VisitesIVAM Centre Julio González

Amb motiu del Dia Internacional dels Museus, el 18 de maig, el públic podrà recórrer les exposicions amb visites guiades especials.

Per a les 19 hores, s’han programat visites guiades simultànies a totes les exposicions. Persones relacionades amb el món de la cultura, no necessàriament especialistes en art, faran un recorregut en el qual donaran la seua visió personal sobre les mostres:

– Joan Miró, ordre i desordre, a càrrec de l’actriu Rosana Pastor
– Cas d’estudi: Rótxenko, a càrrec del professor Anacleto Ferrer
– L’esperit d’una època: Ignacio Pinazo en la col·lecció de l’IVAM, a càrrec de l’artista Artur Heras
– L’eclosió de l’Abstracció, a càrrec de l’artista Javier Calvo
– A contratemps. Mig segle d’artistes valencianes (1929-1980), a càrrec de la crítica d’art i professora Áurea Ortiz
– Federico Guzmán, a la vora del món, per la periodista i professora Lola Bañón
– Les constel·lacions de Julio González, pel periodista Eugenio Viñas

 

Inscripció: 15 minuts abans de l’inici de la visita en el mostrador del Hall d’entrada al museu. Places limitades.

Relacionats

Joan Miró, ordre i desordre

15 feb. 2018 – 17 jun. 2018
Exposició

A contratemps

26 abr. 2018 – 02 set. 2018
Exposició

Cas d’estudi: Ródtxenko

13 mar. 2018 – 26 ago. 2018
Col·leccióExposició
VisitesIVAM Centre Julio González

Recorregut per l’exposició a càrrec de les artistes.

Activitat gratuïta. Prioritat per als Membres d’honor, Amics i Amigues de l’IVAM.

És necessari inscriure’s 15 minuts abans del començament de la visita en el mostrador situat en el Hall d’entrada de l’IVAM. Places limitades (se seguirà l’ordre d’inscripció).

Relacionats

Fins a cota d’afecció

21 jun. 2018 – 05 oct. 2018
Exposició

Conversa entre les artistes Patricia Gómez i María Jesús González amb Sandra Moros

21 jun. 2018
ConversesIVAM Centre Julio González
ConversesIVAM Centre Julio González

Conversa entre les artistes Patricia Gómez i Mª Jesús González amb Sandra Moros, comissària de l’exposició.

Avançant-se al trenta aniversari de l’IVAM el pròxim any 2019, Patricia Gómez (València, 1978) i María Jesús González (València, 1978) plantegen un projecte específic per a la galeria 6 mirant cap a la història del museu. El seu projecte se centra en la memòria social encapsulada i oculta en els murs d’aqueixa sala. Mitjançant un procediment molt pròxim a l’arqueologia, les artistes extrauen les capes de pintura que han anat cobrint les parets per a fer visible les petjades de l’activitat que ha constituït any a any, exposició a exposició, el relat de l’IVAM.

Amb aquesta acció, Patricia Gómez i Mª Jesús González proposen una reflexió sobre la construcció de l’IVAM com una suma d’unitats estratigràfiques que materialitzen d’una manera metafòrica els diferents contextos i agents que participen de la història del museu i que conformen l’espai públic que és l’IVAM a partir de les seues diferents circumstàncies polítiques, econòmiques, culturals i socials.

Actuació dels alumnes del Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts

MúsicaIVAM Centre Julio González

L’IVAM i el Centre de Perfeccionament Palau de les Arts Reina Sofia continuen en aquesta temporada 2017-2018 amb el cicle d’actuacions musicals iniciat el 2015, oferint una actuació cada mes entre octubre del 2017 i juny del 2018.

Aquesta col·laboració entre l’IVAM i les Arts sorgeix amb el principal objectiu d’integrarse mútuament en les programacions pròpies, com també per a fer patent la vinculació inexorable entre les diferents arts. Ambdues institucions, així mateix, pretenen posicionar la imatge cultural de la Comunitat Valenciana en un lloc de prestigi i reivindicar la importància de la cultura en el desenvolupament de les societats contemporànies.

Ballant mire Miró

EscèniquesIVAM Centre Julio González

La declaració de Miró “L’art pot morir, el que compta és que haja escampat les seues llavors per la terra” és una proclama excel·lent per a ballar mirant Miró. La dansa mor després de cada acte de presentació, aquesta és la particularitat que té respecte d’altres arts, però sempre queda el que haja vessat, i escampat, en cada actuació.

En la peça Ballant mire Miró les dues coreògrafes de Taiat Dansa, Meritxell Barberá i Inma García, observen el treball de l’artista, se situen davant de les seues obres, en què no se sap si pinta, dibuixa, construeix, conta, inventa… i es transporten amb aquest en el seu moviment, com si es tractara d’una òpera explosiva de color i elles  foren éssers dansaires en eclosió.

Relacionats

Joan Miró, ordre i desordre

15 feb. 2018 – 17 jun. 2018
Exposició
AltresIVAM Centre Julio González

8º CAMPIONAT NACIONAL POETRY SLAM ESPANYA

Els millors poetes orals de l’estat es donaran cita a l’IVAM per a concursar en aquest popular torneig de poesia. Un format internacional on el públic decideix qui guanya. Una festa de la paraula per a la qual contarem, a més, amb el concert de clausura del raper valencià El Hombre Viento.

Divendres 8 de junio

17:30 h. 1ª Semifinal. 

19:30 h. 2ª Semifinal. 

Dissabte 9

20:00 h. Gran Final . Participen els 10 Slams Finalistes

22:00 h. Concert de El Hombre Viento

Jornada d'artteràpia 8 i 9 de juny. IVAM

EducacióIVAM Centre Julio González

L’IVAM porta dos anys desenvolupant un projecte de tallers d’artteràpia amb adolescents que es diu, AIXÒ NO ÉS ART!. Això no és art, però si no es art i fem art i ho fem a un museu, alguna cosa haurà de veure amb l’art. Hem pensat en explicar el projecte, reflexionar, donar a conèixer mes àmpliament què és l’artteràpia i descriure els diferents contextos als quals es treballa.

En col·laboració amb: L’INSTITUT DE FORMACIÓ EN ARTTERÀPIA GREFART

Horari: divendres de 17 a 20h i dissabte de 10 a 14:30h Lloc: IVAMlab

Informació i inscripcions: Beatriu Codonyer e-mail: beatriucod@gmail.com e-mail: didactica@ivam.es

Per a inscriure’s és necessari fer constar: nom i cognoms, telèfon, correu electrònic. Cost: Gratuït

A QUI ES DIRIGEIX:

A qui desitge iniciar-se en el coneixement de l’Artteràpia; a públic general, a professionals dels camps de l‘Art, de la Salut i la Salut Mental, l’Educació, la Intervenció Social i Comunitària, que cerquen en l’Artteràpia una experiència personal o conèixer què és allò que questa disciplina els pot aportar a les seues àrees de treball. No és necessari tindre coneixements d’art.

CONTINGUTS:
Comunicacions:

MIQUEL ANGEL IZUEL CURRIÀ

Artterapèuta. Psicoanalista. Llicenciat en Psicologia (UB) COPC 4398. EuroPsy Specialist in Psychotherapy (EFPA). Director i professor del Màster Integratiu en Artteràpia de la Universitat de Girona. Vicepresident de la FEAPA (Federació Espanyola d’ Associacions Professionals d’Artteràpia). President de Grefart. Vicepresident de C. FRONTS.

BEATRIU CODONYER

Artterapèuta. Máster Integratiu en Artteràpia de la Universitat de Girona. Llicenciada en Belles Arts (UPV). Máster en Producció Artística (UPV) Responsable del programa d’artteràpia amb adolescents, AIXÒ NO ÉS ART!, en col·laboració amb l’IVAM. Professora-coordinadora del Postgrau d’Artteràpia de la Universitat de Girona, en la seua edició a València. Formada en psicoanàlisi i psicologia humanista.

VIRGINIA PEREZ PASTOR
Artterapèuta. Màster Integratiu en Artteràpia de la UdG. Enregistrada en HCPC Regne Unit. Treballa actualment com a coordinadora de l’àrea de processos creatius al Centre de Referència Estatal d’Atenció Psicosocial a Persones amb Trastorn Mental Greu a València, desenvolupant programes d’artteràpia. Especialitzada a l’àmbit de la salut mental, ha desenvolupat la seua pràctica a distints països com Canadà, Anglaterra i Espanya.

Informació detallada de la jornada al següent enllaç: http://masterarteterapia.es/jornada-de-arteterapia-valencia-2018/

Eixa cosa rosa: Langarita i Navarro / Jerónimo Hagerman

IVAM ProdueixIVAM Centre Julio González

EIXA COSA ROSA és una intervenció temporal sobre la façana de l’IVAM elaborada per l’artista Jerónimo Hagerman (Ciutat de Mèxic, 1967) i els arquitectes María Langarita (Calatorao, 1979) i Víctor Navarro (Madrid, 1979). La intenció que té és desvelar un IVAM paral·lel al que es va projectar des de les lògiques modernes del que és sòlid i dur, i materialitzar un espai que responga a preocupacions contemporànies sobre el que és energètic, ecosistèmic, polític, públic i sensible.

La materialitat d’Eixa cosa rosa, contrària al que ja s’ha construït, serà orgànica, blana, flexible, humida, porosa i viva. D’aquesta manera, la sensació tòrrida de travessar a l’estiu l’esplanada d’accés al museu serà substituïda per una experiència refrescant que convide a quedar-se una estona més en l’espai que es generarà. La percepció de l’esplanada com a lloc de trànsit canviarà i aquesta es convertirà en una estada exterior en què, protegits del rigor de l’estiu, es puguen desenvolupar altres activitats del museu.

CàtedraIVAM Centre Julio González

Conferència “The minority paradox: Blackness in France” a càrrec de l’historiador francés Pap Ndiaye, organitzada per la Càtedra d’Estudis Artístics Segles XX/XXI.

Pap Ndiaye és investigador permanent i professor universitari en el Centre d’historie de Sciencies Po (CHSP) a París i Director del Departament d’Història i professor en l’Institut d’Estudis Polítics de París (Història d’Amèrica del Nord).

Especialista en la història social dels Estats Units, especialment en les minories. També li interessen les situacions minoritàries a França (història i sociologia de les poblacions negres).

Catedràtic i Doctor en història titulat per la Universitat de Virgínia (DT.), ha ensenyat a França (EHESS) i als Estats Units (Universitat de Pennsilvània, Universitat de Nova York, Universitat de Northwestern).

CÀTEDRA D’ESTUDIS ARTÍSTICS. SEGLES XX/XXI

Càtedra d’Estudis Artístics (IVAM-UV-UPV-UMH)

Directors: Juan Vicente Aliaga / Vicente Sánchez-Biosca

La vida de les imatges en la cultura contemporània desborda els espais tradicionals (materials i immaterials) en què aquestes van ser capturades en el passat, fins i tot en el recent. Els seus gèneres i registres, els seus àmbits de circulació, les seues migracions incessants donen la sensació d’oferir una experiència verge del real al mateix temps que, en aparent paradoxa, exhibeixen un orgull tecnològic res fingit.

Ara bé, per molt que els estudis d’Història de l’Art, Belles arts, Periodisme i Comunicació Audiovisual hagen tractat d’adaptar-se a les exigències d’aquest estat de coses, la labilitat de les fronteres entre creació i reflexió, tecnologia i art, mitjans de comunicació i imaginari col·lectiu, entre unes altres, exigeixen àmbits de reflexió i debat més dúctils que els propis de les carreres universitàries i la recerca tradicional. D’altra banda, a diferència de la filologia clàssica, la paleografia, l’exègesi de textos escrits, la imatge encara presenta un desajustament entre el seu impacte (emocional, conceptual, polític, memorístic) i els instruments posats en pràctica per a analitzar-la.

L’objectiu de la Càtedra Estudis Artístics, sorgida de la col·laboració entre la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Univerdad Miguel Hernández i l’IVAM, consistirà a animar aquesta reflexió sobre la vida de les imatges tant en el món de l’art com en el de la vida social, inclosa la imaginària. Ho farà amb amplitud de mires i evitant restriccions acadèmiques, artístiques o tecnològiques, però, açò sí, enriquint-se i aprofitant quants suports acadèmics, museístics i institucionals estiguen al seu abast. Per aquesta raó, la seua organització en el si de l’IVAM resulta propícia en la mesura en què pot enriquir les seues activitats, amb la reflexió sobre les exposicions, instal·lacions o conferències, així com dels cicles de projeccions.

Vídeo

ConversesIVAM Centre Julio González

Munts Brunet Navarro, responsable de producció en consonni
IVAMLab 19:00h.

consonni és una productora d’art contemporani i una editorial especialitzada localitzada a Bilbao des de 1996. Amb més de 20 anys d’experiència. consonni proposa registrar les diverses maneres de fer crítica en l’actualitat i de crear esfera pública, amb els feminismes com a full de ruta a través de diversos formats col·lectius (projectes artístics, llibres d’assaig, podcasts …). És una de les sòcies fundadores de la xarxa internacional ENPAP (European Network for Public Art Producers) i pertany a la xarxa local Sarean.

Relacionats

Pepe Miralles

18 oct. 2018 – 03 feb. 2019
BibliotecaIVAM ProdueixIVAM Centre Julio González

Elisa

BibliotecaIVAM ProdueixIVAM Centre Julio González

ELISA es presenta com un dispositiu de detecció a partir de la relació entre “antigen” i “anticòs”. Un temps expositiu en el qual realitzar assajos que permeten detectar, mediar i arxivar els impactes que el VIH ha causat en els cossos dels homes que fan sexe amb homes. Aquest dispositiu, que forma part de la investigació Efecte d’una força aplicada bruscament, permet abandonar les tècniques d’investigació opaques mostrant els processos, visualitzant fases i dades de la investigació. A més, ELISA genera un espai en el qual executar accions mitjançant agents proposadors, comunitats de flux, cohabilitaciones, reclamacions, circumstàncies, estranyaments i vincles, amb la finalitat de continuar constituint l’Arxiva, objecte i pràctica d’aquesta investigació.

Assajos:

Lectura del llibre de les preguntes: 25 / 10 / 18 (18:0 h) Sala Biblioteca
Conversar amb el públic aleatòriament:
28 / 10 / 18 (10 – 14:00 h) Sala Biblioteca
04 / 11 / 18 (10 – 14:00 h) Sala Biblioteca
Lectura del llibre de l’estigma: 29 / 11 / 18 (18:00 h) Sala Biblioteca
Converses a mode de cambra obscura: 30 / 11 / 18 (17:30 h) Sala Biblioteca
Veu alta:
13 / 12 / 18 (11:00 h) Biblioteca
14 / 12 /18 (11:00 h) Biblioteca
Reclamacions des de l’sling: 11 / 01 / 19 (19:00 h) Sala Biblioteca
Calor i café, a mode de centre d’acolliment: 15 / 01 / 19(17:00 h) Sala Biblioteca
Observacions no obstructives d’obres d’art de la col·lecció de l’IVAM: 18 / 1 / 19 (17:30 h) Sala Biblioteca
Contar l’exposició / escoltar l’exposició: 02 / 02 / 19 (11:00 h) Sala Biblioteca

Relacionats

Pepe Miralles

05 mar. 2018 – 28 abr. 2019
ConversesIVAM Centre Julio González
AltresIVAM Centre Julio González

La mostra d’art PAM! naix en 2013 amb l’objectiu d’exercir com a aparador i ferramenta de llançament per a les obres dels estudiants del Màster en Producció Artística i el Màster d’Arts visuals i Multimèdia. Aquest projecte sorgeix de la col·laboració entre la Universitat de València (UV) i la Universitat Politècnica de València (UPV), ho organitzen els alumnes del Màster en Gestió Cultural, i compta amb el patrocini de la Fundación Hortensia Herrero. “Cultura en emergencia” és el lema de la seua sisena edició, que se celebrarà en la Facultat de Belles arts entre els dies 15 i 18 de maig, i cercarà, una vegada més, impulsar el talent jove.

18:00 h. Inauguració PAM’18

Música a càrrec de Terence Dj

Hall Principal de l’IVAM

Terence és el nou projecte en solitari del productor valencià d’electrònica, synth pop i retro Diego Fertita conegut també pel seu projecte Salfvman.

19:00 h. Conferència Inaugural PAM’18 a càrrec de Juan Martín Prada presentant “El ver y las imágenes en el tiempo de Internet”

Saló d’Actes

Els efectes que Internet i els nous dispositius de la connectivitat estan tenint en les pràctiques de creació, circulació i recepció de les imatges són avui un dels camps de treball prioritaris dels estudis visuals. En aquesta conferència ens aproximarem a l’anàlisi de les formes en les quals es generen, circulen i propaguen les imatges en la xarxa, de les seues funcions en un context articulat pels «social mitjana», atenent amb particular atenció a les noves maneres del veure i del donar-se a veure als quals aquestes indueixen. Però més que una aproximació a les teories de la imatge en l’era de les xarxes socials el que aquesta conferència pretén és una introducció a una teoria del veure i de la mirada en aquest context cada vegada més condicionat per la connectivitat digital. Seran, doncs, les noves condicions de la visió i de la mirada que els fenòmens propis de la cultura-xarxa han imposat o dels quals són resultat, els que assumisquen ací un major protagonisme.

Juan Martín Prada és catedràtic de la Universidad de Cádiz. És autor dels llibres  La apropiación posmoderna. Arte, práctica apropiacionista i Teoría de la posmodernidad (ed. Fundamentos, 2001), Prácticas artísticas e Internet en la época de las redes sociales (AKAL, Colección de Arte contemporáneo, 1ª edició 2012 – 2ª edició actualitzada i ampliada, 2015), Otro tiempo para el arte. Cuestiones y comentarios sobre el arte actual (Sendemà 2012), etc. Ha col·laborat en revistes com EXIT, Estudios visualas, Fibreculture-The Journal, Revista de Investigaciones Sociológicas, Revista de Filosofía, Red Digital, FLUOR, Papers d’art, A mínima, Temps d’art, Transversal, Deforma o en el suplement “Cultura/s” de La Vanguardia de Barcelona, entre moltes altres publicacions impreses i digitals. És autor de nombrosos textos per a catàlegs d’exposicions i llibres col·lectius editats per AKAL, Cátedra, Narcea, Turner, etc.