VisitesIVAM Centre Julio González

Imaginaris Mecànics i Tècnics és una nova lectura de la col·lecció de l’IVAM, a través de més de 200 obres, que il·lustra l’interés de les pràctiques artístiques per imaginar la concepció mecànica de l’univers amprant elements dels procediments industrials, científics i tècnics, dels nous materials, dels grans invents o dels mitjans de transport i comunicació.

La comissària M Jesús Folch realitza un recorregut per les 10 sales que integren l’exposició, durant el qual ens acostarà a les principals investigacions plàstiques que van tindre lloc al llarg del segle XX i ens ajudarà a entendre la connexió entre ciència, art i tecnologia. La mostra s’organitza en línies temàtiques que actuen com a vasos comunicants creuant trasversalment les sales. En elles s’analitzen assumptes i conceptes que sorgeixen i reapareixen en temps cronològics distants com la interdependència entre tecnologia i corporeïtat (Umbo, Arturo Ballester o Pere Catála Pic, Gary Hill, Daniel Canogar, Maribel Domenech o Jana Sterback); l’interés per nous materials i tecnicismes de base científica orientats a la manipulació del nostre sistema perceptiu (Naun Gabo, Cessar Domela, Moholy Nagy, Marcel Duchamp, Soledad Sevilla, Elena Asins, José M Yturralde, Pablo Palazuelo); el trànsit del cinema experimental, sobrecarregat de muntatges dinàmics, a la pràctica conceptual de la càmera de vídeo, imbuïda de crítica sociopolítica (Joris Ivens, Jean Mitry, Germaine Dulac, Joan Jonas, Dara Birnbaum, Miralda i Benet Rossell); la imatgeria mecànica, els mètodes de producció en sèrie i el paisatge industrial (Germaine Krull, Agustín Jiménez Espinosa, Boris Ignatovich, Joan Cardells, Gabriela Kraviez, Susana Solano, Bernd i Hilla Becher o Thomas Ruff); el tractament de les condicions de treball femení (Valentina Kulagina i Natalia Pinus o Inmaculada Salinas); i les màquines visionàries que entrellacen espais històrics, situacions socials, elements naturals i pressupostos existencialistes (Gilberto Zorio, Ángeles Marco, Fischli & Weis, Gordon Matta Clarck, Iñigo Manglano-Ovalle o Carlos Sáez)

Relacionats

Imaginaris mecànics i tècnics en la col·lecció de l’IVAM

11 mar. 2021 – 30 gen. 2022
Col·leccióIVAM Centre Julio González
ConversesIVAM Centre Julio González

Amb motiu de la clausura de CARDIOGRAMA, tindrà lloc la presentació del llibret vinculat al projecte, dut a terme en col·laboració amb el dissenyador valencià Ausiàs Pérez i amb un text de la crítica, comissària i investigadora en art Laura Vallés. Els dos, juntament amb Lola Lasurt i la comissària de la mostra, Nuria Enguita, parlaran del procés de treball editorial desenvolupat per a culminar l’acte amb una exhibició de Castillo de Palos a la manera antiga a l’esplanada de l’IVAM de la mà de la pirotècnia Nadal-Martí de l’Olleria.

A l'estiu l'IVAM… no tanca!

AltresIVAM Centre Julio González

A l’estiu l’IVAM… no tanca!

Per a submergir-nos en un merescut descans estival sense renunciar al plaer de gaudir de l’art modern i contemporani, el museu ha preparat una nodrida carta de continguts amb els quals accedir, de manera permanent i gratuïta, a algunes de les principals exposicions i activitats que han tingut lloc a l’IVAM durant els últims mesos.

El repertori inclou continguts audiovisuals, propostes en família i publicacions, per la qual cosa visitar l’IVAM, còmodament des de qualsevol lloc, mai ha sigut tan fàcil.

A més, les portes del museu romanen obertes, durant els mesos de juliol i agost, de manera ininterrompuda i amb accés gratuït. Pots consultar l’horari d’obertura i programar la teua visita ací.

Ens visites a distància, o en persona… gràcies per continuar acompanyant-nos aquest estiu!

(CON)TEXTOS

Submergeix-te en la lectura dels principals articles i publicacions que l’IVAM ha divulgat en medis físics i/o digitals durant els últims mesos:

  • “La Lambretta de Oteiza”. Nacho París. Assaig per al catàleg de l’exposició Escultura Infinita (21 maig- 24 octubre 2021), en l’IVAM Alcoi. Descàrrega ací
  • “La cartògrafa del trencadís”. Estrela de Diego. Assaig que forma part del catàleg de l’exposició de Mona Hatoum (16 abril -12 setembre 2021), en l’IVAM Centre Julio González. Descàrrega ací
  • “En temps de catàstrofes. Com resistir a la barbàrie que ve”. Isabelle Stengers. En el marc del projecte Presentes densos, publiquem el capítol IV d’aquest llibre, que pot llegir-se com un manual de metodologies de treball per a situacions de conflicte ecològic-social (encara que potser hauríem d’afegir: escrit per una filòsofa de la ciència). Descàrrega ací
  • “Pensament tentacular”. DoNna Haraway, en el marc de Presentes densos. Introducció i capítol II del llibre Seguir amb el problema, de Donna Haraway, publicat per la revista digital Desbordes (amb el permís de Consonni) a l’abril de 2020. Descàrrega ací
  • Passejades. Textos de mediació amb els quals visitar, a la sala o des de casa, les exposicions Imaginaris mecànics i tècnics en la col·lecció de l’IVAM, Mona Hatoum i Els exilis de Renau. Descàrrega ací

Relacionats

IVAM a la fresca – En bucle

23 jul. 2021 – 31 ago. 2021
AltresConversesIVAM Centre Julio González

IVAM a la fresca – Juguem!

23 jul. 2021 – 31 ago. 2021
AltresIVAM Centre Julio González

A l'estiu l'IVAM… no tanca!

AltresIVAM Centre Julio González

A l’estiu l’IVAM… no tanca!

Per a submergir-nos en un merescut descans estival sense renunciar al plaer de gaudir de l’art modern i contemporani, el museu ha preparat una nodrida carta de continguts amb els quals accedir, de manera permanent i gratuïta, a algunes de les principals exposicions i activitats que han tingut lloc a l’IVAM durant els últims mesos.

El repertori inclou continguts audiovisuals, propostes en família i publicacions, per la qual cosa visitar l’IVAM, còmodament des de qualsevol lloc, mai ha sigut tan fàcil.

A més, les portes del museu romanen obertes, durant els mesos de juliol i agost, de manera ininterrompuda i amb accés gratuït. Pots consultar l’horari d’obertura i programar la teua visita ací.

Ens visites a distància, o en persona… gràcies per continuar acompanyant-nos aquest estiu!

JUGUEM!

L’estiu és un temps de descans i, també, de joc. Per això, en l’IVAM posem a la disposició de les famílies que ens visiten durant els mesos de juliol i agost activitats per a fer en família i que conviden a bussejar pel museu, en persona o des de casa.

  • Juga a l’IVAM!

Els jocs autònoms Apardalats i Autolocos estan dissenyats i activats per Javier Molinero durant tot l’any al pati de l’IVAM, i aquest estiu es transformen en kits de joc lliure que poden amprar-se durant el temps d’obertura del museu, per a gaudir els diversos espais del museu jugant! Sol·licita’ls en el punt d’accés del museu. +Info ací

  • Ballem amb Julio!

Amb aquest material, podràs explorar i moure’t, a casa o en el mateix museu, a partir de les principals escultures de Julio González, part angular de la col·lecció de l’IVAM. Amb aquest material dissenyat, en primera instància, per a professorat de nivells educatius diversos, podràs ballar les obres amb una sèrie d’eines d’improvisació coreogràfica de Rudolf Von Laban. Pots sol·licitar el dossier i l’accés al vídeo explicatiu en el següent telèfon i email: ivam@consultaentradas.com o 976004973 (de dilluns a dissabte de 9-20h).

  • Accions infinites.

A partir de l’exposició Escultura infinita (21 maig- 24 octubre 2021) en l’IVAM Alcoi, s’ha dissenyat aquesta proposta consistent en un quadern d’accions educatives gràcies a les quals improvisar, crear i reflexionar amb l’escultura espanyola del segle XX, des de la nostra mirada com a espectadors del segle XXI. Sol·licita-ho en el telèfon o l’email: ivam@consultaentradas.com o 976004973 (de dilluns a dissabte de 9-20h).

Relacionats

IVAM a la fresca – (Con)textos

23 jul. 2021 – 31 ago. 2021
AltresIVAM Centre Julio González

IVAM a la fresca – En bucle

23 jul. 2021 – 31 ago. 2021
AltresConversesIVAM Centre Julio González

A l'estiu l'IVAM… no tanca!

AltresConversesIVAM Centre Julio González

IVAM A la FRESCA

A l’estiu l’IVAM… no tanca!

Per a submergir-nos en un merescut descans estival sense renunciar al plaer de gaudir de l’art modern i contemporani, el museu ha preparat una nodrida carta de continguts amb els quals accedir, de manera permanent i gratuïta, a algunes de les principals exposicions i activitats que han tingut lloc a l’IVAM durant els últims mesos.

El repertori inclou continguts audiovisuals, propostes en família i publicacions, per la qual cosa visitar l’IVAM, còmodament des de qualsevol lloc, mai ha sigut tan fàcil.

A més, les portes del museu romanen obertes, durant els mesos de juliol i agost, de manera ininterrompuda i amb accés gratuït. Pots consultar l’horari d’obertura i programar la teua visita ací.

Ens visites a distància, o en persona… gràcies per continuar acompanyant-nos aquest estiu!

EN BUCLE

Gaudeix de les converses i conferències d’artistes i especialistes que s’han dut a terme en l’IVAM durant els últims mesos:

  • “En el límit de l’inassolible. Propòsit d’experimentació entre art, ciència i tecnologia”. Trobada Soledad Sevilla, Yturralde, Teixidor, en el marc de l’exposició Imaginaris mecànics i tècnics en la col·lecció de l’IVAM. Pots veure-la ací
  • “Topografies de l’avantguarda i imaginari cinematogràfic”. Vicente Sánchez Biosca, en el marc de l’exposició Imaginaris mecànics i tècnics en la col·lecció de l’IVAM. Pots veure-la ací
  • “Imaginaris maquínics i temporalitat escindida: notes per a una interpretació antropològica del segle XX”. Víctor del Rio, en el marc de l’exposició Imaginaris mecànics i tècnics en la col·lecció de l’IVAM. Pots veure-la ací
  • “El teler universal: del tèxtil precolombí a la pantalla algorítmica”. Daniel Canogar, en el marc de l’exposició Imaginaris mecànics i tècnics en la Col·lecció de l’IVAM. Pots veure-la ací
  • Roda de premsa de presentació de l’exposició Mona Hatoum, amb intervenció de l’artista. Pots veure-la ací
  • “Trobada entre diferents agents vinculats a l’exposició: Cardiograma”. Lola Lasurt i col·laboradors i convidats. Pots veure-ho ací
  • Presentació de l’exposició Indústria/Matrius, trames i sons. Lorenzo Sandoval i Tono Vizcaíno. Pots veure-la ací
  • Presentació de l’exposició Els exilis de Renau. Joan Ramón Escrivà i Josep Salvador. Pots veure-la ací
  • Trobada en línia amb Vinciane Despret, en el marc de Presents Densos. Pots veure-ho ací

Relacionats

IVAM a la fresca – (Con)textos

23 jul. 2021 – 31 ago. 2021
AltresIVAM Centre Julio González

IVAM a la fresca – Juguem!

23 jul. 2021 – 31 ago. 2021
AltresIVAM Centre Julio González
SeminarisIVAM Centre Julio González

Amb motiu de l’exposició Els exilis de Renau, l’IVAM organitza un seminari internacional que reuneix estudiosos i investigadors les ponències dels quals connectaran amb l’exposició de diferents maneres. Mentre algunes conferències aporten una mirada contextualitzada i més àmplia al tema de l’exili, unes altres se centren en la relació de Renau amb altres col·legues i entorns artístics, o amb les formes creatives específiques amb les quals Renau va treballar durant el seu exili (principalment pintura mural i fotomuntatge). Sense l’objectiu de ser exhaustiu o concloent, aquest seminari pretén, no obstant això, iniciar converses i provocar trobades entre estudiosos per a discutir conjuntament temes d’interés compartit i posar l’accent en la connexió entre àrees professionals, geogràfiques i lingüístiques.

Totes les ponències són inèdites, i la intenció és incorporar als debats la investigació compartida en l’exposició i el catàleg. D’aquesta manera, el seminari vol recuperar la figura de Renau, i examinar aspectes de la seua vida i de la seua carrera que esperem que demostren la seua importància en el segle XX, així com l’actualitat de la seua obra. A part de les cinc conferències, el seminari es tancarà amb una taula redona en la qual participaran tres acadèmics que centren la seua la investigació principal sobre Renau en la revisió dels seus estudis anteriors, la seua biografia i/o la seua obra dels anys trenta. Tot això s’analitzarà a través de la lent retrospectiva de l’exili de Renau, i de les lliçons apreses de l’exposició.

PROGRAMA:

Dijous, 21 d’octubre de 2021

  • 17:00 h – Presentació del seminari a càrrec de Nuria Enguita, directora de l’IVAM.
  • 17:15 h – Presentació del seminari i introducció de les temàtiques a càrrec de Jordana Mendelson, directora del seminari.
  • 17:30 h – Conferència en línia de Jordana Mendelson, directora del seminari.
    Tema: Funció Social del Cartell (Publicitari) (1937/1976) de Renau: Teoria, política i disseny abans i després de l’exili
  • 18:45 hTaula Redona
    Tema: Revisió de Renau en els anys 30, des de la perspectiva de l’exili.
    Participants:
    Albert Forment. Josep Renau: Un artista comunista en l’exili.
    Carl Henrik Bjertröm. Els públics de Renau.
    María Rosón. El muralisme de Josep Renau: de la guerra d’Espanya a l’exili.

Divendres, 22 d’octubre de 2021

  • 12:00 h – Conferència de Carmen Gaitán Salinas (U. Complutense / CSIC)
    Tema: Jornada a Jornada. La vida diària de Renau a Mèxic segons Manuela Ballester
  • 13:30 h – Conferència en línia de Sebastiaan Faber (Oberlin College).
    Tema: Les contradiccions de Renau en el context de l’exili mexicà
  • 17:00 h – Conferència d’Erika Wolf (U.Tyumen, Rússia)
    Tema: Les obres americanes dels alumnes a distància de John Heartfield
  • 18:00 h – Conferència d’Oliver Sukrow (TU Wien, Technical University)
    Tema: Nous espais, espectadors actius i dissenys complexos: el muralisme de Josep Renau a la RDA
  • 19:30 h – Comiat del seminari a càrrec de Jordana Mendelson.

Relacionats

Els exilis de Renau

08 jul. 2021 – 09 gen. 2022
Col·leccióIVAM Centre Julio González

A càrrec de Vicente Pla, comissari de la mostra

ConversesIVAM Centre Julio González

La conferència exposarà línies d’interpretació teòrica sobre les representacions de grups humans en els espais públics realitzades per Ignacio Pinazo. S’exposaran les línies mestres del discurs expositiu i s’analitzarà una selecció de les obres de la mostra entrellaçades amb components biogràfics i reflexions de l’artista. A través d’aquesta estructura es proposarà una lectura d’aquest conjunt d’obres de Pinazo en clau biopolítica. Per a això es posaran en joc les seues estratègies de representació, les vinculacions i desajustaments d’aquestes estratègies respecte a les experiències personals i col·lectives, així com les seues formes específiques per a manifestar el joc entre els ideals i els conflictes en la integració del cos social mitjançant els hàbits i costums de les multituds i del seu propi cos en la trobada amb els cossos aliens.

Vicente Pla Vivas. Sagunt, 1962. Professor del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València. Especialitzat en les problemàtiques generades per les imatges durant els processos històrics d’implantació de la modernitat, en l’estudi i interpretació de la imatge gràfica europea d’àmplia difusió durant el segle XIX, així com de l’art valencià de les dècades finals del segle XIX i els inicis del segle XX i de la fotografia. Les investigacions es poden emmarcar dins del camp teòric dels estudis visuals i han proposat obrir vies de connexió amb la història de l’estètica, la tècnica i les epistemologies científiques, així com els estudis culturals, per a reconstruir les estructures actives en el funcionament i evolució dels mecanismes dels imaginaris moderns. Participa en el Projecte R+D+i «La vida artística a València (1880-1936). Fonts per a un diccionari d’artistes». (HAR2009-14480). En 2010 publica el llibre La il·lustració gràfica del segle XIX. Funcions i disfuncions. Participa en ASCIGE (Atelier sour le Satirique, la Caricature et l’Illustration Graphique en Espagne), en el Festival Internacional Incubar-te 6 i 7 i en Perifèries 13. Desenvolupa activitat de crítica d’art contemporani amb publicacions sobre Artur Heras, Sebastià Miralles, Manuel Bellver, José Guerrero Tonda, María José Pérez Vicente i XL Family entre altres. Du a terme conferències sobre art dels segles XIX i XX i desenvolupa funcions de comissariat en les exposicions Juan Cuéllar. Distopia, en el centre La Nau de la Universitat de València i en el Centre Internacional de Gandia 2018, i en El Món rural com a espai polític en l’art valencià (1830-1930) a la Casa-Museu Benlliure de València, 2020. Des de 2021 codirigeix l’Arxiu Valencià del Disseny.

Relacionats

Pinazo en l’espai públic

30 jun. 2022 – 25 feb. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González

Recorreguts per les exposicions de l'IVAM

VisitesIVAM Centre Julio González

En les visites comentades a les exposicions, la mediació vé de la mà d’especialistes formats en Història de l’Art, Belles Arts i Humanitats. La intenció és facilitar al públic lectures posicionades de la programació expositiva de l’IVAM, de manera àgil i enriquidora. Esta activitat es durà a terme, en dies alterns, en els dos idiomes oficials del territori valencià.

Dades pràctiques

  • Duració: 45 minuts aprox.
  • Dirigit a: públic general.
  • Aforament: 14 persones.

 

Dates de les visites

Visita Cançons de lluita. Activació de l’arxiu sonor i objectual de l’exposició «Indústria/Matrius, trames i sons»

Dissabte 17 de juliol, 18h. Idioma: castellà

Divendres 27 d’agost, 19:30h Idioma: castellà

+ info ací

 

Visita De les valquíries als ciberfeminismes. Itinerari des del gènere a «Imaginaris mecànics i tècnics en la col·lecció de l’IVAM»

Diumenge 18 de juliol, 12h. Idioma: castellà

Diumenge 1 d’agost, 12h. Idioma: castellà

+info ací

 

Rellegim la col·lecció de l’IVAM des del gènere

Dissabte 24 de juliol, 18h. Idioma: castellà

Dissabte 28 d’agost, 18h. Idioma: castellà

+ info ací

 

Visita a l’exposició «Els exilis de Renau»

Diumenge 25 de juliol, 12h. Idioma: valencià

Diumenge 8 d’agost, 12h. Idioma: valencià

Diumenge 22 d’agost, 12h. Idioma: castellà

+ info ací

 

Visita a l’exposició «Mona Hatoum»

Dissabte 31 de juliol, 18h. Idioma: valencià

Dissabte 14 d’agost, 18h. Idioma: castellà

Dissabte 21 d’agost, 18h. Idioma: valencià

+ info ací

 

Visita a l’exposició «Cardiograma. Lola Lasurt»

Dissabte 7 d’agost, 18h. Idioma: castellà

+ info ací

 

Visita a l’exposició «Imaginaris mecànics i tècnics en la col·lecció de l’IVAM»

Diumenge 15 d’agost, 12h. Idioma: valencià

Diumenge 29 d’agost, 12h. Idioma: valencià

+info ací

 

 

 

Clara Solbes Borja, és graduada en Història de l’Art (Universitat de València), Màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament (Universitat Pompeu Fabra) i Màster en Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat (Universitat d’Alacant). A hores d’ara, és personal investigador en formació del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València, en què desenvolupa la seua labor docent i investigadora. La seua tesi doctoral estudia la vinculació de les dones al sistema artístic valencià entre 1939 i 1980.

 

Álvaro Porras Soriano, és graduat en Belles arts i Màster en Pràctiques Artístiques i Visuals (Facultat de Conca, de la Universitat de Castella-la Manxa), i Màster en Història de l’Art Contemporani i Cultura Visual pel Museu Reina Sofia, al costat de la Universitat Complutense de Madrid. Actualment és estudiant del programa de Doctorat en Art: Producció i Investigació de la Universitat Politècnica de València, i es troba desenvolupant el projecte De Louki. Accionisme subtil en el context públic.

 

Darío Cobacho Velasco, és graduat en Belles Arts i Màster en Pràctiques Artístiques i Visuals (Facultad de Cuenca, de la Universidad de Castilla-La Mancha), i Màster en Història de l’Art Contemporani i Cultura Visual pel Museo Reina Sofia, juntament amb la Universidad Complutense de Madrid. Actualment és estudiant del programa de Doctorat en Art: Producció i Investigació de la Universitat Politècnica de València.

EscèniquesIVAM Centre Julio González

(間)

Ma és un terme japonés que podria traduir-se per pausa, espai, obertura o interval. No obstant això, a diferència del sentit del buit (Mu) el Ma és un espai conscient que estaría ple d’energia i que podria induir a un estat en el qual és possible apreciar l’expansió de l’espai i del temps. En aqueix sentit, el «buit» del Ma és un espai de potencialitat.

El cicle Radicants, en aquesta edició, s’endinsa en aquest concepte. Les artistes comparteixen amb nosaltres les seues pròpies pràctiques del Ma i ens proposen tres espais que actuen com a generatrius i acaben per difuminar els límits de les coses.

 

Tocant visions (Touching visions). Carme Torrent amb Silvia Zayas

La pràctica explorarà els llocs de trànsit, deixant que emergisquen situacions polifòniques que no busquen ser definides ni ser productives, sinó que generen un temps d’atenció espontània, d’atenció obliqua, de vidència.

Tocant visions es planteja com una sort de ràdio-fílmica, d’experiment en comunicació amb les memòries dels llocs. Sintonitzem amb aquesta experiència com una qüestió de tacte i porositat entre nosaltres. Encara que res veurem, alguna cosa és vist mentre tantegem les superfícies i avancem en la foscor.

A partir del dimecres 27 d’octubre, de 16h a 19h, si vens com a visitant pots entrar a la sala i asseure’t a mirar i escoltar el que està succeint, o pots participar en la pràctica que gira entorn dels espais intermedis entre tacte-moviment-i-paraula.

Més informació ací

 

Untitled landscapes o Paisatges sense-títol. DD Dorvillier amb Quim Pujol

La pedra és el rastre d’una cosa més gran, també pot assenyalar l’espai on una vegada va haver-hi buit. L’espai entre pedres canvia a mesura que et mous al voltant i a través d’ell. Una pedra pot passar desapercebuda en l’espectacle Magnífic del silenci.

Aquesta setmana, en el museu estic reciclant pràctiques d’una obra anciana, substituint els seus objectes escènics amb pedres.

El Ma es va descobrint en aquest procés de transposició de llocs i històries… mentre es construeixen buits amb pedres portades d’un altre lloc, al mateix temps que dibuixem buits i pedres, i ens movem amb aquestes formes.

A partir del dimarts 26 d’octubre, de 10h a 13.30h, pots visitar en la Galeria 1 del museu el procés de la pràctica. Pots veure o participar dissenyant… (pedres… o cossos…).

Més informació ací

 

Radicar. Quim Bigas amb grup de treball

Ens hem trobat i hem radicat. El radicar podria ser una arrel i, alhora, és allò que es troba en un lloc. Diguem que el radicar és visible i invisible i, en aquesta relació constituent, radica la seua radicar. Radicar podria ser estar i habitar amb el buit com alguna cosa que ens ofereix acostaments a llocs. Estar amb la penombra, que no és només falta de llum.

Amb aquest grup de persones hem xarrat del Ma i dels molts buits que apareixen en el moment que atenem a alguna cosa o a una cosa. I, a través d’això, hem posat el cos i l’atenció en aquest edifici, el qual també és un cos que està atenent. A través d’aquesta trobada, s’activa també un lloc d’escolta que ens permet atendre les pràctiques que ens envolten i als procediments al voltant d’aquest Radicants.

A partir del dimarts 26 d’octubre, de 10h a 13.30h Quim Bigas i el grup de treball habitarà el museu amb els seus cossos i partitures.

Més informació ací

 

ConversesIVAM Centre Julio González

Durant la guerra freda, sota el signe nuclear de l’era atòmica i espacial, els avanços radicals desenvolupats en camps com la informàtica, l’aeronàutica i la robòtica, excitaren la imaginació artística, literària i musical, multiplicant les referències visuals i lingüístiques de les noves tecnologies que propulsaven la humanitat cap al futur. Aquesta conferència farà un recorregut per les relacions entre l’art i la tecnologia, a partir dels anys seixanta, en el marc de la geopolítica de blocs, integrant l’extensió d’aquestes trobades (i desacords) en la imaginació col·lectiva de la cultura popular i de la ciència-ficció.

Paula Barreiro López és catedràtica d’Història de l’art contemporani de la Universitat de Grenoble-Alpes/Laboratoire LARHRA UMR 5190 i Investigadora principal de la Plataforma Internacional MoDe(s) (Modernidade(s) Descentralizada(s): Arte, política y contracultura de la Guerra Fría a la contemporaneidad). Investiga intercanvis artístics, la crítica d’art, polítiques i xarxes culturals a Europa i Amèrica Llatina durant la guerra freda, analitzant els múltiples desenvolupaments de la modernitat dins d’un context ja globalitzat. Les seues múltiples publicacions són Vanguardia y crítica de arte en la España de Franco, (2021), Atlántico Frío: Historias transnacionales del arte y la política en los tiempos del telón de acero (Única editora, 2019); Avant-garde Art and Criticism in Francoist Spain (2017); Modernidad y vanguardia: rutas de intercambio entre España y Latinoamérica, 2015 (editat juntament amb Fabiola Martínez); Crítica(s) de arte: discrepancias e hibridaciones de la Guerra Fría a la globalización, 2014 (editat juntament amb Julián Díaz); La abstracción geométrica en España (2009). Forma part del Comité Científico y Cultural de los Archives de la Critique d´Art (Rennes) i del Comité editorial de Critique d´Art.

Relacionats

Imaginaris mecànics i tècnics en la col·lecció de l’IVAM

11 mar. 2021 – 30 gen. 2022
Col·leccióIVAM Centre Julio González
EducacióIVAM Centre Julio González

Amb l’objectiu d’explorar noves possibilitats dins de la línia de mediació expositiva de l’IVAM-Centre Julio González, l’equip de mediació educativa conformat actualment per Clara Solbes, Darío Covacho i Álvaro Porras ha posat en marxa un procés d’investigació sobre el programa expositiu del museu. Nodrint-se de la diversitat del seu perfil professional, el treball de l’equip de mediadors genera una sèrie de pensaments i reflexions a partir de les principals exposicions de l’IVAM. La finalitat és dotar al públic d’un recurs autònom amb el qual preparar la seua pròpia visita o ampliar la informació sobre les exposicions que tenen lloc en el museu.

El conjunt de textos s’anirà actualitzant, de manera que es genere un arxiu de recursos permanent de descàrrega lliure.

Clara Solbes Borja, és graduada en Història de l’Art (Universitat de València), Màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament (Universitat Pompeu Fabra) i Màster en Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat (Universitat d’Alacant). En l’actualitat, és personal investigador en formació del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València, on desenvolupa la seua labor docent i investigadora. La seua tesi doctoral estudia la vinculació de les dones al sistema artístic valencià entre 1939 i 1980.

Álvaro Porras Soriano, és graduat en Belles arts i Màster en Pràctiques Artístiques i Visuals (Facultat de Conca, de la Universitat de Castella-la Manxa), i Màster en Història de l’Art Contemporani i Cultura Visual pel Museu Reina Sofia, al costat de la Universitat Complutense de Madrid. Actualment és estudiant del programa de Doctorat en Art: Producció i Investigació de la Universitat Politècnica de València, desenvolupant el projecte De Louki. Accionisme subtil en el context públic.

Darío Cobacho Velasco, és graduat en Belles arts per la Universitat Politècnica de València i Màster en Gestió Cultural per la Universitat Politècnica de València i la Universitat de València. Actualment és estudiant del programa de Doctorat en Art: Producció i Investigació en la Universitat Politècnica de València, desenvolupant el projecte “El muralisme espanyol en el franquisme (1936-1975): travessant una concepció moderna de la pintura”.

Kits de joc lliure en el museu per a públic familiar

EducacióIVAM Centre Julio González

L’estiu és un temps de descans i, també, de joc. Per això, a l’IVAM posem a la disposició de les famílies que ens visiten durant els mesos de juliol i agost els jocs autònoms Apardalats i Autolocos. Aquests joguets, dissenyats i activats per Javier Molinero durant tot l’any al pati de l’IVAM, es transformen en kits de joc lliure, que poden amprar-se durant el temps d’obertura del museu, per a gaudir els diversos espais del museu jugant! Els jocs disponibles són els següents:

Autoslocos: vehicles de maneres impossibles amb què podràs rodar pels espais exteriors del museu.

Apardalats: jocs de puzle imantat amb els quals podràs identificar i muntar figures d’ocells autòctons valencians i combinar les seues peces per a inventar tantes figures com vulga la teua imaginació.

DADES PRÀCTIQUES

  • Punt de préstec: centraleta de l’IVAM
  • Dades: juliol i agost 2021
  • Horari: en horari d’obertura de l’IVAM, fins una hora abans del tancament
  • Duració del préstec: 1 hora, prorrogable previ avís i autorització del personal de l’IVAM
  • Edat recomanada: a partir de 3 anys
  • Núm. de kits de joc disponibles:
    Apardalats: 10
    Autoslocos: 10
  • Disseny i creació: Javier Molinero Domingo

 

PRÉSTEC

Es requereix sol·licitar el joc que es desitge en la centraleta de l’IVAM. Segons disponibilitat, es facilitarà un kit per nucli familiar. Hauran de ser utilitzats sempre sota supervisió d’una persona adulta. Es requerirà emplenar el formulari de préstec abans del seu ús i en el moment de la devolució. Els jocs s’higienitzaran al final de cada dia. Aquests kits no estan recomanats per a criatures menors de 3 anys.

 

Amb la col·laboració de:

La imagen tiene un atributo ALT vacío; su nombre de archivo es caixa_popular_logo_1_1568816952-edited-300x169.jpg