Genealogia del treball de la llar i de les cures

ExposicióIVAM Centre Julio González

En una casa. Genealogia del treball de la llar i de les cures, la proposta d’Alba Herrero (València, 1986) i Ana Penyas (València, 1987) concebuda específicament per a la Galeria 3 de l’IVAM presenta un caràcter híbrid entre la narració gràfica i la investigació social. Posa el focus en el treball de la llar i les cures remunerades, aquelles que es duen a terme fora de la casa pròpia, en la intimitat d’una llar aliena, ja siga dins de l’economia formal o informal. Es tracta d’un treball feminitzat i precaritzat, on es reprodueix la construcció social de la seua responsabilitat com una qüestió inherentment femenina. Malgrat la centralitat de les cures per a la sostenibilitat de la vida, aquestes han sigut històricament invisibilitzades i desplaçades a àmbits com l’econòmic i el polític, la qual cosa provoca que, encara hui, no ens preguntem col·lectivament com cuidem i com desitjaríem fer-ho.

Els imaginaris i les maneres de nomenar aquest treball han canviat al llarg de la història en funció de les transformacions polítiques i culturals: del servei domèstic vinculat a l’èxode rural durant la dictadura franquista sota el model del nacionalcatolicisme, fins la deriva de les treballadores de la llar actuals i la seua relació amb les cadenes globals de cures. L’abordatge d’aquestes pràctiques ha variat, tornant-se més complex a mesura que ho feien també els posicionaments feministes i avançava l’organització col·lectiva de les treballadores del sector.

En una casa. Genealogia del treball de la llar i de les cures proposa un recorregut entre allò íntim i polític. A partir de material d’arxiu i de les experiències de vida de dones de diferents edats i procedències, treballadores de la llar i les cures la majoria, però també ocupadores, la proposta recorre els canvis temporals, espacials i socials vinculats a aquest treball. D’aquesta manera, es posa l’accent en les desigualtats socials que travessen aquests processos. A través de diferents formats —una exposició, una publicació i diverses activitats públiques— es proposa una relectura oberta sobre els models de família i de treball, les trajectòries de la mobilització col·lectiva per a la reivindicació de drets i condicions de treball dignes, i les motivacions i expectatives de vida dels qui fan el treball i els qui el reben. En definitiva, sobre l’organització social de les cures.

Col.labora:

Videos

Activacions digitals de l'exposició DES/ORDRE MORAL. Art i sexualitat a l'Europa d'entreguerres

Centres educatiusIVAM Centre Julio González

Als marges és una proposta de mediació artística per a desenvolupar a les aules a partir dels continguts i conceptes presentats en l’exposició Des/Ordre moral. Art i sexualitat a l’Europa d’entreguerres (22 d’octubre de 2020 – 21 de març de 2021). Aquesta mostra, presentada en l’IVAM-Centre Julio González, abordava els conflictes i les tensions socials derivades dels canvis produïts en la sexualitat durant el període d’«entreguerres» a Europa (1918-1933). El material adquireix forma de microlloc i proposa una sèrie de dinàmiques performatives i dialògiques a través d’una selecció d’obres de la mostra.

Dansa contemporània a les aules a partir de l'obra de Julio González

Centres educatiusL’IVAM NO ÉS ENLLOCRecursosIVAM Centre Julio González

Ballem amb Julio! és una proposta que tendeix ponts entre la pràctica escultòrica de Julio González i la dansa contemporània, establint dinàmiques en què el cos i l’escultura s’interconnecten a través de la coreografia. És una proposta dissenyada per Néstor García, que inclou la música electrònica creada específicament per DJ Biano. Ballem amb Julio! és un recurs educatiu conformat per un dossier per a professorat amb nombroses referències i propostes. Així mateix, compta amb un suport audiovisual en què s’il·lustren exercicis escènics i corporals amb què el professorat trobarà diverses vies per aplicar la dansa contemporània a l’aula, de manera autònoma i expansiva.

RECOMANACIÓ

Tot i que no és obligatori, es recomana visitar l’obra de Julio González a l’IVAM.

Llibres d'artista

BibliotecaExposicióIVAM Centre Julio González

Dieter Roth (Hanover, Alemanya, 1930 – Basilea, Suïssa, 1998) va realitzar llibres amb la certesa que eren el mitjà més ajustat per a mostrar el seu saber enciclopèdic, els seus interessos estètics transversals. El projecte editorial Gesammelte Werke [Obres recopilades] el va iniciar en 1969 al costat de l’editor i impressor Hänsjorg Mayer. Des d’aquell moment, Roth va tindre l’oportunitat de reeditar llibres d’artista que havia elaborat manualment i que comptaven fins llavors amb tirades molt curtes, i projectar una col·lecció de llibres de quaranta volums que no es van publicar ordenadament. La col·lecció s’entén com el ‘catàleg raonat’ d’un artista difícil de definir que va decidir escriure la seua trajectòria amb la mateixa llibertat amb la qual produïa obres inclassificables o incloïa materials orgànics degradables en els seus llibres.
Per primera vegada es mostra un número molt significatiu de les publicacions de Roth pertanyents a les seues Obres recopilades. Dels volums 1-20, l’IVAM posseeix 17, a més dels números 37, 38, 39 i 40. Es presenten, a més, altres publicacions que destil·len algunes de les característiques pròpies de l’autor, com material fotocopiat, enquadernacions casolanes i motius poètics que vinculen el binomi art-vida i l’expandeixen fins a convertir-lo en un ens propi. Si els llibres converteixen en permanent la mirada fugaç del temps i la història, en el seu cas això es compleix malgrat si mateix, perquè va jugar a ser un artista les obres del qual inclogueren com a material propi la mortalitat i la degradació. Els registres de la seua intensa vida, no obstant això, li han sobreviscut.

Álvaro de los Ángeles

S’han dut a terme projectes educatius a l’IVAM - Centre Julio González i a la seu d’Alcoi, així com en col·legis rurals o en barris vulnerables

Nota de premsaIVAM Centre Julio González

València (18.07.22). Un total de 16.731 escolars de 450 centres educatius de la Comunitat Valenciana han participat en les activitats educatives de l’IVAM des d’octubre de 2021 fins a juny de 2022. L’equip de mediació del museu ha desenvolupat projectes inspirats en les exposicions del Centre Julio González i de l’IVAM Alcoi, experiències dissenyades específicament per als centres escolars del barri del Carme, col·legis rurals o barris vulnerables d’altres comarques de la Comunitat Valenciana.

Prop d’11.200 estudiants d’Educació Infantil han visitat el museu gràcies al projecte ‘L’IVAM en viu’. Entre les seues activitats destaca un taller d’ocupació mural participativa amb motiu de l’exposició ‘Els exilis de Renau’ o la proposta ‘Esperant un joc’, un projecte educatiu inspirat en les obres de la col·lecció de l’IVAM.

‘Un exercici de violència. Guillermo Ros’, ‘Pinazo en l’espai públic’, ‘Anni i Josef Albers’, així com les mostres d’IVAM Alcoi ‘Escultura infinita’ i ‘La fotografia al mig’, són altres exposicions que han comptat amb un taller específic per a grups escolars. Els caps de setmana s’ha mantingut l’oferta de visites comentades a les exposicions del museu i els tallers familiars.

Museu obert i inclusiu

L’IVAM ha continuat treballant sota el paradigma de museu obert i inclusiu, que defineix gran part de la seua filosofia i que connecta amb la seua vocació de servei públic. Per això, més de 900 escolars de col·legis situats en barris vulnerables i en centres rurals han participat en els projectes artístics d’immersió realitzats a la Comunitat Valenciana. El projecte ‘L’IVAM al territori’, que ha impulsat tallers com ‘A prop’ o ‘El rum-rum serà memorable’, es dirigeix a centres escolars que tenen menys possibilitats d’acudir fins a les instal·lacions de l’IVAM.

D’altra banda, quasi 3.000 estudiants d’un total de 54 col·legis han participat en ‘L’IVAM no és enlloc’, un projecte amb què el museu posa a l’abast del professorat ‘kits’ digitals amb algunes de les mediacions educatives realitzades a partir de les seues exposicions principals. ‘Ballem amb Julio!’ ha sigut una d’aquestes propostes amb què s’ha acostat la dansa contemporània a les aules a partir de l’obra de Julio González.

Cal destacar, a més, que prop de 2.000 estudiants han participat en ‘Esperant un joc’, un taller dut a terme per mitjà d’un dispositiu que viatja de l’IVAM fins a les escoles d’Educació Infantil per a acostar l’art contemporani als més menuts.

Projectes educatius de proximitat

Amb ‘L’IVAM és barri’, el museu ha dut a terme projectes educatius dissenyats específicament per a centres del barri del Carme i Ciutat Vella, encara que la intenció d’aquest projecte és arribar gradualment a més centres del territori. Un d’aquests tallers ha sigut ‘Moguda!’, una biblioteca artística itinerant que ha viatjat, durant el curs acadèmic, per centres educatius del barri del Carme. La biblioteca escolar itinerant de l’IVAM es concep com una ‘biblioteca sense murs’ que estén els seus serveis i recursos a més de 1.500 alumnes de totes les edats.

‘L’IVAM és barri’ s’ha completat amb la representació teatral ‘Petroli’ a càrrec dels alumnes de Batxillerat de l’IES Barri del Carme i el taller ‘La naturalesa i el seu tremolor’, un recorregut a peu —dissenyat per la Societat Doctor Alonso— pel barri del Carme a partir d’eines del teatre.

Finalment, dins de la línia ‘Mestres al museu’, s’han dut a terme les V Jornades d’Intercanvi d’Experiències d’Educació Plàstica Visual i Audiovisual, una proposta formativa desenvolupada pel CEFIRE específic d’àmbit artístic, l’Associació Valenciana de Professorat de Dibuix i l’IVAM, que ha buscat crear un espai col·laboratiu de treball entre el professorat i els equips de mediació educativa que han col·laborat amb l’IVAM durant el curs 2021-2022.

Galeria

Nota de premsaIVAM Centre Julio González

València (13.07.22). L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) ret homenatge a l’artista Carmen Calvo, Premi Julio González 2022, en una gran exposició que proposa un recorregut per tota la seua trajectòria. Un total de setanta obres, que s’exhibeixen fins al 6 de novembre, incloent-hi les seues primeres incursions en el terreny de la instal·lació, dibuixos, llibres, postals, fotografies o els seus treballs escultòrics amb les nines, les figures de cera i els maniquins, part indissociable de l’imaginari creatiu de l’artista valenciana.

“D’on sorgeix una idea? Hi està i va sorgint. El que és important és l’observació, la mirada. El que vas veient tots els dies”. Ho ha expressat la mateixa creadora durant la presentació de l’exposició, la tercera que li dedica l’IVAM després de les mostres organitzades en els anys 1990 i 2007. “L’origen d’aquest projecte és mostrar l’estudi de l’artista, obrir el seu arxiu i portar-lo al museu per a oferir una nova mirada sobre la seua trajectòria, posant en el centre les seues referències, les seues obsessions i les seues resistències”, ha explicat Nuria Enguita, directora de l’IVAM i cocomissària junt amb Joan Ramon Escrivà.

La mostra s’organitza amb motiu del lliurament del Premi Julio González a l’artista, “la tercera dona guardonada, després d’Annette Messager i Mona Hatoum”, segons ha destacat la directora del Museu. També és la tercera valenciana que rebrà el guardó el pròxim 14 de juliol directament del president de la Generalitat, Ximo Puig. La concessió d’aquest premi se suma a una llarga sèrie de reconeixements al treball d’aquesta artista, com el Premi Alfons Roig de la Diputació de València (1989) o el Premi Nacional d’Arts Plàstiques (2013).

Al llarg de la seua extensa trajectòria, recuperar, tornar a significar restes materials, objectes i imatges ha format part essencial de la metodologia de treball de Carmen Calvo. “Per a l’artista, el món és un camp d’experimentació que permet que trace múltiples històries a partir d’un arxiu en contínua transformació”, comenta Enguita.

“El recorregut comença amb una peça de 1969. Aquest quadro que vaig pintar amb 19 anys ja manifesta que quelcom passava en el meu cap. L’obsessió va avant”, ha relatat l’artista sobre les seues composicions d’inspiració arqueològica realitzades a finals dels anys setanta i huitanta.

El cocomissari, Joan Ramon Escrivà, ha destacat ‘Silenci I i II’, una de les primeres incursions de la creadora en el terreny de la instal·lació, amb desenes de làpides blanques amuntonades sobre un mur del qual pengen més de mil punyals amenaçadors. “És una peça amb una gran càrrega emotiva i d’un silenci solemne”, ha emfatitzat Joan Ramon Escrivà.

A la nau central de la galeria 1 es presenta per primera vegada una recreació del taller de Carmen Calvo, on conviuen maniquins i ceràmiques, exvots i obres d’art, nines i revistes. “La fascinació de l’artista pels maniquins ve de la seua infància. En els maniquins hi ha una escenografia del dolor i una referència al surrealisme”, segons el cocomissari.

Aquest espai també inclou una cambra fosca que reprodueix fragments de films que, durant els mesos de confinament, l’artista va tornar a visionar i que han estimulat el desenvolupament del seu imaginari creatiu. “Són imatges molt importants en el meu treball. Aquest vídeo, gravat amb un telèfon, era la meua única manera de comunicar-me en aquells temps d’incertesa i inquietud”, en paraules de Carmen Calvo.

La mostra també inclou un muntatge amb centenars de targetes postals ‒que fascinen l’artista‒, llibres intervinguts i algunes de les inquietants obres en què el cabell, símbol de la identitat de la dona, s’exhibeix amb descaradura, com en una enorme bola del món sobre la qual penja una enorme cabellera. “El cabell ha sigut el lloc en què la dona es veia bella. Per això també era un premi, i sobretot un castic rapar-la. Significava anul·lar la dona, físicament i mentalment”, ha apuntat l’artista.

Durant l’última dècada l’artista ha intensificat, mitjançant l’ocupació d’imatges fotogràfiques rescatades i intervingudes en la seua quotidianitat, la seua mirada crítica cap a l’opressió i la desigualtat de les dones. Una reflexió que es reflecteix en la instal·lació inèdita amb què finalitza el recorregut que alberga centenars de dits de terracota.

L’obra de Carmen Calvo s’ha desenvolupat “sota un discurs feminista, militant, conscient de la violència i l’opressió que la societat patriarcal ha exercit sobre les dones, amb les seues regles i normes religioses, socials i polítiques, que afecten tots i cadascun dels àmbits de la vida, des del més íntim fins al públic”, ha conclòs Nuria Enguita. “Un discurs que es manifesta en els seus cossos fragmentats, esdevinguts mercaderia, o en les seues imatges vetlades o trencades, i en aquells objectes de la infància que mostren ara la seua cara més sinistra”.

Galeria

Relacionats

Carmen Calvo

14 jul. 2022 – 15 gen. 2023
ExposicióIVAM Centre Julio González
Nota de premsaIVAM Centre Julio González

Els éssers humans estem construïts per les paraules que impregnen el nostre dia a dia. Per les experiències que ens travessen. Per les pràctiques culturals amb les quals hem crescut i que modelen la nostra manera de solcar el planeta. En una societat diversa com la que habitem, aqueixes mirades procedeixen de totes les cantonades del mapamundi. Emmagatzemen en les seues pupil·les totes les latituds, tots els accents.

El projecte Poliglotisme busca obrir l’IVAM a aqueixes tradicions i coneixements que durant molt de temps no han tingut cabuda en els museus. Els seus integrants provenen de geografies molt diferents i han trobat en aquesta iniciativa un espai per a intercanviar sabers, acariciar altres horitzons i redescobrir la seua pròpia identitat. Per a reivindicar que els museus també els pertanyen, que també són el seu lloc. Així, Poliglotisme explora la vida en comú a través de la gastronomia, la pintura, la música, l’arquitectura, els jocs amb el llenguatge i moltes altres propostes que beuen de l’heterogeni; de la *mixtura i la hibridació.

De paraules, sabors, vivències i identitats en constant transformació parlem amb el coordinador de Poliglotisme, Paco Inclán, i amb Óscar Blanco, un dels seus participants. Ho fem en aquest nou lliurament de Veus IVAM, el podcast de la 99.9 Plaza Radio que es cola en el Institut Valencià d’Art Modern per a xarrar sobre exposicions, processos creatius  i sobre les bambolines del propi museu.

Videos

Activitat del programa desenvolupat per LUCE en el marc de l'exposició Pinazo en l'espai públic

VisitesIVAM Centre Julio González

Us proposem un passeig per la ciutat de València amb el qual activarem una selecció de llocs registrats en les obres de Pinazo, que coincideixen amb la geografia personal de LUCE.

Cartografia compartida es configura com un tríptic o activitat en tres actes i amb tres protagonistes: LUCE, Pinazo i la ciutat de València. Es desplega a través de tres passejos en els quals reflexionar sobre la ciutat i el seu paper com a generadora d’impulsos creatius. Al mateix temps, durant els itineraris, l’anirem descobrint com a vehicle entre la història i les persones que l’habiten, visitant aquells llocs comuns en els quals la mirada de LUCE es troba amb els ressons d’allò que va observar Pinazo.

Després del primer acte realitzat el passat 10 de juliol, en aquest segon us proposem desplaçar-nos junts per entorns quotidians de València, en un passeig que redescobrirà i resignificarà llocs de Ciutat Vella. A través de la curiositat i el joc visitarem llocs que van explorar –i exploren– tots dos artistes, anul·lant la línia del temps per a alterar les capes i estrats dels llocs urbans en contínua transformació. Una activitat que ens convida a ser part de l’espai públic a través de les experiències col·lectives heretades, viscudes i projectades.

*Aquesta activitat és la segona d’una sèrie de tres passejos diferents proposats per LUCE i Eva Bravo. El programa també acull –fins a l’11 de setembre– l’Estudi Obert a la sala Lab2 de l’IVAM, convertida en un espai on produir, crear, mostrar i compartir les diferents línies d’acció i investigació que lliguen a LUCE amb la ciutat de València.

LUCE (València, 1989) investiga, a través de la seua pràctica artística, les associacions que es generen entre art i entorn. Fomenta la comunicació amb la ciutat per a comprendre el seu funcionament i de quina manera ens relacionem amb ella.

Eva Bravo (València, 1974) compagina l’arqueologia amb la gestió del patrimoni, la docència, la mediació cultural i la participació en projectes d’investigació.

Relacionats

Estudi obert. LUCE

01 jul. 2022 – 11 set. 2022
IVAM LabIVAM Centre Julio González

Pinazo en l’espai públic

30 jun. 2022 – 25 feb. 2024
ExposicióIVAM Centre Julio González
AltresIVAM Centre Julio González

Fotografia, il·lustració, llibres d’artista, catàlegs, crítica i assaig o arquitectura són alguns dels gèneres de publicacions, que es podran trobar en aquesta tercera edició, que torna a destacar per tenir una gran participació internacional.

Recreo Art Book Fair comptarà amb la presència de 62 editorials, provinents d’Espanya, Alemanya, Xile, Mèxic, Grècia, Itàlia, França, Holanda, Regne Unit, Argentina, Canadà i Portugal

Destaquen la presència de l’editorial holandesa Valiz, especialitzada en art contemporani, teoria i crítica de la imatge; la plataforma curatorial sobre fotografia Iogurt des de Roma. Propostes de l’altra banda de l’Atlàntic com ara Pitzilein Books des de Mèxic o Periferal Review provinent de Canadà; la col·laboració amb la fira de llibres d’art d’Atenes -fòrum important per a l’edició independent de Grècia i els Balcans-; o projectes capdavanters de diferents racons d’Europa com els portuguesos Stolen Books; Objecte Papier de França; els alemanys Archive Books o Bronze Age, d’origen anglès.

Recreo és una iniciativa de Handshake, el projecte editorial i fotogràfic liderat per Rubén Montesinos i Jaime Sebastián i de Santanasantana, l’estudi format per Aythami Castellano i Iván Santana, dedicat al desenvolupament d’identitats visuals, direcció d’art i disseny editorial.

Els objectius que persegueixen els creadors d‟aquesta fira, que es mou en un espai intermedi entre la indústria establerta i els nous valors, és crear un espai d’intercanvi, dinamització cultural i desenvolupament d‟una xarxa internacional de creatius.

Llistat de participants 2022:

AIA Editorial • Archive Books (DE) • Athens Art Book Fair (GR) • Barlin Libros • Bartlebooth • Beauroma Books (IT) • Bronze Age (GB) • Bruise Studio (DE) • Bucle Editorial (AR) • Buena Gente Colectivo • Ca l’Isidret • Ceremony Press (GB) • Cinefilia Pop • Club del Prado (AR) • Dalpine  • DITO Publishing (IT) • DXI Publications • Ediciones Noviembre • Ediciones Valientes • Éditions Pépé • Editorial Concreta • Erika Achec + Manuela Lorente • FAW • Gimme Five Publishing • Handshake • Happy Potato Press (DE) • Hocus Bogus Publishing (NL) • Juan Nadie Colectivo • La Balsa Ed. • La documental edicions • Lady Gueguette (FR) • Lafat Bordieu (CL) • Llamp Edicions • Media Vaca • Muro.print • Nagi Bookz • Objet Papier (FR) • Ojos de buey • Per(r)ucho • Peripheral Review (CA) • Pitzilein Books (MX) • Polvora • Profundo Ediciones (AR) • Punta Lara Ediciones (NL) • Realmente Bravo • Replika Publishing (DE) • Ricardo Cases • Salt ‘n’ Pepper Press (GB) • Santanasantana • Stolen Books (PT) • Tambourine  • Tapas Duras • Temporal • Terranova • The Smart View (DE) • Turismo Vérité • Two and the Same • Uou.impresiones • Urbild Editions • Valiz (NL) • Yogurt (IT)

Programació:

Divendres 21

17:00 – Presentació de Maquis per POLVORA.
Amb la participació de Jesús Monterde (autor) i Jorge Alamar (editor).

18:00 – Doble presentació de Yellow Soda i Torre Taronja per Handshake.
Amb la participació de Juan de Dios Morenilla (autor de Yellow Soda), LUCE (autor de Torre Taronja), Jaime Sebastián i Rubén Montesinos (editors).

19:00 – Presentació de I a aquesta rata qui la mata?, publicat per Dalpine.
Amb la participació de Manuela Lorente (Autora) i Sonia Berger (editora).

Dissabte 22

13:00 – Presentació de Matter, publicat per Ca l’Isidret.
Amb la participació d’Aleix Plademunt (autor) i Antonio M. Xoubanova.

14:00 / 15:00 / 16:00 – Passos del curt Matter, peça audiovisual connectada al llibre.

17:00 Athens Art Book Fair, un cas d’estudi sobre fires dirigides per artistes. Conferència per Athens Art Book Fair.
Amb la participació de Margarita Athanasiou (fundadora de la fira).

18:00 – Presentació d’Art and Solidarity Reader, publicat per Valiz.
Amb la participació de Katya García-Antón (autora) i Astrid Vorstermans (editora).

19:00 – Presentació d’Indústria/Matrius, Trames i Sons, publicat per IVAM i Archive Books.
Amb la participació de Nuria Enguita (directora IVAM), Lorenzo Sandoval (autor) i Archive Books.

Diumenge 23

12:00 – Presentació de Gangsters mariques: extravagància i fúria al cinema negre, publicat per Cinefilia Pop.
Amb la participació de Juan Dos (autor), Álex Tarazón (il·lustrador) i Alba Monleón (dissenyadora).

13:00 – Presentació de Me voy. Me’n vaig, publicat per Temporal.
Amb la participació de Paula Giménez Monar (autora) i Lucía Boned (editora).

14:00 / 15:00 / 16:00 – Passos de la pel·lícula Me voy. Me’n vaig.

17:00 – Presentació d’UN A UNO, publicat per La Balsa Editora
Amb la participació de Federico Paladino (autor).

Més informació: www.recreoartbookfair.es

Festival Ensems 2022

MúsicaIVAM Centre Julio González

L’IVAM participa en la 44a edició del Festival Ensems, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura, presentant concert /EMPTY/HANDS, de Luis Azcona

El concert i programa presentat en el Festival Ensems 2022 suposa la presentació de la versió final del projecte /EMPTY/HANDS, el qual va començar en l’estricte confinament de 2020 amb l’obra Mani.Mico, de Pierluigi Billone, i va despertar l’interés del músic Luis Azcona “per la manipulació física del so i el joc poètic-coreogràfic de les mans”.

El comissionat de les peces a Alberto Bernal i a Helena Cánovas al llarg de 2021 presa hui forma i sentit gràcies al suport del festival en l’encàrrec de la primera peça del programa.

Un programa camaleònic que s’adapta a les circumstàncies de cadascun dels espais on es programa gràcies a l’ús de vídeo-creacions originals que serveixen alhora d’instal·lacions audiovisuals entre obres, mostrant la unitat conceptual del concert.

Programa

Obra estrena Ensems 2022, fruit de l’encàrrec de l’Institut Valencià de Cultura a Helena Cánovas (Tona, Barcelona, 1994)
Mani.Mico (2007) Pierluigi Billone (Itàlia, 1960). 22 min.
(Neo)liberal sytems #4: Entertainment (2021) Alberto Bernal (Madrid, 1978)

Luis Azcona és un dels percussionistes joves més compromesos amb les músiques de nova creació i mostra d’això és la seua col·laboració estreta amb autores i autors com Alberto Bernal, Wojtek Blecharz, Yiran Zhao, Michael Maierhof, Yesid Fonseca o Arturo Corrales. També ha estrenat obres de Voro Garcia, Marina Picaporte, Ch. Spitzenstaetter, Wataru Mukai, Gemma Ragués o David Julián Carrillo. En el seu projecte /Empty/Hands aprofundeix en l’aproximació física a la creació sonora estrenant peces d’Helena Cánovas (encàrrec de l’Institut Valencià de Cultura) i Alberto Bernal.

 

AltresIVAM Centre Julio González

El lliurament del Premi Julio González de la Generalitat 2022 a l’artista Carmen Calvo tindrà lloc el dijous 14 de juliol, a les 19 hores.

A les 20 hores, s’inaugurarà l’exposició “Carmen Calvo” comissariada per Nuria Enguita i Joan Ramon Escrivà. La mostra, que es realitza amb motiu de la concessió del Premi Julio González 2022, proposa un recorregut per la trajectòria de Carmen Calvo, des de les seues emblemàtiques series Escriptures, Recopilació i Reconstrucció, fins al seu treball més recent, una nova instal·lació: La naturalesa agita.

Relacionats

Carmen Calvo

14 jul. 2022 – 15 gen. 2023
ExposicióIVAM Centre Julio González
ConvocatòriaIVAM Centre Julio González

• Dimecres, 13 de juliol de 2022
• 11.00 hores
• Auditori Carmen Alborch de l’IVAM. C/ Guillem de Castro, 118.
  València

Els co-comissaris de l’exposició, Joan Ramón Escrivà i Nuria Enguita, directora de l’IVAM, juntament amb l’artista Carmen Calvo presentaran als mitjans l’exposició Carmen Calvo.
La mostra, que es realitza amb motiu de la concessió del Premi Julio González 2022, proposa un recorregut per la trajectòria de Carmen Calvo, des de les seues emblemàtiques series Escrituras, Recopilación y Reconstrucción, fins al seu treball mes recent, una nova instal·lació: La naturaleza agita.

Relacionats

Carmen Calvo

14 jul. 2022 – 15 gen. 2023
ExposicióIVAM Centre Julio González