Una proposta de Pablo Bolumar

El 5 de juny de 2024, Pablo Bolumar Plata va presentar el grup d’investigació col·laboratiu “Canya a la canya”, una plataforma que pretén agrupar experiències i interessos constructius entorn de la canya comuna.

“Canya a la canya” és una expressió que diverses empreses de gestió forestal han utilitzat en les últimes dècades per a referir-se als costosos treballs d’eliminació dels densos canyars dels rius de la Comunitat. Classificada hui dia com a planta invasora, la canya és una de les espècies més resistents i amb un dels potencials de creixement més ràpids del món, i és per això que es va introduir en la Península durant l’antiguitat. A causa de la disminució del seu ús en construcció i de les tales periòdiques que mantenien els canyars en equilibri amb la resta d’espècies, la seua expansió ha monopolitzat els marges fluvials, desplaçant a la flora endèmica i obligant les administracions a dissenyar estratègies de control i erradicació.

Bolumar va plantejar que esta primera sessió fora la primera d’una sèrie d’activitats que es desenrotllaran fins a mitjan 2025, en les quals estudiaran la relació constructiva de l’ésser humà amb la canya. Des de la seua biologia i hàbitats, maneres de plantar-la, tallar-la i treballar-la, fins a les seues tècniques de transformació, amb aplicacions en agricultura i construcció. L’objectiu final del grup investigatiu serà desenvolupar tècniques de transformació de la canya, associades al disseny espacial i de nous materials, així com especular sobre possibles estratègies de gestió de l’entorn fluvial compatibles amb les activitats humanes i no humanes.

La primera activitat va consistir en una introducció general en forma de xarrada distesa, en la qual es van presentar el tema i als primers convidats, així com la resta de programa i activitats que es realitzaran.

Una proposta de Marco Henri

Per a la seua activitat individual d’Art i Context 2023-2025, l’artista del programa Marco Henri va realitzar una anàlisi sobre l’ús del so en la xarxa social Tik Tok, buscant indagar sobre diverses pràctiques creatives realitzades en la plataforma i l’impacte del format en el seu consum.

La presentació –que va tindre lloc en el Lab2 de l’IVAM el passat 24 de maig de 2024– va girar entorn de la relació entre l’anonimat i l’experimentació artística, l’error i soroll en el so, noves tècniques de sonorització d’imatge i sampling, i l’evolució de la música ambient en l’àmbit popular. A més, es va mantindre un diàleg col·lectiu amb els assistents sobre les diferents temàtiques exposades.

Amb la participació de Sandra Mar, Mar Reykjavik i Carlos Correcher

En este Berenar d’Art i Context 2023-2025, Sandra Mar va convidar a Carlos Correcher i a Mar Reykjavik a mantindre una conversa entorn de com les formes artístiques es veuen afectades per les relacions personals. A partir de les reflexions de l’artista Lorea Alfaro sobre la manera en què les relacions afectives modelen les pràctiques artístiques, es va proposar un diàleg col·lectiu per a parlar de la relació entre els processos artístics i les persones que els acompanyen en el seu transcurs. Es tracta de totes eixes converses i experiències significatives, ja siga entorn de la creativitat o no, que esdevenen referents en si mateixos. Este va ser el punt de partida per a parlar d’altres qüestions com la preocupació per les formes o les males formes en els diferents llenguatges que cadascuna empra.

El berenar va tindre lloc en la cafeteria de l’IVAM el 15 de maig de 2024.

Carlos Correcher (València, 1992) va estudiar Belles Arts i el Màster de Producció Artística a la Universitat Politècnica de València, on es va especialitzar en pintura, el llenguatge a partir del qual s’articula tot el seu treball: se servix d’ella per a pensar en tot allò que li envolta. Les seues pintures i animacions 3D han aparegut en exposicions col·lectives com Dream A Verse (Tuesday To Friday, 2022) i en la mostra individual Todo lo que pasa (Luis Adelantado, València, 2022). En l’actualitat fa el mateix que sempre.

Mar Reykjavik (Sagunt, 1995) va estudiar Belles Arts, amb especialització en la imatge en moviment, la instal·lació i l’acció. Va realitzar el Màster en MasterLav ‘Laboratori de creació audiovisual contemporània’ compaginat amb la Residencia per a Artistes de l’Espai Ocult, fins a 2018. En 2018 va ser artista resident en la Fundació Bilbaoarte, on desenvolupa WAAITT. En 2019 és una de les artistes becades pel GVA Consorci de *Museus de la Comunitat Valenciana per a realitzar un projecte en el marc de Resistències. Realitza una de les residències ‘Artistes en Residència de La Casa Encesa + CA2M’. El seu treball s’ha exposat en espais com a Galeria Rosa Sants, Pols, La Gallera, CA2M, Espai Ocult, Storm And Drunk, COAC-Fotonoviembre, Galeria NGBK o SupermarketArtFair o el Centre Cultural el Recol·lecta, entre altres.

Una conversa entre Sandra Mar i Berta García Faet

El 26 d’abril de 2024, l’artista del programa Sandra Mar va convidar a l’escriptora Berta García Faet per a conversar entorn de l’amor, el desig i la materialitat. En esta conversa es van abordar també temes com la relació entre l’escriptura i les arts plàstiques, en concret amb l’escultura.

El diàleg va partir d’esta connexió entre les seues pràctiques, el punt de trobada de les quals és l’escriptura. En ella van coincidir fa ja uns anys, quan Berta García Faet publicava els seus primers poemaris i Sandra Mar s’interessava per la poesia i per autores que partien de la sentimentalitat per a teoritzar-la, problematizarla o entendre’s en ella. El desig i l’amor són dos temàtiques recurrents en la pràctica d’ambdues, que són abordades des d’una sensibilitat passional i visceral alhora que amable i delicada. Qüestions enteses no com a confessió o diari, sinó com a motivador de l’artístic i de la tècnica, així com de l’experimentació, el joc i eixa forma tan física de treballar el llenguatge. Tant en els poemes com en les escultures, veiem eixos xicotets centellejos tan màgics de la plata, una fusta que s’ablanix, una clivella que sorgix en la ceràmica d’un bol, la llum, la ferida. Una materialitat que permea de l’escriptura a l’escultura i del físic a la paraula, que és comuna i que s’aborda i sorgix des de diferents llocs per a cadascuna.

Berta García Faet (València, 1988) és escriptora, investigadora de cursileríes, llengües romanços i animalismes. Els seus llibres més recents són l’assaig El arte de encender las palabras (Barlin, 2023) i el llibre de poesia Corazonada (La Bella Varsovia, 2023). També ha publicat, en esta mateixa editorial, els poemaris Una pequeña personalidad linda (2021); Los salmos fosforitos (2017), Premi Nacional de Poesia Jove “Miguel Hernández” 2018; La edad de merecer (2015), traduït al anglès per Kelsi Vanada amb el títol de The Eligible Age (Song Bridge Press, 2018); i altres quatre llibres, reunits en Corazón tradicionalista: Poesía 2008-2011 (2018). Doctora en Estudis Hispànics (Brown University, EE. UU.)

Amor, desig i materialitat

Amb la participació de Bella Báguena, Pablo Bolumar, Cuca Berenguer i Nacho Zacarés

En el tercer Berenar d’Art i Context 2023-2025, dut a terme l’1 de març de 2024, les artistes del programa Bella Báguena i Pablo Bolumar van convidar a Cuca Berenguer i Nacho Zacarés a compartir els seus processos creatius amb unes truites, mobles, estovalles, focus, projectors… Les assistents van participar en un muntatge col·lectiu, una construcció d’escena que els acostarà als processos del museu i de les artistes.

Cuca Berenguer és una artista visual en constant exploració de mitjans, on poder jugar i evolucionar, amb un llenguatge que es repetix i es transporta creant universos plens d’ironia i color, on l’error és un mitjà de llibertat més que de limitació.

Nacho Zacarés és un artista, dissenyador i productor musical resident entre València i Barcelona. El seu treball, situat en la intersecció de l’art, disseny, so i tecnologia, fusiona de manera fluida els àmbits digital i físic, generant expressions impredictibles a través de l’experimentació. Recentment s’han pogut veure els seus projectes en Matadero (Madrid) i Rauch Offspace (Krefeld).

Taller de dibuix amb weecolors

El programa Art i Context 2023-2025 va convidar a weecolors a realitzar un taller de dibuix amb motiu de la col·laboració de l’artista amb la imatge d’esta segona edició.

Esta activitat va tindre lloc el 28 de febrer de 2024 i va explorar el dibuix com a pràctica col·lectiva, així com la seua relació amb la moda, el cos i altres llenguatges (publicitari, del còmic) a través d’una sessió de dibuix en viu. Dos models van vestir peces de moda històriques cedides per a l’ocasió per un arxiu privat en diàleg amb la col·lecció de l’IVAM. Els participants van realitzar sketches de les poses i els looks, acompanyats d’una selecció musical a càrrec d’Antoni Amaya. Així, es van introduir en l’espai del museu aspectes de la bellesa i la superficialitat de distintes eres i geografies que interessen a l’artista. En esta atmosfera, weecolors va compartir referències i materials que influïxen en la seua obra.

weecolors ha realitzat exposicions individuals en Prada, Madrid (2021); Pols, València (2022) i Ca Felipa, Barcelona (2023). El seu treball ha format part d’exposicions col·lectives a la Casa Museu Lope de Vega, Madrid; el Centre del Carme Cultura Contemporània, València; Centre Cívic de Sant Andreu, Barcelona; entre altres. Recentment ha sigut resident en l’espai d’artistes de Tabakalera, Donostia-Sant Sebastià; i ha dissenyat les identitats de les Pícnic Sessions (2023) per al Museu Centre d’Art Dos de Maig, Móstoles; i de Art i Context (2023–2025) per a l’IVAM, València.

Nota de premsaIVAM Centre Julio González
  • En el marco del encuentro el IVAM presentará las publicaciones de las exposiciones ‘Escena I. Hacer paisaje y ‘popular’, ambas con obras de la colección
  • Del 18 al 20 de octubre la cita internacional para los libros de arte prepara un completo programa de actividades multidisciplinares

 

València (16.09.24). El Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) acoge del 18 al 20 de octubre la quinta edición de Recreo Art Book Fair, la cita internacional para los libros de arte. Esta feria, que sirve como plataforma de exhibición y espacio de diálogo para editoriales independientes, ofrece una experiencia única para los amantes de la cultura impresa. Fotografía, ilustración, libros de artista, catálogos, crítica, ensayo y arquitectura, son algunos de los géneros que se podrán explorar en esta quinta edición.

En el marco de este encuentro, Pedro G. Romero, el comisario de la exposición ‘popular’, presentará el catálogo editado por el IVAM con motivo de esta muestra que se expuso del 5 de octubre de 2023 hasta el pasado 14 de abril de 2024. Asimismo, con motivo de la feria, el IVAM también presentará la publicación sobre la exposición ‘Escena I. Hacer paisaje’, una muestra organizada por el 35º aniversario del museo con obras de la colección.

La quinta edición de Recreo Art Book Fair acogerá un total de 67 proyectos editoriales provenientes de todo el mundo, incluyendo países como Chile, Argentina, China, Reino Unido, Nicaragua, Egipto, Argelia, Estados Unidos, Francia, Hungría, Italia, México, Países Bajos, Estados Unidos o Bolivia.

Este año Recreo presenta un programa de actividades de marcado carácter multidisciplinar. Como novedad, el sábado 20 de octubre Recreo Art Book Fair organiza un evento de celebración en la Sala 16 Toneladas que contará con un concierto de Nawan y los Politonos, junto a otros artistas de la escena local.

Entre las actividades programadas con motivo de la feria, destaca una muestra retrospectiva con los 45 números de la revista francesa Revue Faire, editada por el estudio Syndicat. Además, Art Book Fair contará con invitados como Ruben Pater, Romaisa Baddar o Luís Juarez. Entre las novedades habrá proyectos internacionales como los impresores Caja Negra de Argentina, la editorial AZETAguía de Nicaragua, Minigolf Deportivo de Chile, Onomatopee de Países Bajos, Louis Porter de Reino Unido o Errant Press de México/Estados Unidos.

Recreo es una iniciativa conjunta de la editorial Handshake, liderada por Rubén Montesinos y Jaime Sebastián, y Santanasantana, el estudio formado por Aythami Castellano e Iván Santana. Los organizadores tienen como objetivo principal crear un espacio inclusivo, plural e intergeneracional que promueva el intercambio, la dinamización cultural, la formación profesional y el desarrollo de una red internacional de creativos. La entrada a la feria es libre hasta completar el aforo.

 

Participantes 2024

51 Personae · Ana Buquerin + Maledetta Press · Arrre Estudio · AZETAguía · Balam + Archivo de la Memoria Trans · Barlin Libros · Bartlebooth · BienBien Print · Brillo Editorial · Buena Gente Colectivo · Cairo Art Book Fair · Caja Negra Editora · Can Grapes · Carmen B.Mikelarena · Carmencita Editions + Book and Sons · Cielo Santo · Club del Prado · Colla Paper · Comisura · Ediciones JEJE · Ediciones Posibles · Ediciones Remotas · Editorial Concreta · Elsewhere (Escif) · Empire + Syndicat · Erika Achek + Manuela Lorente · Errant Press · FACzine · Fanzineología · Festiu · Fong · Galletamaria + Pdepiera + Eixa · Gimmefive Publishing · Handshake + Santanasantana · Hurrikan Press · IVAM Publicaciones · Jiser + La Chambre Claire · La documental edicions · La Gilda Laboratori Gráfic + Ediciones Valientes + D.Vanderh · laconcongrelos + amorcito · Lanevera Ediciones · laoliwa · Libros Walden · Llamp Edicions · Local Group · Lotta Bindery · Louis Porter · Lupemacanudo · Mallorzines · María Laura Benavente · Máster de Publicaciones EASD · Middle East Archive · Minigolf Deportivo · Objet Papier · Onomatopee Projects · Papel Engomado · per(r)ucho risograph · Post Fire Books · Replika Publishing + Bruise Studio · Ricardo Cases · Rocío Madrid · Taller XD + Crater Invertido · Tapas Duras · Terranova · UOU · Valiz · WHP

Relacionats

Recreo València Art Book Fair 5ª edició

18 oct. 2024 – 20 oct. 2024
AltresIVAM Centre Julio González

Mediació a la Sala Muralla des d'una mirada arqueològica

VisitesIVAM Centre Julio González

‘L’IVAM trobat’ oferix la possibilitat de visitar la Galeria 8 del museu, que alberga les restes de la muralla medieval de València, al costat d’un dels principals actors en la seua reforma i restauració.

De la mà de l’arqueòleg José Ferrandis, els i les participants podran submergir-se en el llegat medieval de l’IVAM i descobrir els detalls sobre la recent restauració integral del tram de més de 70 metres de muralla que es conserva en esta sala del museu.

La intervenció arquitectònica i arqueològica ha permés llançar llum sobre la construcció de la muralla defensiva de València, revaloritzar les tècniques constructives de tàpia valenciana i possibilitar una correcta lectura històrica. En l’actualitat la Sala Muralla acull l’exposició Pinazo: identitats, formada per més de 300 pintures i dibuixos del pintor valencià, així com textos, fotografies i pel·lícules de l’època.

‘L’IVAM trobat’ permetrà descubir, de manera excepcional, este important enclavament patrimonial del segle XIV, declarat Bé d’Interés Cultural.

José Ferrandis és llicenciat en Història i Doctor en Arquitectura. Arqueòleg, investigador i divulgador del Patrimoni Valencià, col·laboradora en diverses universitats i treballa com a docent en el Màster de Patrimoni de la UPV.

 

Dates 2024

Diumenge 15 desembre a les 12h. Idioma: valencià

Relacionats

Pinazo: identitats

25 abr. 2024 – 25 gen. 2026
Col·leccióExposicióIVAM Centre Julio González

Diàleg en el marc de l'exposició 'El poder amb què saltem juntes'

ConversesIVAM Centre Julio González

En el marc de l’exposició El poder amb què saltem juntes. Dones artistes a Espanya i Portugal entre la dictadura i la democràcia, es presentarà el llibre El camp artístic valencià durant el franquisme: una intervenció feminista, fruit d’una investigació de Clara Solbes. La presentació comptarà amb una xarrada, moderada per Mireia Ferrer, en la qual participaran l’autora del llibre i Patricia Mayayo, una de les comissàries de l’exposició que acull l’IVAM fins a este mes de setembre.

El llibre s’endinsa en el món de l’art de la València franquista des de nous llocs realitzant el que la historiadora de l’art Griselda Pollock va denominar “intervencions feministes”. La investigació desgrana com es va produir la inserció de les dones en el camp artístic, les seues relacions amb diferents institucions i agents, i els camins que les van portar a la professionalització. Es recuperen alumnes de Belles Arts i Arts Aplicades, models, professores, artistes, galeristes i crítiques d’art. El llibre oferix, en definitiva, un passeig pel món de l’art de la València franquista des d’una mirada feminista que reflexiona sobre les problemàtiques que van embolicar a les dones com a subjectes creadors i històrics.

Clara Solbes és Doctora en Història de l’Art per la Universitat de València, Màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament per la Universitat Pompeu Fabra i Màster en Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per la Universitat d’Alacant. Entre 2017 i 2022 va ser contractada predoctoral FPU en el Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València. A més, ha col·laborat amb museus com el MUBAG, Bombes Gens Centre d’Art, l’IVAM o el MNCARS.

Patricia Mayayo és Professora Titular d’Història de l’Art en la Universitat Autònoma de Madrid. En la seua investigació s’entrecreuen diversos camps de treball: la història de les dones, la historiografia feminista i queer i l’estudi de les pràctiques artístiques contemporànies. És autora, entre altres publicacions, dels llibres Cuerpos sexuados, cuerpos de (re)producción (Barcelona, UOC, 2011), Frida Kahlo. Contra el mito (Madrid, Cátedra, 2008), Historias de mujeres, historias del arte (Madrid, Cátedra, 2003) i Louise Bourgeois (Hondarribia, Nerea, 2002).

Mireia Ferrer és Professora Titular del Departament de Història de l’Art de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València. Els seus camps d’estudi es referixen a l’art espanyol i valencià de l’època contemporània, Cultural Studies, Women i Gender Studies i estudis de Museologia, Patrimoni Artístic i desenrotllament local.

Relacionats

El poder amb què saltem juntes

30 mai. 2024 – 29 set. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González

'El revés de la trama, sobre la importància de les interrelacions entre el col·leccionista i la galeria'. Diàleg entre Ianko López i Lorena Pérez-Jácome

AltresIVAM Centre Julio González

L’IVAM dona suport a un any més la celebració de Abierto València, una iniciativa única de promoció i difusió de l’art contemporani organitzada per LAVAC (Associació de Galeries d’Art Contemporani de la Comunitat Valenciana), i que enguany complix 12 anys consecutius d’obertura de portes conjunta de les seues galeries.

Durant tota una setmana, des del divendres 27 de setembre, dia en què se celebra la tradicional obertura de les galeries, fins al divendres següent, dia 4 d’octubre, es podran visitar 14 espais expositius. Abierto València genera a més una sèrie de xarrades, trobades i activitats que connecten al públic amb els artistes i els galeristes, i propicien una visió real i tangible de la situació artística actual.

En esta ocasió, l’IVAM col·labora en l’organització de la xarrada El revés de la trama, sobre la importància de les interrelacions entre el col·leccionista i la galeria que conduiran Ianko López i Lorena Pérez-Jácome, el dissabte 28 de setembre a l’Auditori.

Ianko López és gestor, redactor i crític especialitzat en cultura i arts visuals. Col·labora habitualment en diversos mitjans de comunicació escrivint sobre art, disseny, arquitectura i cultura.

Lorena Pérez-Jácome ha sigut directora de relacions públiques i institucionals de la Fundació Cultural Integrus, des d’on ha organitzat activitats culturals i conferències per part de destacades personalitats del món intel·lectual a Mèxic. En l’actualitat és col·leccionista i co-impulsora de Collegium, un centre de creació, producció i investigació d’art contemporani situat en Arévalo, Ávila.

Relacionats

Obert València 2023

23 set. 2023
AltresIVAM Centre Julio González

Visita comentada a 'Un contínuum comú indefinidament llis'

VisitesIVAM Centre Julio González

Vos proposem participar d’un diàleg entre art contemporani i arqueologia, a través d’una visita que desborda la sala de l’exposició Un contínuum comú indefinidament llis, comissariada per Diana Guijarro, per a buscar ressons i connexions amb algunes de les peces exhibides en el Museu de Prehistòria de València.

A partir d’una selecció de peces de tots dos museus, reflexionarem juntes sobre el temps i la seua no linealitat, sobre les connexions conceptuals entre pràctica artística i pràctica arqueològica, i sobre l’ús de les peces arqueològiques com a font d’inspiració en l’art contemporani.

El recorregut començarà en l’IVAM i finalitzarà en el Museu de Prehistòria de València, i s’articularà a partir de la resignificació dels objectes i la seua potencialitat per a construir nous relats i imaginaris. Generarem, així, una nova capa de significats que se suma a les ja presents en les propostes expositives.

Tono Vizcaíno (València, 1985) transita entre l’arqueologia, l’antropologia i la gestió del patrimoni, amb una mirada atenta a les maneres en les quals la societat contemporània interactua amb el passat.

 

Dates

Dissabte 5 d’octubre, 18h. Idioma: castellà

Relacionats

Un contínuum comú indefinidament llis

16 mai. 2024 – 13 oct. 2024
Col·leccióExposicióIVAM Centre Julio González

La festa de la cultura impresa torna a l'IVAM

AltresIVAM Centre Julio González

La cinquena edició de Recreo Art Book Fair torna a l’IVAM del 18 al 20 d’octubre, consolidant-se com un esdeveniment de renom en el món de les publicacions independents i els llibres d’art. Esta fira, que servix com a plataforma d’exhibició i espai de diàleg per a editorials independents, oferix una experiència única per als amants de la cultura impresa. Fotografia, il·lustració, llibres d’artista, catàlegs, crítica, assaig i arquitectura, són alguns dels gèneres que es podran explorar en esta cinquena edició.

En el marc d’esta trobada, Pedro G. Romero, el comissari de l’exposició ‘popular’, presentarà el catàleg editat per l’IVAM amb motiu d’esta mostra que es va exposar del 5 d’octubre de 2023 fins al passat 14 d’abril de 2024. Així mateix, amb motiu de la fira, l’IVAM també presentarà la publicació sobre l’exposició ‘Escena I. Fer paisatge’, una mostra organitzada pel 35é aniversari del museu amb obres de la col·lecció.

La cinquena edició de Recreo Art Book Fair acollirà un total de 67 projectes editorials provinents de tot el món, incloent-hi països com Xile, l’Argentina, la Xina, el Regne Unit, Nicaragua, Egipte, Algèria, els Estats Units, França, Hongria, Itàlia, Mèxic, Països Baixos, els Estats Units o Bolívia.

Entre les activitats programades amb motiu de la fira, destaca una mostra retrospectiva de les portades de la revista francesa Revue Faire, editada per l’estudi Syndicat. A més, Art Book Fair comptarà amb convidats com Ruben Pater, Romaisa Baddar o Luís Juarez. Entre les novetats hi haurà projectes internacionals com els impressors Caja Negra de l’Argentina, l’editorial AZETAguía de Nicaragua, Minigolf Deportivo de Xile, Onomatopee de Països Baixos, Louis Porter del Regne Unit o Errant Press de Mèxic/Estats Units.

Recreo és una iniciativa conjunta de l’editorial Handshake, liderada per Rubén Montesinos i Jaime Sebastián, i Santanasantana, l’estudi format per Aythami Castellano i Iván Santana. Els organitzadors tenen com a objectiu principal crear un espai inclusiu, plural i intergeneracional que promoga l’intercanvi, la dinamització cultural, la formació professional i el desenrotllament d’una xarxa internacional de creatius. L’entrada a la fira és lliure fins a completar l’aforament.

 

Programació divendres 18

  • Presentació del llibre ‘Generative Artzines’ per Objet Papier – Lab3, 17:00h
  • Conferència ‘L’acte imprés com a refugi i salvació per a registrar les veus tortes’ per Luis Juárez – Auditori, 18:00h
  • Presentació del llibre ‘L’edició situada’ publicació oficial de Recreo y Cairo Art Book Fair  (co-edició) – Lab3, 19:00h

 

Programació dissabte 19

  • Conferència ‘Middle East Arxive’ per Romaisa Baddar – Auditori, 12:00h
  • Conferència ‘La propietat és robatori per disseny’ per Rubén Pater – Auditori, 13:00h
  • Taula redona ‘Reptes i resistències de l’edició alternativa al Mediterrani’ per Celia Bougdal (La Chambre Claire) i Xavier de Luca (Jiser) – Lab3, 17:00h
  • Conferència ‘Syndicat, Empire. From books to books’ per Sacha Léopold i François Havegeer – Auditori, 18:00h
  • Presentació del catàleg ‘popular’ per Pedro G. Romero – Lab3, 19:00h

 

Programació diumenge 20

  • Presentació del catàleg ‘Escena I: Fer Paisatge’ per Sonia Martínez i col·laboradors del projecte – Lab3, 12:00h
  • Conferència ‘Uncovering Arxive: imatge, turisme i creació contemporània’ per Casa Planas – Auditori, 13:00h
  • Presentació del llibre ‘Els fonaments de l’harmonia i de la invenció’ per ESCIF – Auditori, 17:00h
  • Presentació del llibre ‘Un eriçó, tres joncs, dos roques’ per Lucía Boned – Lab3, 18:00h

 

Consulta tota la programació en la web de Recreo.