MúsicaIVAM Centre Julio González

L’IVAM i el Centre de Perfeccionament Palau de les Arts continuen en aquesta temporada 2020-2021 amb el cicle d’actuacions musicals iniciat en 2015, oferint una actuació un dissabte cada mes entre octubre de 2020 i juny de 2021.

Aquesta col·laboració entre l’IVAM i Les Arts sorgeix amb el principal objectiu d’integrar-se mútuament en les programacions pròpies, així com per a fer patent la vinculació inexorable entre les diferents arts. Totes dues institucions, així mateix, pretenen posicionar la imatge cultural de la Comunitat Valenciana en un lloc de prestigi i reivindicar la importància de la cultura en el desenvolupament de les societats contemporànies.

 

ConversesIVAM Centre Julio González

Títol: Aportacions de les dones a l’habitatge. Fent de l’assignació virtut

Responent des de les seues pròpies experiències, les dones han proposat canvis espacials substancials buscant una major igualtat d’oportunitats des de la mateixa llar. Algunes d’aquestes propostes van arribar a realitzar-se, però són molt poc conegudes i difoses. En molts casos la innovació i transformació s’arrelen en l’experiència directa de l’àmbit domèstic per part de les dones que les va portar a proposar canvis i, més endavant, una vegada aconseguits rols socials de rellevància, van articular encàrrecs i programes que es van constituir en casos manifestos.

Zaida Muxí Martínez és arquitecta per la FADU-UBA en 1988 i doctora arquitecta per la Universitat de Sevilla en 2002; professora del Departament d’urbanisme i ordenació del territori d’ETSAB-UPC. Entre 2015 i 2019 ha sigut directora d’urbanisme, habitatge, medi ambient, ecologia urbana, espai públic, via pública i civisme de Santa Coloma de Gramenet. Especialista en arquitectura i urbanisme amb perspectiva de gènere i feminista. Autora d’entre altres:La arquitectura de la ciudad global (Gustavo Gili, 2004) Arquitectura i política. Assaigs per a mons alternatius (Gustavo Gili, 2011) i Dones, cases i ciutats. Més enllà del llindar (DPR-barcelona, 2018).

Relacionats

Quina és la nostra llar?

16 jul. 2020 – 31 gen. 2021
ExposicióIVAM Centre Julio González

Assajos sobre "lo cutre". Lectures de l'Arxiu Miguel Benlloch

BibliotecaExposicióIVAM Centre Julio González

L’exposició ‘Assajos sobre lo cutre‘ parteix del treball del «performancero», poeta i activista polític i cultural Miguel Benlloch (1954-2018). Allotjat en l’archivomiguelbenlloch.net, aquest portal reuneix els registres de les seues accions, escriptura i col·laboracions que mostren una mirada crítica a la identitat, un pensament des del cos i una escriptura que apareix en forma d’acció, fotografia, llibre, pregó, discurs o pancarta. Les operacions que Benlloch realitzarà amb la seua activitat política i estètica, a la calor del col·lectiu i de la vitalitat dels grups sociopolítics i artístics amb els quals es relaciona, es van conformant com un espai singular per a llegir i entendre el desenvolupament de l’art i l’activisme en l’Estat espanyol de canvi de segle, que ha posat en el centre dels discursos el debat i qüestionament de les categories binàries i heterocentrades.

A principis dels anys huitanta, a la caseta del Moviment Comunista de les festes del Corpus de Granada, Benlloch participa en l’organització del Cutre Chou, un espectacle de xicotetes actuacions on es feia present una part de la diversitat de sentirs en el moviment autoconvocat contra la dictadura franquista. ‘Assajos sobre lo cutre‘ pren aquesta experiència com un moment de condensació d’unes maneres on començar a assajar amb el cos i la veu i on convertir “lo cutre” en una eina dissident de la norma i de desacatament a la forma.

Més enllà de la presentació d’una sèrie de treballs recollits en el seu Arxiu, l’exposició obri el seu repertori per a continuar compartint el fer de Benlloch. ‘Assajos sobre lo cutre‘ convida a un conjunt d’artistes Equip re, Julio Jara, Guille Mongan, Álvaro Romero, María Salgado i Fran MM Cabeza de Vaca, a crear/mostrar obres en interlocució, correspondència o rèplica amb les de Miguel Benlloch, amb la finalitat de generar nous vincles i enunciats que afavorisquen l’avanç de propostes artístiques transgressores i polítiques.

Assajos sobre lo cutre. Lectures de l’Arxiu Miguel Benlloch, que es pot visitar a la Galeria 3, continua a la sala de la Biblioteca, on es posa a disposició per a consulta l’archivomiguelbenlloch.net i altres registres dels activismes, accions i escriptures que completen el recorregut de les col·laboracions i els vincles que l’artista origina durant la seua vida.

Acció, imatge, escriptura i veu que seran, en les seues pròpies paraules, «apilaments, condensacions, sumes d’objectes que han sigut vida, rastres de vida viscuda que han parlat des del cos i que en la seua acumulació busquen noves combinacions per a tornar a comprendre».

Videos

ExposicióIVAM Centre Julio González

La violència inherent en el procés de creació centra el projecte de Guillermo Ros (Vinalesa, 1988): la violència que genera qualsevol procés de creació artística, una violència cultural que legitima, justifica i promou la idea d’autoexplotació com a necessitat personal per a l’artista, que viu molt sovint en la precarietat. En la instal·lació de la Galeria 6 de l’IVAM, Ros descriu a l’artista com un ser violentat, absorbit pel treball i que oblida la seua pròpia condició física i mental.

Un exercici de violència és un diàleg —una lluita— amb l’arquitectura pròpia d’una institució museística. Es tracta, en definitiva, d’un exercici d’analogies, imaginari, que sumen per a culminar en una producció de tints èpics. Ros pren el concepte de «lore», propi del llenguatge dels videojocs, que suposa el rerefons d’una història o d’un personatge, i el trasllada a l’àmbit artístic: el «lore» dels elements de l’exposició, de l’arquitectura del museu i el seu propi, presentant una mescla perfecta de referents que conformen el seu personal entramat conceptual.

Guillermo Ros actualment viu i treballa a Alboraia. Es va llicenciar en Belles arts per la Universitat Politècnica de València, on va realitzar posteriorment el Màster de Producció Artística. El seu treball —desenvolupat fonamentalment en l’àmbit de l’escultura i la instal·lació—s’ha exposat a València, Barcelona, Palma o Madrid, i en l’àmbit internacional a Bogotà, Lisboa, Viena, Porto i Londres, i ha sigut objecte de diversos premis, entre ells el Premi Senyera d’Arts Visuals de 2020. L’obra de Ros forma part de col·leccions privades i institucionals d’àmbit nacional i internacional.

Videos

Col·leccióIVAM Centre Julio González

Aquesta exposició tracta de reconstruir els diversos contextos històrics i creatius als quals va haver d’adaptar–se el cartellista, fotomuntador, muralista i escriptor Josep Renau durant el seu fascinant trajecte vital. La mostra pren com a objecte principal d’investigació dos dels períodes històrics menys coneguts dins de la seua producció artística: el Mèxic de l’exili i el Berlín comunista.

Durant el seu llarg exili, primer a Mèxic (1939–1958) i després a Alemanya Oriental (1958–1982), la seua obra com a cartellista, muralista i il·lustrador va continuar gaudint d’una gran reputació, sobretot en els cercles polítics i intel·lectuals que promovien la idea de l’art com a instrument al servei de la revolució social.

Josep Renau ha tingut des dels inicis de l’IVAM una significació especial, no sols per la seua transcendència com a pioner de les avantguardes històriques a València durant la II República, sinó perquè l’IVAM va ser objecte, l’any 1989, d’un extraordinari depòsit dels seus treballs i del seu arxiu i biblioteca personal. Aquest fons s’ha enriquit posteriorment amb altres dues aportacions realitzades per la Fundació de l’artista en 1991 i 1994.

Videos

ExposicióIVAM Centre Julio González

La intenció de la nova mostra sobre Ignacio Pinazo és proposar un nou enfocament biopolític sobre una part de la seua obra: la formada pel conjunt de representacions d’estil i poètica menys academicistes, produïdes en la seua major part per i per al propi artista, tant en format de pintura com de dibuix.

Aquest conjunt d’obres presenta un interés especial perquè el propi artista va ser reconegut pels seus contemporanis com l’impulsor d’una pràctica artística sistemàtica realitzada sobre i en els espais públics oberts. Aquestes pràctiques artístiques de Pinazo entren directament en relació amb les noves maneres d’habitar els espais públics, dels canvis en els comportaments de grups i multituds i de les relacions que s’estableixen amb el context cultural en les quals es van produir.

Es proposa així una lectura actualitzada d’aquest artista en la qual els processos de domini, ocupació, interaccions dels cossos i instauració dels usos col·lectius per part de grups o multituds, es conjugarien amb els imaginaris sobre salut, higiene, plaer, energia i comunicació intersubjectiva, posant en qüestió l’ordre social establit.

Videos

Relacionats

Visita ‘Pinazo en l’espai públic’ – Activitat cancel·lada

08 oct. 2022 – 25 feb. 2024
MediacióIVAM Centre Julio González

Un projecte de Lorenzo Sandoval i Tono Vizcaíno

ExposicióIVAM Centre Julio González

Indústria/Matrius, Trames i Sons és una proposta de caràcter híbrid que se situa entre la creació d’un arxiu i un projecte artístic. El seu objectiu és oferir una lectura necessàriament parcial del patrimoni industrial valencià basat en allò que és sonor, immaterial i els moviments socials. La proposta es desenvolupa mitjançant de la compilació de sons, processos, imatges, vídeos, música, peces d’art i discursos vinculats a les fàbriques en el seu context original d’ús, però també en el seu abandó i en la seua reconversió en espais patrimonials. Indústria es fixa particularment en els usos proactius del patrimoni industrial impulsats per la ciutadania.

A més de l’arxiu i de les trobades (anomenades matrius) de debat i reflexió que ha generat, en el mes de maig s’inaugurarà una exposició a l’IVAM amb els materials i els resultats de la investigació. Aquesta exposició es planteja com l’adaptació museogràfica de l’arxiu en forma d’instal·lació, inspirada en el “Club Obrer” de Rodchenko.

Indústria/Matrius, Trames i Sons és un procés de memòria que queda oberta a la negociació i a noves lectures. El projecte es posiciona fora de la imatge romanitzant de la ruïna industrial i entén el patrimoni i la història com a processos vius, no tancats, que permeten generar ferramentes conceptuals per a comprendre el passat, el present i el futur de la història del treball i les seues relacions amb la cultura. La proposta està desenvolupada per Lorenzo Sandoval, artista i curador, i Tono Vizcaíno, arqueòleg i gestor del patrimoni.

Els elements que componen aquest arxiu provenen de nombrosos arxius personals i institucionals: Salomé Moltó (CNT), Floreal Rodríguez de la Paz (CNT), Josep Fuster, Edurne Vaello, Nando Hervido, Damià Llorens / We Are not Brothers, Arxiu Municipal d’Alcoi, Universitat Politècnica de València – Campus d’Alcoi, Club d’Amigues i Amics de la Unesco d’Alcoi, Radio Alcoy, Vicent Cortés, Ateneu Cultural El Panical, Josep Tormo Colomina, Alcoy Industrial, Fani Grande, CCOO Camp de Morvedre – Alt Palància, Fundació de la Comunitat Valenciana de Patrimoni Industrial i Memòria Obrera de Port de Sagunt, Vic Pereiró, Miguel Ángel Martín, AMIMO – Associació Memòria Industrial i Moviment Obrer, Maria Hebenstreit, César Novella, Sagunt Territori Acústic, Arxiu Municipal de Sagunt, Arxiu Històric de CCOOPV «José Luis Borbolla», El Punt – Espai de Lliure Aprenentatge, Miguel Molina, Laboratorio de Creaciones Intermedia, Departament d’Escultura de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València, Alfonso Civantos / Komakino / Subsist Records, José Miguel Requena Roselló / Excesivo.net, Txuki, Colectivo APA, Colectivo La Flem, Colectivo Resiste, Fran Lenaers, Für alle Fälle, José Azkárraga, Víctor Algarra y Paloma Berrocal, Diana Sánchez Mustieles, APIVA – Associació de Patrimoni Industrial Valencià, Cor de cambra Ad Libitum de l’Escola Coral Veus Juntes, Ajuntament de Quart de Poblet, Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana, Josep Vicent Frechina, Biblioteca Històrica de la Universitat de València, Biblioteca Valenciana «Nicolau Primitiu», Arxiu de la Democràcia y Fonoteca de la Universitat d’Alacant, Arxiu Històric Provincial d’Alacant, CanPop – Cançoner Popular Valencià, Teresa Lanceta, Coral Tabaquera Alicantina, Francisco Moreno, Vicent Oncina, Manuel Carreres, Biblioteca de la Universitat Jaume I de Castelló, Arxiu Municipal d’Onda, Museu del Taulell d’Onda “Manolo Safont”, Caixa Popular d’Onda, Fundació Caixa Benicarló, Manel Francesc Navarro i del Alar, Alejandro Torres Tomás, Pilar Beltrán, Museu de Ceràmica de l’Alcora, Juan Carlos Olària, Fundación Centro Etnográfico «Joaquín Díaz» de la Diputación de Valladolid, Centro Documental de la Memoria Histórica, e IVAM.

Videos

Relacionats

Conversa entre Lorenzo Sandoval i Tono Vizcaíno

06 mai. 2021
ConversesIVAM Centre Julio González

Visita a l’exposició “Indústria/Matrius, Trames i Sons” a càrrec de Tono Vizcaíno

21 mai. 2021
VisitesIVAM Centre Julio González
ExposicióIVAM Centre Julio González

L’exposició Cardiograma de Lola Lasurt planteja una sèrie de reflexions sobre els passats recents a través d’una escultura de dona, de nom Democràcia, i dues sèries d’imatges projectades sobre planxes de zinc o pintades per l’autora, disposades en cada un dels pisos de la sala.

L’artista, a manera d’una historiadora amateur, recompon una sèrie d’elements per a elaborar un relat amb múltiples sentits. La història té dos començaments: un arranca d’una visita al Museu del Gremi Artesà de Fallers de València a la Ciutat Fallera i la trobada amb aquest possible ninot indultat d’any incert, principi dels anys huitanta?, anomenat Democràcia, realitzat per José Azpeitia. Es tracta d’una dona jove, nua i gitada boca per amunt, amb els ulls tancats i de grandària natural. La pàtina de pintura fosca que cobreix la peça, realitzada amb fibra de vidre, imita l’acabat en bronze de les escultures funeràries. El seu aspecte sembla indicar que està morta, però la placidesa del rostre ens convida a creure que potser està adormida. Per a l’exposició, l’artista ha col·laborat amb l’escola del Grau Superior de Formació Professional d’Artista Faller i Construcció d’Escenografies situada a la mateixa Ciutat Fallera. Els estudiants han construït un coixí de vareta, a manera de suport, que acull, protegeix i cuida la figura de la «democràcia».

En el fris que l’envolta, una sèrie d’imatges d’arxius familiars cedides per l’Arxiu Fílmic de l’Institut Valencià de Cultura es projecten sobre planxes de zinc. Les imatges mostren disparades, mascletades, cordades, santantonades, etc., gravacions realitzades entre els anys cinquanta i setanta del segle passat. Representen un temps encara no digitalitzat, amb imatges analògiques que al seu torn mostren un foc primitiu, fet amb pirotècnies de tècniques antigues. L’artista ha editat aquestes imatges a manera de partitura atonal, provocant un ritme de fogueres i disparades que les planxes de zinc tornaran a activar.

Un altre començament d’aquesta història es desenvolupa al pis superior. Per mitjà d’un fris en color de pintura a l’oli, l’artista representarà mimèticament, fotograma a fotograma, un vídeo que circula per la xarxa que documenta una exhibició pirotècnica que va tindre la sort de presenciar, i que recuperava disparades antigues com el castell de pals i les bengales romanes a la plaça de la Mare de Déu de València durant la Gran Fira de Juliol de 2017. Aquest fris es refereix també a les teories vinculades a la música atonal que, en aquest cas, atenen el timbre del color.

El títol de l’exposició, Cardiograma, remet a la idea de diagnòstic de l’estat del sistema personificat en aquesta escultura atemporal de la «democràcia», conservada juntament amb els ninots indultats pel gremi faller. Al mateix temps també podem entendre les mateixes festes de les Falles com un exercici de diagnòstic col·lectiu que anualment respon a l’actualitat sociopolítica més immediata, enguany doblement en suspensió per la pandèmia.

En aquesta exposició, Lola Lasurt continua les seues investigacions «a destemps», un pensament en diferit que esquiva la doctrina històrica per a reorganitzar, des del quefer pictòric, altres relats del nostre passat en què les imatges, els objectes i, en aquest cas, les festes populars ens parlen d’un trànsit complex. Amb l’artista ens preguntem: en quin punt de la democràcia ens trobem? Quins eren els seus objectius inicials? Quines les seues aspiracions? La figura de la «democràcia», envoltada per «disparades», ens parla d’un món en retirada que l’artista fa reviure i la imatge del qual rebota en el nostre present.

Videos

Premi Julio González 2020

ExposicióIVAM Centre Julio González

Premi Julio González 2020

L’exposició dedicada a l’artista britànica d’origen palestí Mona Hatoum reuneix una selecció d’escultures, grans instal·lacions i obra sobre paper realitzades en la seua major part al llarg de les últimes dues dècades. Aquesta mostra desitja retre homenatge a una obra de gran diversitat i significat, i oferir al públic una experiència física i directa de l’amplitud i diversitat de la producció d’aquesta artista a través d’un conjunt d’obres clau, algunes de les quals han accedit ja a l’estatus d’icona de l’art contemporani.

Hatoum centra el seu interés en la creació d’unes peces que, malgrat la seua forma simple i reduccionista, impacten emocionalment i psicològicament en l’espectador. L’artista incorpora deliberadament a les seues obres uns estrats paradoxals de significat generadors d’una ambigüitat i ambivalència que fan possible lectures diverses i contradictòries. A més, recorre amb freqüència a materials atractius i seductors amb els quals crear objectes i instal·lacions suggeridores però que, vistos de prop, permeten albirar sota la seua superfície un rerefons d’amenaça o de perill.

Mona Hatoum va nàixer en 1952 a Beirut en una família palestina. L’esclat de la Guerra Civil al Líban la va sorprendre en una breu estada a Londres que li va impedir tornar al seu país. Ha participat en importants esdeveniments artístics internacionals com la Biennal de Venècia (1995 i 2005), documenta Kassel (2002 i 2017), la Biennal de Sydney (2006) o la Biennal d’Istanbul (1995 i 2011). Entre les seues exposicions individuals més recents, destaca una gran antològica al Centre Pompidou de París (2015), a la Tate Modern de Londres i al KIASMA, Hèlsinki (2016-2017).

Videos

Relacionats

Visita comentada a l’exposició “Mona Hatoum”

18 abr. 2021
VisitesIVAM Centre Julio González

Conferència “Travessant fronteres: el món de Mona Hatoum”, a càrrec de José Miguel G. Cortés

03 jun. 2021
ConversesIVAM Centre Julio González

Taller “El so revelat”, per la Escola d’Oficis Electrosonors

15 i 29 mai. 2021; 12 i 26 jun. 2021; 03 jul. 2021
EducacióIVAM Centre Julio González
FamíliesDansa i performanceIVAM Centre Julio González

Presentem el llibre “Què hi ha davall de la terra?” d’Elisa M. Matallín amb il·lustracions Aitana Carrasco. El llibre s’ha fet gràcies a la col·laboració de més de 100 persones entre famílies i gent curiosa que va participar en l’acció “A l’IVAM com a casa!” el passat dia 21 de novembre a l’IVAM. La presentació correrà a càrrec d’Elisa M. Matallín, amb la col·laboració de la il·lustradora Aitana Carrasco.

*Mesures de seguretat: De cara al correcte funcionament de les presentacions i per tal de desenvolupar-les amb total seguretat, totes i tots el assistents hauran de fer us obligatori de la mascareta (menys els menors de 6 anys), es pregarà per fer ús de gel hidroalcohòlic abans de començar. Durant el temps de l’activitat es guardarà la distància de seguretat de més de metre i mig entre cada unitat familiar i els seients estaran establerts i distanciats més d’un metre i mig entre les unitats familiars.

Es prega puntualitat

Elisa M. Matallín és mediadora cultural amb més de 25 anys d’experiència en la dinamització de biblioteques, teatres, museus i altres centres culturals. Dirigeix ​​i gestiona la seua pròpia companyia de titelles amb la qual ha escrit i posat en escena històries amb una gran càrrega narrativa i visual dirigides a públic infantil i familiar.

Aitana Carrasco és autora de literatura infantil i juvenil. Compta amb més d’una trentena de llibres publicats per editorials nacionals i estrangeres i ha col·laborat amb moltes revistes. El seu treball ha estat reconegut internacionalment i la seua obra ha estat exposada en deu països. Compagina la seua feina com a il·lustradora amb la docència tant per a xiquetes i xiquets com per a adults, impartint cursos, trobades, conferències i tallers en universitats, escoles, biblioteques, fires de el llibre i museus.

Radicantes 2020

ConversesEscèniquesIVAM Centre Julio González

Conversa online entre l’artista Olga Diego i la ballarina i coreògrafa María Muñoz amb motiu dels dos laboratoris d’experimentació, realitzats dins del cicle Radicantes 2020. Res es dona per fet perquè res es dona per impossible, on les artistes han compartit les seues eines i procediments de creació, obrint un espai d’experimentació i possibilitat col·lectiva.

Radicants és un cicle en femení que pretén compartir processos creatius amb els públics, situant al cos com a epicentre de l’acció. En aquesta conjuntura ens preguntem com transformar les prohibicions en possibilitats, com pot un cos continuar afectant altres cossos des de les noves maneres de percebre, com podem continuar creant i per a què hem de continuar creant.

Comissariat i conduït per Rocío Pérez, Tatiana Clavel i Mireia Ferrer Álvarez.

 

Olga Diego (Alacant, 1969)

El seu treball es caracteritza per la construcció de diversos artefactes i l’exploració dels mateixos a través de performances. Ha desenvolupat una àmplia experimentació sobre temàtica de vol, alçant ella mateixa el vol en un dels seus artefactes. La interacció i implicació dels espectadors és un altre dels seus interessos. Explora també els límits del cos i la identitat, la construcció-desconstrucció del gènere. Recentment desenvolupa escultures dotades de moviment i interactives amb aplicació de circuits electrònics i programació.

María Muñoz

De pares nascuts a Chera (Guadalajara) i Panticosa (Pirineu aragonés) creix a València on estudia música i practica l’atletisme de competició. Allí s’inicia també en la dansa i, posteriorment, viatja a Amsterdam i a Barcelona per a ampliar la seua formació. Té la seua primera experiència professional amb la companyia japonesa resident a Holanda Shusaku & Dormu Danse Theater en l’espectacle Era en 1982. En 1985, la formació al costat de Maria Antònia Oliver del grup La Dux marca l’inici de la seua pròpia trajectòria en la creació escènica. L’any 1988 col·labora amb Pep Ramis en la creació del sol Cuarto Trastero i en 1989 formen el grup Mal Pelo en el qual tots dos comparteixen des de llavors la creació i la direcció. Dins del grup desenvolupa una faceta d’investigadora i pedagoga del moviment. També edita i estimula la creació de textos per a l’escena. Actualment és coreògrafa, ballarina i codirectora del centre de creació L’animal a l’esquena a Celrà, Girona.

Des del 1989 Mal Pelo ha presentat, entre altres, els espectacles Quarere (1989), Sur-Perros del Sur (1992), Dol (1994), La Calle del Imaginero (1996), Orache (1998), El Alma del Bicho (1999), L’animal a l’esquena (2001), Atrás los ojos (2002), An el silenci (2003), Bach (2004), ATLAS (2005), Testimoni de llops (2006), He visto caballos (2008), Tots els noms (2010), Caín & Caín (2011) i L’esperança de vida d’una llebre (2013), El Quinto Invierno (2015), 7 Lunas (2015) , The Mountain, the Truth and the Paradise (2017), On Goldberg Variations / Variations (2019) y Inventions (2020).

En 2001 Pep Ramis i María Muñoz impulsen L’animal a l’esquena, un centre de creació i intercanvi multidisciplinari en una masia de 19 hectàrees situada a Celrà (Girona). Un refugi que fomenta l’experimentació i l’intercanvi d’idees i experiències entre directors d’escena, músics, videoartistes, teòrics i ballarins que participen en residències, tallers i laboratoris.

Reconeixements

Mal Peloha ha rebut, entre altres, el Premi Nacional de Dansa ( 2002, Generalitat de Catalunya); Premi Nacional de Dansa (2009, INAEM – Ministerio de Cultura) en reconeixement a la seua trajectòria en la creació coreogràfica, així com l’obertura de nous camins en la dansa contemporània; Premi Ciutat de Barcelona (2017, Ajuntament de Barcelona); Premi de la Crítica (2018, Associació de crítics de Barcelona).

 

Relacionats

Radicantes

15, 22 i 29 oct. 2020; 05, 07, 24 i 26 nov. 2020; 01, 03, 13 i 20 des. 2020
EscèniquesTallersIVAM Centre Julio González
ConversesIVAM Centre Julio González

Conversa amb motiu de l’obertura de l’exposició “Com solíem…”, entre l’artista Asunción Molinos Gordo i Sandra Moros, comissària de l’exposició amb Enric Navarro, agrònom i agricultor, i  Ferran Esquilache, professor d’Història de la Universitat Jaume I de Castelló.

Inscripcions a través de l’email: actividades@ivam.es

Relacionats

Com solíem… Asunción Molinos Gordo

17 des. 2020 – 11 abr. 2021
ExposicióIVAM Centre Julio González