Programació especial pel Dia de la Dansa

MediacióDansa i performanceIVAM Centre Julio González

En el marc del Dia de la Dansa, proposem diverses propostes i activitats que tenen la dansa en el centre. L’IVAM, el TEM, La Mutant i Espai LaGranja, amb la col·laboració d’APDVC i AVED, continuen dialogant a través de les seues programacions, estrenyent així, un any més, esta col·laboració iniciada en 2022.

 

IVAM 

  • Del 22 d’abril al 12 maig

A/Temporal. Estudi obert: Sandra Gómez i Vicent Gisbert

L’IVAM convida en esta ocasió a traslladar el seu lloc de treball al museu als ballarins Sandra Gómez i Vicent Gisbert. En Estudi obert, els artistes obrin els seus processos i investigacions, permeant en el museu i els visitants les seues maneres de fer.  La col·laboració entre Gómez i Gisbert, és una de les més rigoroses del context local, amb la dansa, el cos, el so, l’espai i el temps com a materials i matèries centrals. La mirada externa de Sergi Faustino els acompanyarà en alguns moments durant l’estada en l’IVAM.

Dates obertura de l’estudi: 

  • 28 d’abril – Portes obertes de 17.30 a 19h
  • 29 d’abril – Taller ‘Ballar el temps’. 2 sessions: de 10 a 11:30h i de 12 a 13:30h.
  • 5 de maig – Portes obertes  12.30 a 14h
  • 10 de maig – Portes obertes de 18 a 19h

 

Espai laGranja  

  • Divendres 26 d’abril, 11h 

 Taller amb Daniel Mariblanca  

En esta sessió ens acostem al treball de l’artista 71Bodies, que s’enfoca en comunitats marginades en les quals el cos està en el centre de la discussió, com les comunitats/cossos transgènere i discapacitats. Mariblanca aposta per la bellesa i per generar coneixement que promoga societats més obertes i respectuoses.

  • Dissabte 27 d’abril, 10.30h  

Projecte Saludarte amb Juana Varela 

Projecte d’art, salut i cultura dirigit a persones afectades per alguna malaltia física crònica que busca millorar la qualitat de vida d’estes i els seus familiars, incloent com a part del procés a la figura del cuidador.

 

TEM  

  • Divendres 26 d’abril 

The task of moving, JULIAZAC & Roberto Martin.  

La proposta s’articula en una visita a l’edifici del Teatre el Musical a través de la dansa i el so, on l’espectador podrà acostar-se a l’experiència per mitjà d’una sèrie d’exercicis d’observació i escolta.

  • 11h: Passe matinal centres educatius.
  • 19h: Passe públic general.

 

La Mutant  

  • Divendres 27 d’abril19:30h 

71 Bodies 1 dance. 

Obra inspirada en 71 experiències personals i testimoniatges de persones transgènere i de gènere, persones no conformes que viuen a Noruega, Suècia, Dinamarca i Espanya. L’actuació té una duració de 71 minuts, representant 1 minut per cada experiència personal que va inspirar este treball. El treball físic es basa en el cos, les seues qualitats i les seues textures. Sense distraccions ni ornamentació, només el cos i la seua fisicalitat.

 

APDCV 

Del 27 al 29 d’abril  

Acció participativa. Les escoles dansem juntes. Tots al carrer. 

Enguany, tretze municipis de la Comunitat Valenciana s’han unit a l’acció Les escoles dansem juntes. Així doncs, entre el 27 i el 29 d’abril tindrà lloc una acció conjunta on diferents escoles municipals de dansa —sòcies d’APDCV— celebren esta ocasió en l’espai públic per a donar visibilitat al treball que es realitza diàriament en el sector, posant el focus especialment a les escoles de dansa. En este dia de celebració, es duran a terme les següents activitats: lectura del manifest pel DID 2024; representació de la flashmob FLOWERS+ABRAÇADA a càrrec d’alumnes dels centres de dansa participants amb música composta per Pablo Villanueva; i lectura del manifest pel DID expressament escrit per les escoles d’APDCV, on es destaca la preocupació per la inaturable evolució de la IA.

  • 27 abril: 11:30h. Foios.
  • 28 abril: 11:30h València, Alfàs del Pi, Elx, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Guardamar del Segura, Ontinyent, Tavernes de la Valldigna, Villena, Mutxamel, Vall d’Uixó.
  • 29 d’abril: 18h a Benidorm.

 

AVED  

29 d’abril, 15:30h 

Workshop + Jam Session 

Relacionats

A/Temporal. Estudi obert: Sandra Gómez i Vicent Gisbert

22 abr. 2024 – 12 mai. 2024
Proyectos LABIVAM Centre Julio González

Cossos, espais, moviment i ritmes. Dansem juntes!

02 abr. 2023 – 29 abr. 2023
EscèniquesIVAM Centre Julio González

IVAM Pista oberta

29 abr. 2022
EscèniquesMúsicaIVAM Centre Julio González

Un videojoc ballat al museu

MediacióDansa i performanceIVAM Centre Julio González

Club Mutante planteja la proposta Spaces are dancefloors per tal d’oferir el mateix IVAM com a espai lúdic, pensant el museu com les escenes d’un videojoc impossible que s’activa ballant: d’un cypher de hip-hop a l’esplanada, a ambient Waacking al lab3, Shuffles al vestíbul o a imaginar en col·lectiu partitures corporals inspirades als logotips de l’exposició de La Nave. El pas de pantalla del joc és el pas entre espais de l’IVAM, on les i els assistents podran avançar a base d’exercicis i freestyle guiats de col·laboradors especialistes a cada ball, com són Ruko, La Dixit, Seba Barona i Julia Zac. El final del joc obre el vestíbul de l’IVAM com a pista de ball, de trobada i celebració oberta a tot tipus de cossos i balls: freestyle per a totes.

La proposta Spaces are dancefloors és una continuació del projecte per a joves Pump The Beat , amb què obrim els espais de l’IVAM per activar-los des del joc, el cos i les danses urbanes ocupant el museu com a possible pista de ball, com a dancefloor de trobades i aprenentatges.

No es requereix coneixements previs de danses urbanes per assistir-hi.

Spaces are dancefloors

MediacióDansa i performanceIVAM Centre Julio González

En el marc de la celebració del Dia la dansa, i com a continuació del projecte per a joves Pump The Beat, obrim els espais de l’IVAM per activar-los des del joc, el cos i les danses urbanes ocupant el museu com a possible pista de ball, com a dancefloor de trobades i aprenentatges.

Club Mutante planteja la proposta Spaces are dancefloors per oferir l’IVAM com un espai lúdic, pensant el museu com les escenes d’un videojoc impossible que s’activa ballant: d’un cypher de hip-hop a l’esplanada, a ambient tecnorave al lab3, krump al hall o a imaginar en col·lectiu partitures corporals inspirades en els logotips de l’exposició de La Nave. El pas de pantalla del joc és el pas entre espais de l’IVAM, on els assistents podran avançar a base d’exercicis i freestyle guiats de col·laboradors com Elton, Seba, Yondri i Julia Zac. El final del joc obre el vestíbul de l’IVAM com a pista de ball, de trobada i celebració amb una sessió a càrrec del DJ Paul Jean Robert*, oberta a tot tipus de cossos i balls: freestyle per a totes.

Dades pràctiques

  • No es requereix coneixements previs de danses urbanes per assistir-hi.
  • Inscripció prèvia per assistir al joc Spaces are dancefloors 11:30-13:00 h.
  • Entrada lliure sense reserva per a la sessió Open Pump a càrrec del DJ Paul Jean Robert al vestíbul, a les 13:00 h.

*SARL, Paul Jean Robert, és l’alter ego musical de Paul Loubet. Artista plàstic de professió, en la seua pràctica barreja codis culturals populars amb estètica digital bruta, fites populars dels 80 amb sons bruts i crus. Ha realitzat col·laboracions musicals per a peces de dansa i produccions sonores.

Relacionats

Pump The Beat

26 oct. 2022 – 19 feb. 2023
MediacióDansa i performanceJovesIVAM Centre Julio González

Dansem Juntes! Una celebració en temps real

02 abr. 2023 – 28 abr. 2023
EscèniquesIVAM Centre Julio González

En el marc d'"Un contínuum comú indefinidament llis. Projeccions sobre la contemporaneïtat en la col·lecció de l'IVAM"

MediacióDansa i performanceIVAM Alcoi

Como cierre de la exposición Un contínuum común indefinidamente liso. Proyecciones sobre la contemporaneidad en la colección del IVAM comisariada por Diana Guijarro, planteamos una actividad doble que activará las salas del IVAM Alcoi desde lo performático y desde la visita arqueológica. Ambas propuestas han sido diseñadas a partir del diálogo con la muestra y encuentros con su curadora, que parten de las investigaciones y miradas de las autoras invitadas, y suman nuevas capas temporales y de lectura.

El Conde de Torrefiel con Si el meu cos esta nit parlara invita a la observación de un cuerpo en movimiento, que narra sin hablar, y que atravesando la escenografía accidental que le proporciona la exposición, construye automáticamente otra imagen, otra historia posible.

Tono Vizcaíno nos hará partícipes de un diálogo entre arte contemporáneo y arqueología, a través de una visita que desbordará la sala de la exposición para buscar ecos y conexiones con algunas de las piezas exhibidas en el Museu Arqueològic Municipal «Camilo Visedo Moltó».

Las actividades se llevarán a cabo de manera consecutiva, primero la performance y, posteriormente, la visita.

Datos prácticos y reservas
Reservas: Se realizará una única reserva para ambas actividades.
Lugar de inicio: IVAM Alcoi
Lugar de finalización: Museu Arqueològic Municipal «Camilo Visedo Moltó» (el traslado entre ambos puntos se realizará en grupo durante el tiempo de la actividad)
Precio: la asistencia a las actividades es gratuita y requiere reserva.
Se ruega puntualidad para el inicio de las actividades.

Performance Si el meu cos esta nit parlara, de Conde de Torrefiel

Se trata de una pieza bailada, una aproximación desde la práctica escénica a la exposición Un continuum común indefinidamente liso, de Diana Guijarro, en el IVAM de Alcoi. Esta pieza site specific de la compañía recoge la invitación de la comisaria a observar con ojo caleidoscópico los conceptos de tiempo y contemporaneidad encriptados en los objetos que habitan esta muestra.

Todos y cada uno de los millones de objetos que aparecen sobre la superficie de la tierra guardan una historia propia, poseen un relato único, tienen algo que contar. Tanto los objetos originales como los replicados y mercantilizados, esconden secretos de su contemporaneidad, han escuchado las lenguas de su tiempo, poseen una certeza arraigada al espacio y contexto donde aparecieron, desde el exclusivo y único Guerrer de Moixent creado en el siglo V a.C. hasta un multiproducido Tamagotchi creado industrialmente en el año 1996.

Cuando añadimos a este objeto la cualidad de obra artística, su historia se hace todavía más compleja dentro de su fantasmagoría.

Si cosificáramos a una persona, si le impidiéramos hablar y moverse espontáneamente, si tratáramos un cuerpo como si fuera un objeto más colocado para articular una exposición, ese cuerpo se revelaría única e inevitablemente en su propia imagen; un cuerpo sin voz propia, que emana un imaginario, unas sinergias y asonancias. Ese cuerpo enmudecido, como si de se tratara un enigma, encierra experiencias, preguntas, memoria y, en definitiva, una historia. Y la imagen de ese cuerpo entraría en diálogo con sus espectadores que solo pueden escucharlo con la mirada.

No es habitual ver en un museo un cuerpo vivo como objeto a contemplar. El espacio destinado para observar cuerpos vivos y cosificados es el teatro. El Conde de Torrefiel propone la observación de un cuerpo en movimiento, que narra sin hablar y que, al atravesar la escenografía accidental que le proporciona la exposición comisariada por Diana Guijarro, construye automáticamente otra imagen, otra historia posible.

Visita Más allá de las salas. Descentrar el objeto

La visita propone un paseo, participar de un diálogo entre arte contemporáneo y arqueología, a través de una visita que desborda la sala de la exposición Un contínuum común indefinidamente liso, para buscar ecos y conexiones con algunas de las piezas exhibidas en el Museu Arqueològic Municipal «Camilo Visedo Moltó».

A partir de una selección de piezas de ambos museos, reflexionaremos juntas sobre el tiempo y su no linealidad, sobre las conexiones conceptuales entre práctica artística y práctica arqueológica, y sobre el uso de las piezas arqueológicas como fuente de inspiración en el arte contemporáneo.

El recorrido comenzará en el IVAM Alcoi y finalizará en el Museu Arqueològic Municipal, y se articulará a partir de la resignificación de los objetos y su potencialidad para construir nuevos relatos e imaginarios. Generaremos, así, una nueva capa de significados que se sume a las ya presentes en las propuestas expositivas.

Tono Vizcaíno (València, 1985) transita entre la arqueología, la antropología y la gestión del patrimonio, con una mirada atenta a las maneras en las que la sociedad contemporánea interactúa con el pasado.

Eva Bravo (València, 1974) compagina la arqueología con la gestión del patrimonio, la docencia, la mediación cultural y la participación en proyectos de investigación y creación artística.

Relacionats

Un contínuum comú indefinidament llis

10 jun. 2022 – 23 abr. 2023
Col·leccióIVAM Alcoi

En el marc d'"Un contínuum comú indefinidament llis". Amb El Conde de Torrefiel, Eva Bravo, Tono Vizcaíno i Diana Guijarro

MediacióDansa i performanceIVAM Alcoi

En el marc d’Un contínuum comú indefinidament llis. Projeccions sobre la contemporaneïtat en la col·lecció de l’IVAM – comissariada per Diana Guijarro – proposem una sèrie d’activacions, derives i connexions amb l’exposició. Accions específiques dissenyades a partir del diàleg amb la mostra i trobades amb la curadora, que parteixen de les investigacions i mirades de les autores convidades, i sumen noves capes temporals i de lectura.

El Conde de Torrefiel amb Si el meu cos esta nit parlara convida a l’observació d’un cos en moviment, que narra sense parlar, i que travessant l’escenografia accidental que li proporciona l’exposició, construeix automàticament una altra imatge, una altra història possible.

Eva Bravo i Tono Vizcaíno ens faran partíceps d’un diàleg entre art contemporani i arqueologia, a través d’una visita que desbordarà la sala de l’exposició per cercar ressons i connexions amb algunes de les peces exhibides al Museu Arqueològic Municipal «Camilo Visedo Moltó».

Amb Diana Guijarro i la publicació de la mostra com a guia transitarem entre art-text, text-parla i les seues imatges, per potser preguntar-nos hi ha una història després d’aquest llenguatge? on són els buits per omplir i per vindre?

Programa de la jornada

09.00 h. Sortida de València a Alcoi (des del C/ Guillem de Castro 118, València)11.30 h. Si el meu cos aquesta nit parlara del Conde de Torrefiel12.30 h. Visita i activació Más allá de las salas. Descentrar el objeto, a càrrec d’Eva Bravo i Tono Vizcaíno14.30 h. Pausa dinar16.00 h. Si el meu cos aquesta nit parlara del Conde de Torrefiel17.00 h. Presentació de la publicació Un continu comú indefinidament llis per part Diana Guijarro comissària de l’exposició18:00 h: Tornada d’Alcoi a València (des del c/Rigoberta Albors 8, Alcoi)

Dades pràctiques i reserves

Reserves: Les reserves per a la jornada es poden fer de manera individual per a les diferents propostes o en pack d’una única reserva per assistir-hi (reservant d’aquesta manera totes les activitats que inclouen la jornada i escollint un passi de la proposta Si el meu cos aquesta nit parlés de Comte de Torrefiel -a les 11:30 oa les 16h-), així com l’autobús que facilita el desplaçament entre València i Alcoi (gratuït). Atès que la jornada està plantejada com una successió d’accions gratuïtes que es concatenen entre elles, si veniu des de València, us recomanem la reserva en pack per a l’assistència a la jornada completa.

Si resideixes a Alcoi, o no utilitzaràs el servei d’autobús des de València, pots reservar individualment les diferents propostes.

Bus: l’IVAM ofereix servei de bus gratuït per a les i els assistents a la jornada. Sortida a les 9h des de l’IVAM Centre Julio González (C/Guillem de Castro 118, València) i tornada a les 18h des de l’IVAM Alcoi (c/Rigoberta Albors 8, Alcoi).

Dinar: Hi ha la possibilitat de reservar plaça per dinar que realitzarem de manera conjunta les i els assistents a la jornada (18 euros/persona que s’abonaran directament a la cafeteria del Campus UPV d’Alcoi, al costat de l’IVAM Alcoi). El menú inclou: dos entrants, plat principal i beguda

Preu: l´assistència a la jornada és gratuïta i requereix reserva.

Es prega puntualitat tant als punts de sortida del bus com per a l’assistència a les diferents propostes.

Performance Si el meu cos esta nit parlara i visita Més enllà de les sales. Descentrar l’objecte el 15 d’abril de 2023

Com a tancament de l’exposició Un continu comú indefinidament llis. Projeccions sobre la contemporaneïtat en la col·lecció de l’IVAM comissariada per Diana Guijarro, plantegem una activitat doble que activarà les sales de l’IVAM Alcoi des del performàtic i des de la visita arqueològica. Ambdues propostes han estat dissenyades a partir del diàleg amb la mostra i trobades amb la curadora, que parteixen de les investigacions i mirades de les autores convidades, i sumen noves capes temporals i de lectura.

El Conde de Torrefiel amb Si el meu cos aquesta nit parlés convida a observar un cos en moviment, que narra sense parlar, i que travessant l’escenografia accidental que li proporciona l’exposició, construeix automàticament una altra imatge, una altra història possible.

Tono Vizcaíno ens farà partíceps d’un diàleg entre art contemporani i arqueologia, a través d’una visita que desbordarà la sala de l’exposició per cercar ressons i connexions amb algunes de les peces exhibides al Museu Arqueològic Municipal Camilo Visedo Moltó.

Les activitats es duran a terme de manera consecutiva, primer la performance i, posteriorment, la visita.

Dades pràctiques i reserves
Reserves: Es realitzarà una única reserva per a les dues activitats.
Lloc d’inici: IVAM Alcoi
Lloc de finalització: Museu Arqueològic Municipal Camilo Visedo Moltó (el trasllat entre ambdós punts es realitzarà en grup durant el temps de l’activitat)
Preu: l´assistència a les activitats és gratuïta i requereix reserva.
Es prega puntualitat per a l’inici de les activitats.

Performance Si el meu cos aquesta nit parlara, de Conde de Torrefiel el 15 d’abril de 2023

Es tracta d’una peça ballada, una aproximació des de la pràctica escènica a l’exposició Un continuum comú indefinidament llis, de Diana Guijarro, a l’IVAM d’Alcoi. Aquesta peça site specific de la companyia recull la invitació de la comissària a observar amb ull calidoscòpic els conceptes de temps i contemporaneïtat encriptats en els objectes que habiten aquesta mostra.

Tots i cadascun dels milions d’objectes que apareixen sobre la superfície de la terra guarden una història pròpia, tenen un relat únic, tenen alguna cosa per explicar. Tant els objectes originals com els replicats i mercantilitzats, amaguen secrets de la seua contemporaneïtat, han escoltat les llengües del seu temps, tenen una certesa arrelada a l’espai i context on van aparèixer, des de l’exclusiu i únic Guerrer de Moixent creat al segle V aC. fins a un multiproduït Tamagotchi creat industrialment l’any 1996.

Quan afegim a aquest objecte la qualitat d’obra artística, la seua història encara es fa més complexa dins la seua fantasmagoria.

Si cosificàssem una persona, si li impedírem parlar i moure’s espontàniament, si tractàrem un cos com si fora un objecte més col·locat per articular una exposició, aquest cos es revelaria única i inevitablement en la seua pròpia imatge; un cos sense veu pròpia, que emana un imaginari, unes sinèrgies i asonàncies. Aquest cos emmudit, com si fora un enigma, conté experiències, preguntes, memòria i, en definitiva, una història. I la imatge d’aquest cos entraria en diàleg amb els espectadors que només el poden escoltar amb la mirada.

No és habitual veure en un museu un cos viu com a objecte a contemplar. L’espai destinat a observar cossos vius i cosificats és el teatre. El Conde de Torrefiel proposa l’observació d’un cos en moviment, que narra sense parlar i que, en travessar l’escenografia accidental que li proporciona l’exposició comissariada per Diana Guijarro, construeix automàticament una altra imatge, una altra història possible.

Visita Més enllà de les sales. Descentrar l’objecte

La visita proposa un passeig, participar d’un diàleg entre art contemporani i arqueologia, mitjançant una visita que desborda la sala de l’exposició Un contínuum comú indefinidament llis, per cercar ressons i connexions amb algunes de les peces exhibides al Museu Arqueològic Municipal Camilo Visedo Moltó.

A partir d’una selecció de peces dels dos museus, reflexionarem juntes sobre el temps i la no-linealitat, sobre les connexions conceptuals entre pràctica artística i pràctica arqueològica, i sobre l’ús de les peces arqueològiques com a font d’inspiració en l’art contemporani.

El recorregut començarà a l’IVAM Alcoi i finalitzarà al Museu Arqueològic Municipal, i s’articularà a partir de la resignificació dels objectes i la seua potencialitat per construir-hi nous relats i imaginaris. Generarem, així, una nova capa de significats que se sume a les ja presents en les propostes expositives.

Tono Vizcaíno (València, 1985) transita entre l’arqueologia, l’antropologia i la gestió del patrimoni, amb una mirada atenta a les maneres en què la societat contemporània interactua amb el passat.

Eva Bravo (València, 1974) compagina l’arqueologia amb la gestió del patrimoni, la docència, la mediació cultural i la participació en projectes de recerca i creació artística.

Relacionats

Un contínuum comú indefinidament llis

10 jun. 2022 – 23 abr. 2023
Col·leccióIVAM Alcoi

Visita comentada a 'Un contínuum comú indefinidament llis. Projeccions sobre la contemporaneïtat en la Col·lecció de l'IVAM'.

MediacióDansa i performanceIVAM Alcoi

Us proposem participar d’un diàleg entre art contemporani i arqueologia, a través d´una visita que desborda la sala de l’exposició Un contínuum comú indefinidament llis, comissariada per Diana Guijarro per a l’IVAM Alcoi, per cercar ressons i connexions amb algunes de les peces exhibides al Museu Arqueològic Municipal «Camilo Visedo Moltó».

A partir d’una selecció de peces dels dos museus, reflexionarem juntes sobre el temps i la no-linealitat, sobre les connexions conceptuals entre pràctica artística i pràctica arqueològica, i sobre l’ús de les peces arqueològiques com a font d’inspiració en l’art contemporani.

El recorregut començarà a l’IVAM Alcoi i finalitzarà al Museu Arqueològic Municipal, i s’articularà a partir de la resignificació dels objectes i la seua potencialitat per construir-hi nous relats i imaginaris. Generarem, així, una nova capa de significats que se sume a les ja presents a les propostes expositives.

Eva Bravo(València, 1974) compagina l’arqueologia amb la gestió del patrimoni, la docència, la mediació cultural i la participació en projectes de recerca i creació artística.

Tono Vizcaíno (València, 1985) transita entre l’arqueologia, l’antropologia i la gestió del patrimoni, amb una mirada atenta a les maneres en què la societat contemporània interactua amb el passat.

Relacionats

Un contínuum comú indefinidament llis

10 jun. 2022 – 23 abr. 2023
Col·leccióIVAM Alcoi

Reflexes de contemporaneïtat. Un contínuum comú

04 mar. 2023
ConversesEscèniquesVisitesIVAM Alcoi

Freestyle al hall de l'IVAM per a totes

MediacióDansa i performanceJovesIVAM Centre Julio González

Tanquem l’any del projecte Pump The Beat, que dinamitza Club Mutante, obrint el hall de l’IVAM com a lloc d’assaig per a ballarins, curiosos i gent amb ganes de celebrar el final de l’any: Freestyle per a totes a el vestíbul de l’IVAM!

Hip-hop, break dance, electro, voguing, en una única sessió oberta i prenadalenca sense inscripció prèvia, sonoritzada gràcies a Paul Jean Robert i activada gràcies a Julia Zac. Us esperem!

*No es requereix coneixements previs de danses urbanes per assistir a la sessió gratuïta.

Relacionats

Pump The Beat

26 oct. 2022 – 19 feb. 2023
MediacióDansa i performanceJovesIVAM Centre Julio González

Un projecte de dansa i moviment per a joves de 14 a 17

MediacióDansa i performanceJovesIVAM Centre Julio González

El projecte Pump The Beat és un projecte per a joves de 14 a 17 anys i dansa urbana: hip-hop, break danse, electro, voguing, etc. De la mà del col·lectiu Club Mutante, desenvoluparem trobades per a afavorir l’acostament a les diferents tendències urbanes, generant espais per al diàleg entre les exposicions de l’IVAM i els cossos dels joves participants.

A través de sessions d’hora i mitja de duració els dimecres a la vesprada, el grup de joves residents en l’IVAM desenvoluparà, gràcies dels aprenentatges i tot el viscut, un projecte conjunt al llarg de curs escolar, que es podrà visibilitzar el 29 d’abril de 2023, Dia Internacional de la Dansa. Per a això, comptarem amb convidats especials referents de la dansa urbana de diferents escenes que, en format de workshop, aportaran altres mirades i trajectòries a l’equip mutant.

i objectes inusitats en un museu d’art contemporani

FamíliesDansa i performanceIVAM Centre Julio González

Poden els cossos ballar i transformar el museu?

Poden les famílies convertir-se en una eina de subversió per a això?

Amb Famílies en dansa, els diversos espais de l’IVAM es convertiran en un improvisat puzle d’escenaris que acolliran dansa contemporània. Durant les sessions defensarem els espais de l’IVAM, tornarem a usar i escoltar els nostres cossos, tan adormits des de la pandèmia i per l’ús constant de les noves tecnologies.

Per a participar no és necessari tindre cap coneixement previ; el procés i l’experimentació en família seran, sens dubte, el més important. Experimentarem… i a moure’ns!

Vicent Gisbert Soler és un artista multidisciplinari que desenvolupa projectes artístics en els quals utilitza el cos, el moviment, la manipulació d’objectes i el llenguatge audiovisual com a principals eines per a la creació. A més, combina i complementa el seu treball artístic amb la seua labor pedagògica i formativa en el camp de la dansa contemporània.

Dates:
15 d’octubre
19 de novembre
3 de desembre
17 de desembre

Experiències dansades

FamíliesDansa i performanceIVAM Centre Julio González

L’univers Saitama tracta sobre la llar que hi ha en el nostre interior. Un lloc segur on nosaltres i la nostra tribu podem expressar-nos lliurement. On el límit entre allò íntim i el que s’exposa és un fil fi i, alhora, segur. Veiem el món d’una determinada manera i és aquesta mateixa forma d’entendre’l i percebre’l el que ens fa únics i especials.

El nostre món el vam crear nosaltres. Saitama és un lloc íntim, xicotet, net. El cos com a hàbitat d’allò humà. La ment, el cos i l’emoció al servei de l’art i en una única direcció.

Saitama. Experiències dansades és un taller que s’organitza al voltant de cinc blocs que tracta de contrastos, com la contracció, destrucció, calma, concentració i moviment. Entre els recursos amb què es dona suport al projecte trobarem el moviment lineal i geomètric inspirat en la metodologia de William Forsythe per crear la construcció de la nostra llar.

L’objectiu és crear entre totes i tots un lloc segur. Treballarem amb les tribus de manera aïllada i ho farem amb el joc, el teatre i la dansa. La “bella normalitat” ens fa conscients de la cura pròpia i amb els altres. Ens fa ser vulnerables, desperts a la protecció, a allò primitiu.

Mesures de seguretat: De cara a l’correcte funcionament del taller i per desenvolupar-ho amb total seguretat, totes i tots els assistents al taller hauran de fer ús obligatori de la mascareta durant el temps de taller (menys els menors de 6 anys), es pregarà fer ús de gel hidroalcohólico abans de començar. Durant el temps de l’activitat es guardarà la distància de seguretat de més de metre i mig entre cada unitat familiar i en determinades sales els seients estaran establerts i distanciats més d’un metre i mig entre les unitats familiars

*Cristina Cabo es artista escènica, coreògrafa, intèrpret, i docent de dansa. Des de l’any 1999 a 2012 dirigeix el teatre Gran Cielo, sala dedicada a programació de dansa. L’any 2009 signa un conveni amb l’ajuntament de València entrant en la seua oferta educativa on dóna cabuda a centenars de centres escolars de la Comunitat Valenciana. Com a intèrpret treballa amb diferents coreògrafs com Santiago Sempere, Marina Donderis, Eva Bertomeu, Mamen García, Ross Van Heven, entre d’altres. Dirigeix i codirigeix diferents espectacles de dansa per a públic familiar i infantil. El seu treball es basa en la relació ment-emoció- moviment i la seua interacció amb l’espai. Li interessa la formació holística de l’alumnat que li porta a investigar i dissenyar tallers vinculant l’art contemporani i la dansa, creant una metodologia d’acord a l’edat i condició no excloent de la dansa. Actualment compagina la seua faceta de mare amb tallers especialitzats en dansa creativa i projectes en família.

Enguany vine a viure el Nadal a l'IVAM!

FamíliesBarriDansa i performanceRecursosIVAM Alcoi

Hem preparat tota una programació especial de cara a les festes nadalenques per a que pugues gaudir de l’IVAM en familia o amb qui més t’estimes:

Presentació del llibre: “Què hi ha davall de la terra?” d’Elisa Matallín i Aitana Carrasco

Dia: 23 de desembre, 11:30h i 12:30h

Presentem el llibre “Què hi ha davall de la terra?” d’Elisa M. Matallín amb il·lustracions d’Aitana Carrasco. El llibre s’ha fet en col·laboració de més de 100 persones entre famílies i gent curiosa que va participar a l’acció “A l’IVAM com a casa!” el passat dia 21 de novembre a l’IVAM.

Activitat familiar: Saitama. Experiències dansades en família

Cristina Cabo crea l’univers Saitama que tracta sobre la llar que hi ha en el nostre interior. Un lloc segur on nosaltres i la nostra tribu pot expressar-se lliurement. On el límit entre allò íntim i el que s’exposa és un fil fi i, alhora, segur. Veiem el món d’una determinada manera i és aquesta mateixa forma d’entendre i percebre el món el que ens fa únics i especials.

Activitat familiar: Què hi ha davall de la terra?Recorreguts dramatitzats per una estruç a l’exposició “Quina és la nostra llar?”

Elisa Matallín, crea específicament per a l’IVAM Què hi ha davall de la terra? un recorregut narrat que cobra vida a les sales de l’exposició “Quina és la nostra llar?” gràcies a les instal·lacions monumentals de Mario Merz, Alfredo Jaar, Kara Walker o William Kentridge provinents del museu MAXXI de Roma que funcionen com activadors i escenaris conscients de la narració per a gaudir en família.

Visites comentades

Dies: 19, 20, 26 de desembre i 2, 3, 9 i 10 de gener: 18h, 11h i 12h (depenent del centre) Visites a les exposicions de l’IVAM i l’IVAM Alcoi, de la mà de d’especialistes formats en història de l’art, belles arts i humanitats per oferir eines i acompanyament que faciliten lectures posicionades al públic assistent de manera àgil i enriquidora en ambdós idiomes oficials del territori valencià.

MESURES DE SEGURETAT

De cara al correcte funcionament dels tallers i visites i per desenvolupar-los amb total seguretat, totes i tots els assistents al taller hauran de fer ús obligatori de la mascareta (menys els menors de 6 anys) i es pregarà fer ús de gel hidroalcohólico abans de començar. Durant el temps de l’activitat es guardarà la distància de seguretat de més de metre i mig entre cada unitat familiar.

FamíliesDansa i performanceIVAM Centre Julio González

Presentem el llibre “Què hi ha davall de la terra?” d’Elisa M. Matallín amb il·lustracions Aitana Carrasco. El llibre s’ha fet gràcies a la col·laboració de més de 100 persones entre famílies i gent curiosa que va participar en l’acció “A l’IVAM com a casa!” el passat dia 21 de novembre a l’IVAM. La presentació correrà a càrrec d’Elisa M. Matallín, amb la col·laboració de la il·lustradora Aitana Carrasco.

*Mesures de seguretat: De cara al correcte funcionament de les presentacions i per tal de desenvolupar-les amb total seguretat, totes i tots el assistents hauran de fer us obligatori de la mascareta (menys els menors de 6 anys), es pregarà per fer ús de gel hidroalcohòlic abans de començar. Durant el temps de l’activitat es guardarà la distància de seguretat de més de metre i mig entre cada unitat familiar i els seients estaran establerts i distanciats més d’un metre i mig entre les unitats familiars.

Es prega puntualitat

Elisa M. Matallín és mediadora cultural amb més de 25 anys d’experiència en la dinamització de biblioteques, teatres, museus i altres centres culturals. Dirigeix ​​i gestiona la seua pròpia companyia de titelles amb la qual ha escrit i posat en escena històries amb una gran càrrega narrativa i visual dirigides a públic infantil i familiar.

Aitana Carrasco és autora de literatura infantil i juvenil. Compta amb més d’una trentena de llibres publicats per editorials nacionals i estrangeres i ha col·laborat amb moltes revistes. El seu treball ha estat reconegut internacionalment i la seua obra ha estat exposada en deu països. Compagina la seua feina com a il·lustradora amb la docència tant per a xiquetes i xiquets com per a adults, impartint cursos, trobades, conferències i tallers en universitats, escoles, biblioteques, fires de el llibre i museus.