ConversesEscèniquesIVAM Centre Julio González

Trobada amb el coreògraf francés Boris Charmatz, amb motiu de la presentació de la seua peça 20 ballarins per al segle XX en el 30ª Aniversari de l’IVAM.

Amb la participació de Vicente Arlandis, creador escènic, investigador i docent.

Boris Charmatz és ballarí, coreògraf i, des del 2009, director del Centre chorégraphique national de Rennes et de Bretagne (França), que ha transformat en un Musée de la danse de nova concepció. Autor d’una sèrie de peces memorables en la història de la dansa, des d’Aatt enen tionon fins a 10000 gestes, Charmatz sotmet la dansa a una sèrie de constrenyiments formals que en redefineixen el camp de possibilitats. Tot i mantenir una extensa activitat de gires, periòdicament també pren part en esdeveniments d’improvisació amb Saul Williams, Archie Shepp i Médéric Collignon, i continua col·laborant com a ballarí amb Anne Teresa De Keersmaeker i Tino Sehgal. Artista associat al Festival d’Avinyó el 2011, ha estat artista convidat al MoMA de Nova York (2013), a la Tate Modern de Londres (1015) i al Museo Reina Sofía de Madrid (2016). Actualment prepara infini, un nou treball que es presentarà el 2019.

Relacionats

Activitats 30ª Aniversari de l’IVAM

13 feb. 2019 – 24 feb. 2019
AltresIVAM Centre Julio González

20 Ballarins per al segle XX

23 feb. 2019
EscèniquesIVAM Centre Julio González

Taller de dansa amb el ballarí Filipe Lourenço, participant en “20 Ballarins para el segle XX”

21 feb. 2019
EscèniquesTallersIVAM Centre Julio González
EscèniquesTallersIVAM Centre Julio González

Taller de dansa amb el ballarí Filipe de Lourenço participant en  20 Ballarins para el segle XX de Boris Charmatz que es presentarà el dia 23 de febrer en l’IVAM amb motiu del 30ª Aniversari del museu.

Filipe Lourenço, ballarí, coreògraf i músic, es forma en música i toca a l’orquestra El Albaycin durant uns anys. Paral·lelament, practica i ensenya danses tradicionals del Magreb. El 1997, ingressa en el Centre National de Danse Contemporaine d’Angers, i estableix una col·laboració amb el coreògraf Olivier Bodin. Posteriorment col·labora amb artistes com Patrick Le Doaré, Catherine Diverrès, Georges Appaix, Joëlle Bouvier, Christian Rizzo, Boris Charmatz i Olivier Dubois. El 2016, presenta amb la seua companyia la seua primera peça, Homo Furens, a la qual segueix Pulse(s) (2018).

INSCRIPCIÓ: Aforament complet. Les sol·licituds s’inscriuran per ordre d’arribada a la llista d’espera.

email: actividades@ivam.es

Relacionats

20 Ballarins per al segle XX

23 feb. 2019
EscèniquesIVAM Centre Julio González

Trobada amb Boris Charmatz

22 feb. 2019
ConversesEscèniquesIVAM Centre Julio González

Activitats 30ª Aniversari de l’IVAM

13 feb. 2019 – 24 feb. 2019
AltresIVAM Centre Julio González
ConversesIVAM Centre Julio González

La història d’un museu és també la petjada deixada pels artistes, comissaris i agents culturals que han col·laborat amb la institució des de la seua creació, per això, amb motiu de la celebració del 30 Aniversari, l’IVAM organitza una taula redona en la qual participaran artistes, galeristes i agents culturals que han tingut una vinculació amb l’Institut al llarg dels seus d’existència.

Participen els artistes Carmen Calvo i Chema López, al costat de la galerista Olga Adelantado i el periodista Joan Carles Martí.

Relacionats

Activitats 30ª Aniversari de l’IVAM

13 feb. 2019 – 24 feb. 2019
AltresIVAM Centre Julio González

Espectacle de dansa contemporània per a famílies

EducacióTallersIVAM Centre Julio González

Dos amics i un rotllo de paper, un cel blau, un mar blau, perdó, un sòl blau.
Amb un gran paper…
Del tot al no-res, del gran al xicotet, de l’abstracte al figuratiu: obrir, traure, desenrotllar, estirar, balancejar, llançar, doblegar i desdoblegar, partir, trencar, ballar, jugar…
En escena: Patricia Ruz i Ignacio Yuste
Dates i hora: dissabte, 16 i diumenge, 17 de febrer de 2019 a les 11.00 h.
Dirigit a: famílies amb xiquets de 2 a 5 anys
Duració: aprox. 40 min.
Ativitat gratuïta fins a completar aforament

Col·labora:

Relacionats

Activitats 30ª Aniversari de l’IVAM

13 feb. 2019 – 24 feb. 2019
AltresIVAM Centre Julio González
VisitesIVAM Centre Julio González

Recorregut performatiu de Catalina Isis a l’exposició TEMPS CONVULSOS. Històries i microhistòries en la col·lecció de l’IVAM

Es tracta d’un itinerari performatiu que presentarà la col·lecció des del punt de vista de la història, la investigació artística, la poesia, la música i la narració oral, seguint els paràmetres del relat narrat. El públic no serà només espectador, sinó que participarà en la reconstrucció del significat artístic tenint la seua pròpia experiència.

Catalina Isis
Amb dos poemaris autoeditats i diversos contes curts publicats, ha dedicat el seu temps majorment a la música i l’ensenyament, impartint classes en Berklee College of Music i com Dj per tota la geografia nacional, en ràdio i organitzant concerts. Ara, s’ha llançat al spoken word amb una obra que pretén unir una poesia directa amb el joc i l’oralitat.

Relacionats

Temps convulsos

13 feb. 2019 – 24 mai. 2020
Col·leccióIVAM Centre Julio González
AltresIVAM Centre Julio González

El 18 febrer 2019 l’IVAM complirà 30 anys des que s’obriren per primera vegada les portes del museu al públic valencià i del món. El centre vol celebrar aquest aniversari amb la ciutadania i els visitants de la ciutat, per la qual cosa no només ha preparat amb cura una programació expositiva de primer nivell, sinó que proposa als valencians i turistes un seguit d’activitats i iniciatives que conviden a participar i interactuar amb el centre.

Per començar, entre el 14 i el 24 de febrer l’entrada a l’IVAM serà gratuïta i el dilluns 18 l’Institut estarà obert de forma excepcional. En aquest període se succeiran inauguracions, performances que ens mostraran les exposicions des d’un altra mirada, espectacles de dansa, tallers sobre arts

 

Dimecres 13 de febrer, 20.00 h.

Inauguració de l’exposició TEMPS CONVULSOS. Històries i microhistòries en la col·lecció de l’IVAM

Galeries 4 i 5 de l’IVAM

Activitat gratuïta fins a completar aforament

 

Dijous 14 de febrer, 19.30 h.

Recorregut performatiu a càrrec de Catalina Isis a l’exposició TEMPS CONVULSOS. Històries i microhistorias en la col·lecció de l’IVAM

Galeries 4 i 5 de l’IVAM

Activitat gratuïta fins a completar aforament

 

Divendres 15 de febrero, 19:00 h.

Taula redona amb personalitats vinculades a l’àmbit de l’art i la cultura.

Auditori Carmen Alborch

Activitat gratuïta fins a completar aforament

 

Dissabte 16 de febrer, 11:00 h.

PARAPAPEL. Espectacle de dansa per a families

Vestíbul 2ª planta

Activitat gratuïta fins a completar aforament

 

Dissabte 16 de febrer, 12:30 h. i 18:00 h. 

BLANKO. Performance per a families

Esplanada

Activitat gratuïta fins a completar aforament

 

DIUMENGE 17 de febrer, 11:00 h. 

PARAPAPEL.Espectacle de dansa per a families

Vestíbul 2ª planta

 

Diumenge 17 de febrer, 11:00 h.

Taller Familiar Habitar o no habitar: eixa es la qüestió

Taller didáctico. Activitat gratuïta fins a completar aforo

 

Diumenge 17 de febrer, 13.00 h.

Les Arts a l’IVAM. Programa especial amb motiu del 30ª Aniversari de l’IVAM

Música del segle XX: El Centre de Perfeccionament  està preparant un programa especial amb motiu de l’aniversari de l’IVAM.

Hall principal de l’IVAM

Activitat gratuïta fins a completar aforament

 

Dilluns 18 de febrer, 19.00 h.

TAULA REDONA: Des de 1989 i 30 anys més.

Participen els exdirectores del Institut, Tomàs Llorens i Juan Manuel Bonet i l’actual director de l’IVAM José Miguel G. Cortés.

Moderada per la directora de El Cultural,  Blanca Berasategui.

Auditori Carmen Alborch

Activitat gratuïta fins a completar aforament

 

Dijous 21 de febrer, 11.00 h.

Taller de dansa amb el ballarí FILIPE LOURENÇO

Filipe Lourenço forma part dels 20 ballarins que participaran en la representació de la peça 20 ballarins per al segle XX de Boris Charmatz.

Inscripció: Gratuïta fins a completar aforament, a través de l’email: actividades@ivam.es

 

Divendres 22 de febrer, 19.30 h.

Trobada amb BORIS CHARMATZ

Amb motiu de la presentació de la peça 20 ballarins per al segle XX, Boris Charmatz, ballarí, coreògraf i director del Musée de la danse, ens parlarà de la seua trajectòria i de la seua visió de la dansa, de la relació entre les disciplines artístiques i del paper del museu.

Amb la participació de Vicente Arlandis, creador escènic, investigador i docent.

Auditori Carmen Alborch

Accés gratuït fins a completar aforament

 

Dissabte 23 de febrer, 16.30-20.00 h.

Representació 20 BALLARINS PER AL SEGLE XX  de BORIS CHARMATZ

20 ballarins per al segle XX presenta un arxiu viu. Vint artistes de diferents generacions interpreten, recorden, s’apropien i transmeten obres en solitari, aclamades però oblidades, del segle passat que van ser concebudes o interpretades originalment per alguns dels més significatius ballarins, coreògrafs i artistes de performancers, modernistes i posmodernistes, més rellevants de l’escena. Cada artista presenta el seu propi museu, on el cos és l’espai definitiu per al museu de la dansa. Per tant, no hi ha ni un escenari ni una demarcació de l’espai d’actuació, sinó tot el contrari, els artistes circulen lliurement entre les diferents sales del museu i els espais. Així, entre les obres d’artistes com Martha Rosler, Gillian Wearing, Cindy Sherman o Valie Export, diversos ballarins interpretaran peces de Merce Cunningham, Sanja Iveković o Pina Bausch.

Projecte: Boris Charmatz / Musée de la danse
Producció: Association TERRAIN
Producció : Terrain – amb el suport del Ministeri de Cultura i la Région Hauts-de-France.Culturesfrance contribueix en la gira internacional de la companyia. Musée de la danse / Centre chorégraphique national de Rennes i de Bretanya, dirigit per Boris Charmatz.

Accés gratuït fins a completar aforament

Actuació dels alumnes del Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts

MúsicaIVAM Centre Julio González

L’IVAM i el centre de Perfeccionament Palau de les Arts Reina Sofía continuen en aquesta temporada 2018-2019 amb el cicle d’actuacions musicals iniciat el 2015, ofereixen una actuació cada mes entre octubre de 2018 i juny de 2019.

Aquesta col·laboració entre l’IVAM i Les Arts sorgeix amb l’objectiu principal d’integrar-se mútuament en les programacions pròpies, així com per a fer patent la vinculació inexorable entre les diverses arts. Les dues institucions, així mateix, pretenen posicionar la imatge cultural de la Comunitat Valenciana en un lloc de prestigi i reivindicar la importància de la cultura en el desenvolupament de les societats contemporànies.

Actuació amb motiu de la celebració del 30 Aniversari de l’IVAM

Cantants:

Vittoriana De Amicis ,  Camila Titinger , Andrea Orjuela , Arturo Espinosa

Piano: Jorge Giménez

Compositors: Erik Satie, Poulenc, Kurt Weill, Britten, Bernstein, Gershwin

Un projecte de Chema López i Irene Bonilla

BibliotecaExposicióIVAM Centre Julio González

Aquesta mostra de caràcter documental, vinculada a l’exposició Temps convulsos, busca les connexions en termes de matèria i memòria en les obres de tres escriptors valencians, Max Aub (París, 1903-Ciutat de Mèxic, 1972), Eduardo Hervás (València, 1950-1972) i Rafael Chirbes (Tavernes de la Valldigna, 1949-València, 2015), que tot ser de generacions diferents i haver viscut realitats històriques diferents, comparteixen assumptes, temes i recursos que els relacionen. Es tracta també d’autors que es troben “a una pas de l’oblit”, quasi més reconeguts fora que ací.

A més de la documentació de cada escriptor, s’ha de sumar la interpretació que l’artista Chema López (Albacete, 1969) aporta al treball d’Aub, Hervás i Chirves amb les seues pintures.

Relacionats

Temps convulsos

13 feb. 2019 – 24 mai. 2020
Col·leccióIVAM Centre Julio González
CàtedraIVAM Centre Julio González

“Cossos normatius, cossos performatius. El cos marginal com espai de resistència”

Conferència de Rachele Borghi, Professora i Investigadora en Geografia Social i Cultural de la Université París-Sorbonne, organitzada per la Càtedra d’Estudis Artístics. Segles XX/XXI.

Biografia

Rachele Borghi és professora de geografia en la Universitat de la Sorbona, i acadèmica “pornactivista”. Treballa en les transgressions performatives en l’espai públic com a reacció a les normes imposades i en el cos com a lloc, laboratori i eina de resistència. La seua investigació se centra en el visibilitat de les normes en els espais públics i espais institucionals (especialment la universitat), pràctiques per a trencar-les i espais de contaminació entre cercles acadèmics, artístics i militants. Els contactes amb grups queer i col·lectius van qüestionar la seua pràctica de camp, la seua posició i van augmentar la urgència de trobar i experimentar amb enfocaments per a evitar la duplicació de la combinació producció-teòric/ pràctica-militància. Forma part del col·lectiu Zarra Bonheur, un projecte que té com a objectiu adaptar la investigació científica a la performance i contaminar els llocs a través de la transformació del corpus teòric en un cos col·lectiu.

www.zarrabonheur.org

Abstract de la conferència

En la conferència performativa, buscaré desplegar els temes del cos viscut com a enllaç entre allò públic, allò privat, l’íntim i com es torna a examinar la relació entre l’espai privat i l’espai públic. Eixir dels aparellaments i relacions normatives significa obrir un espai on el cos és alhora el lloc de la presa de paraules polítiques, de la creació i de l’acció.

Punt de referència el pornactivisme, és a dir, accions performatives i micropolítiques transfeministes que posen els cossos minoritaris com a cos militant i els transforma en un espai de resistència, ruptura, creació, suspensió de normes dominants i contra producció. Des de la meua posició situada i la meua experiència, intentaré mostrar com és possible rebutjar aquest enfocament dins el treball acadèmic i abordaré el tema dels marges com a opció i com a espais intersticials de creació i de resistència, al prisma de l’epistemologia feminista. Desenvoluparé els casos de creació i experimentació de formes de resistència a les normes imposades per subjectes dominants també en contextos institucionals.

 

CÀTEDRA D’ESTUDIS ARTÍSTICS. SEGLES XX/XXI

Càtedra d’Estudis Artístics (IVAM-UV-UPV-UMH)

Directores:  Giulia Colaizzi / Marina Pastor

Esta col·laboració entre la Universitat de València UV, la Universitat Politècnica de València UPV, la Universitat Miguel Hernández d’Elx i l’IVAM, pretén ser un focus d’investigació, estudi i difusió de l’art visual dels segles XX i XXI. El seu objectiu serà en aquesta segona edició animar la reflexió sobre la vida de les imatges tant en el món de l’art com en el de la vida social, inclosa la imaginària. Ho farà amb amplitud de mires i evitant restriccions acadèmiques, artístiques o tecnològiques, però, això sí, enriquint-se i aprofitant quants suports acadèmics, museístics i institucionals estiguen al seu abast. Per aquesta raó, la seua organització en l’IVAM resulta propícia en la mesura en què pot enriquir les seues activitats, amb la reflexió sobre les exposicions, instal·lacions o conferències, així com dels cicles de projeccions.

TEMA DE ESTUDIO

“Cos, imaginari social i cultura visual”

L’àmbit de la visualitat, en el sentit explícit del seu valor cultural, de la seua producció i interpretació, ofereix, des de l’experiència estètica i la producció artística, un espai que és propici per a l’estudi dels diferents significats i els diversos interessos que conformen la construcció identitària dels subjectes, sobretot pel que fa a la producció d’imatges del cos. Proposem investigar les característiques del camp de la imatge –en els seus continguts, els seus mètodes i les seues relacions- a través de la producció de l’imaginari social i les seues formes de difusió. Una teoria crítica sobre els media i les seues expressions es constitueix com un camp en què analitzar els discursos sobre el cos i en el qual realitzar una aportació crítica vinculada al seu desenvolupament en el mitjà social. Partint d’aquestes premisses, ens proposem revisar, en el Programa de la Càtedra d’Estudis artístics de l’IVAM, durant els pròxims dos anys, els creus i controvèrsies de la perspectiva de gènere oberta pel feminisme i els Gender Studies, en la seua confluència amb disciplines com els estudis visuals i la crítica cultural. Donat el cúmul de temes que obri aquesta problemàtica, posarem l’accent en la representació visual i audiovisual de la corporeïtat, treballant sobre els diferents conceptes de cos, les seues representacions i les seues relacions amb els imaginaris, amb l’entorn urbà i l’arquitectura, amb l’entorn natural i les noves ecologies, amb la configuració dels cossos des de les teories decoloniales i epistemologies del sud, i atendrem especialment la seua relació amb la biopolítica, l’economia dels afectes i les guerres quotidianes obertes per les tecnologies socials de gènere, proposant desentranyar discursos visuals crítics o de resistència.

AltresCinemaIVAM Centre Julio González

El Perro Andaluz (Luis Buñuel, 1929) és una obra mestra, una pel·lícula essencial per a comprendre les relacions entre l’art i la cinematografia del segle XX. Però trobar-li-la, una vegada i una altra, en textos i documents, com l’exemple d’aquest idil·li, pot resultar esgotador. Sembla que hem establit una barrera en aquest cas i en la resta d’experiments fílmics de les avantguardes artístiques, per a no aprofundir en la fructífera, encara que complexa, relació entre el cinema i l’art després de 1945. Com si el límit d’aquest període, haguera establit les bases d’un cinema autònom i d’assaig, alié a les derives del mercat i del cinema mainstream.

El llibre Arte y Cine. Movimientos artísticos tras 1945, pretén llançar una mica de llum sobre aquesta qüestió, mentre examina les derives i les principals figures que han compartit les arts i la cinematografia en el seu trajecte cap a la contemporaneïtat. Un camí que afronta les reflexions de moviments seminals com la Nouvelle Vague (Godard, Vardà, Marker, Rivette), l’Expressionisme Abstracte (Pollock), el Op Art (Vasalery, Albers, Riley) o el Pop Art (Warhol, Morrisey, Lester), els ressons del qual ressonen fins als nostres dies en l’obra d’artistes i cineastes com Stanley Kubrick, Georgina Starr, Larry Clark, William Kentridge, Tim Burton o Alex Garland. Fins als llocs de transformació del medium cinematogràfic, on la història dels mitjans i la història cinema, aborden la seua evolució digital (Trumbull, Whitney, Brackhage) i la seua connexió amb les tècniques actuals de la Postfotografia (Wall, Deutch, Crewdson) i el matte painting (Dawn, Yuricich).

La presentació del llibre serà a càrrec del Degà de la Facultat de Belles Arts de la UMH, José Vicente Martín; la comissària i crítica d’art Johanna Caplliure; el director de l’editorial Cinestesia, Miguel Herrero, i el co-editor del llibre, Dr. Mario-Paul Martínez.

IVAM

ExposicióIVAM Centre Julio González

L’Institut Valencià d’Art Modern, el primer projecte per a la creació d’un museu modern i contemporani que es va desenvolupar a l’Estat espanyol fomentat per la política de les autonomies i la necessitat de reconéixer i promoure l’art i la cultura més recents, es va inaugurar en 1989.

Aquesta exposició vol mostrar la gestació de l’IVAM i tots els agents que van integrar aquest procés, així com aprofundir en elements clau de la seua identitat com la seua col·lecció o l’edifici que l’alberga. El context en què es va crear l’IVAM també és un element clau de la mostra ja que visibilitza el marc local i les seues circumstàncies. Així mateix, els continguts d’aquest cas d’estudi connectaran amb el panorama internacional a través de la mostra 1989. La fi del segle xx.

Relacionats

1989. La fi del segle XX

24 gen. 2019 – 19 mai. 2019
ExposicióIVAM Centre Julio González
CinemaIVAM Centre Julio González

Amb motiu de la mostra Habitar el Mediterrani, l’IVAM presenta un cicle de cinema que combina el visionat d’una triada selecció de pel·lícules que recorren el segle XX amb la presència de diversos especialistes de diferents àmbits, l’objectiu dels quals és enriquir i ampliar les línies de reflexió sobre les quals treballa la mostra: la ciutat com a espai físic i mental que configura la nostra manera de ser, tant individual com col·lectiva, i el Mediterrani com a espai que s’articula alhora com a vehicle de transmissió i de trobada de cultures limítrofes o com a frontera que determina l’exclusió.

Programa:

Dissabte 2 de febrer, d’11.30 a 14.00

Sessió 1: Del costat de la costa: paisatges mediterranis

Du côté de la côte, Agnès Varda, 1959. 24 min

Méditerranée, Jean-Daniel Pollet, 1963. 45 min

Bassae, Jean-Daniel Pollet, 1964. 10 min

Méditerranées, Olivier Py, 2010. 32 min

Contextualitzacions a càrrec del comissari Pedro Azara i de l’actor Alejandro Bordanove

 

Dissabte 2 de febrer, de 18.00 a 21.00 h

Sessió 2: Déus i monstres: la presència del passat

Le mépris, Jean-Luc Godard, 1963. 103 min

Contextualitzacions a càrrec del comissari Pedro Azara i de l’actor Alejandro Bordanove

 

Diumenge 3 de febrer, d’11.30 a 14.00 h

Sessió 3: De port en port: ciutats mediterrànies

Impressions du port de Marseille, László Moholy-Nagy, 1929. 9 min

À propos de Nice, Jean Vigo, 1930. 25 min

Vibración en Granada, José Val de l’Omar, 1935. 20 min

Contextualitzacions a càrrec del comissari Pedro Azara i de la crítica Blanca Pujals

 

Diumenge 3 de febrer, de 18.00 a 21.00 h

Sessió 4: On la ciutat canvia el seu nom

Atlal, Djamel Kerkar, 2017. 111 min

Contextualitzacions a càrrec del comissari Pedro Azara i de la crítica Blanca Pujals

 

Pedro Azara és arquitecte i professor d’Estètica a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona. És comissari de l’exposició “Habitar el Mediterrani” a l’IVAM. Ha realitzat diversos comissariats com Casas del alma  (1997) i La fundación de la ciudad. Mitos y ritos en el mundo antiguo (2000) en el CCCB (Barcelona), Antes del diluvio. Mesopotamia 3500-2100 aC  (Caixaforum, Madrid i Barcelona, 2012-2013) i From Ancient ro Modern. Archaeology and Aesthetics (ISAW, Nova York, 2015). Entre les seues publicacions es troben La imagen y el olvido. El arte como engaño en la filosofía de Platón (1995) i Castillos en el aire. Mito y arquitectura en Occidente (2002). És membre de la missió arqueològica internacional de Tell Massaïkh (Síria, 2007-2010), Qasr Shamamok (l’Iraq, 2011-), del IPOA (UB, Barcelona) i de la ASOR (Chicago).

Blanca Pujals és llicenciada en Arquitectura per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona. Va completar els seus estudis amb un màster en Teoria Crítica i Estudis Museístics en el Programa d’Estudis Independents del Museu MACBA tutelat pel filòsof Paul B. Preciado. Recentment va realitzar un postgrau en el Centre for Research Architecture (Departament de Cultures Visuals) dirigit per Eyal Weizman i Susan Schuppli, en la Goldsmiths University de Londres. Actualment és candidata a doctorat en Art&Science (Regne Unit). La seua pràctica es basa en la investigació espacial i l’anàlisi crítica. El seu treball abasta cinema, arquitectura, projectes curatorials, així com conferències i escriptura. Els seus projectes més recents són les pel·lícules: “Specular Technologies: the construction of Fear and Desire” (2015), “Bodily cartographies: Pathologizing the bodi and the city” (assaig publicat en The Funambulist núm.7, 2016) i “A Synthetic Universe” (2016. Publicat en “The Live Creature and Ethereal Things: Physics in Culture”, de Arts Catalyst, (2018), i el projecte curatorial  “Geografías y formas de poder” en Tabakalera (2017-2018).

Alejandro Bordanove està llicenciat en art dramàtic per el Institut del Teatre de Barcelona. Com a actor destaca el seu treball en els curtmetratges LimboLos Apaches y Cuánto. Más allá del dinero.  També en les sèries de televisió Com si fos ahir i Amor de Cans. A nivell teatral, ha treballat en produccions com Interiors, de Concha Milla o L’Alegria, de Marilia Samper. En l’última edició dels Premis Butaca ha estat nominat com a millor actor.

Relacionats

Habitar el Mediterrani

29 nov. 2018 – 14 abr. 2019
ExposicióIVAM Centre Julio González