Converses d'artistes. Maribel Domenech i Natuka Honrubia

ConversesIVAM Centre Julio González

Durant la temporada 2016-2017, l’IVAM planteja una sèrie de converses que pretenen partionar alguns aspectes de la situació actual. Les Converses d’artistes mantenen els diàlegs entre dos artistes que mostren els processos argumentals i creatius dels seus projectes.

Maribel Domènech (València, 1951). Artista visual, Catedràtica de la Universitat Politècnica de València.
Tota la seua obra fa referència a la seua vida, gènere i pensament polític. Són paraules i teixits que sorgeixen de l’experiència, processos emocionals i tecnològics que ha desenvolupat mitjançant sèries de treballs que reflexionen sobre l’íntim i el social de la vida quotidiana. El seu pare, escultor, i la seua mare, modista, van marcar el camí de la seua creació artística. Treballa amb tradicionals i nous mitjans artístics, experimentant amb tèxtils, indumentària i materials industrials que es localitzen sempre en la llar, com a cables elèctrics, telefònics o multimèdia, que una vegada teixits, són sobretot significatius. Utilitza com a procés creatiu l’acció de teixir pel seu poder narratiu.
La seua trajectòria s’organitza en tres grans apartats: “Historias de lo cotidiano” (1982-1987), “La Luz, espíritu y tiempo” (1988-1993) i “Tejer el tiempo. Lo íntimo y lo social de la vida cotidiana”, que va iniciar en 1994 i en la qual segueix treballant. Des de 1990 és membre del Grup de Recerca Laboratori de Llum de la UPV, i des de 1998 pertany a la Plataforma ciutadana Salvem el Cabanyal, la qual cosa li ha permès pensar i treballar de forma individual i col·lectiva fins a l’actualitat.
Rep una beca de recerca de la GVA en 2006 i es trasllada a Califòrnia com a artista en residència en Montalvo Arts Center Lucas Artist Residency Program i Exploratorium: The Museum of Science, Art and Human Perception, Sant Francisco Califòrnia, USA.
Des de finals dels 80, ha sigut una artista representada per galeries nacionals i internacionals: Paralelo Gallery de Sao Paulo (2016-2011), Fassbender Gallery de Chicago (2005-1997), A.S.B.L. Les Brasseurs Art Contemporain de Liège (2013-1998) i Galeria Punto de València (2003-1988).
Ha realitzat nombroses exposicions personals i col·lectives en institucions i museus de rellevància nacional i internacional. La seua obra es troba en col·leccions públiques i privades: IVAM, Institut Valenciá d’Art Modern, Museu Afro Brasil de Sao Paulo, Museum Beelden Aan Zee de Scheveningen, National Gallery Aaman, Fundació La Caixa de Barcelona, Museu de la Solidaridad Salvador Allende a Santiago de Xile, entre unes altres.

Natuka Honrubia (València, 1971),  Artista que desenvolupa el seu treball entorn a l’escultura i el dibuix, des de els últims vint anys. Llicenciada per la Facultat de Belles arts de Sant Carlos, Universitat Politècnica de València (1994). Amplia els seus estudis a Anglaterra: a Winchester School of Art, University of Southampton (DT. (Distintion), 1997), becada per la Fundació Cañada Blanch, i el Royal College of Art (DT. Royal College of Art, 2000), on va rebre The Hedley Foundation Scholarship. Entre les seues exposicions individuals: “Cinco Exposiciones Individuales”  (Galeria Luis Adelantado, València, 1998); “Natuka Honrubia. Lindo Indoors” (en “Trobada entre dos Mars / Encontro entre dois Mars. Biennal de Sao Paulo-València / Biennal de São Paulo-València”. Cànem Galeria, Castelló, 2007); “Natuka Honrubia Zaragoza: Work In Progress” (Artist in Residence. Arts Project Space, Barbican Arts Group Trust Studios, Londres, Anglaterra, 2010) i “Regalos” (en “Arts al Palau. Estiu Gandia 2011”. Galeria Dorada, Palau Ducal dels Borja, Gandia (València), 2011). Exposicions col·lectives a Argentina, Brasil, Xile, Colòmbia, Cuba, Espanya, Holanda, Anglaterra, Israel, Portugal, República Dominicana, Rússia i Uruguai.

“Vaig aprendre a escoltar la meua veu interior, a deixar-me guiar per la meua intuïció i a donar resposta, amb curiositat i sense por, a preguntes reprimides. Des de llavors, la meua obra es va convertir en el refugi on poder infringir la prohibició de mirar el prohibit, desvetlar fantasies i somnis, donar vida a situacions i personatges que deixen escapar monstres encarnant inacceptables desitjos. A través de la meua obra puc mostrar l’encobert, nomenar l’innombrable; pensaments i idees que no m’atreviria a comunicar d’una altra manera. Puc explicar, sense revelar del tot, secrets amb els quals fer picades d’ullet a aquells amb els qui els compartisc.

Les meues escultures i dibuixos són les meues fruites prohibides. En elles i amb elles, em recree sotmetent la realitat a objecció i desafiant imposicions i definicions.

Les meues obres són regals amagats a palau amb secrets. Si vols, cerca’ls. Si els trobes, mira’ls.”

"La ciutat és la memòria de tots"

EducacióTallersIVAM Centre Julio González

En relació amb l’exposició “Perduts en la ciutat” i sota el lema “La ciutat és la memòria de tots”, el Màster de Arteteràpia de la Universitat Politècnica de València al costat del IDECART han posat en marxa un taller per a persones majors amb problemes d’Alzheimer, a través de l’art i la creació. Els tallers es realitzen en col·laboració amb l’IVAM i AFAV, l’Associació de Familiars amb Alzheimer de València, i compten amb el patrocini de DKV Seguros.

El objectiu d’aquestos tallers és afavorir el dessenvolupament actiu de la sensibilitat, la sensorialitat, la memòria, la creativitat, la lucidesa i el joc a través de projectes que estimulen la creació.

Per a més informació, poden contactar amb AFAV (Associació de Familiars amb Alzheimer de València):  www.afav.org

VisitesIVAM Centre Julio González

Recorregut a l’exposició “Helena Almeida. Corpus” a càrrec dels comissaris Marta Moreira de Almeida i João Ribas.

Activitat gratuïta. Prioritat per als Membres d’honor, Amics i Amigues de l’IVAM.

És necessari inscriure’s 15 minuts abans del començament de la visita en el mostrador situat en el Hall d’entrada de l’IVAM. Places limitades (se seguirà l’ordre d’inscripció).

Relacionats

Helena Almeida

16 feb. 2017 – 11 jun. 2017
Exposició
ConversesIVAM Centre Julio González

Conversa “A minha obra é o meu corpo, o meu corpo é a minha Obra” entre Marta Moreira de Almeida i João Ribas comissaris de l’exposició “Helena Almeida. Corpus”.

Corpus mostra l’obra de l’artista portuguesa Helena Almeida examinant el seu treball en pintura, fotografia, vídeo i dibuix durant quasi cinc dècades. L’exposició posarà en relleu la importància del cos –el registre, ocupant i definint l’espai– i la seua trobada performativa amb el món al llarg de l’obra d’Almeida des de mitjans de 1960 fins a l’actualitat.

Considerada com una de les grans artistes contemporànies portugueses, Helena Almeida es va imposar des de la dècada de 1970 com una figura important de la performance i l’art conceptual.

Nascuda en 1934 a Lisboa, lloc on va viure i va treballar, Helena Almeida va explorar i va qüestionar les formes d’expressió tradicionals, especialment la pintura, espentada per un desig constant de superar els límits pictòrics.

Relacionats

Helena Almeida

16 feb. 2017 – 11 jun. 2017
Exposició
ConversesIVAM Centre Julio González

Continuant amb les activitats realitzades entorn de l’exposició “Perduts en la Ciutat. La vida Urbana en les col·leccions de l’IVAM”, presentem la conversa entre José Luis Cueto, Degà de la Facultat de Belles Arts de la UPV i Juan Pedro Font de Mora, Director de la Llibreria Railowsky de València.

José Luis Cueto Lominchar, (Port de Sagunt, 1961). Llicenciat i doctor en Belles arts per la Facultat de Belles arts de València, Universitat Politècnica Politècnica de València. En l’actualitat és professor en la pròpia Facultat de Belles arts impartint l’assignatura Pintura i Fotografia. Al mateix temps compagina la docència i la recerca amb tasques de gestió com a Degà de la Facultat des de 2009. Des de l’any 86 ha mantingut la seua activitat artística alternant en les seues exposicions la pintura i la fotografia, generant projectes i treballs relacionats amb ambdues disciplines i amb les seues qualitats mentre que manifestacions del discurs visual de la tradició, la modernitat i l’escena contemporània.

Juan Pedro Font de Mora és director de la llibreria Railowsky, fundada en 1985 i especialitzada en llibres d’imatge i comunicació. La seua principal secció és la fotografia, sent també importants les seccions d’art, cinema, disseny, il·lustració, periodisme, imatge i so, poesia i llibre infantil amb il·lustracions de qualitat. L’any 2006 se li va concedir el premi de la Generalitat Valenciana a la Difusió del llibre i la promoció de la lectura.

Relacionats

Perdidos en la ciudad

18 mai. 2016 – 18 jun. 2017
Col·leccióExposició
VisitesIVAM Centre Julio González

Recorregut a càrrec de l’arquitecta Inés García Clariana a l’exposició “Perduts en la ciutat. La vida urbana en les col·leccions de l’IVAM”.

Continuem amb els recorreguts guiats realitzats per artistes, crítics d’art i professionals de diferents disciplines artístiques, en els quals transmeten a través de les seues experiències i coneixements, una visió particular sobre l’exposició.

Activitat gratuïta. Prioritat per als Membres d’honor, Amics i Amigues de l’IVAM.

És necessari inscriure’s 15 minuts abans del començament de la visita en el mostrador situat en el Hall d’entrada de l’IVAM. Places limitades (se seguirà l’ordre d’inscripció).

Relacionats

Perdidos en la ciudad

18 mai. 2016 – 18 jun. 2017
Col·leccióExposició
CàtedraIVAM Centre Julio González

Conferència “El pasado como el presente: sobre prehistoria, maquinismo y vanguardia hacia 1920″ de Juan José Lahuerta organitzada per la Càtedra d’Estudis Artístics. Segles XX/XXI

Juan José Lahuerta és arquitecte i professor d’Història de l’Art i Arquitectura en l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona. Ha sigut membre del Collegio Docenti della Scuola Dottorati de l’Istituto Universitari di Architettura IUAV de Venècia, i titular de la King Juan Carlos I Chair of Spanish Culture and Civilization a  la New York University.

Ha publicat llibres sobre temes d’història de l’art i l’arquitectura dels segles XIX i XX, entre els quals destaquen 1927. La abstracción necesaria (Barcelona, 1989); Antoni Gaudí, 1852-1926. Arquitettura, ideologia i politica (Milano, 1992); Decir Anti es decir Pro. Escenas de la vanguardia en España (Terol, 1999), que va rebre el Primer Premi de Publicacions en la III Biennal Iberoamericana d’Arquitectura i Enginyeria Civil, celebrada a Santiago de Xile en 2002; Casa Batlló (Barcelona, 2001); Le Corbusier. Espagne. Carnets (París/Milano/Shopfheim, 2001); Gaudí. Antología contemporánea (Madrid, 2002); El fenómeno del éxtasis. Dalí ca. 1933 (Madrid, 2004); Japonecedades (Barcelona, 2005); Destrucción de Barcelona (Barcelona, 2005); ; Le Corbusier e la Spagna (Milano, 2005); Estudios antiguos (Madrid, 2010), que va rebre el Premi Internacional d’Assaig del Cercle de Belles arts de Madrid; Humaredas. Arquitectura, ornamentación, medios impresos (Madrid, 2010), o Le Corbusier (Milano, 2011). També ha publicat antologies d’escrits sobre Gaudí, Giorgio de Chirico o Le Corbusier, i ha sigut l’editor del volum d’assajos de les Obres Completes de Salvador Dalí.

Va ser fundador i director, juntament amb Antonio Pizza, de CRC. Galeria d’Arquitectura (Barcelona, 1985-1987), i ha comisariat exposicions com Dalí. Arquitectura (Barcelona, 1996), Arte Moderno y revistas españolas (Madrid, Bilbao, 1996), Margaret Michaelis. Fotografía, vanguardia y política en la Barcelona de la República (València, Barcelona, 1998), Univers Gaudí (Barcelona, Madrid, 2002), o Salvador Dalí, Federico García Lorca y la Residencia de Estudiantes (Madrid, 2010). Ha sigut assessor del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid (2004-2005),  “sènior curator” del Museu Picasso de Barcelona (2010-2011) i professor de la New York University.

Entre 2013 i 2016 ha sigut Cap de col·leccions del Museu Nacional d’Art de Catalunya, MNAC.

Ha col·laborat en nombroses revistes de tot el món, i ha participat en les redaccions o consells científics de revistes com Carrer de la Ciutat (Barcelona, 1977-1981), Buades. Periódico de Arte (Madrid, 1986-87), 3ZU (Barcelona, 1993-1995) o Acto (Santa Cruz de Tenerife (2001-2008). En l’actualitat és membre del comitè científic i editorial de la revista Casabella, de Milà.

És fundador i director de Mudito & Co. (Barcelona), que va rebre una Medalla FAD per la seua labor editorial en 2007.

CÀTEDRA D’ESTUDIS ARTÍSTICS. SEGLES XX/XXI

Càtedra d’Estudis Artístics (IVAM-UV-UPV-UMH)

Directors: Juan Vicente Aliaga / Vicente Sánchez-Biosca

La vida de les imatges en la cultura contemporània desborda els espais tradicionals (materials i immaterials) en què aquestes van ser capturades en el passat, fins i tot en el recent. Els seus gèneres i registres, els seus àmbits de circulació, les seues migracions incessants donen la sensació d’oferir una experiència verge del real al mateix temps que, en aparent paradoxa, exhibeixen un orgull tecnològic res fingit.

Ara bé, per molt que els estudis d’Història de l’Art, Belles arts, Periodisme i Comunicació Audiovisual hagen tractat d’adaptar-se a les exigències d’aquest estat de coses, la labilitat de les fronteres entre creació i reflexió, tecnologia i art, mitjans de comunicació i imaginari col·lectiu, entre unes altres, exigeixen àmbits de reflexió i debat més dúctils que els propis de les carreres universitàries i la recerca tradicional. D’altra banda, a diferència de la filologia clàssica, la paleografia, l’exègesi de textos escrits, la imatge encara presenta un desajustament entre el seu impacte (emocional, conceptual, polític, memorístic) i els instruments posats en pràctica per a analitzar-la.

L’objectiu de la Càtedra Estudis Artístics, sorgida de la col·laboració entre la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Univerdad Miguel Hernández i l’IVAM, consistirà a animar aquesta reflexió sobre la vida de les imatges tant en el món de l’art com en el de la vida social, inclosa la imaginària. Ho farà amb amplitud de mires i evitant restriccions acadèmiques, artístiques o tecnològiques, però, açò sí, enriquint-se i aprofitant quants suports acadèmics, museístics i institucionals estiguen al seu abast. Per aquesta raó, la seua organització en el si de l’IVAM resulta propícia en la mesura en què pot enriquir les seues activitats, amb la reflexió sobre les exposicions, instal·lacions o conferències, així com dels cicles de projeccions.

Conferència de l'artista Cristina Lucas

AltresConversesIVAM Centre Julio González

L’IVAM ha incorporat una nova línia d’actuació artística centrada en propostes específiques de diversos autors per a la façana principal del museu i l’espai d’accés a l’IVAMLab. Sota el títol L’IVAM produeix s’oferiran una sèrie d’imatges en gran format que s’exhibiran en la paret principal del museu i a l’interior de l’ e intervencions en el IVAMLab. Ambdues línies de producció estan pensades i creades ex profeso per a reflexionar sobre el paper de l’art en la nostra societat.

La primera de les intervencions és a càrrec de Cristina Lucas (Jaén, 1973), artista multidisciplinària que ha desenvolupat un estil personal actualitzant els camps expressius de la performance, el happening, el vídeo, la instal·lació, el dibuix i la pintura que li han proporcionat un ampli reconeixement nacional i internacional.

En paraules de la mateixa autora la seua obra Box, que estarà exposada durant sis mesos fins a finals de juny, “tracta de l’interior d’un prisma quadrat. És una imatge senzilla, sense referències, inquietant però molt pròxima; es tracta de l’interior d’un nínxol mortuori. El contenidor final. Presentant un espai tridimensional, l’últim estatge, en una façana que generalment és recorreguda amb la velocitat amb que es llig l’efímer de la publicitat.

Hiperexposant-la a la façana de l’IVAM, convida a la reflexió visual col·lectiva sobre les relacions del suprematisme i la geometria pel que fa a conceptes del permanent, l’efímer i el biopoder.

A la confluència entre la formalitat arquitectònica del museu, el contorn urbà i la peça de Richard Serra, se suma una clau més per a pensar els conceptes de cos, velocitat, imatge, transcendència, temps… , reflexió estètica centrada en les tendències més abstractes i pures deslligades d’esdeveniments quotidians.

Introduint aquesta imatge en un context permeable d’alta cultura i també cultura popular, la peça convida a endinsar-se en qüestions mes abstractes i filosòfiques referides a elements quotidians.”

 

 

ConversesIVAM Centre Julio González

Conferència de Justo Serna, Catedràtic d’Història Contemporània, amb motiu de l’exposició “Fake. No és veritat no és mentida”

Títol: “Tot és fals excepte alguna cosa”

“En aquesta conferència vull abordar la realitat i el seu doble, la veracitat i la seua falsificació. Distingiré entre el real i la seua fabulació (les ficcions que reconeixem com a tals), entre la veritat i mentida. Posaré l’accent principalment en el cas particular del ‘fake’, que és creació de realitat possible i fins i tot probable, operació en la qual es reelabora el real amb especial versemblança i en la que es fa explícit el procediment d’invenció.

Posaré casos i exemples il·lustratius de la història, del periodisme i de la política i em referiré a la comunicació de masses, a les dificultats que actualment tenim per a percebre el sòlid, el material, l’extern. Em valdré de diferents pensadors, entre altres Gilles Lipovetsky, per a abordar i aplicar el seu concepte de la lleugeresa.

Aquesta conferència té dos motius: l’exposició que l’IVAM dedica al Fake, comisariada per Jorge Luis Marzo; i la publicació del meu llibre ‘Todo es falso salvo alguna cosa’, volum en el qual tracte estàs coses i em pose jo mateix en estat de ficció.” (Justo Serna).

Relacionats

Fake

20 oct. 2016 – 29 gen. 2017
Exposició
VisitesIVAM Centre Julio González

Visites guiades a les exposicions a càrrec de Pilar Martínez, Llicenciada en Història de l’Art

Relació de visites:

FAKE. No és veritat, no és mentida.
8 i 22 de gener

 

Relacionats

Fake

20 oct. 2016 – 29 gen. 2017
Exposició
EducacióTallersIVAM Centre Julio González

A través del conveni de col·laboració entre l’IVAM i la Universitat Politècnica de València, la Facultat de Belles Arts de Sant Carles ofereix el taller de Carmela García que es planteja en paral·lel a la seua exposició en l’IVAM, que es realitzarà entre el 18 de maig i el 17 de setembre de 2017.

Qüestions

Partirem de dues premisses: tota narració és falsa i tendenciosa i la identitat és un constructo social; a partir d’aquestes dues idees desenvoluparem genealogies femenines metaficcionals vinculats a una sèrie de relats ficticis, o no, que generen identitat.
/ L’espai públic com a escenari.
/ Les associacions solament de dones com a estratègies per a fer-se presents en la societat i en l’espai públic.
/ La construcció de genealogies.
/ L’exhibició pública del desig homosexual com a expressió de llibertat individual.
/ La presa dels carrers de la nova dona.
/ La pertinència de portar models del passat al present.
/ És el context de l’art el més adequat per a una reconexió emocional amb aquests personatges.
/ Idees d’heroïcitat i la seua pertinència en el moment present.
/ Una certa arqueologia, cercar el que aquesta soterrat, revelar coses ignorades però que poden canviar la nostra perspectiva del present, passat o del futur.
/ És el context de l’art el més adequat per a una reconexió emocional amb aquests personatges.
/ Idees d’heroïcitat i la seua pertinència en el moment present.
/ Contingències.

Professorat
Carmela García
L’element central de l’obra de l’artista canària Carmela García (Lanzarote, 1964) és la doble necessitat de repensar i canviar el món. El dur-ho a terme des d’una perspectiva de gènere no suposa únicament una simple via de projecció sobre la necessitat d’un altre futur, sinó que significa, en primera instància, un escenari de reivindicació d’una consideració diferent del femení en el món. Sota aquestes premisses, Carmela García es recolza en els recursos formals i icònics per a evidenciar la paradoxa i la dificultat del canvi de paradigma, experimentant una necessitat de reavaluar la construcció de la història, de renarrar els relats sobre els quals s’ha construït l’imaginari, a més d’establir un nou ordre de referències en l’articulació, així com en la construcció, d’una cotidianeitat radicalment diferent en termes operatius i simbòlics. La seua obra es desplegue com un exercici que es desenvolupa tant a partir de la història de les relacions socials entre les dones com en una ficció en curs que ens ofereix visions obliqües del contacte personal, les afinitats i l’amor entre elles. El seu treball ha sigut mostrat en museus d’Espanya (Reina Sofia, CAAM, MUSAC, etc.), USA (PS1 Moma), Japó (MOT, Kanazawa Museum), Paris, Ámsterdam, Copenhaguen, etc. Els seus projectes fotogràfics i interdisciplinaris més destacats són: Chicas, deseos y ficción, Try to be a boy Try to be a girl, Mentiras, Planeta Ella, Paraísos, I want to be, Ofelias, Escenarios, La Conspiración de las Pintoras Portuguesas, No pisar el césped o Au bord de mer.

Dirigit a Estudiants de Belles arts, Història de l’Art i Sociologia.

Certificats
En finalitzar el curs s’atorgarà un certificat acreditatiu de l’Assistència (havent superat un mínim del 80% de les hores del curs).

Calendari
Dates: dimarts 17 de gener i dimarts 7 de gener de 2017
Horari: de 10:00 a 13:00 h.
Lloc: Facultat de Belles arts de Sant Carles-UPV.
Nombre de places: 6

Preinscripció i matrícula
Enviar correu electrònic abans del 12 de gener, amb les dades personals, currículum vítae i escrit de motivació a vcbbaa@upv.es, indicant en l’assumpte: Taller: Interrelacionar memòria, identitat i espai. L’artista seleccionarà als estudiants que participaran en el taller.
Matrícula: 0 euros per a alumnat UPV, alumnat UV, Amics de l’IVAM i socis AVVAC; 50 euros per a alumnat extern.

Informació
Vicedeganat de Cultura
Facultat de Belles Arts de Sant Carles (Edifici 3N)
Universitat Politècnica València
Camí de Vera, s/n. 46022 VALÈNCIA
Tel. 96 387 72 21
http://www.upv.es/entidades/bbaa/

EducacióIVAM Centre Julio González

L’IVAM i Las Naves realitzen conjuntament la segona edició del curs “El que (ens) està passant. Imaginaris polítics en la literatura actual”

Com ocorria en la primera edició del curs, el nostre desig és que puguem pensar en els imaginaris que acompanyen a determinats processos o problemes que ens afecten com a societat; en aquest cas, en aquells que acompanyen a la denominada “crisi econòmica”. Creiem que així, pensant en ells, fent-ho a partir dels textos literaris, podrem qüestionar i modificar els imaginaris associats a la “crisi econòmica”, en relació amb el seu origen, les condicions de la seua aparició, els seus responsables, el seu influx, els seus efectes, etc.

El curs està organitzat en 10 sessions, disposades en una sessió d’obertura i presentació, vuit sessions dividides en quatre blocs temàtics, (dos sobre Narrativa que es realitzaran en l’IVAMlab i dos sobre Poesia que es realitzaran en Las Naves) i una sessió de tancament i conclusions.

Cadascun dels blocs temàtics, està compost per dues sessions, articulades de la manera següent:

1a. sessió: Coordinada i dinamitzada per l’organització del curs. Es planteja com una conversa i un debat entorn d’un text literari, que gira al voltant d’un eix temàtic determinat i que ha sigut seleccionat prèviament pel coordinador de la sessió.

2a. sessió: Trobada i conversa amb l’autora o autor convidat: l’autora o autor del text que s’ha llegit i discutit en la sessió anterior. S’exposa la idea, s’interpel·la i es deixa pas a l’autor i es debat entre tots entorn d’ella.

Destinataris:

El curs està dirigit, en línies generals, a totes aquelles persones que siguen aficionades a la lectura i que estiguen interessades a observar de forma crítica la realitat en la qual viuen. No existeix cap requisit d’estudis o coneixements previs.

DATES I HORARIS

Sessió d’inici

IVAMlab – 16 de gener; 18:30h – 20:30h.

Bloc I – Poètiques de la crisi (I). Els primers clavills

LAS NAVES – 19 i 26 de gener; 18:30h – 20:30h.

Autora convidada: Mercedes Cebrián

Text de lectura: Mercado común

Bloc II – Poètiques de la crisi (II). L’esclat

IVAMlab – 1 i 10 de febrer; 18:30h – 20:30h.

Autor convidat: Isaac Rosa

Text de lectura: La Habitación oscura

Bloc III – Poètiques de la crisi (III). L’exili forçós

IVAMlab – 16 i 24 de febrer; 18:30h – 20:30h.

Autora convidada: Remedios Zafra

Text de lectura: Despacio

Bloc IV- Poètiques Post 15-M (I). La vida en comú

LAS NAVES– 2 i 3 de març; 18:30h – 20:30h.

Autora convidada: María Salgado

Text de lectura: Hacía un ruido

Sessió de tancament

LAS NAVES– 13 de març; 18:30h – 20:30h.

INSCRIPCIONS

El preu complet del curs és de 40 €.

La inscripció es realitza en dues parts separades de 20€ cadascuna.

Per a la inscripció en els Blocs II i III (seu IVAMlab, part de narrativa: 20€). A través de l’e-mail: actividades@ivam.es

Curs Gratuït per a amics i amigues de l’IVAM

Per a la inscripció en els Blocs I i IV(seu LAS NAVES, part de poesia: 20€): http://www.lasnaves.com

El preu inclou l’accés a un dossier amb tots els materials de lectura.

El nombre màxim de places per al taller serà de 35 persones

Dossier complet del curs: https://drive.google.com/open?id=0bxpparndgc-qemftlvfvx1jntve

Més info: miguemartinezgarcia@gmail.com

Producció: IVAM, LAS NAVES, Miguel Ángel Martínez

Coordina: Miguel Ángel Martínez