Activitat vinculada amb "Pepe Miralles. Efecte d'una força aplicada bruscament". Biblioteca 10.00h

ConversesIVAM Centre Julio González

16 de novembre 2019, 10.00 h. Biblioteca IVAM

Grup de lectura
Javier Codesal. Feliz humo

En aquesta trobada, partirem del poema “Feliz humo”, de Javier Codesal, per a preguntar-nos sobre les formes en què hem pogut gestionar el patiment, el dol i l’absència en els processos de mort que s’han viscut durant la crisi de la sida.

Javier Codesal (Sabiñánigo, Osca. 1958) és artista visual i poeta. Entre altres temes, ha tractat allò corporal com a lloc de la diferència, seient de l’erotisme i el gaudi, però també de la fragilitat, la malaltia i la mort, tal com s’aprecia en la sèrie DÍAS de SIDA (1989-1996) o en el llibre de poemes Feliz humo (Periférica, 2009). El MUSAC va mostrar en 2015 una antologia de la seua obra titulada Ponte el cuerpo; en 2009, La Virreina Centre de la Imatge li va dedicar una altra retrospectiva amb el títol Dentro y fuera de nosotros, i, en 1999, va exposar en l’Espacio Uno del Museu Reina Sofía. El seu últim poemari publicat és Un eclipse no se elige (Amargord, 2018).

Relacionats

Pepe Miralles

05 mar. 2018 – 28 abr. 2019
ConversesIVAM Centre Julio González
EducacióVisitesIVAM Centre Julio González

Relació de visites:

Reinventant la representació: l’art holandés d’entreguerres
Dissabte 16 de novembre

Jean Dubuffet. Un bàrbar a Europa
Dissabte 2 i 30 de novembre
Diumenge 10 i 24 de novembre  (diumenge 10 i 24 de novembre a les 11:00h)

Zineb Sedira
Diumenge 03 de novembre
Dissabte 09 de novembre

Fake Games. El monument col·lectivitzat. Un projecte de Fernando Sánchez Castillo
Diumenge 17 de novembre
Dissabte 23 de novembre

Visites comentades a les exposició novembre 2019
Dissabtes 18:00h i Diumenges 12:00h
Impartida per: Luminaria

Relacionats

Jean Dubuffet

08 oct. 2019 – 16 feb. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González

L’art holandés d’entreguerres

25 set. 2019 – 19 gen. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González

Zineb Sedira

30 oct. 2019 – 26 gen. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González
TallersIVAM Centre Julio González

Fernando Sánchez Castillo proposa un taller col·laboratiu directament relacionat amb el procés de l’exposició “Fake Games” que presentarà el pròxim 14 d’octubre.

El projecte de l’artista madrileny, comissariat per Miguel Caballero, proposa la realització d’un memorial col·lectiu en la galeria 6 del museu a partir d’una de les fotografies més icòniques de la Guerra Civil Espanyola Mort d’un milicià atribuïda a Robert Capa i Gerda Taro.

El leitmotiv de l’exposició és la creació d’un memorial col·lectiu basat en l’intercanvi d’una xicoteta figura de la Guerra Civil Espanyola, inspirada en l’emblemàtica fotografia de Robert Capa i Gerda Taro, a canvi d’un pensament o un desig que els visitants plasmaran en les parets de la galeria. Una brigada d’al voltant de 4000 unitats estarà disposada a tal fi. Es tracta de generar un espai que albergue narratives individuals en perpetu joc de conflictes.

Disposats en la Galeria 6 trobem diversos milers de xicotets soldadets de plàstic produïts per una empresa mexicana fundada per un exiliat de la Guerra Civil.

Aquests objectes poden ser intercanviats per xicotetes històries de la Guerra Civil i les seues conseqüències, que es col·locaran en els murs de la sala d’exposicions. El monument, com a lloc de les memòries és una maniobra de demotització de l’activitat del museu d’art contemporani i de col·lectivitzar la construcció de la memòria; el passat i el present des de diversos milers de punts de vista.

En el Taller es plantejaran aquestes i altres propostes de l’ús popular de la monumentalitat i les implicacions en l’estètica i la literatura del Segle XX.

Els participants col·laboraran en la realització d’aqueix gran mural portant fora del museu les figures dels milicians a persones que han viscut la contesa i que potser tenen una mobilitat limitada per qüestió d’edat però també fixaran l’acció sobre nous col·lectius que componen la societat valenciana contemporània.

Així mateix, podran aportar i col·laborar en la cerca d’objectes i imatges en la creació d’un Mental Map sobre els orígens, èxit i popularització d’una de les més reconegudes imatges de la història de la fotografia. Mort d’un milicià és una imatge controvertida que planteja qüestions inacabables sobre autoria, veracitat, construcció i realitat.

Fernando Sánchez Castillo

Va estudiar en l’Institut d’Estètica Contemporània UAM, ENSBA París i va ser resident de Rijksakademie a Amsterdam. Va formar part de l’Equip d’Investigació de les Nacions Unides a Ginebra, PIMPA (Memòria, Polítiques i Pràctiques Artístiques)

Sánchez Castillo desenvolupa una crítica multiangle del discurs monumental en el qual desarticula les seues agències de poder i representació. La seua obra és un intent de reescriure els relats de la Història o, almenys, de fer-nos més conscients de les seues complexitats i traces, i de mostrar que la Història es construeix des de moltes posicions de poder.

Ha realitzat exposicions individuals en CA2M, Madrid, Kunstraum Innsbruck, Sala d’Art Públic Siqueiros, Albertinum Dresden, Stedelijk Donen Bosch, OK Centrum, Linz Austria, Kunstverein Braunschweig, Matadero, Madrid, CAC Malaga, MUSAC, León, Centre dÁrt Contemporain Geneve, Espai 4 i Casal Solleric Mallorca, Wanas Foundation, Suècia, MARTA Herford, Alemanya, Fundació NMAC, Cadis.

Entre les seues principals exposicions col·lectives destaquen: Riga Bienalle 2018, Brick a Brack, Gallería Naziona-lle Roma i Today art Museum Beijing, Manifesta 11, Zurich, Play, Biennal de Göteborg 2013, Artificial Amsterdam, de Appel, Biennal de Bordeus 2009, Bor-ders, Boijmans Van Beuningen, Rotterdam, Sonsbeek Grandeur, Arnhem, X Biennal Internacional d’Istanbul, Border Jam, La Cuadratura del Cono, ERA 2007, Montevideo, El Dorado, MUDAM, Luxemburg, Tel Aviv Biennal, XXVI Biennal Internacional de São Paulo, I Biennal de Sevilla, BIACS, The Failure of Beauty, The Beauty of Failure, Fundació Joan Miró, Barcelona, The Real Royal Trip, PS1 MoMA USA, Witness, Fundació NMAC ,Espanya, Abracadabra, Tate Modern, Londres

La seua obra està inclosa en les col·leccions del Centre Georges Pompidou, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, MUDAM, Luxemburg, Fundació NMAC, Rabobank,Caldic Collection, CA2M, Utrecht central Museum Nl, Skisernass Museum Lund.

Cronograma

El taller forma part de l’exposició “Fake Games” i consta d’una primera part en la qual Fernando Sánchez Castillo posarà en comú la seua experiència i perspectiva creativa, que derivarà en un procés de diàleg i col·laboració, i una segona part en la qual els participants presentaran els resultats de la seua investigació.

Primera Sessió:

7 i 8 de novembre de 2019.

Horari: de 10.00 a 14.00 h.

Segona Sessió:

Per determinar la data

Lloc: IVAM, Galeria 6

Nombre de places: 8

Duració: 20 hores

Dirigit a

Estudiants de Belles arts, Conservació i Restauració de Béns Culturals, Història de l’Art, Geografia i Història, Arqueologia, Periodisme, Filosofia.

Inscripció

Inscripció gratuïta a través de l’email: actividades@ivam.es

És necessari adjuntar dades personals i escrit de motivació indicant l’assumpte: “Taller FAKE GAMES”

Certificats

En finalitzar el curs s’atorgarà un certificat acreditatiu d’Assistència (havent superat un mínim del 80% de les hores del curs).

Informació

A través del Departament d’Activitats i Programes Culturals de l’IVAM

e-mail: actividades@ivam.es

 

   

Relacionats

Fake Games. Fernando Sánchez Castillo

14 nov. 2019 – 01 mar. 2020
IVAM ProdueixIVAM Centre Julio González

Conversa entre l’artista Fernando Sánchez Castillo i Miguel Caballero, comissari de l’exposició Fake Games

14 nov. 2019
ConversesIVAM Centre Julio González

Recorregut a l’exposició Fake Games a càrrec de Miguel Caballero

15 nov. 2019
VisitesIVAM Centre Julio González
AltresCinemaIVAM Centre Julio González

Presentació i projecció del documental “Pinazo. Notes i pensaments”.

Títol: “Pinazo. Notes i pensaments”

Duració: 88 minuts

Any de producció: 2019

Equip tècnic:

Director Ignacio Estrela

Guionista i productora executiva Laura Grande

Produït per Estrela Audiovisual i CVMC (À Punt MÈDIA)

Amb la col·laboració del IVC (Institut Valencià de Cultura) de la Generalitat Valenciana

Format: 1920×1080

Sinopsi:

El pintor Ignacio Pinazo va ser el primer artista a aconseguir per un retrat una medalla de primera classe en les Exposicions Nacionals de Belles arts en 1897. Premi que repetiria en 1899 reivindicant la importància que per a ell tenia el retrat en la pintura i situant-lo com un dels grans retratistes europeus.

La seua extensa i variada temàtica pot descol·locar a l’espectador. Va combinar grans formats aparentment més seriosos amb xicotetes tauletes fetes del natural, amb total llibertat, on plasmava instants de la vida que li envoltava. Les seues pintures de platja van inspirar a números artistes, com a Joaquín Sorolla que ho considerava un mestre.

Malgrat la seua creixent fama va decidir recloure’s en un poble de l’horta on el seu contacte i coneixement de la naturalesa fera evolucionar la seua pintura.

Els últims estudis realitzats pel centenari de la seua mort (1949-1916), el situen com l’artista de la seua generació en el qual millor pot veure’s el pont cap a la modernitat, alliberant-se de les obligacions del sistema acadèmic.

A través de les seues notes i pensaments que va deixar manuscrites recorrerem la seua vida i obra en aquest documental.

Entrevistats:

Asun Tena. Restauradora del Museu de Belles arts de València.

José Ignacio Casar Pinazo. Director de la Casa Museu Pinazo

Carmen Gracia. Catedràtica d’Història de l’Art de la Universitat de València

Javier Pérez Rojas. Catedràtic d’Història de l’Art de la Universitat de València. Director de la Càtedra Pinazo

Rodrigo Casar Tena. Casa Museu Pinazo

Javier Barón. Cap de Conservació de Pintura del Segle XIX del Museo del Prado

Carlos G. Navarro. Historiador de l’Art. Especialista en pintura del segle XIX. Museo del Prado

Ignacio Casar Tena. Casa Museu Pinazo

José Eugenio Casar Pinazo. Casa Museu Pinazo

Jaume Coll. Director del Museu Nacional de Ceràmica i Arts Sumptuàries González Martí

Vicente Carreres. Grup d’Investigació Humanisme-Europa

Josep Salvador. Conservador de l’Institut Valencià d’Art Modern, IVAM

VisitesIVAM Centre Julio González

Recorregut a l’exposició Fake Games: El monument col·lectivitzat a càrrec de  Miguel Caballero, comissari de l’exposició.

Activitat gratuïta. Prioritat per als Membres d’honor, Amics i Amigues de l’IVAM. És necessari inscriure’s 15 minuts abans del començament de la visita en el mostrador situat en l’Hall d’entrada. Places limitades (se seguirà l’ordre d’inscripció).

Relacionats

Fake Games. Fernando Sánchez Castillo

14 nov. 2019 – 01 mar. 2020
IVAM ProdueixIVAM Centre Julio González

Taller d’artista amb Fernando Sánchez Castillo

07 nov. 2019 – 08 nov. 2019
TallersIVAM Centre Julio González
ConversesIVAM Centre Julio González

Conversa amb motiu de la inauguració de l’exposició Fake Games: Monument col·lectivitzat entre l’artista Fernando Sánchez Castillo i Miguel Caballero, comissari de l’exposició.

Relacionats

Fake Games. Fernando Sánchez Castillo

14 nov. 2019 – 01 mar. 2020
IVAM ProdueixIVAM Centre Julio González

Taller d’artista amb Fernando Sánchez Castillo

07 nov. 2019 – 08 nov. 2019
TallersIVAM Centre Julio González

Actuació dels alumnes del Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts

MúsicaIVAM Centre Julio González

L’IVAM i el Centre de Perfeccionament Palau de les Arts Reina Sofia continuen en aquesta temporada 2019-2010 amb el cicle d’actuacions musicals iniciat en 2015, oferint una actuació cada mes entre octubre de 2019 i juny de 2020.

Aquesta col·laboració entre l’IVAM i Les Arts sorgeix amb el principal objectiu d’integrar-se mútuament en les programacions pròpies, així com per a fer patent la vinculació inexorable entre les diferents arts. Totes dues institucions, així mateix, pretenen posicionar la imatge cultural de la Comunitat Valenciana en un lloc de prestigi i reivindicar la importància de la cultura en el desenvolupament de les societats contemporànies.

Actuació Inventions de Mal Pelo

EscèniquesIVAM Centre Julio González

Amb el títol Posar el cos, l’IVAM planteja un projecte on els espais de l’Institut són habitats, intervinguts i transformats per les accions de ballarins, ballarines i performers.

MAL PELO. INVENTIONS

INVENTIONS és una proposta de MAL PELO emmarcada dins del BACH PROJECT, que té com a eix l’estudi de la música de J. S. Bach i l’escriptura coreogràfica.

INVENTIONS proposa una investigació en llocs que, per la seua sonoritat o arquitectura, permeten el diàleg entre l’espai, la música i el moviment, amb una aproximació escènica creada per a cada lloc específic.

En l’IVAM, dins del programa Posar el Cos, Mal PELO col·labora amb Quiteria Muñoz, soprano valenciana, qui proposa la selecció musical i la formació de músics convidats.

María Muñoz i Pep Ramis, directors de Mal Pèl, al costat de Federica Porello, Zoltàn Vakulya, Paula Ramis, entre altres, conformen el nucli dels intèrprets ballarins.

iNVENTIONS tindrà noves adaptacions en el 2020 en el Festival Grec de Barcelona, en el Festival Internacional de música de Torroella de Montgrí i en el Festival Temporada Alta a Girona.

BACH PROJECT es va iniciar amb el solo de María Muñoz Bach sobre el Clau ben temperat. Després de presentar l’espectacle per tot el món, Mal Pelo  està desenvolupant un projecte que abasta diversos anys d’estudi i laboratoris amb dues noves produccions escèniques i una versió adaptada per a espais especials, no teatrales. On Goldberg Variations/Variations és la segona creació escènica d’aquesta trilogia. Estrenada al març 2019 en el Teatre Nacional de Catalunya.

La tercera creació escènica serà presentada en la primavera del 2021 en el Mercat de les Flors, Barcelona.

MAL PELO

Amb direcció artística de María Muñoz i Pep Ramis, Mal Pelo és un nucli creatiu caracteritzat per una autoria compartida i una trajectòria basada en la investigació sobre el moviment i el seu diàleg amb altres disciplines. Des de 1989, han desenvolupat el seu propi llenguatge artístic a través del moviment, la paraula, el vídeo, l’espai sonor i una especial visió sobre l’espai escènic.

Durant trenta anys de creació Mal Pelo ha mantingut l’interés de col·laborar amb escriptors com John Berger i Erri de Lucca, i creadors com Baró d’Evel, Andrés Corchero, Steve Noble, Lisa Nelson, Niño de Elche, John Edwards, Alia Sellami, François Delarozière, Eduard Fernández, Leonor Leal, Marta Izquierdo, Faustin Linyekula, Cesc Gelabert, Carlota Subirós, Àngels Margarit, Lilo Baur, Cristina Cervià, Núria Font, Joel Bardolet, Nuno Rebel·le, Agustí Fernández entre altres.

Des de 1989 Mal Pelo ha presentat, entre altres, els espectacles Quarere (1989), Sur, Perros del Sur (1992), Dol (1994), la calle del imaginero (1996), Orache (1998), El alma del bicho (1999), L’animal a l’esquena (2001), Atrás los ojos (2002), An el silenci (2003), BACH (2004), ATLAS (2005), Testimoni de llops (2006), He visto caballos (2008), Todos los nombres (2010), Caín & Caín (2011), La esperanza de vida de una liebre (2013), El Quinto Invierno (2015), 7 Lunas (2015), The Mountain, the Truth and the Paradise (2017) i On Goldberg Variations / Variations (2019).

En 2001 Pep Ramis i María Muñoz impulsen L’animal a l’esquena, un centre de creació i intercanvi multidisciplinari en una masia de 19 hectàrees situada a Celrà (Girona). Un refugi que fomenta l’experimentació i l’intercanvi d’idees i experiències entre directors d’escena, músics, videoartistes, teòrics i ballarins que participen en residències, tallers i laboratoris.

Mal Pelo ha rebut, entre altres, el Premi Nacional de Dansa 2002 atorgat per la Generalitat de Catalunya per l’espectacle L’animal a l’esquena i per la iniciativa del centre de creació de Celrà amb el mateix nom.

També ha rebut el Premi Nacional de Dansa 2009/ Modalitat de creació atorgat pel INAEM-Ministerio de Cultura en reconeixement a la trajectòria de la companyia en l’àmbit de la creació coreogràfica i en l’obertura de nous camins en la dansa contemporània. Esment especial a l’espectacle Bach i al centre de creació L’animal a L’*esquena. Mal Pelo és companyia resident des de l’any 2000 en L’animal a l’*esquena.

Premi Ciutat de Barcelona 2017 de dansa a la companyia Mal Pelo, María Muñoz – Pep Ramis, per la generosa i delicada transmissió de la peça Bach creada per María Muñoz, i la brillant i excepcional interpretació de Federica Porello que aporta una nova llum a la gran riquesa de la coreografia.

Premi de la Crítica, Barcelona 2018, a l’espectacle Bach de María Muñoz i Premi de la Crítica a Federica Porrello com a millor intèrpret femenina en dansa per la seua interpretació de Bach.

 

Dissidències LGTBIQ + a les aules

EducacióSeminarisIVAM Centre Julio González

Amb aquesta jornada pretenem aproximar el col·lectiu docent a la diversitat d’orientacions i identitats, des d’una perspectiva crítica i visibilitzant la seua riquesa en les comunitats educatives. Amb l’ànim de reforçar els referents identitaris diversos a través de pràctiques educatives positives i de activismes crítics, abordarem conceptes bàsics relatius al sistema sexe i gènere i identitats no normatives, així com els referents que ens afecten en l’estructuració de les identitats dissidents.
Tot això es desenvoluparà d’una forma dialogada, amb intervencions obertes després de cada exposició o taula rodona, i realitzant també propostes d’interpel·lació directa, mitjançant tallers i activitats pràctiques.

 

PROGRAMA

Divendres 15 Novembre

16 h. – 16:45 h. Conferència- performance. Amparo Navarro Cordones i Fran Fernández Hernández (docents, tècniques d’Educació col·lectiu Lambda). “Diàlegs de l’arc de Sant-Martí.”
16:45 h. – 17 h. Torn de preguntes.
17h.- 17:50 h. Conferència Juan Vicente Aliaga (Professor Facultat de Belles Arts de València i comissari de nombroses exposicions) “Pervertint les aules? Art i dissidència sexual”.
17:50 h. – 18:00 h. Torn de preguntes.

18 h. – 19:20 h. Taula Rodona Eva Ferriols, Víctor García, Ismael Lozano, Amparo Martínez. Docents de secundària de diverses especialitats: “Testimonis-experiències: Profes LGBTI a les aules”.

19:20 h. – 19:30 h. Torn de preguntes.
19:30 h. – 20:20 h. Diàleg Ana López Navajas (professora de secundària i Doctora en estudis de gènere) – Jorge Fuentes (professor de secundària i associat de la UV- Didàctica de l’expressió corporal) “Importància dels referents en l’estructuració de la identitat”.
20:20 h. – 20:30 h. Torn de preguntes.
20:30 h. – 21 h Dansa. Olaya Aramo (Filòsofa i doctora en Sociologia del gènere. Ballarina de tango professional). Performance col·lectiva “L’andrògin caminant”.

 

Dissabte 16 Novembre

9:30 h. – 10:15 h. Conferència. Carme Ivars Ronda (Naturadora S L. Sociòloga. Màster en estudis de gènere i desenvolupament professional per la Universitat de Sevilla). “L’aplicació didàctica de les diversitats afectives-sexuals a l’aula: La Perruca i Tutty, un joc de dicersitat familiar”.
10:15 h. – 10:30 h. Torn de preguntes.
10:30 – 11 h. Pausa.
11 h. – 11:30 h. Diàleg. Encarna Álvarez Narváez (Grup de famílies Trans* del col·lectiu Lambda) i Maria Homsani Muñoz (GATT- col·lectiu Lambda) “Realitats trans* a l’altra banda de les aules.”
11:30 h. – 11:45 h. Torn de preguntes.
12:00- 14:00 h. Tallers simultanis:

  • “Maquillatge cross”. Jaume Polo (maquillador de cinema i TV).
  • “Sentiment- Cos-Moviment”. Elena Guerrero Labrador (Psicòloga Clínica- Psiconeuroimmunòloga)
  • “Vull ser queer-ARTecno-CREATIV@: generant identitats des de la producció artística”. Víctor Parral Sánchez (Artista multidisciplinar i performer. Professor de secundària, arquitecte i graduat en Belles Arts. Doctorand)

14:00- 16:00 h. Pausa.
16:00 h. – 17:15 h. Taula rodona. Charo Ricart (metgessa i sexòloga, fundadora de Sexualidad Funcional), Pablo Monerris (historiador, docent i monitor de temps lliure), Daniel Abad (politòleg, doctorand en estudis de gènere), Anna Maria Staiano (artista transdisciplinar, editora,  activista bisexual i sexòloga) “Activismes i interseccionalitat LGBTIQ+”.
17:15 h. – 17:30 h. Torn de preguntes.
17:30 h. – 18:15 h. Conferència. Carla (Antonelli) Delgado Gómez. “Realitat de les persones LGBTI a les aules i la seua protecció legal”.
18:15 h. – 18:25 h. Torn de preguntes.
18:25-18:30 h. Cloenda. Organització de l’acció formativa.

 

Organitza CEFIRE Específic de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial

Coordina Llum Campos Sanchis, Àlex Boix del Olmo i Rafel Arnal Rodrigo.

Dies i hora divendres 15 novembre 16 h-21 h. i dissabte 16 novembre 9.30 h-14 h. ; 16 h-18.30 h.

Lloc Auditori Carmen Alborch

Dirigit a professorat d’FP i ERE, així com docents interessats en accions vinculades a igualtat i convivència

Inscripció completa

Certificats En finalitzar les jornades s’atorgarà un certificat als assistents al 85% de les jornades.

* El CEFIRE de FPEAE garanteix la confidencialitat de les dades de caràcter personal facilitades pels usuaris i el seu tractament automatitzat d’acord amb la legislació vigent sobre protecció de dades de caràcter personal.

Performance participativa sobre l'obra de Jean Dubuffet

EducacióEscèniquesIVAM Centre Julio González

Vine a ballar a l’IVAM!

Des de l’IVAM es plantegem organitzar una performance participativa adreçada a públic familiar relacionada amb el món de la dansa i de l’expressió corporal a través de l’obra de Jean Dubuffet. A partir del concepte d‘art brut i gràcies al treball col·laboratiu amb el cos i la connexió entre els participants, Balla al museu! s’insereix dins el cicle cicle Posar el cos oferint una activitat dissenyada específicament per a públic familiar.

Balla al museu! És un projecte de Dance Explorer amb Santiago Sempere i Cristina Cabo, coreògrafs i ballarins, amb el disseny de vestuari a càrrec del modista valencià Miquel Suay.

Data: dissabte 14 de desembre

Horari: 12.00 h.

Durada: aprox. 1,5 hora

Dirigit a: públic familiar

Entrada lliure sense reserva

Un projecte de: Dance Explorer, amb Santiago Sempere i Cristina Cabo, amb la col·laboració de FIC de EBC Dansa (2019-2020)

Relacionats

Jean Dubuffet

08 oct. 2019 – 16 feb. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González

Experiències sonores entorn de l'obra de Jean Dubuffet

EducacióMúsicaTallersIVAM Centre Julio González

Taller dirigit a públic familiar (adults, xiquets i xiquetes partir de 7 anys) en el qual ens aproximarem a l’obra de Jean Dubuffet mitjançant la creació sonora. Coneixerem l’univers d’aquest artista des d’allò sensorial, brut i  sensible. Traurem la nostra part bàrbara i la nostra creativitat innata per crear una peça sonora que formarà part d’un disc publicat a través d’una plataforma on-line, accessible de forma lliure, que es convertirà en la nostra BSO particular de l’exposició “Jean Dubuffet. Un bàrbar a Europa”.

Embruta’t l’orella! És un projecte de Cuneta, duo format per Alba Múrcia i Vicent Pelechano. Col·laboren junts al camp de l’art sonor i la integració social des de 2006. Paral·lelament a la seua pràctica artística treballen en la creació de projectes de caràcter social i integrador com Músiques Brutes, projecte artístic-pedagògic de creació sonora contemporània dirigit a diferents col·lectius poblacionals.

Dia: diumenges a les 12h.

Dates:
13, 20, 27 octubre 2019
3, 10, 17, 24 novembre 2019
1, 8, 15 desembre 2019
12, 19, 26 de gener 2020
2, 9 febrer 2020

El 16 de febrer sessió especial de tancament de taller: Dubuffet, sona! Acció sonora participativa

Horari: 12.00h.

Durada: aprox. 1,5h.

Dirigit a: públic familiar (xiquets i xiquetes partir de 7 anys)

Aforament màxim: 20 persones entre adults i xiquets/es (tots i totes participem!)

Necessitats: porta’t si vols un objecte o un instrument… allò amb el que pugues fer soroll!

**Drets: en totes les sessions es realitzaran gravacions de veu, es requerirà la signatura dels permisos corresponents dels tutors legals dels menors participants. El dia 9 de febrer es requeriran autorització de drets de veu i imatge.

Un projecte de: Cuneta, duo format per Alba Múrcia i Vicent Pelechano.

Taller gratuït

 

Colabora:

Relacionats

Dubuffet, sona!

16 feb. 2020
EducacióMúsicaIVAM Centre Julio González

Jean Dubuffet

08 oct. 2019 – 16 feb. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González

Dansa i altres espècies. Novembre 2019

AltresEscèniquesIVAM Centre Julio González

 

Radicants pretén consolidar un espai d’investigació, experimentació i reflexió entorn del cos, un camp semàntic obert en el qual l’acció i el moviment adquireixen tot protagonisme. Un dispositiu dissenyat per a compartir l’acte creatiu en viu.

La sessió del 9 de novembre està consagrada a la temàtica Homo ludens. Amb això pretenem explorar les dimensions de l’esfera lúdica de l’ésser humà i la seua capacitat per a conformar subjectivitats i experiències.

“Sense cert desenvolupament d’una actitud lúdica, cap cultura és possible”
Johan Huizinga

Un projecte de Rocío Pérez, Tatiana Clavel i Mireia Ferrer Álvarez.

Participants: Idoia Zabaleta, Macarena Recuerda, Amalia Fernández.

 

Idoia Zabaleta. Coreògrafa. En la Facultat de Biologia es va especialitzar en ecosistemes i dinàmica de poblacions. Estudia nova dansa i improvisació en els anys noranta. Treballa amb la companyia Mal Pelo entre 1995 i 1999. Des de l’any 2000 crea el seu propi treball col·laborant amb altres artistes i investigadores com Isabel de Naverán, Filipa Francisco, Antonio Tagliarini, Ixiar Fregues, Sofia Asencio entre altres. El seu treball ha pogut veure’s en festivals i trobades d’àmbit internacional. Des de 2008, construeix i governa juntament amb Juan González, l’espai de creació i residències artístiques AZALA, situat en el mateix poble on viu.

 

Macarena Recuerda Shepherd. Em forme en arts escèniques i audiovisuals. Encara que estic llicenciada pel Institut del Teatre, la qual cosa realment m’interessa són els projectes participatius que tenen com a objectiu crear noves formes de trobada amb l’art. Des de l’any 2012 la meua investigació gira entorn del rol de l’espectador. Invent nous espais per a jugar, crear i pensar en companyia. He realitzat els següents projectes: 2011 That’s the story of my life. Pel·lícula en directe. 2012 Greenwich Art Show. Documental en directe. 2013 Whose are those eyes? Site specific. 2015 Experiment Ganzfeld. Experiencia

 

Amalia Fernández. Viu i treball a Madrid des de fa quasi 30 anys. Em vaig formar inicialment en dansa clàssica, i després en dansa contemporanea amb diferents coreògrafes (Ana Buitrago, Olga Mesa, Monica Valenciano etc). La meua trajectòria professional ha anat de la interpretació (com a membre de la Cia. “El Bailadero-Mónica Valenciano”, durant 10 anys) a la creació independent a partir del 2005. En aquesta fase, he creat peces en solitari (Matrioshka, Kratimosha, En Construcción 1 i 2,El resistente y delicado hilo musical, Expografía i la recentment estrenada Moustros Musicales etc) i en col·laboració (Shichimi Togarashi amb Juan Domínguez, Perrita china amb Nil Gallego etc). També he participat en processos d’altres artistes (Cuqui Jerez, Odd Enginears, Sonia Gómez, Oscar Bueno etc) com a intèrpret, coach, coreògrafa, col·laboradora puntual…

Una altra part important del meu treball està relacionat amb la docència en diversos contextos acadèmics i extraacadèmics, amb el suport d’institucions públiques o privades, i tant per a professionals de les arts escèniques com per a persones aficionades. En aquest sentit, un dels projectes més bonics, ha sigut «ser o no ser un cuerpo», en col·laboració amb Santiago Alba Rico, i amb el suport intermitent amb el MPECV i el Museu Reina Sofía.

Cant en un cor des del 2004, la qual cosa ha influït molt en les meues peces dels últims anys. També soc professora de ioga Iyengar, i aquesta relació des de fa 24 anys amb el ioga, ha contaminat la meua visió de les pràctiques artístiques i la seua metodologia de transmissió.

M’interessen molt els processos col·lectius d’estudi i creació.