Cicle Passat Continu

AltresIVAM Centre Julio González

Cicle Passat Continu ”Háblame, cuerpo”

  • Dissabte, 11 desembre, a les 19h

“Háblame, cuerpo” és part de “Looking for Pepe”, un estudi iniciat per Nazario Díaz en 2016 que parteix de la figura de l’artista cordovés Pepe Espaliú (1955-1993) per a desplegar una sèrie d’investigacions entorn del cos, al llenguatge i al territori. Pres el seu títol del text que Juan Vicente Aliaga va escriure amb motiu de l’exposició realitzada en el Pavellón Mudèjar de Sevilla en 1994, un any després de la defunció de Espaliú de SIDA. L’estudi entorn de la seua persona i a com va desenvolupar vincles entre la seua obra i la seua circumstància, marcada per la malaltia, en un moment social i polític en plena transformació, inspira un treball entorn de la matèria que muta o desapareix, i a la idea de desgast i de subjecció d’un cos entés com a existència física i social.

INSCRIPCIONS “Háblame, cuerpo”

Reserva prèvia en actividades@ivam.es.

 

  • Diumenge, 12 desembre, d’11 a 14h.

MASTERCLASS de Nazario Díaz entorn de la seua proposta “Háblame cuerpo”, orientada a públics interessats a conéixer amb major profunditat els detalls de la investigació, el seu procés creatiu i el resultat derivat.

INSCRIPCIONS MASTERCLASS

Les persones interessades hauran d’enviar un escrit de motivació a actividades@ivam.es.

 

Nazario Díaz (Linares, Jaén, 1985) desenvolupa el seu treball principalment en el terreny de les arts performatives, posant el focus en la tensió generada entre cos, mirada i escriptura. Forma part de Vértebro al costat de Juan Diego Calzada i Ángela López, amb els qui comissaria a Còrdova el festival Beautiful Movers. Com a intèrpret ha treballat amb Jorge Gallardo, Isaak Erdoiza o Societat Doctor Alonso. Des de 2018 resideix a Bilbao, on participa en dos contextos col·lectius d’aprenentatge: PICA, un programa d’acompanyament a una comunitat temporal d’artistes i investigadorxs conduït per Idoia Zabaleta i Luciana Chieregati, i el programa Invitación, una proposta de Colectivo Qualquer per a investigar i intercanviar metodologies i eines provinents de l’àmbit de les arts vives. Looking for Pepe reuneix interessos previs entorn de dos conceptes centrals: presència i resistència i actualment està desenvolupant Otro borrado a través de la insistència, en solitari, i Conversation pieces al costat del coreògraf basc Isaak Erdoiza.

Relacionats

“Passat Continu” amb Mar Reykjavik i Nazario Díaz

10, 11 i 12 des. 2021
AltresIVAM Centre Julio González

Cicle Passat Continu

AltresIVAM Centre Julio González

“Una Torre” és un exercici d’aproximació a la construcció d’un “castell” a partir d’una conformació —un acord amb la forma— de tres cossos en concret, una multitud. Aquest procés es desplega a partir de la comunió entre la Muixeranga d’Algemesí i el repte de fer la torre humana.

La peça pot entendre’s com un extracte de Mira Si He Corregut Terres, una investigació teòrica-pràctica en la qual insistisc en la correlació entre reptes i ritus —challenges i accions dutes a terme en la tradició—; des de l’intent d’acostar o comprendre un comportament compartit en l’àmbit del global i el local, l’atàvic i el pròxim. Tot això queda assenyalat en un estudi pràctic del viratge de la tradició a la tendència emmarcat en els usos del cos, sempre des d’aquest.

Mar Reykjavik (Sagunt, 1995). Graduada en BBAA per la Universitat Politècnica de València amb especialització en imatge en moviment, instal·lació i acció. Màster en MasterLav – Laboratori de creació audiovisual contemporània. Ha sigut artista en residència en el GVA Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, Fundació Bilbaoarte Fundazioa, Artistes en Residència de La Casa Encendida + CA2M, Injuve o Ob Skena en Centro Huarte entre altres.

El seu treball s’ha pogut veure en espais en l’àmbit nacional com Rosa Santos, Pols, Fundació La Posta, La Gallera, Octubre CCC y el Muvim (València); CA2M, Espacio Oculto, Storm And Drunk (Madrid); Fundación Bilbaoarte, El Respiradero (País Basc); Da2 Artium (Salamanca); COAC (Tenerife); i internacionals com a Centre Cultural el Recolecta (Buenos Aires) o SupermarketArtFair (Estocolm), entre altres.

Compagina la producció artística amb la docència en espais com MACA Máster en Arquitectura experimental, Woman Make o La Fotoescuela.

Relacionats

“Passat Continu” amb Mar Reykjavik i Nazario Díaz

10, 11 i 12 des. 2021
AltresIVAM Centre Julio González

Coordinat por Letra Salvaje

AltresIVAM Centre Julio González

La lectura és, en els nostres dies, una pràctica que implica una convergència dels diferents mitjans de la cultura lletrada més enllà del llibre imprés. En aquest sentit, se sustenta en una mena de subjecte que s’adapta i canvia constantment segons les seues pràctiques de lectura. Volem promoure la lectura del subjecte mutant, la posada en pràctica de la lectura mutant, capaç d’activar-se conforme al paradigma del capitalisme d’impremta de la mateixa manera que capta i multiplica les implicacions dels nous traços de les societats lletrades del segle XXI.

El grup de treball de Lectura mutant és un programa d’activació de pràctiques de lectura entorn de les ressonàncies generades entre les exposicions, els cossos que les transiten i la biblioteca del museu. Ens proposem obrir el concepte «lectura» fins a fer-li perdre el seu estatut passiu vinculat al producte-llibre. Desconceptualitzar-ho per a desbordar-ho i aproximar-ho a la seua pràctica, i d’aquesta manera aconseguir una lectura que siga capaç d’activar processos contínuament, descobrir resistències i generar espais lletrats oberts i mutants.

Treballarem en sessions bimestrals a partir d’itineraris conceptuals transversals a les exposicions del museu. Ens proposem experimentar les possibilitats de la pràctica grupal de la lectura entesa com un procés performatiu i constituent que opera des de les relacions amb els textos.

WHAT’S IN THE F**KIN’ BOX. Una temptativa de lectura mutant

[INSCRIPCIÓ PRÈVIA]

Estructura de les sessions:

  1. Intro. LES MUTACIONS DE LA CAIXAC1/Prepararem una caixa amb una selecció bibliogràfica basada en les inspiracions, suggeriments, influències, vinculacions, línies de fugida, etc., de l’exposició i la deixarem a la disposició dels participants. Podreu acudir a la biblioteca per a consultar-la i fins i tot podreu emportar-vos un exemplar a casa, si així ho permet la biblioteca, que haureu de portar el dia que ens reunim. (Està limitat a un exemplar per participant).C2/ Podeu ampliar la selecció de la caixa amb els fons de la biblioteca si sabeu d’alguna obra, o també podeu bussejar en el catàleg i triar una referència que aporte alguna cosa a la selecció: revistes, catàlegs d’exposicions, llibres, DVD’s… Contacteu amb el personal de sala per a que l’incorpore a la caixa.C3/ Els dies de sessió, minuts abans de començar, podeu incorporar una referència personal a la caixa.
  2. Desenvolupament. WHAT’S IN THE F**KIN’ BOX?La sessió transcorrerà a partir de la posada en comú de la selecció d’obres que es troben en la caixa. No és necessari haver consultat el contingut de la caixa prèviament a cada sessió, ja que pretenem que la dinàmica siga una experiència processual de lectura que es genere a partir de la mateixa posada en comú.
  3. Memòria mutant. TRANSLECTURAHabilitarem una plataforma digital que servisca de repositori de les sessions i que funcione com a memòria digital comuna de referències transmèdia. Amb el material disponible es realitzarà una publicació al final de totes les sessions. El grup de lectura mutant està coordinat per Letra Salvaje (David Marote & Víctor Navarrete), col·lectiu que desenvolupa la seua activitat entorn de l’emergència o disrupció de formes alternatives en els processos de lectura, edició i producció de llibres.

1a SESSIÓ. Mutacions a partir de l’exposició “Un exercici de violència. Guillermo Ros”
2a SESSIÓ. Mutacions al voltant d’“Assajos sobre “lo cutre”. Lectures de l’Arxiu Miguel Benlloch”
3a SESSIÓ. Mutacions a partir de l’exposició “Anna Boghiguian. A vegades, inesperadament, el present es troba amb el passat”
4a SESSIÓ. Mutacions a partir de l’exposició “Zanele Muholi”
5a SESSIÓ. Taller de fanzine. “Fer llibres d’una altra manera vs. Una altra manera de fer llibres”

Una vegada realitzada la inscripció els participants rebran un correu amb informació addicional respecte a les dinàmiques del grup de treball

MediacióIVAM Centre Julio González

Amb les visites comentades, la mediació ve de la mà d’especialistes formats en Història de l’Art, Belles arts i Humanitats. La seua intenció és facilitar lectures posicionades de les exposicions de l’IVAM al públic assistent, i fer-ho de manera àgil i enriquidora en els dos idiomes oficials del territori valencià.

La visita a l’exposició Assajos sobre “lo cutre”. Lectures de l’Arxiu Miguel Benlloch proposa un recorregut per alguns dels principals treballs recollits en l’Arxiu del “performancero”, poeta i activista polític i cultural Miguel Benlloch (1954-2018). La visita comentada permetrà endinsar-se en la transgressió de les seues propostes a través del diàleg espontani entre el públic, l’obra del mateix Benlloch i altres de l’Equipo re, Julio Jara, Guille Mongan, Álvaro Romero, María Salgado i Fran MM Cabeza de Vaca, entre altres, afavorint nous vincles, trobades i interlocucions.

AltresIVAM Centre Julio González

Passat continu: temps verbal de la llengua anglesa que descriu accions realitzades en un moment del passat que després van continuar.

Hui més que mai es fa evident la impossibilitat de desvincular el cos d’un relat. Per molt que s’haja intentat des dels discursos moderns construir la ficció d’un cos neutre, mediador pur d’energies i idees estètiques, el cos sempre ha sigut un lloc eminentment hauntològic. Els cossos es troben creuats per experiències històriques, polítiques i afectives connectades al territori, a l’íntim i a la seua brutal existència material. El cos és passat continu.

Fent ús del gest com a eina per a materialitzar en el present aqueix substrat cultural, les dues peces que presentem s’articulen a través d’experiències que entretixen l’íntim amb el relat col·lectiu. Pràctiques que convoquen en el present la tensió entre el que ens és propi i l’exterior globalitzat. Dues propostes que articulen experiències transversals, en el sentit històric, des del situat.

El treball de Mar Reykjavik habita aqueixa bretxa a partir de la comunió entre tradició i tendència. Des de l’intent d’acostar-se i comprendre unes conductes compartides en l’esfera del global i el local, un paradoxal exercici de conservació mitjançant la projecció cap al futur.

Una torre, de Mar Reykjavik. Cicle Passat Continu

Nazario Díaz convoca a l’espectre de Pepe Espaliú per mitjà de la idea de desgast i la precària subjecció al cos físic. Proposa un acte de resistència mitjançant la transformació fonètica, la noció de circularitat i esborrat a través de la insistència; col·locant el seu cos en col·lisió amb el llenguatge i amb una certa voluntat d’oscil·lació geogràfica i identitària.

“Háblame cuerpo” de Nazario Díaz + masterclass. Cicle Passat Continu “Háblame cuerpo” 

Programa a les cures de Néstor García

Néstor García és artista i comissari independent.
La seua pràctica gira entorn de dos eixos. Un més orientat a l’objecte on treballa a partir de conceptes com coreografia social i vitalisme materialista. La seua altra línia s’encamina cap a l’expansió de la noció del curatorial, considerant els cossos i la història oral com a possibles plataformes per a l’exposició i conservació d’obres d’art.

En l’actualitat combina la seua producció artística amb els seus treballs de comissariat i la codirecció de Pols, espai d’art independent a València.

Relacionats

“Una torre”, de Mar Reykjavik

10 des. 2021
AltresIVAM Centre Julio González

“Háblame, cuerpo”, de Nazario Díaz. Performance + masterclass

11 i 12 des. 2021
AltresIVAM Centre Julio González
AltresIVAM Centre Julio González

Aquesta segona edició de El Berenar es planteja com una conversa en la qual els artistes convidats –Diego Navarro i Darío Alva (artistes del Programa), Guillermo Ros i Laura Costas– crearan un escenari virtual on compartir els seus treballs o investigacions.

El Berenar és una activitat que es planteja com una trobada informal per a la presentació de projectes d’artistes, autors o agents del context valencià. En cada edició, dos convidats al costat d’un dels artistes que forma part del Programa d’Art i Context, dialogaran entorn dels seus projectes o interessos. La conversa s’ampliarà a tots els presents.

L’activitat serà el dimarts 21 de desembre de 2021, a les 18h. L’enllaç per a connectar-se en línia es publicarà pròximament.

EN LÍNIA. SENSE INSCRIPCIÓ PRÈVIA

Enllaç de connexió: https://www.twitch.tv/zgh2005os00676097731

Diego Navarro és un artista multidisciplinari nascut i resident a València la producció del qual es divideix principalment en el camp sonor –a través de la composició musical electrònica i el disseny de so per a mitjans contemporanis– i visual, influenciat principalment per les estètiques del videojoc i la fantasia.

Darío Alva és un artista digital resident a Madrid que desenvolupa una investigació orientada a la creació audiovisual i les CGI. La seua pràctica artística està influenciada per una àmplia sèrie de mitjans i disciplines, principalment enfocada als estudis de la imatge-temps o les economies atencionales.

Laura Costas és una fabricant de nines i artefactes nascuda a Vigo.
La seua obra gira entorn dels joguets, la infància i la violència amb treballs com Another foolish contendre, To die in the countryside o Demon baby has its mother eyes. La seua producció va més enllà de l’escultura, treballant també amb mitjans sonors, performatius o sobre paper.

Guillermo Ros viu i treballa a Alboraia. La violència inherent en el procés de creació centra el seu treball: un exercici d’analogies, imaginari, que suma per a culminar en una producció de tints èpics. Ros pren el concepte de «lore» –propi del llenguatge dels videojocs i que suposa el rerefons d’una història o d’un personatge–, per a traslladar-lo a l’àmbit artístic: el «lore» dels elements, del material, de l’espai, del context i el seu propi, presentant una mescla de referents que conformen el seu personal entramat conceptual.

Relacionats

Programa d’Art i Context

18 nov. 2021 – 05 oct. 2023
AltresIVAM Centre Julio González

David Toop – Programa d’Art i Context

16 des. 2021
ConversesIVAM Centre Julio González

En el marc de "Assajos sobre "lo cutre"", Julio Jara, José Luis Ortiz Nuevo i Álvaro Romero "dialogaran" amb Miguel Benlloch

EscèniquesIVAM Centre Julio González

11 novembre 20h
Sueño Contigo, Julio Jara
Bona vesprada. Sueño Contigo arriba a vostés, com tots els dies, amb aquest entusiasme que ens aviva en viu; entusiasme renovat per una peculiaritat, salta a la vista: estem en un altre escenari, València. A-corrent anem. Canviem de plató però no de viatge, el viatge de Sueño Contigo. Viatge a la intimitat des de les seues cases a la nostra llar, el de tots, Un, infinit, i molts més. Per què tota obra és llar sobrevolem l’íntim, el mesurat, la casa, el museu, la catedral, el fet profà, amb la intenció de desbordar el significat que tot espai i temps guarda gelosament. Cap a on anem si el món de les idees ens està dient adeu, es mor? I fa mal aquest ornament de dolor que dibuixem. Què serà allò que no sent res, fem, i que gràcies al seu abundant i dispers desordre, pèrdua, fa que el que tan sols és, la qual cosa mesura i renda, d’inevitable decepció, recobre en això la seua totalitat Miguel sense deixar de ser absència?

12 novembre 19h
José Luis Ortiz Nuevo
MIGUELITO MÍO BENLLOCH DEL TIEMPO és una declaració d’amor un joc de paraules una ratlla en la memòria un experiment públic una demostració de nostàlgia un “cierro florecío” una litúrgica gallarda un bes una veu un gest un reguitzell de floretes un bàlsam una vacuna contra la hipocresia i la por de les criatures pusil·lànimes sotmeses pels concordats del poder qualsevol que siga el poder i qualsevol que siguen els concordats que manen ordre i silenci.

Memoria tengo, Álvaro Romero
Existeix diversitat de veus en la teua pròpia veu? La veu té posició, qualitat, gènere, ideologia? És el seu so una prolongació del nostre cos? Abordar aquestes preguntes des d’unes lectures en el cant, l’escolta atenta a companyes i unes variacions des del cos insistiran a desobeir l’obligatorietat del gènere. “Baixar la veu perquè se senten moltes altres veus en aqueix comú de la desidentificació” va escriure Benlloch, i en aquesta acció ens preguntem, és la veu distinció, unió o comunió?

+ info

INSCRIPCIONS

Reserva prèvia en: ivam@consultaentradas.com o al telèfon 976004973 (dilluns a dissabte de 9 a 20h).

 

Relacionats

Miguel Benlloch

11 nov. 2021 – 01 mai. 2022
BibliotecaExposicióIVAM Centre Julio González

A vegades, inesperadament, el present es troba amb el passat

ExposicióIVAM Centre Julio González

Primera exposició monogràfica dedicada a Anna Boghiguian (el Caire, 1946) al nostre país. En la seua obra, l’artista egipciocanadenca d’origen armeni, explora l’impacte històric, econòmic, social i polític que, en el present, tenen determinats fets del passat. Boghiguian utilitza la imatge com a escriptura i l’escriptura com a imatge per a desplegar una manera de pensar i una poètica compromesa amb el món; assajos visuals que demostren l’impacte sostingut de la història política i les condicions econòmiques del món contemporani.

En el pensament de l’artista, el colonialismo funciona com a frontissa d’un profund canvi radical en l’articulació de les relacions de l’ésser humà amb el món, per més que les seues imatges sorgisquen sempre de la seua experiència, de la trobada personal amb uns certs llocs i objectes que romanen i que provoquen una resposta emocional i cognitiva. Boghiguian, en continu moviment, transforma aquestes experiències en libres d’artista, dibuixos, pintures, figures retallades en l’espai, collages o instaŀlacions.

Considerada una de les artistes contemporànies més interessants del nostre temps, Boghiguian ha realitzat exposicions individuals en l’SMAK, Gant (2020); Tate St. Ives, (2019); New Museum, Nova York (2018); Castello de Rívoli, Torí (2017); Carré d’Art, Nimes (2016). Igualment ha participat en Documenta 13 a Kassel i en les biennals de Xarjah (2011), São Paulo (2014), Istanbul (2015), Santa Fe (2016) i Sydney (2020). Va rebre, juntament amb altres artistes, el Lleó d’Or al Pavelló Armeni de la 56 Biennal de Venècia (2015).

Videos

ExposicióIVAM Centre Julio González

L’exposició Final de partida, dedicada a Jordi Teixidor (València, 1941), està concebuda com una exploració de la gramàtica pictòrica desenvolupada per aquest artista en el terreny de l’abstracció, durant més de sis dècades. La mostra incorpora obres realitzades des dels seus inicis com a pintor, vinculat als grups d’avantguarda Nueva Generación i Antes del Arte, així com una cuidada selecció de pintures de les sèries més significatives de la seua llarga trajectòria, en diàleg amb les obres pertanyents a la coŀlecció de l’IVAM.

En aquest sentit, l’exposició fa atenció especialment a la producció més recent i inèdita de Teixidor, i rastreja, a través de la inclusió d’obres de Barnett Newman, Ad Reinhardt o Juan van der Hamen, algunes de les fonts que han inspirat les seues investigacions en el camp de la pintura abstracta.

Final de partida es completa amb una serie de materials processuals escassament coneguts, procedents de l’arxiu de l’artista: quaderns de notes i dibuixos, polaroids, o esquemes i organigrames que donen fe dels complexos procediments ideats per Teixidor per a dur a terme la seua pintura i les seues diverses exposicions al llarg del temps. L’obra de Teixidor indaga de manera obsessiva en la fisicitat mateixa de la pintura, en la investigació de l’espai i en la tensió vibrant entre la geometria i el gest.

Videos

Relacionats

Presentació de “Final de partida” amb Jordi Teixidor i Joan Ramon Escrivà

03 feb. 2022
ConversesIVAM Centre Julio González

Un diàleg continu: llum i color

28 mai. 2022 – 12 jun. 2022
AltresIVAM Centre Julio González
ExposicióIVAM Centre Julio González

Zanele Muholi (Umlazi, Sud-àfrica, 1972) artista i activista visual, és un/a de les més aclamats/des fotògrafs/es en actiu. Es defineix com a persona de gènere no-binari i usa els pronoms ells/elles per a referir-se a si mateix/a. El seu treball en fotografia, vídeo i instaŀlació, que tracta temes com la raça, el gènere i la sexualitat, ha sigut exposat per tot el món. En aquesta mostra, produïda per la Tate Modern, es presentaran al voltant de 260 fotografies i serà la més àmplia de la seua trajectòria artística fins a dia de hui.

Des de fa més de vint anys, Muholi fa fotografies que documenten i celebren les vides de les comunitats negres, lesbianes, gais, trans, queer i intersex a Sudàfrica. En les seues primeres sèries, titulades Only Half the Picture, Muholi captura moments d’amor i intimitat, però també imatges que aŀludeixen a esdeveniments traumàtics, ja que, malgrat la promesa d’igualtat establida en la Constitució Sud-africana de 1968, les comunitats LGTBIQA+ del país continuen sent objectiu de la violència. En Faces and Phases cada participant mira directament a la càmera, desafiant la persona que mira a mantindre la mirada. Aquestes imatges, així com els testimoniatges que les acompanyen, formen l’arxiu d’una comunitat de persones que arrisquen les seues vides per fer front a la discriminació. Una altra serie fonamental del seu treball és Brave Beauties, basada en l’apoderament de les persones de gènere no-binari i dones transsexuals. En la sèrie Somnyama Ngonyama, Muholi gira la càmera cap a ells/es mateixos/es oferint unes imatges potents i reflexives, que exploren temes com el treball, el racisme, l’eurocentrisme i la sexualitat.

En 2016, Zanele Muholi va rebre l’Infinity Award de l’International Center of Photography i el cavaller de l’Orde de les Arts i les Lletres i és membre honorari de la Royal Photographic Society des de 2018.

Descarregar dossier exposició

Lectura fàcil Zanele Muholi

Videos

L’art i la vida

ExposicióIVAM Centre Julio González

L’exposició presenta el treball de dos grans artistes, Anni i Josef Albers, que foren pioners de la modernitat en el segle XX a través de les seues línies de producción artística. Si bé van desenvolupar el seu treball de manera independent, va ser la intimitat i complicitat de la seua relació que els va permetre, al llarg de la seua carrera, fer-se costat i reforçar-se mútuament, alhora que enriquien el treball de l’altre des d’un diàleg continuat basat en el respecte.

Anni i Josef Albers es van conéixer en la Bauhaus el 1922 i es van casar tres anys després. Al llarg de la seua vida i de la seua carrera artística, van compartir la creença que l’art ha d’estar en el centre de l’existència humana, ja que l’art —segons ells— és capaç de transformar profundament el món.

La mostra cobreix per complet les seues carreres artístiques, tant individualment com conjunta, i és la primera vegada que es presente a Espanya el treball dels artistes com a parella al llarg de les seues diferents etapes creatives. L’exposició està organitzada de manera cronològica i es compondrà de prop de 350 obres entre pintures, fotografies, disseny i tèxtils, peŀlícules, material documental, com també una selecció de peces de mobiliari de l’etapa de la Bauhaus que representen les fites fonamentals en la carrera d’aquesta parella d’artistes.

Videos

Relacionats

Presentació exposició “Anni i Josef Albers. L’art i la vida”

24 feb. 2022
ConversesIVAM Centre Julio González

On weaving. Andrea Canepa

12 mai. 2022 – 26 jun. 2022
IVAM ProdueixIVAM Centre Julio González

Un diàleg continu: llum i color

28 mai. 2022 – 12 jun. 2022
AltresIVAM Centre Julio González

El disseny del so de València

ExposicióIVAM Centre Julio González

Ruta Gràfica. El disseny del so de València és una exposició que busca radiografiar un dels aspectes menys coneguts entorn de l’escena clubbing generada i desenvolupada a la ciutat entre els anys huitanta i noranta: la cartelleria i el disseny gràfic.

El seu objectiu és oferir un relat unificador sobre l’evolució del disseny gràfic entorn del que popularment es va denominar Ruta del bacalao, i fer-ho transitant un recorregut que parteix de la tradició valenciana del còmic i la iŀlustració, entronca amb l’arribada de la modernitat musical i estètica al nostre país en els anys huitanta, i desemboca en les tècniques digitals que van definir l’última etapa del fenomen. Un itinerari la proposta del qual s’exposarà per mitjà de nombroses entrevistes personals fetes a diferents agents vinculats amb el procés de disseny (dissenyadors / artistes, impressors i gestors culturals), juntament amb una selecció de la cartelleria i el marxandatge paradigmàtics de l’època.

Ruta Gràfica pretén oferir un discurs coherent sobre els inicis, el desenvolupament i la conformació d’una estètica i un imaginari molt particulars nascuts a València, i alhora reivindicar la seua notable vàlua artística i cultural.

Videos