AltresIVAM Centre Julio González

MINIPUT València – Mostra internacional de TV pública de qualitat

Una programació de MINIPUT Barcelona

El MINIPUT (www.miniput.cat) és la Mostra de Televisió de Qualitat de Barcelona, des de 1994. Una selecció dels programes de televisió més innovadors, provocadors, educatius i amb vocació de servei públic de l’any, projectats a la International Public Television Conference (INPUT, www.input-tv.org).

Enguany, l’organització del MINIPUT Barcelona ens cedeix part de la seua programació, i per primera vegada el MINIPUT arriba a València.

Seguirem la mateixa estructura que a la mostra de Barcelona: al llarg d’una jornada, projectarem 10 dels programes que ens han cedit, i dedicarem temps a l’anàlisi i el debat sobre la funció de la televisió pública.

La darrera sessió de la jornada està dedicada a la producció valenciana de qualitat. Mostrarem alguns dels millors continguts que les productores d’arreu del País Valencià han fet durant els últims anys, i que no sempre han trobat un lloc als mitjans públics. Des d’un punt de partida propositiu, volem contribuir al debat sobre la nova televisió pública valenciana.

La mostra se celebrarà a l’IVAM, des de les 11 fins a les 19:30, el dissabte 12 de desembre, amb entrada gratuïta.

El MINIPUT València és una programació de MINIPUT Barcelona, Barret Cooperativa Valenciana i el departament de Tª dels Llenguatges i CC. de la Comunicació de la Universitat de València.

COL·LABORADORS:

– MINIPUT Barcelona

– Institut Valencià d’Art Modern – IVAM

– Associació valenciana d’empreses de producció audiovisual i productors independents – AVANT

PROGRAMA

11:00 Presentació.

 11:30 MALE BIRTH (2014, 31’, Dinamarca, DR3, science live event)

La televisió pública danesa va escriure una història per veure com dos homes treballaven un dilluns a la nit en un hospital, però el treball que havien de fer no va resultar l’habitual: havien de fer de pacients, però d’uns pacients una mica especials. Els dos presentadors, Emil Thorup i Thomas Skov, tenen dos cinturons que els hi simularan tots i cada un dels dolors del part, des de les contraccions, fins l’avorriment o el dolor extrem. L’experiment es va emetre en directe i els espectadors podien interactuar amb els dos presentadors a través de les xarxes socials.

12:15 THE RAPPED NEWS (2014, 5’, Senegal, 25 TV, news show)

Com indica el títol, aquest programa és un telenotícies rapejat. Les notícies, però, no són gens innoqües: un guia musulmà, Ahmet Khalifa Niasse, que proclama que l’Islam hauria d’adaptar-se als temps que corren integrant la tecnologia en els seus rituals; una notícia sobre Youssou Ndour i els 400 CFA (Francs de l’Àfrica occidental) que va rebre del president de Senegal per ser el seu aliat en les eleccions locals; una altra sobre com el govern usa el sistema judicial per lluitar contra l’oposició o sobre la vaga israliana a Gaza.

12:30 12th GRADE (2014, 52’, Xile, TVN, docu-reality)

Aquesta sèrie explica la història d’un grup d’estudiants en el seu últim any a l’escola. És un any de grans decisions que marcaran la resta de les seves vides, han de decidir què volen ser quan siguin grans. Els seus desitjos col·lisionaran amb allò que espera la gent que els envolta. El programa captura amb delicadesa, frescor i profunditat aquest moment.

13:45 FINDING INDEPENDENCE AT 38 (29’, Japó, NHK, sèrie documental)

Aquesta sèrie d’autoretrats fa una mirada sense vernís a la vida japonesa contemporània. A cada episodi un individu es filma a sí mateix i a la seva família. En aquest capítol el protagonista és Hiroaki Sato, que té 38 anys i encara està vivint amb els seus pares. Hiroaki es va graduar en una prestigiosa universitat, però mai ha trobat un treball estable. De vegades ajuda als seus amics a produir un magazín sobre documentals. Quan el seu pare és despedit posa a Hiroaki contra les cordes. Serà capaç de trobar una feina i un lloc on viure? Com podrà arribar a ser independent?

 14:15 BOOBS TO THE WALL (2014, 10’, Suècia, SVT, websèrie)

Websèrie humorística sobre dues germanes que sempre van contra les normes socials. Es tracta d’una creació de les youtubers feministes i polítiques Bianca i Tiffany Kronlöf. La història principal segueix a les germanes mentre comparteixen pis amb el seu company Hans Christian. La Bianca és l’eterna optimista i sempre diu les veritats més complexes de forma lleugera i oberta. La Tiffany ha d’intentar controlar la seva ira, ja que està permanentment criticant la perspectiva contemporània sobre la dona. El personatge de The Duded és un observador masculí interpretat per la Bianca que emula la perspectiva masclista. La sèrie tracta temes complicats com la igualtat de gènere, les violacions, usant l’humor per treure-li gravetat. Els espectadors poden prendre part del discurs compartint les experiències a través dels social media.

 14:30 PAUSA

16:00 CHILDREN NO ACCESS (2013, 28’, Noruega, NRK Super, edutainment show)

Què passa a l’escola després que els alumnes hagin marxat? Tres professors realitzen tots els experiments que no poden fer en l’horari escolar i després els pengen en el seu vídeo-bloc. Es tracta d’experiments sonats plens de riscos per adquirir més coneixements. Aquest episodi és sobre els pets. Imagineu-vos reunir tot l’hidrogen de tots els pets d’una classe escolar al llarg d’un any, això és, centenars de litres de gas inflamable, i posar-la al bany. Com serà l’explosió? La principal idea és fer ciència de forma divertida, fàcil i accessible.

 

16:45 TAST DE NOUS FORMATS

Sessió contenidor on es podran veure fragments de “nous formats” televisius.

THE GREAT KNIT OFF (2014, 43’ Dinamarca, TV SYD PLUS, reality show): Un dels programes amb més share de la graella danesa, es tracta d’una competició de ganxet en la qual participen quinze dones i un home.

CHANNEL VS. CHANNEL (2014, 52’, Bèlgica, éen, game show): Col·laboració única entre dues cadenes rivals, Eén i VTM. Dos presentadors coneguts de les dues cadenes, Tom Waes i Koen Wauters, defensen a les seves cadenes en un programa on aquests hauran de competir a partir de deu reptes basats en propostes dels espectadors.

WE LOVE JAPANESE SONGS (2013, Japó, NHK, interactive talent show): Què tenen en comú un noi hongarès que canta cançons populars japoneses de l’era Showa o unes noies espanyoles que toquen amb acordeó balades enka a l’estil flamenc? Que estimen les cançons japoneses. La NHK va convidar als espectadors de tot el món a compartir actuacions de cançons japoneses. Van rebre 338 vídeos de 47 països diferents. Dos presentadors, la cantant de pop Beni i el grup Kalafina van ajuntar-se en un estudi virtual per donar a veure 33 d’aquestes actuacions al costat de reportatges sobre aquesta filiació internacional amb les cançons japoneses.

17:15 THE OTHER SIDE OF REALITY (2014, 28’, Dinamarca, DR, sèrie documental)

La sèrie ofereix a cinc estrelles daneses de realities petites càmeres per filmar les seves quotidianitats. La productora es va preguntar què passa quan les grans càmeres de televisió s’apaguen i l’ampolla de cava és buida? Pensant en el públic més jove, encisat pel glamour i la felicitat efímera, la sèrie recull un retrat cru i honest del que passa quan s’abaixa el teló.

 

18:00 “PERLES VALENCIANES”. Mostra de produccions valencianes.

Durant aquesta sessió, farem un zàpping amb algunes dels treballs produïts per empreses i professionals valencians durant els darrers anys, i que s’han reivindicat mitjançant el treball, la qualitat i la varietat, tot i conviure amb unes condicions adverses per molts motius.

Alguns dels treballs que es mostraran:

Cabanyal Z (2012 – 2015, Joan Alamar i Xusa Moya, websèrie ficció)

Del Montgó a Manhattan (2012-2015, Infotelevisió, documental)

Five days to dance (2014, Suica Films, documental)

L’estiu més negre (2014, Alba Forés i Rubén Soler, documental)

MagaCIM (2015, ZurdosTV, infantil)

Reel (2015, Naumaquia, videoclip)

Veriueu-ho (2011 – 2015, Pot de Plom Teatre, teatre d’investigació)

Vidas olímpicas (2015, Anlo Produccions, documental)

Who am I (2014, Beniwood, ficció web)

0 responsables (2013 – 2015, Barret, documental transmèdia)

Després de la projecció, dedicarem la resta de la sessió a donar veu als professionals, i des d’un punt de partida propositiu, debatre sobre el nou marc per als mitjans de comunicació públics valencians.

AltresIVAM Centre Julio González

El llibre arreplega el treball dels últims 5 anys de l’artista urbà Escif.

Participants:

Nacho Magro, Enrique Casp, José Luis Martín, Fermín Jiménez Landa, Luis Demano, David Arlandis, Teresa Juan,

Ibán Ramón, José Luis Pérez Pont

Projecció de “Un coche rojo” (Assaig audiovisual de Escif per a Metrópolis de TVE)

AltresIVAM Centre Julio González

Presentació del llibre “Biografies Parcials” de Xavier Serra.
Editorial Afers
Participants en la taula de presentació:
Xavier Serra, autor
Vicent Olmos, editor
Manuel Boix, artista
Vicent Roselló, geògraf
Albert Hauf, especialista en literatura medieval

Sexta Sessió

EducacióIVAM Centre Julio González

La difusió de l’art modern i contemporani és una premissa fonamental de l’IVAM, posada en pràctica a través d’exposicions, activitats, tallers d’artistes, seminaris, cicles de cinema o vídeo i diferents línies pedagògiques que inclouen recorreguts guiats per les exposicions temporals o de la col·lecció, tallers escolars i activitats familiars. El curs Entendre l’art proposa per primera vegada dins de l’IVAM una sèrie de conferències de caràcter divulgatiu impartides per conservadors del museu que recórrega, de forma cronològica, els aspectes conceptuals i les tendències artístiques característiques de l’art des de l’inici del segle XX fins a l’actualitat. El curs es compon d’un total de 15 sessions entre els mesos d’octubre de 2015 i juny de 2016.
L’IVAM expendrà un certificat d’assistència en completar-se almenys el 80% del curs. Podeu consultar la disponibilitat de places al telèfon 96 386 99 98.

Sexta Sessió: “L’Expansió de l’escultura”

A càrrec de J. Ramon Escrivà, Conservadora de l’IVAM

Sessions:

  • 8 octubre 2015: “CLAUS DE L’ART DEL SEGLE XX” Álvaro de los Ángeles
  • 22 octubre 2015: “LES AVANTGUARDES HISTÒRIQUES” Josep Salvador
  • 5 novembre 2015: “EL CARTELLISME ENTRE LA PROPAGANDA I L’ART” Mª Jesús Folch
  • 19 novembre 2015: “LA PINTURA INFORMALISTA” Marta Arroyo
  • 10 desembre 2015: “L’ART POP(ULAR) O LA REALITAT I LES SEUES CRÒNIQUES” J. Ramon Escrivà
  • 14 gener 2016: “L’EXPANSIÓ DE L’ESCULTURA” J. Ramon Escrivà
  • 28 gener 2016: “L’ÚS DEL COS I DE LA VEU COM A ELEMENTS ARTÍSTICS” Josep Salvador
  • 11 febrer 2016: “MITOLOGIES INDIVIDUALS” Marta Arroyo
  • 25 febrer 2016:”CARTOGRAFIES URBANES” Mª Jesús Folch
  • 10 març 2016:”TECNOLOGIA I MULTIPLICITAT DE LES IMATGES” Teresa Millet
  • 7 abril 2016: “LA PRESÈNCIA DEL DISSENY EN LA VIDA QUOTIDIANA” Álvaro de los Ángeles
  • 28 abril 2016:”EL CINE I LA SEUA RELACIÓ AMB LES ARTS PLÀSTIQUES” Mª Jesús Folch
  • 5 maig 2016: “LES DONES EN L’ART DEL SEGLE XX” Teresa Millet
  • 19 maig 2016: “PER UN MUSEU DEL SEGLE XXI” J. Ramon Escrivà
  • 10 juny 2016: Visita guiada a l’exposició de la col·lecció del museu

 

AltresIVAM Centre Julio González

Presentació del llibre “ABCDario” dels autors Ariel Gangi, Martín Gubbins, J.M. Calleja, Carlota Caulfield. Pròleg de Bartolomé Ferrando.

Presentació a càrrec de Ximo Rochera (editor) i J.M. Calleja (coordinador i coautor del llibre)

Presentació organiztada per l’editor de la Revista Canibaal i poeta visual, Sergio Pinto Briones.

Amb aquest llibre ABCDario… es presenta una visió poètica sobre l’alfabet particular de 4 autors amb molt diferents orígens així com obra poètica. Ariel Gangi (Buenos Aires, 1973), Martín Gubbins (Santiago de Xile, 1973), J.M. Calleja (Mataró, 1952) i Carlota Caulfield (l’Havana, 1953) ens proposen quatre diferents formes d’entendre les petjades de cadascuna de les paraules del seu particular alfabet. Com diu Bartolomé Ferrando en el pròleg d’aquesta primera edició «  la paraula, a voltes multiplicada i expandida, ha naufragat en diverses ocasions, i solament queden petjades d’aquesta, a voltes disseminades, que es mostren a manera d’alfabets, convidant-nos així a crear una manera diferent de parla o una nova relació amb el que ens envolta.».

En aquests alfabets conviu la paraula al costat de la pintura, l’escultura o la dansa des d’un prisma poètic que ho abasta tot. La mirada assossegada de cadascuna de les lletres ens fa reflexionar sobre el món interior dels diferents autors d’aquest *ABCDario…, així com també sobre la vida, la societat, els costums, les injustícies, etc

Performance Sonor i projecció de poemes visuals a càrrec de l’artista Martín Gubbins

Martín Gubbins. Santiago de Xile, 1971. Poeta, artista sonor i visual, a més d’editor. És un dels membres fundadors del Fòrum d’Escriptors (www.fde.cl). Posseeix un ampli repertori de poesiia sonora que ha llegit i interpretat en viu a Argentina, Xile, Estats Units, França Mèxic, Perú, Uruguai i el Regne Unit. També mereix destacar-se la seua obra visual que està present en importants col·leccions. Entre els seus llibres de poesiia i poesia visual es troben Álbum (2005), London Poems 2001-2003 (2010), Fuentes del Derecho (2010), Escalas (2011), Tic Tac T amb el poeta i artista nord-americà John M. Bennett (2012), London Annotated (2012) i Cuaderno de Composición (2014).

Pàgina personal: www.martingubbins.net

ConversesIVAM Centre Julio González

Conversa amb motiu de la inauguració de l’exposició “Grete Stern” entre Mª Jesús Folch, comissària de l’exposició i l’artista Mercedes Vanderdonpe que tractarà sobre la “Simbologia arquetipal en els fotomontajes de somnis de Grete Stern”.

II Jornades de creació col·lectiva audiovisual

AltresIVAM Centre Julio González

WAP FOOTAGE. II JORNADES DE CREACIÓ COL·LECTIVA AUDIOVISUAL

Per segon any consecutiu les jornades estaran centrades en la idea de found footage, el reciclatge d’imatges i el metratge compartit, prestant una especial atenció a la relació “individual-col·lectiu” dins de l’audiovisual i el cinema experimental actual. Es tractarà d’abordar aquesta problemàtica a traves de conferències i projeccions, així com un taller impartit pels membres del col·lectiu en la Mediateca de BBAA-UPV.

Dimecres 4 de novembre

PRESENTACIÓ DE LES JORNADES I PROJECCIÓ DE SWAP FOOTAGE O

A càrrec de Strawberry Cookie Col·lectiu.

Horari: 18.00 h /// Lloc: Auditori de l’IVAM

PROJECCIÓ DE LLARGMETRATGE

Double Take

Johan Grimonprez, Bèlgica, Països baixos, Alemanya, 2009, 80’, VOSE.

Horari: 19.00 h /// Lloc: Auditori de l’IVAM

 

Dissabte 7 de novembre

COL·LECTIU LACASINEGRA / XARRADA – CONFERENCIA

Creació, gestió, reflexió i producció cultural. Recerca i pràctiques cinematogràfiques.

Presentació d’alguns dels seus projectes més recents, incloent el llargmetratge Pas à Genève.

Horari: 17.30 h /// Lloc: Auditori de l’IVAM

PROJECCIÓ DE LLARGMETRATGE

Pas à Genève

Lacasinegra, Espanya, 2013, 66’, VOSI.

Horari: 19.00 h /// Lloc: Auditori de l’IVAM

Organitza:

Strawberry Cookie Col·lectiu

Finança:

Àrea d’Activitats Culturals de la Universitat Politécnica de València

Col·labora:

Màster en Producció Artística, UPV

Facultat de Belles Arts de Sant Carles, UPV

Institut Valencià d’Art Modern, IVAM

EducacióTallersIVAM Centre Julio González

La proposta del taller és una aproximació a l’obra de l’artista anglesa Gillian Wearing, dut a terme per Culturama Gestión Sociocultural.

Es treballaran qüestions sobre la identitat, la definició de gènere, les fantasies i desencants, les màscares que es porten en la vida quotidiana i la seua presència en els retrats, autoretrats i selfies usant diversos referents a manera de paradoxa per a establir una relació directa entre els principals interessos de l’art actual amb els de la vida diària.

A partir de la visita a l’exposició el taller transforma conceptes tractats en l’obra de Gillian Wearing en dinàmiques de grups i en un espai de conversació i reflexió.

El taller tindrà una duració de dues hores. Està dirigit a públic jove i adult de 15 a 26 anys amb un màxim de 24 participants. Es realitzarà una sessió oberta a inscripcions individuals el dissabte 21 de novembre de 11:30 a 13.30 hores. El grup es completarà per ordre d’inscripcions rebudes a partir del dilluns 2 de novembre.

Informació i inscripcions
Tel.: 96 386 99 92
jose.martinez@ivam.es

Relacionats

Gillian Wearing

24 set. 2015 – 24 gen. 2016
Exposició
AltresIVAM Centre Julio González

L’IVAM col·labora amb el festival Intramurs presentant en el Solar de l’IVAM una projecte d’Isbel Messeguer “Más apretadas que con licra”.
“Más apretadas que con licra” d’Isbel Messeguer és un treball que reivindica el dret a la llibertat del gènere femení a través d’un projecte interdisciplinari i col·laboratiu.
“Más apretadas que con licra” és art en acció amb format desfilada de moda. Un projecte que uneix moda, graffiti, body art, performance, conceptual art, música, perruqueria, maquillatge, disseny de complements i disseny d’espais.

Diuen que la moda és una segona pell, la col·lecció de “Más apretadas que con licra” s’apodera de la pell, de la primera, a través d’un artifici de body art fet per graffiters a partir dels dissenys d’Isbel Messeger sobre cossos nus, en una busca de lligar espiritualment, de marca sobre feminitat, d’etiqueta (en llenguatge graffiter Tag) al cos de dona.

EducacióTallersIVAM Centre Julio González

València, animal o cosa?

Taller en relació amb la exposició “Radical geographics”, de Rogelio López Cuenca.

A partir d’un mapa de la ciutat de València, es marcaran els carrers de procedència dels participants de cadascuna de les sesions. Tots els punts marcats s’uneixen i conformen una figura. El taller, a partir d’eixe moment, es converteix en un joc per tal d’esbrinar, imaginar o inventar si la forma resultant sembla un animal, una cosa o res en absolut. La forma es podrà reproduir en diferents suports i materials; podem inventar entre tots el nom del personatge o cosa, endur-nos-el a casa i personificar-ho: serà el principi i el resultat d’allò que em compartit.

Dates del Taller:

Dies 18 i 25 de Octubre
Dies 8, 15, 22 i 29 de Novembre
Dies 13 i 20 de Dicembre

Relacionats

Radical Geographics

07 oct. 2015 – 14 feb. 2016
Exposició
MúsicaIVAM Centre Julio González

L’IVAM i el Centre de Perfeccionament Palau de les Arts Reina Sofia porten a terme un cicle d’actuacions musicals que es desenvoluparà entre octubre de 2015 i juny de 2016.

El Centre de Perfeccionament Palau de les Arts Reina Sofia té com a objectiu fonamental promoure una formació professional d’alt nivell dirigida a joves cantants i músics procedents d’Espanya, de la Unió Europea i de la resta del món; preparar orgànica i estructuralment al cantant líric i afavorir al màxim la seua adequada inserció en el món professional. Per a açò, durant el període de formació els seus integrants viuen i conviuen amb el dia a dia del Palau de les Arts Reina Sofia, participen en les activitats programades en cada temporada i estan en contacte estret amb els artistes que intervenen en la programació.

Els components del Centre de Perfeccionament desenvolupen el seu estil interpretatiu, s’endinsen en la naturalesa musical i dramàtica dels personatges i de les òperes, i aprofundeixen en alguna cosa tan essencial en qualsevol cantant com és el sentit de l’expressió, del gest, de la intenció de la paraula i la seua naturalesa teatral.

El Centre cerca, en essència, la formació integral de l’artista i el seu acostament a la vida professional; que tots els seus integrants tinguen l’oportunitat de viure en primera persona i des d’una perspectiva privilegiada la vida interna del teatre.

 

ConversesIVAM Centre Julio González

Participants en la taula de presentació:

Román de la Calle (Catedràtic d’Estètica)

Antonio Fangós (Artista i dissenyador, responsable de les il·lustracions del llibre)

José Luis Ibáñez (Editor de Punt de Vista Editors)

Justo Serna (Catedràtic d’Història Contemporània i autor del llibre)

Quan el Generalíssim Francisco Franco mor el 20 de novembre de 1975, l’autor d’este llibre a penes sobrepassa els 16 anys, escassíssima edat per a analitzar els fets o per a albirar l’esdevenidor amb alguna claredat. És un jovenet llegit i ignorant, com tants altres educats davall el franquisme: un xic que sap poc, poquíssim, de la Guerra Civil. Ha crescut amb el convenciment que un cap d’Estat és una figura irrevocable, de que Franco és vitalici. En la seua família no li han alertat d’eixe error perceptiu. No sap veure o interpretar. Tot conspira contra la claredat. La seua maduresa, la seua única maduresa, serà aprendre la cultura de la democràcia, la lliçó de les llibertats. Estudiar història. La política no sempre és un joc de suma zero. A vegades guanyem tots; a vegades veiem afonar-se els nostres ideals. La vida política és summament imperfecta, però qui ha viscut el pitjor o el més trist sap què és l’acceptable, el tolerable, el mitjanament.

Relacionats

Col·lectius artístics en la València sota el Franquisme

23 jul. 2015 – 03 gen. 2016
Exposició