Nota de premsaIVAM Centre Julio González
  • Del 20 al 22 d’octubre, Recreo Art Book Fair rebrà 73 editorials i oferirà diverses activitats amb actuacions musicals
  • L’IVAM presentarà les publicacions Camins cap a la modernitat a les falles, d’Alfredo Ruiz, i Trascity, d’Alberto Feijóo

València (16.10.23). L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) acull del 20 al 22 d’octubre la quarta edició de Recreo Art Book Fair, la fira internacional de llibres d’art que es consolida com a plataforma d’exhibició i espai de diàleg per a editorials independents.

En el marc de la fira, que enguany reunix 73 editorials procedents de tot el món, l’IVAM presentarà les publicacions Camins cap a la modernitat a les falles, d’Alfredo Ruiz, i Trascity, d’Alberto Feijóo.

La publicació dedicada a Alfredo Ruiz, pioner de les falles experimentals, recull el material exposat en l’exposició Camins cap a la modernitat a les falles, que es va exposar en l’IVAM del 2 de març al 24 d’abril de 2023.

El llibre oferix un repàs per tota la seua trajectòria en el món de les falles, amb fotografies d’arxiu històric i inventari del material exposat. També hi apareixen reflexions inèdites de l’autor al voltant de l’escultura Bosc geomètric, que va articular l’exposició i es va cremar a l’esplanada del museu. La presentació tindrà lloc el 20 d’octubre, a les 19.00 hores.

Per la seua banda, la publicació entorn de la mostra Trascity, que es pot veure actualment en la galeria 3 de l’IVAM, es presenta com un híbrid entre catàleg de l’exposició i llibre d’artista. Recull una sèrie de collages inèdits disposats en forma de seqüència, on les imatges van desapareixent revelant-ne, al seu torn, altres. Dissenyat per Jaime del Corro, es presentarà el pròxim 21 d’octubre a les 12.00 hores.

Recreo Art Book Fair és la cita imprescindible per a amants de l’edició independent. Fotografia, il·lustració, llibres d’artista, catàlegs, crítica, assaig i arquitectura són alguns gèneres que es podran explorar en esta quarta edició a l’IVAM.

Galeria

Relacionats

Recreo València Art Book Fair 4ª edició

20 oct. 2023 – 22 oct. 2023
AltresIVAM Centre Julio González
Nota de premsaIVAM Centre Julio González

• És el guardó més important del món en l’àmbit de l’escultura

• L’exposició ‘Anhel de llum del sud’ reuneix en l’IVAM fins a gener de 2024 les dues últimes dècades del treball de l’artista nigeriana

València (11.10.23). L’artista nigeriana Otobong Nkanga, que mostra en una exposició en l’IVAM els seus últims treballs, ha guanyat el Premi Nasher d’Escultura, el reconeixement internacional més rellevant en esta disciplina.

El guardó, dotat amb 100.000 dòlars i una exposició monogràfica en el Nasher Sculpture Center in Dallas (Texas) l’any 2025, reconeix el treball d’artistes vius “que eleven la comprensió de l’escultura i les seues possibilitats”. El Premi Nasher d’Escultura es va crear l’any 2015 i fins a la data s’ha concedit a creadors com Doris Salcedo, Pierre Huyghe, Theaster Gates, Isa Genzken, Michael Rakowitz, Nairy Baghramian i Senga Nengudi.

L’exposició ‘Anhel de llum del sud’, que es pot visitar en l’IVAM fins a gener de 2024, és la primera mostra d’Otobong Nkanga al nostre país i reuneix dibuixos, tèxtils, poemes, escultures, objectes i performances en els quals reflexiona sobre la terra com a lloc de vida i com a font de recursos, al mateix temps que qüestiona l’extractivisme i els sistemes de producció.

La mostra, comissariada per Núria Enguita, es completa amb una peça site especific per a l’IVAM creada en col·laboració amb ceramistes de Manises. El dissabte 14 d’octubre es podrà gaudir de la visita perfomativa Carved to Flow (Tallat per a fluir, 2016) en la mostra, juntament amb Lucía Jaén i Katalay Sun. Carved to Flow és un singular projecte d’economia circular creat per l’artista per a la Dokumenta 14 que permet als visitants comprar els sabons fabricats per Otobong Nkanga a benefici d’una fundació nigeriana.

Jeremy Strick, director del Centre d’Escultura Nasher, ha destacat que “l’obra d’Otobong treballa entorn de les innombrables connexions (històriques, sociològiques, econòmiques, culturals i espirituals) entre la humanitat i els materials que donen forma a les nostres vides” i ha destacat “la seua profunda exploració dels múltiples significats inherents a estos materials que ressalten el paper essencial de l’escultura en la societat contemporània”.

Otobong Nkanga ha sigut seleccionada per un prestigiós jurat internacional compost per Nairy Baghramian, artista alemanya; Pablo León de la Barra, Curador general del Guggenheim d’Amèrica Llatina (el Brasil); Carolyn Christov-Bakargiev, director del Castello di Rivoli Museu d’Art Contemporanea d’Itàlia; Linda Cooke, curadora general de la National Gallery of Art, Washington (els EUA); Briony Fer, historiador i crític d’art del Regne Unit; Hou Hanru, director artístic del MAXXI (Itàlia); Yuko Hasegawa, director del 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa (el Japó); Rashid Johnson, artista estatunidenc i Nicholas Serota, president del Arts Council England.

Galeria

Relacionats

Otobong Nkanga. Anhel de llum del sud

13 jul. 2023 – 07 gen. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González

Activacions de “Carved to Flow” d’Otobong Nkanga

05 gen. 2024
AltresIVAM Centre Julio González

Publicació de la exposició “Alfredo Ruiz. Camins cap a la modernitat a les falles”

ConversesIVAM Centre Julio González

El pròxim divendres 20 d’octubre a les 19h es presentarà el llibre “Alfredo Ruiz. Camins cap a la modernitat a les falles” editat amb motiu de l’exposició homònima que es va poder visitar en el LAB2 de l’IVAM Centre Julio González (02/03/2023 – 23/04/2023).

El llibre recull la trajectòria completa de l’artista Alfredo Ruiz en el món de les falles, amb fotografies d’arxiu històric i inventari del material exposat. També apareixen reflexions inèdites de l’autor al voltant de l’escultura ‘Bosc geomètric’ que va articular l’exposició i va cremar a l’esplanada del museu.

A més, el llibre també inclou el text d’investigació del comissari Ricardo Ruíz, així com altres assajos crítics al voltant de l’obra de l’artista, abordats per Nuria Enguita, Anna Ruiz, Álvaro de los Ángeles, Alejandro Lagarda, Albert Ferrer, Romà de la Calle  i Vicent Borrego. Es tracta d’una publicació dissenyada pels comissaris de l’exposició, Ricardo Ruíz i Daniel Escobedo (ALTRE).

Participen en la presentació: Núria Enguita, Anna Ruiz, Álvaro de los Ángeles, Alejandro Lagarda, Albert Ferrer, Ricardo Ruíz, Daniel Escobedo i Alfredo Ruiz.

Alfredo Ruiz (València, 1944), és un artista que ha desenvolupat la seua obra ininterrompudament entre 1968 i 2002 i de manera puntual fins a 2023, sempre en contacte amb l’espai públic. La seua trajectòria és imprescindible per a entendre les conegudes com a falles “experimentals” en l’actualitat.

Relacionats

Recreo València Art Book Fair 4ª edició

20 oct. 2023 – 22 oct. 2023
AltresIVAM Centre Julio González

Alfredo Ruiz: camins cap a la modernitat a les falles

02 mar. 2023 – 23 abr. 2023
IVAM LabIVAM Centre Julio González
Nota de premsaIVAM Centre Julio González
  • Reunix peces, algunes mai exposades, de 300 artistes com Picasso, Josep Renau, Warhol, Cindy Sherman, Varvara Stepanova o Miró
  • El cantaor il·licità Niño de Elche ha compost quinze temes inspirats en les obres de l’IVAM per a posar banda sonora a la mostra

València (04.10.23). El que és popular no és el que és famós. No és la cultura de masses. No és l’art del poble. No és el folklore. No són els tòpics ni els souvenirs per a turistes. Què és el popular? L’Institut València d’Art Modern (IVAM) aborda esta complexa pregunta en la nova exposició que inaugura el dijous, 5 d’octubre, i que reunix 1.500 obres d’artistes com Joan Miró, Juana Francés, Man Ray, Picabia, Duchamp, Lenore Tawney, Joan Miró, Esther Ferrer o Teresa Lanceta.

La directora general de Patrimoni Cultural, Pilar Tébar ha participat en la roda de premsa de presentació d’esta mostra, acompanyada per la directora de l’IVAM, Nuria Enguita; i Manel Vallés González, director comercial territorial de Banc Sabadell, entitat que col·labora en l’exposició.

“El que és popular camina entre tot això, per davall de tot això, però és una altra cosa”, ha apuntat l’artista Pedro G. Romero, comissari de la mostra. “El que és popular és una forma d’imaginació, sovint paraules, imatges i coses, que es produïxen mitjançant gestos, accions i festes. El que és popular té una naturalesa performativa”, ha resumit.

Per la seua banda, la directora de l’IVAM, Nuria Enguita, ha assenyalat que la mostra és “una lectura a contrapel de la col·lecció de l’IVAM, que la recorre amb preguntes totalment noves: poble, popular, populatxo, populisme, la gran qüestió del nostre temps: entre els populismes varis i la cultura de masses, ací nia el nostre present”, ha explicat Núria Enguita sobre l’encàrrec que va fer l’any 2020 a Romero, artista, comissari, programador, editor i escriptor d’amplíssima trajectòria.

La mostra partix d’una tesi: aquells grups que no tenen representació política tenen un excés de representació simbòlica. “Pensem en els migrants llatinoamericans, que són subjectes desposseïts dels seus drets, i construïxen un imaginari cultural d’on ve el trap, que tot el món identifica com el que és popular”, ha explicat el comissari.

“Ocorre el mateix amb els afrodescendents, els àrabs o els gitanos al nostre país, que representen l’imaginari de l’espanyol: Carmen, els bous, el flamenc…”, ha apuntat. “Però també el proletariat, les dones, les persones amb discapacitat mental o els grups LGTBI, el flamenc i el jazz, travessen eixa imaginació que anomenem ‘popular’. Així, en esta exposició, estan els que a penes parlen i els muts, els que no tenen veu”.

El projecte, a més, amplia el focus i treballa sobre altres aspectes com la música, a través d’un recorregut sonor que els visitants poden seguir en sala. El cantaor il·licità Niño de Elche, en col·laboració de Xisco Rojo, ha sigut l’encarregat de posar esta banda sonora a l’exposició inspirant-se en obres de la col·lecció de l’IVAM d’artistes com Valie Export, Cristina García Rodero o George Grosz.

 

Recorregut expositiu

‘Popular’ reunix 1.500 peces de 300 artistes, des de finals del segle XIX amb la pintura de Pinazo de 1895, fins als nostres dies, incloent-hi gravats, audiovisuals, instal·lacions, escultures, pintures, fotografies, llibres i material de documentació dels fons de l’IVAM.

A això se sumen peces procedents d’institucions com el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (MNCARS), la Col·lecció Michael Jenkins & Javier Romero que alberga el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), l’Arxiu Lafuente, la Biblioteca Històrica de la Universitat de València, la Filmoteca Espanyola, així com obres convidades de dotze artistes contemporanis.

Núria Enguita ha matisat que la col·lecció de l’IVAM “adquirix en este projecte una potència que ens permet comprendre les poètiques i les polítiques del nostre present, construir un relat allunyat del normatiu i dels clixés de les històries de l’art i de les històries del món”.

Així mateix, ha destacat que s’hi exhibix per primera vegada obres de la col·lecció del museu d’artistes com Lenore Tawney, Miriam Cahn o Ceija Stojka, així com obres que s’exposen per primera vegada que venen de la Col·lecció Michael Jenkins & Javier Romero del MACA, de Guerrilla Girls o Kerry James Marshall.

L’exposició s’inicia en mostrar la revolució de les classes treballadores a través de cartells de Josep Renau, autors constructivistes com Alexander Rodchenko o la imatge que va crear Sorolla per al diari ‘El Pueblo’ del seu amic Vicente Blasco Ibáñez.

“L’imaginari del popular naixeria a Espanya amb la invasió napoleònica. A partir d’ací, durant la Guerra Civil es va utilitzar la retòrica del poble espanyol per part dels dos bàndols que s’erigien en els seus representants”, ha detallat Romero.

La selecció d’obres posa especial atenció al període de les avantguardes dels anys vint i trenta, del qual hi ha una gran presència d’autors en la col·lecció de l’IVAM, així com el cicle de l’art pop dels anys seixanta i setanta amb exemples com Richard Hamilton, Estampa Popular o la col·lecció de joguets de José María Gorris que tanquen un recorregut que comença i acaba amb aquelles peces que millor representen el concepte d‘’allò que és popular’.

A la sala dedicada a qüestions de gènere una obra d’Alberto Corazón amb imatges de calendaris, en les quals predominen dones en biquini, resumix la tesi del projecte. Per a Romero, “és l’imaginari d’una època en la qual destaca el cos de la dona, la preeminència simbòlica del qual ocultava la despossessió total de qualsevol dret polític”.

El recorregut continua amb un retrat de Pedro Almodóvar de Christopher Makos o una peça de Juan Hidalgo en l’espai consagrat a mostrar la dissidència de gènere. Un altre apartat reunix peces de DADÁ, Joan Miró, Georges Grosz o Cristina García Rodero i, a continuació, les experiències de Henri Michaux sota els efectes de la mescalina o el treball de les valencianes María Jesús González i Patricia Gómez en un antic hospital psiquiàtric.

No falten els imaginaris del món àrab en peces com les d’Anna Boghiguian o Marta Sentis; dels afrodescendents amb exemples de Kara Walker, Zanele Muholi o Yinka Essi Graves & Miguel Ángel Rosales, entre altres, o del món gitano que representen artistes com Helios Gómez o Moholy-Nagy. “En l’imaginari afrodescendent, l’esclavitud està en l’origen de totes les músiques populars com el rock and roll, el tango, la música llatina i fins i tot el flamenc”.

 

Recorregut sonor

L’exposició inclou un recorregut sonor -que es pot seguir a la sala mitjançant codis QR- a través de 45 peces musicals relacionades amb les obres d’art de la col·lecció de l’IVAM. El recorregut es dividix en tres blocs amb quinze composicions originals del cantaor il·licità Niño de Elche, una altra quinzena a partir de les partitures il·lustrades de l’arquitecte txec František Zelenka i una sèrie de peces seleccionades pel comissari Pedro G. Romero.

Així mateix, amb motiu de la mostra, l’IVAM edita una àmplia publicació, dissenyada per Filiep Tacq, que reunix els assajos de l’exposició de Pedro G. Romero, juntament amb una antologia de textos escrits d’Antonio Machado, Juan de Mairena, María Zambrano o Maruja Mallo.

Galeria

Relacionats

popular

05 oct. 2023 – 14 abr. 2024
Col·leccióExposicióIVAM Centre Julio González

Les cançons

05 oct. 2023 – 14 abr. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González
DossierIVAM Centre Julio González

Les obres de l’exposició procedeixen, en la seua major part, dels fons de l’IVAM i es completa amb peces procedents de la Col·lecció Michael Jenkins & Javier Romero que alberga el Museo de Arte Contemporáneo de Alicante (MACA), del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS), de l’Archivo Miguel Trillo i de l’Archivo Lafuente de la Biblioteca i del Centre de Documentació del MNCARS, del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). La mostra també inclou obres de les següents institucions i col·leccions particulars: Col·lecció Ricardo Borja, Residència d’Estudiants de Madrid, Museo Ramón Gaya (Ajuntament de Múrcia), Arxiu de la Fundación Anselmo Lorenzo, Galería Rafael Ortiz (Sevilla), Hereus Llorens Peters C. B, Col·lección Antonio García i Sebastián Becerra, Galería Alarcón Criado (Sevilla), Centro Ocupacional del Centro de Dia de la Pobla de Cazalla, Collection Kai Dikhas (Foundation Kai Dikhas, Berlín), Prometeo Gallery Anada Pisani de Milà, KOW (Berlín), CRAI Biblioteca Pavelló de la República (Universitat de Barcelona), Col·lecció APRA Foundation (Berlín), Col·lecció Odin Teatret Arxives (Dinamarca), Fondazione Echaurren Salaris (Roma), Biblioteca Històrica de la Universitat de València, Monesterios Loeches, Col·lecció Light Cone, Archivo Fundación Federico García Lorca (Granada), Fons fílmics de Radiotelevisió Espanyola (RTVE), Filmoteca Espanyola, Médiathèque du patrimoine et de la photographie, diffusion RMN-GP i la Col·lecció Institut d’Estudis Giennenses.

Descarrega dossier complet en valencià ací

Relacionats

popular

05 oct. 2023 – 14 abr. 2024
Col·leccióExposicióIVAM Centre Julio González

Les cançons

05 oct. 2023 – 14 abr. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González

11ª Mostra de Cinema Educatiu

Centres educatiusCineIVAM Centre Julio González

La Mostra Internacional de Cinema Educatiu (MICE) és un festival d’àmbit internacional per a públic infantil i juvenil que porta més de 10 anys realitzant-se de llarg a llarg de la Comunitat Valenciana, i que col·labora amb agents diversos en altres ciutats d’Espanya, com Madrid, i països i zones del món, com Cuba, l’Argentina, Galápagos o el Sàhara. En aquesta edició, l’IVAM torna a sumar-se com a seu col·laboradora i obri les portes del mític auditori Carmen Alborch a centenars de xiquetes i xiquets que prendran el museu a manera de sala de projecció de cinema, durant la setmana de celebració en què es desenvolupa la mostra.

Aquest festival de caràcter educatiu és una oportunitat per a visionar en pantalla gran els projectes audiovisuals realitzats per l’alumnat dels centres participants i també treballs d’autors de cinema de projecció internacional. Però, per damunt de tot, la mostra posa el focus en el foment de les arts des de les primeres etapes de l’ensenyament i en la transmissió de valors socials i crítics tan importants com l’ecologia, la perspectiva de gènere, la sostenibilitat, la tolerància i la igualtat. Tot això es realitza mitjançant una activitat tan gratificant per a tots els públics com és el plaer de gaudir veient i creant cinema.

Un recorregut sonor per popular
Amb les portades dissenyades per FrantiSek Zelenka, els temes de Niño de Elche i molt més

ExposicióIVAM Centre Julio González

“Hi ha moltes peces convidades que, potser, assenyalen una direcció sobre el que falta, la cosa que ens falta, i no em referisc, clar, només a la Col·lecció de l’IVAM. En molts sentits una col·lecció és el conscient i el subconscient de la comunitat que la construeix. Pensem en la música, per exemple, una cosa molt present en aquesta exposició, com el que va per sota. Vam mostrar l’excel·lent sèrie de partitures musicals de FrantiSek Zelenca, una lectura de la col·lecció per part del Niño de Elche i les joies musicals que està albergava, des dels Intonarumori de Luigi Russolo fins a la Simfonia núm. 1 de Glenn Branca. Pensem en el trap, és popular o és mercaderia? Per descomptat no parlarem d’art urbà, una categoria sospitosa. Sens dubte, hi ha tota una comunitat que parla en el trap. Tenim l’evidència en Nueve, Panamá un vídeo que signa Brooke Alfaro. Bé, però hi ha encara qui no té veu, veus que romanen mudes. I assenyale ací, potser, una peça clau d’aquesta exposició, una pel·lícula convidada, <…-OhPERA-MUET-…>, [à la date du 23 setembre 2016], d’Alejandra Riera, una pel·lícula sobre la història amb majúscules i sobre el que la història soterra sota els seus monuments, una pel·lícula dels que parlen des de baix, des d’aquells enderrocs. Així, en popular estan els que a penes parlen i els muts, els que no tenen veu. Estan, és molt dir, potser. Diguem que apareixen, desapareixen i tornen a aparèixer. Tan sols volia deixar-los un exemple, una mostra de com funciona aquesta investigació, de com s’ensenya aquesta exposició”.

Pedro G. Romero

 

Les cançons (i u)

La magnífica col·lecció de partitures de Jaroslav Ježek il·lustrades per l’arquitecte František Zelenka va obrir el camí per a presentar, d’alguna manera, les cançons com un dels llocs privilegiats en la relació i emergència del que era popular. Els dos, artistes d’origen jueu lligats a l’avantguarda txeca: l’arquitecte va morir assassinat a Auschwitz en 1945, i dos anys abans el compositor moria malalt en el seu exili novaiorqués. La particularitat d’este repertori, lligat a l’eclosió de músiques vernacles que produeixen els desplaçaments colonials de la dècada que comença en 1920, és excepcional en aquest sentit. El que era popular desapareix just on claudiquen representacions polítiques desplaçades que fonamenten el seu èxit, la seua potència simbòlica, en la seua obligada posició subalterna. Assistim, en l’època del disc de pissarra, al naixement de l’indústria cultural global que després s’anomenaria pop o música popular.

 

Les cançons (i dos)

La divisió maniquea entre cultura visual i cultura musical té una fort càrrega teològica. Reduir el so a categories abstractes, espirituals o rituals sense reconéixer-los representació simbòlica, imaginació i figuració materials, sobretot, fruit del projecte classificador d’una il·lustració totalitària que ordena el món. El que hi ha en realitat, són continuïtats i relacions. Entre la poiesis (mode de fer), la esthesis (mode de veure) i la phonesis (mode de parlar) es produeix sempre circulació. El que és popular és, més que una producció cultural concreta, el fruit d’eixa circulació per estos modes que, per descomptat, pot continuar multiplicant-se. Les relaciones entre textos, sons i imatges que hem seleccionat parteixen d’eixe principi. Hi ha peces d’avantguarda, de música acadèmica, produccions de l’indústria cultural, experiments d’estudi i experiències de carrer, i per totes circula la possibilitat del que és popular.

 

Les cançons (i tres)

La col·lecció de cançons que ha realitzat Niño de Elche, amb la col·laboració de Xisco Rojo, recorre als límits, moltes vegades difusos, entre el so, la música i el que és popular propi de la cançó. Agustín García Calvo deia que el que és popular en una cançó es mesura en les possibilitats que té de taral·lejar-se mentres et dones una dutxa. Ja siga amb la música electrònica de ball, el spoken word, les músiques de la diàspora llatina o el flamenc, Niño de Elche ha intentat connectar algunes de les peces de la Col·lecció de l’IVAM, i algunes de les seues imatges, amb la possibilitat de ser cantades. O siga, taral·lejades a la dutxa: ja siga un enunciat de Juan Hidalgo o la petenera declinada pels natius mexicans retratats per Paul Strand, ja siga un fandango dedicat a Helios Gómez o la empremta rítmica del famós tatuatge de VALIE EXPORT que es va fer Rosalía. Una imatge és també una cançó.

 

Relacionats

popular

05 oct. 2023 – 14 abr. 2024
Col·leccióExposicióIVAM Centre Julio González

Publicación de la exposición “Trascity”. Alberto Feijóo

ConversesIVAM Centre Julio González

Vos convidem a la presentació del llibre “Trascity” editat amb motiu de l’exposició homònima que es pot veure en la galeria 3 de l’IVAM Centre Julio González (1/6/2023 – 7/1/24). El llibre recull una sèrie de collages inèdits disposats en forma de seqüència, on les imatges van desapareixent, revelant al seu torn altres. Un joc de capes on es generen noves relacions i friccions entorn de temes com la deriva urbana, la relació entre matèria i representació o les identitats mutants.

En el llibre s’inclouen textos de la comissària de l’exposició Nuria Enguita, així com dels comissaris independents Jon Uriarte i Àngels Miralda. Aquest llibre, dissenyat per Jaime del Corro, és una publicació híbrida: entre llibre d’artista i catàleg d’exposició.

Participen en la presentació: Alberto Feijóo, Nuria Enguita, Àngels Miralda, Jon Uriarte y Jaime del Corro.

Alberto Feijóo (Alacant, 1985) és un col·leccionista, acumulador, aprenent i artista visual interessat en el camp de la fotografia i en les seues relacions amb altres disciplines com el collage, la instal·lació, el disseny i publicació de llibres.

Relacionats

Recreo València Art Book Fair 4ª edició

20 oct. 2023 – 22 oct. 2023
AltresIVAM Centre Julio González

Trascity. Alberto Feijóo

01 jun. 2023 – 07 gen. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González

Un horitzó alterat. Club Collage

26 oct. 2023
IVAM Centre Julio González

Recorreguts en anglés per les exposicions del museu

MediacióIVAM Centre Julio González

Amb la intenció d’acostar als grups de visitants estrangers les exposicions i la història de l’IVAM, oferim aquesta visita especial en anglés, mediada per una guia oficial habilitada, en la qual es recorren, a manera de passeig, algunes de les exposicions clau de la col·lecció de l’IVAM, així com algunes de les més actuals.

La visita Sightseeing IVAM permetrà al visitant entendre l’origen i creació del museu, acostar-se als grans noms que componen la rica col·lecció de l’IVAM, formada per més de 14.000 obres d’art, entre les quals destaquen els fons de l’escultor Julio González i del pintor Ignacio Pinazo. El passeig activarà les exposicions SER ARTISTA. Julio González, en la qual es pot veure pràcticament la totalitat de l’obra de l’escultor d’avantguarda referent en el seu treball en ferro i la mostra Pinazo en l’espai públic, una exposició que presenta i planteja la relació de l’artista valencià amb l’espai exterior i mostra bona part dels seus dibuixos, allunyant-se de l’acadèmia i abraçant un estil propi. El recorregut de la visita finalitza en la galeria 1 del museu, en la mostra dedicada a l’artista nigeriana Otobong Nkanga Anhel de llum del sud. Una exposició que analitza la noció de ‘terra’ com una formació geològica i discursiva, sovint prenent com a punt de partida els sistemes i procediments mitjançant els quals s’excaven localment les matèries primeres, processant-les tecnològicament i distribuint-les globalment.

Reserva prèvia: les reserves s’hauran d’efectuar amb un termini mínim de 6 dies d’antelació mitjançant e-mail a ivam@ivam.esLa visita pretén oferir una panoràmica generosa del museu al visitant que, després d’ella, puga ampliar coneixements i inquietuds de manera autònoma (gràcies a les publicacions, textos de sala o textos de mediació en lectura fàcil) o de la mà de la programació pública i de mediació del museu.

Un recorregut en anglés per les exposicions del museu

MediacióIVAM Centre Julio González

Amb la intenció d’acostar als visitants, turistes i a la comunitat d’estrangers que viuen a València les exposicions i la història de l’IVAM, es planteja aquesta visita quinzenal en la qual es recorren, a manera de passeig, algunes de les exposicions clau de la col·lecció de l’IVAM, així com algunes de les més actuals.

La visita Sightseeing IVAM permetrà al visitant entendre l’origen i creació del museu, acostar-se als grans noms que componen la rica col·lecció de l’IVAM, formada per més de 14.000 obres d’art, entre les quals destaquen els fons de l’escultor Julio González i del pintor Ignacio Pinazo. El passeig activarà les exposicions SER ARTISTA. Julio González, en la qual es pot veure pràcticament la totalitat de l’obra de l’escultor d’avantguarda referent en el seu treball en ferro i la mostra Pinazo en l’espai públic, una exposició que presenta i planteja la relació de l’artista valencià amb l’espai exterior i mostra bona part dels seus dibuixos, allunyant-se de l’acadèmia i abraçant un estil propi. El recorregut de la visita finalitza en la galeria 1 del museu, en la mostra dedicada a l’artista nigeriana Otobong Nkanga Anhel de llum del sud. Una exposició que analitza la noció de ‘terra’ com una formació geològica i discursiva, sovint prenent com a punt de partida els sistemes i procediments mitjançant els quals s’excaven localment les matèries primeres, processant-les tecnològicament i distribuint-les globalment.

La visita, a manera de passeig iniciàtic per l’IVAM, pretén oferir una panoràmica generosa del museu al visitant que, després d’ella, puga ampliar coneixements i inquietuds de manera autònoma (gràcies a les publicacions, textos de sala o textos de mediació en lectura fàcil) o de la mà de la programació pública i de mediació del museu.

 

Amb Alberto Feijóo

IVAM Centre Julio González

En connexió amb el projecte Trascity d’Alberto Feijóo, i a manera d’activació d’aquest, l’artista ens proposa una sessió especial, lliure i oberta al públic del seu Club Collage. Un espai de creació compartida, articulat per Alberto Feijóo, on investigar amb tisores sobre la idea del skyline assemblant els collages de les i els diferents participants. La idea de skyline, recurrent en l’exposició Trascity, s’entén com a desig a aconseguir, però al seu torn com a representació de l’ambició i la supremacia de l’home, un element fàl·lic de poder que és atractiu i alhora agressiu.

Alberto Feijoó (Alacant, 1985), és artista visual, treballa sobretot en l’àmbit del fotogràfic, i es considera també aprenent, així com acumulador —sobretot d’imatges— i col·leccionista. Com si d’un DJ es tractara, manipulant pistes de so, les imatges, pròpies i alienes, ocupen l’espai en configuracions molt diverses: sempre a partir de juxtaposicions, de vincles conceptuals i formals, en un collage en moviment. Columnes fotogràfiques, a manera de pilars, imatges emmarcades en paspartús desbordats o fotografies que fan referència al tàctil, i entapissen cadires i sofàs on asseure’s a descansar, conviuen i donen forma a les cinc estades que componen l’exposició.

Relacionats

Trascity. Alberto Feijóo

01 jun. 2023 – 07 gen. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González

Visita “Trascity. Alberto Feijóo”

01 jun. 2023 – 07 gen. 2024
MediacióIVAM Centre Julio González

En el marc de l'exposició popular, comissariada per Pedro G. Romero

IVAM Centre Julio González

Delaine Le Bas treballa de manera transdisciplinar: combina pràctiques visuals, performatives i literàries per a crear una obra artística que abasta tots els àmbits de la vida. En les seues obres aborda moltes facetes, tant polítiques com privades i emocionals, que impliquen la pertinença al poble Romaní, la seua història i el seu ric patrimoni cultural.

 

ThiS iS nOt CarMeN

wORDS nOt SweeT

lIke ValeNciA OrAnGE

BiTTeR

mOre liKe

ToRN fLesh

WoUnds cARRIeD

aCrOSS tIME

WiLL PopULARItY

hEal Them?

nO

pErfEct GypSY uNicorns

ExIst

LulLed InTo a faLse

sEnse of SeCURiTy

03.03

06092023

 

ThE hoUSE Of LE Bas

PrEsenTs

tHIS iS

nOT

vaLENCIA

oRange

oR

caRmEN

A PErfOrmaNCE

bY

DeLAiNE LE Bas

&

LiNcOLN CAtO

SoUnDsCapes

bY

LasZLo FArkaS

JuStIn LaNGLANdS

tExTs

bY

deLAiNE LE BaS

tExTs

SpOkEN bY

deLAiNE LE BaS

HeRa SaNTOs

CoSTuMES

bY

deLAiNE LE BaS

 

 

Videos

Relacionats

popular

05 oct. 2023 – 14 abr. 2024
Col·leccióExposicióIVAM Centre Julio González