Mar, convida a l’escriptora Berta García Faet per a conversar entorn de l’amor, el desig i la materialitat. En esta conversa s’abordarà també la relació entre l’escriptura i les arts plàstiques, en concret amb l’escultura.

El diàleg partirà d’esta connexió entre les seues pràctiques, el punt de trobada de les quals és l’escriptura. En ella van coincidir fa ja uns anys, quan Berta García Faet publicava els seus primers poemaris i Sandra Mar s’interessava per la poesia i per autores que partien de la sentimentalitat per a teoritzar-la, problematizarla o entendre’s en ella. El desig i l’amor són dos temàtiques recurrents en la pràctica d’ambdues, que són abordades des d’una sensibilitat passional i visceral alhora que amable i delicada. Qüestions enteses no com a confessió o diari, sinó com a motivador de l’artístic i de la tècnica, així com de l’experimentació, el joc i eixa forma tan física de treballar el llenguatge. Tant en els poemes com en les escultures, veiem eixos xicotets centellejos tan màgics de la plata, una fusta que s’ablanix, una clivella que sorgix en la ceràmica d’un bol, la llum, la ferida. Una materialitat que permea de l’escriptura a l’escultura i del físic a la paraula, que és comuna i que s’aborda i sorgix des de diferents llocs per a cadascuna.

Berta García Faet (València, 1988) és escriptora, investigadora de llengües romanços i animalismes. Els seus llibres més recents són l’assaig L’art d’encendre les paraules (Barlin, 2023) i el llibre de poesia Pressentiment (La Bella Varsòvia, 2023). També ha publicat, en esta mateixa editorial, els poemaris Una xicoteta personalitat bufona (2021); Els salms fosforescents (2017), Premi Nacional de Poesia Jove “Miguel Hernández” 2018; L’edat de meréixer (2015), traduït a l’anglés per Kelsi Vanada amb el títol de The Eligible Age (Song Bridge Press, 2018); i altres quatre llibres, reunits en Cor tradicionalista: Poesia 2008-2011 (2018). És Doctora en Estudis Hispànics (Brown University, els EUA).

Relacionats

PAC arxiu

05 nov. 2021