Aplicacions de la taula MITKA

AltresIVAM Centre Julio González

El pròxim 18 de febrer s’impartirà un taller de caràcter tècnic en el departament de Restauració de l’IVAM que tractarà diferents intervencions sobre suport tèxtil a partir de l’aplicació de baixa pressió amb la taula dissenyada per Wieslaw Mitka.

L’adquisició de la taula MITKA com a equipament del departament de Restauració durant l’exercici 2019 permet atendre les necessitats de la Col·lecció de l’IVAM i la seua conservació amb major eficàcia i seguretat.

Aquesta taula facilita realitzar tractaments “in situ” en obres de gran format, evitant el seu desplaçament des de la sala d’exhibició o des dels magatzems d’obres d’art, minimitzant riscos innecessaris durant la manipulació d’obres de dimensions. Una altra dels seus avantatges és que permet aplicar pressió, temperatura i humitat controlada en la zona afectada, evitant la sobreexposició de les àrees de l’obra que no requereixen intervenció.

La seua utilització permet realitzar aplicacions molt diferents com ara: control en la impregnació de substàncies en àrees localitzades, consolidació de capes estructurals, eliminació de deformacions, unió de corts i esquinçaments així com col·locació d’empelts i pegats.

Imparteix: Wieslaw Mitka

Assistents: 10

SeminarisIVAM Centre Julio González

L’objectiu d’aquestes jornades és fer una reflexió complexa sobre el fenomen de la Contracultura en la qual es presta una especial atenció al context espanyol i internacional, analitzant els vincles i especificitats de les manifestacions més radicals realitzades a València en l’àmbit del cinema, la música, la il·lustració i les seues diferents derives culturals.

L’exposició Contracultura. Resistència, utopia i provocació a València proposa un recorregut per algunes propostes contraculturals valencianes entre els anys seixanta i huitanta. La mostra planteja com des de l’alta cultura i des de la cultura del poble es van proposar alternatives a totes les ortodòxies de l’época.

La contracultura refà les ficcions que una societat es compta a si mateixa. Pot ser que no sempre trobe la veritat, però sí cerca alternatives a les mitologies oficials que tracten de consolidar certs “nosaltres”. A València, a Espanya, van existir narratives molt clares sobre aqueix nosaltres, i va existir una resistència a prendre-les massa seriosament. El talent mediterrani que glorificava la propaganda oficial va tindre així la seua contrapartida en la contracultura, que insistia que les coses no havien de ser així. La contracultura s’oposa no sols als continguts de la cultura oficial, sinó també a les seues formes: treballa amb altres materials i es manifesta en circuits alternatius.

En aquest mostrari d’actituds presents en l’exposició es posa de manifest com l’art es va obstinar a superar els límits de les pressions polítiques. Com el carrer va parlar. Com alguns artistes es van expressar contra les convencions que s’imposaven a la sexualitat o l’educació. Veurem propostes de relectura d’una identitat valenciana que anava molt més allà dels clixés. Veurem una societat a la recerca de noves llibertats expressives i de noves experiències vitals.

 

PROGRAMA

DIVENDRES, 28 DE FEBRER

18.00 h. Conferència de Jordi Costa. Cap d’exposicions del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, CCCB.

Títol: “Contracultura valenciana: la batalla por el placer”

19.00 h. Conferència de Teresa Vilarós. Escriptora i Professora de Hispanic Studies*and Film Studies, Texas A&M University

Títol: “Des/Ocupación: Movida, parálisis y contracultura”

DISSABTE, 29 DE FEBRER

10.15 h. Conferència Rafa Cervera. Periodista musical.

Títol: “Efectos colaterales del punk”

11.15 h. Pausa

11.45 h. Taula redona:

Modera: Alberto Mira. Comissari de l’exposició Contracultura.

Participen:

Abelardo Muñoz, Periodista i escriptor.
Carles Gámez, periodista cultural.
Encarna Jiménez, excap de Comunicació de l’IVAM i periodista.
María Montes, Cineasta, Doctora en Belles arts, professora titular jubilada de la Facultat de Belles arts de la UPV.

13.30 h. Visita a l’exposició Contracultura. Resistència, utopia i provocació a València a càrrec d’Alberto Mira.

INSCRIPCIÓNS

Inscripció gratuïta fins a completar aforament: actividades@ivam.es

Per a formalitzar la inscripció necessitem que ens facilites les següents dades:

– Nom complet
– e-mail de contacte

Relacionats

Contracultura

13 feb. 2020 – 05 jul. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González

Conferència d’Alberto Mira amb motiu de la inauguració de l’exposició Contracultura

13 feb. 2020
ConversesIVAM Centre Julio González

Recorregut a l’exposició Contracultura a càrrec d’Alberto Mira

14 feb. 2020
VisitesIVAM Centre Julio González

Actuació dels alumnes del Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts

MúsicaIVAM Centre Julio González

L’IVAM i el Centre de Perfeccionament Palau de les Arts continuen en aquesta temporada 2019-2020 amb el cicle d’actuacions musicals iniciat en 2015, oferint una actuació cada mes entre octubre de 2019 i juny de 2020.

Aquesta col·laboració entre l’IVAM i Les Arts sorgeix amb el principal objectiu d’integrar-se mútuament en les programacions pròpies, així com per a fer patent la vinculació inexorable entre les diferents arts. Totes dues institucions, així mateix, pretenen posicionar la imatge cultural de la Comunitat Valenciana en un lloc de prestigi i reivindicar la importància de la cultura en el desenvolupament de les societats contemporànies.

Pròxims recitals:

  • 26 d’abril
  • 10 de maig
  • 14 de juny

Performance "Loie Fuller: Research" d'Ola Maciejewska

EscèniquesIVAM Centre Julio González

Posar el cos dona nom al programa d’arts vives de l’IVAM que té com a premissa fonamental posar el cos i totes les seues potencialitats i implicacions en el centre de la investigació i de l’experimentació del museu, així com la relació amb els altres cossos que conviuen al museu.
Es tracta d’una declaració d’intencions en què les estratègies d’exposició i de contemplació es desborden per a donar pas a noves apostes en què l’efímer, l’imprevisible, el relacional, el processual, l’inacabat… reverteixen els termes establits de la visita al museu per a generar noves formes de relació i de possibilitats d’habitar l’espai.
Aquest projecte es formula a partir de diverses propostes que succeeixen al llarg de l’any, i per a les quals comptem amb col·laboradors en qualitat de comissariats. En aquesta primera proposta, Nestor García Díaz obri una reflexió sobre com els processos de museïtzació de la coreografia han portat a desenvolupar noves narratives al voltant de l’objecte i la seua exposició.

Performance Loie Fuller: Research d’Ola Maciejewska

Loie Fuller va ser una ballarina i actriu nord-americana, pionera de la dansa moderna. Va compartir la fascinació europea per l’orientalisme, i es va inspirar en les danses amb vel, formes espirals i moviments serpentejants a la recerca del concepte de bellesa sublim.
En aquesta peça Ola Maciejewska reprén els experiments formals de Loie Fuller, els insereix en l’espai del museu i apel·la els paral·lelismes que aquests experiments puguen tindre amb la pràctica escultòrica.
Aquesta proposta s’emmarca en el conjunt d’activitats dissenyades amb motiu de l’exposició Orientalismes.

Nascuda a Polònia i actualment resident a París, Ola Maciejewska és una ballarina i artista de performance. Els seus treballs es distingeixen per una forta interdisciplinarietat. En 2012 es va graduar del Màster en estudis de teatre i dansa contemporanis de la Universitat d’Utrecht. Va crear la seua primera peça: Loie Fuller: Research en 2011 i s’ha presentat en institucions internacionals, com en Art Space TENT Rotterdam, CND de Pantin, 14a edició de la Biennal de Lyon, Fundaçao de Serralves, Kanal- Centre Pompidou i Museo Reina Sofía, per nomenar alguns. En la tardor de 2015, Ola Maciejewska va estrenar Bombyx Mori a París en el Ménagerie de verre en el marc del Festival Les Inaccoutumés. De 2016 i fins a 2018 va ser artista associada del Centre Chorégraphique National de Caen en Normandie.

 

Relacionats

Orientalismes

06 mar. 2020 – 13 set. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González
ConversesIVAM Centre Julio González

Conversa a càrrec dels comissaris Rogelio López Cuenca i Sergio Rubira amb motiu de la inauguració de l’exposició Orientalismes. La construcció de l’imaginari d’Orient Pròxim i el Nord d’Àfrica (1800-1956).

En 1978 es publicava Orientalisme, del pensador palestí Edward Said (1935-2003). En aquest assaig es revelava com Orient s’havia construït com l’oposat a Occident a través de la disciplina que li donava títol. L’orientalisme es basava en una sèrie d’estereotips que responien als interessos dels poders polític i econòmic. Aquests tòpics es mantenen hui dia i defineixen les imatges que consumim a Occident sobre Orient a través dels mitjans de comunicació, el cinema o la publicitat.

Aquesta exposició pretén analitzar i posar en qüestió alguns d’aquests llocs comuns a partir de les imatges que es van produir des de la campanya napoleònica a Egipte i Síria (1798-1801) fins a 1956, any en què es van independitzar Marroc i Tunísia. En el recorregut s’insisteix en la manera en què les avantguardes es van relacionar amb l’“exòtic” oriental en la recerca d’una ruptura amb el cànon de la tradició.

Relacionats

Orientalismes

06 mar. 2020 – 13 set. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González

Recorregut a l’exposició Orientalismes a càrrec dels comissaris, Rogelio López Cuenca i Sergio Rubira

07 mar. 2020
VisitesIVAM Centre Julio González
VisitesIVAM Centre Julio González

Recorregut a l’exposició Orientalismes. La construcció de l’imaginari d’Orient Pròxim i el Nord d’Àfrica (1800-1956) a càrrec dels comissaris, Rogelio López Cuenca i Sergio Rubira.

Activitat gratuïta. Prioritat per als Membres d’honor, Amics i Amigues de l’IVAM.

És necessari inscriure’s 15 minuts abans del començament de la visita en el mostrador situat en el Hall d’entrada. Places limitades (se seguirà l’ordre d’inscripció).

Relacionats

Orientalismes

06 mar. 2020 – 13 set. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González

Conversa entre Rogelio López Cuenca i Sergio Rubira, comissaris de l’exposició Orientalismes

06 mar. 2020
ConversesIVAM Centre Julio González

Taller Familiar

EducacióTallersIVAM Centre Julio González

Ignacio s’anima a l’IVAM! ens anima introduir-nos en la figura de l’revolucionari pintor valencià per activar la creativitat dels infants, conèixer tècniques noves que utilitzar en els nostres propis dispositius mòbils (telèfons o tablets), despertar noves sensacions tàctils a partir d’l’ús de la sorra i el paper o comprendre la seqüencialització d’accions en la producció cinematogràfica. Això sí, sempre a través de el joc amb tècniques d’animació, stop motion i dibuix animat. Cada setmana, després de visitar la mítica Sala Muralla de l’IVAM, gravarem una curteta seqüència animada dels nostres personatges, creats a partir de la gestual tècnica de dibuix del peculiar pintor Ignacio Pinazo.

Dia i horari: dissabtes a les 12.00h.

Durada: aprox. 1 h

Dirigit a: famílies amb infants entre 3 a 6 anys

Aforament màxim: 20 persones entre infants I adults, participem en família!

Diseny: Emilio Martí López

Execució: Emilio Martí López I Carolina Fernández Moreno

Taller gratuït

ConversesIVAM Centre Julio González

Indústria. Estudi parcial des de l’immaterial i el sonor

Lorenzo Sandoval – Artista i curador // Tono Vizcaíno Estevan – Arqueòleg i gestor del patrimoni

La indústria és per definició un concepte associat a la producció, però també a la reproducció, a la transformació, a la replicació i a la col·lectivització. Des de la seua configuració com a símbol de la societat industrial fins al seu abandonament i posterior reutilització en el marc de la societat de serveis, les fàbriques han estat escenari de microhistòries que no sempre han transcendit per no encaixar en el discurs hegemònic, però que són resseguibles a través de la cultura material i, sobretot, de l’oralitat.

El projecte Indústria proposa una aproximació parcial als intangibles que s’han generat al voltant del fet industrial al territori valencià. Un arxiu d’allò immaterial i allò sonor plantejat des d’una perspectiva diacrònica i transversal, on es recullen sons, idees, músiques i discursos vinculats a les fàbriques en el seu context original d’ús, però també en la seva oblit institucional i en la seua reconversió en espais patrimonials.

Indústria gira al voltant de tres eixos principals: «Prendre la paraula», que dóna veu a relats silenciats; «El so de les màquines», que indaga en els ritmes i les músiques que sorgeixen en i de l’àmbit industrial; i «Indústries llibertàries», que incideix en l’experiència del comú a les fàbriques.

Al llarg de l’any 2020 el projecte preveu realitzar diverses activitats dedicades als centres industrials protagonistes, Alcoi, Port de Sagunt i València, així com una exposició a l’IVAM amb els materials recopilats. L’arxiu final, que és ampliable i replicable, formarà part dels fons de la biblioteca del museu.

Matriu N001-Alcoi

En el marc de el projecte Indústria. Estudi parcial des l’immaterial i el sonor, coordinat per Lorenzo Sandoval i Tono Vizcaíno per a l’IVAM, s’ha organitzat una trobada dedicada a les lluites socials i les reivindicacions del món industrial alcoià.

Quan es parla d’Alcoi i del seu passat industrial, se sol fer amb un cert idealisme: s’incideix en el progrés econòmic, en el flamant modernisme, en l’epítet de «petita Barcelona». Però darrere de la façana hi ha altres realitats que sovint s’obliden. Les indústries alcoianes han produït molt més que maquinària i béns de consum; han estat escenari de formes d’organització i reivindicació que, des de finals de segle XIX i fins al segle XXI, han modelat un particular univers d’expressions polítiques, socials i culturals. L’objectiu de Matriu N001-Alcoi és parlar d’elles a través de la veu d’alguns dels seus protagonistes.

L’acte tindrà lloc el dissabte 1 de febrer, des de les 16h fins a les 20h, a l’IVAMLab i constarà de:

  • Intervencions:

Gritos ahogados en mi silencio / Recital de poesia, Floreal Rodríguez.

Alcoy (1936-1950). Socialización, colectivización y represión / Presentació de llibre, Salomé Moltó.

Filant memòries: les treballadores del tèxtil alcoià / Comunicació, Edurne Vaello.

Patrimoni industrial: experiències i reflexions de el Club d’Amics de la UNESCO / Comunicació, Josep Fuster.

Les Bambuneres (1930-1984) / Presentació i projecció de documental, Fani Grande.

  • Diàleg entre els participants.
  • Sons d’un esplendor angoixant + Simfonia industrial / Sessió de música electrònica postindustrial i videoinstal·lació, Damià Llorens (Demian) i Damià Jordà.

Matriu N001-Alcoi és el primer d’un model d’accions que es replicaran al llarg de 2020 en paral·lel a el desenvolupament de el projecte Indústria.

Participants i resum de les seves intervencions

Floreal Rodríguez (Ciudad Real) va treballar des de molt jove en l’agricultura. Ben prompte va emigrar a Alemanya, on es va dedicar al transport de mercaderies. El 1967 va fundar un Ateneu Llibertari amb inspiració anarcosindicalista, de la CNT-AIT. Des d’aquest ambient tan acord amb les seves idees llibertàries, va donar un gir a tot i va tornar a Espanya, on va ser detingut i condemnat per la dictadura per pertànyer a un moviment llibertari. Després de la mort de dictador, va ser alliberat i va tornar al transport internacional i a la militància a la CNT-AIT, començant llavors l’edició, juntament amb Salomé Moltó, de la revista Siembra.

Amb Gritos ahogados en mi silencio (2018) Floreal Rodríguez presenta un compendi de poemes d’obra pròpia, del qual es desprèn un apassionat compromís per la llibertat i la conquesta d’horitzons inexistents. Diu l’autor que la societat que mereixem no és el mateix que la societat que hem de lluitar cada dia, a cada minut. No obstant això, la paraula, quan emet el seu missatge, convenç, encara que per a fer-ho haja de barrejar en el nostre cervell el conjunt de conceptes dolços o impregnats d’enuig en la puresa incòmoda.

Salomé Moltó (Cocentaina) és sociòloga, escriptora i apassionada de la literatura. De jove va emigrar a París, on es va formar en Llengua Francesa i en Estudis de Literatura i «Civilisation Française». Entre les seves publicacions estan Retazos históricos de la posguerra 1939-1953 (2011) y Alcoy (1936-1950). Socialización, colectivización y represión (2015). Ha col·laborat en revistes com Evocación de París, Orto de Barcelona, Tierra y Libertad de Madrid, entre d’altres, i forma part del staff de Siembra. Els seus treballs van dirigits a fomentar la presa de consciència i possible denúncia dels problemes que afecten a la nostra societat.

En la seua intervenció presentarà el seu últim llibre Alcoy (1936-1950). Socialización, colectivización y represión (2015), un estudi sobre l’obra revolucionària de la col·lectivització i la socialització que va tenir lloc a Alcoi durant els anys de la Guerra Civil. A través dels testimonis d’homes i dones que es van implicar en l’entramat sindical, l’estudi analitza els esforços col·lectius per construir un altre model de societat i economia, i com aquest va ser truncat amb la caiguda de la República i la instauració de la dictadura, que va comportar una política de repressió sistemàtica contra tot el que s’havia aconseguit i contra els que ho havien fet possible.

Edurne Vaello (Cocentaina) és llicenciada en Història de l’Art i màster en Conservació i Restauració de Béns Culturals i en Gestió Cultural. La seva pràctica professional gira al voltant de el patrimoni cultural, tant des del punt de vista de la gestió com de la conservació i restauració dels béns. Participa activament en l’organització de festivals culturals (PAM! 2017, Intramurs 2017, Moniàtic 2019) i està implicada en diferents col·lectius (Col·lectiu 8 de març i Guaret, Garbera Cultural de Cocentaina). En l’actualitat cursa el programa de doctorat en Sociologia, centrat en el patrimoni cultural immaterial des de la perspectiva de gènere.

La seva comunicació Filant memòries: les treballadores del tèxtil alcoià s’enfocarà en les dones que han format part del complex entramat de la indústria tèxtil d’Alcoi. En concret, incidirà en l’activitat productiva i en la quotidianitat de les dones que van ser partícips de la recuperació econòmica de país a partir dels anys 40 de segle XX. La intenció és parlar d’un temps passat però encara viu; d’uns espais avui degradats o profundament transformats que formen part del paisatge urbà d’Alcoi; d’una ciutat que ja no hi és, però de la que avui continuen sent fruit dels alcoians i alcoianes.

Josep Fuster Moncho (Alcoi) es va formar en Enginyeria Tècnica Tèxtil i ha dedicat la seua vida professional a les empreses de l’àmbit tèxtil i químic. Paral·lelament, ha desenvolupat i desenvolupa un intens activisme social i cultural a través de distints col·lectius i iniciatives (Club d’Amics de la Unesco d’Alcoi, Iniciativa ciutadana per la gestió pública de l’aigua, Plataforma en defensa de la Llei de Dependència i Avanzar, Associació per l’Accessibilitat Universal). Aquesta doble mirada, des de l’experiència professional i des de la vessant patrimonial, el converteixen en un gran coneixedor del món industrial alcoià, al qual també s’apropa a través de la fotografia.

Patrimoni Industrial: Experiències i reflexions del Club d’Amics de la UNESCO d’Alcoi, és la narració d’una particular singladura que va tenir lloc al Alcoi dels anys 90, quan des de diferents àmbits va sorgir la proposta de fer del municipi una ciutat-museu dedicat a el passat industrial. El projecte pretenia no només reivindicar el patrimoni arquitectònic i els elements mobles associats, sinó també –i especialment– visibilitzar la realitat social que hi havia darrere de tot aquest entramat, sense obviar els conflictes, les formes d’organització i les ideologies radicades en el món fabril alcoià.

Fani Grande (Massamagrell) és presentadora de TV, guionista, escriptora, bloguera i Màster en Programació Neurolingüística (PNL) per a la comunicació. És experta en comunicació, i imparteix cursos sobre continguts de blogs i l’ús ètic de les xarxes. Treballa en televisió, ràdio i premsa escrita, i el seu blog d’opinió El Fémur de Eva s’ha convertit en tot un referent. Part dels seus escrits han estat publicats en paper a El Fémur de Eva (2014). També en format llibre ha treballat la literatura infantil, amb l’exitosa trilogia protagonitzada per Empar, i ha abordat la situació de les persones trans de València en Jo sóc així i això no és un problema (2017).

Les Bambuneres (1930-1984) és un dels capítols de Valentes, una sèrie documental produïda per TV On Produccions sota la direcció de Paloma Mora i emesa per À Punt, en la qual es recupera la memòria de les dones valencianes il·lustres i oblidades. El capítol en qüestió està dedicat a les treballadores de la fàbrica El Bambú d’Alcoi, famoses per la seua capacitat organitzativa i reivindicativa. La projecció anirà acompanyada d’una presentació del projecte a càrrec de Fani Grande, presentadora de la sèrie documental.

Damià Llorens Picó (Alcoi), també conegut com Demian, es un «no-músic» electrònic que porta des de principis dels 2000s involucrat en distints projectes de música electrònica i underground, destacand la banda d’electrònica post-industrial We Are Not Brothers. Dedicat actualment al 100% a aquests afers, en els últims temps s’està escorant als extrems. Per una banda, s’està endinsant en el món de l’electrònica experimental, impro, noise i industrial. Per l’altra –i diametralment oposada– està creant un projecte d’altura de technoanticapitalista anomenat Abraxas, usant precisament, eines ultracapitalistes per al seu desenvolupament, convertint-se en el que es denomina un musicpreneur.

En la seua intervenció Sons d’un esplendor angoixant, farà un directe de música electrònica industrial, confeccionat amb capes de mostres de sons de fàbriques actuals de les comarques de L’Alcoià-El Comtat, junt amb asfixiants beats i riffs cíclics, repetitius i distorsionats que evoquen l’incessant i eixordador soroll maquinal de la indústria, transportant-nos momentàniament a eixe espai immaterial i sonor que es «respirava» en l’època fabril alcoiana.

Damià Jordà (Alcoi) és Doctor en Arts: Producció i Investigació i Màster en Arts Visuals i Multimèdia. El seu treball es mou entre la producció artística, la docència i la investigació. La seua pràctica artística es centra en els llenguatges audiovisuals, en la frontissa que enllaça el vídeo de creació amb el cinema experimental i d’autor. L’obra de Jordà es caracteritza per la recerca de formes d’expressió narrativa mitjançant la construcció d’assaigs i poemes visuals de clara influència cinematogràfica, així com d’instal·lacions multimèdia que plantegen una reflexió formal sobre la nostra relació física amb la imatge audiovisual. La majoria dels seus treballs es desenvolupen a partir d’investigacions antropològiques i etnogràfiques.

Amb Simfonia industrial, Damià Jordà s’ha submergit càmera en mà durant un any a les ruïnes industrials de la conca del riu Molinar, a Alcoi. Ara ens convida a participar d’aquesta videoinstal·lació envoltant, per descontextualitzar aquestes imatges de to paisatgístic i recontextualizar-les mitjançant un muntatge sonor que pretén traslladar-nos de nou a la realitat quotidiana de les fàbriques de finals de segle XIX i primera meitat de l’XX, quan la indústria valenciana floria entre turons, penyals i cascades.

Acció sonora participativa

EducacióMúsicaIVAM Centre Julio González

Coincidint amb la clausura de l’exposició Jean Dubuffet. Un bàrbar a Europa acomiadem, alhora, el taller sonor Embruta’t l’orella! Experiències sonores al voltant de l’obra de Jean Dubuffet del duo Cuneta que ha acompanyat, durant els últims mesos, la mostra a l’IVAM amb un acció sonora participativa familiar.Per a formar part de l’acció (hages fet abans el taller o no, no importa!) tan sols has de vindre a l’IVAM i, encara millor, si portes un objecte o un instrument… allò amb el que pugues fer soroll! T’esperem!

Dubuffet, sona! Acció sonora participativa és un projecte de Cuneta, duo format per Alba Múrcia i Vicent Pelechano i del Departament d’Educació de l’IVAM. Cuneta treballa en el camp de l’art sonor i la integració social des de 2006. En paral·lel a la seua pràctica artística generen projectes de caràcter social i integrador com Músiques Brutes, amb el que aproximen l’art sonor i la música experimental a diferents col·lectius poblacionals.

Dia: diumenge 16 de febrer

Horari: 12.00 h

Durada: aprox. 30 min

Dirigit a: públic general i familiar

Necessitats: porta’t si vols un objecte o un instrument… allò amb el que pugues fer soroll!

Drets: l’activitat serà gravada en vídeo.Entrada lliure sense reserva

Un projecte de: Cuneta (Alba Múrcia i Vicent Pelechano) amb el el Departament d’Educació de l’IVAM.

Relacionats

Embruta’t l’orella!

13, 20, 27 i 27 i oct. 2019; 03, 10, 17 i 24 nov. 2019; 01, 08 i 15 des. 2019; 12, 19 i 26 gen. 2020; 02 i 09 feb. 2020
EducacióMúsicaTallersIVAM Centre Julio González

Jean Dubuffet

08 oct. 2019 – 16 feb. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González
SeminarisIVAM Centre Julio González

Aquestes jornades són una proposta desenvolupada pel CEFIRE (Centre de Formació i Recursos per al Professorat) específic d’àmbit artístic-expressiu i l’AVPD (Associació Valenciana de Professorat de Dibuix) per desenvolupar la quarta trobada de professionals d’educació secundària en arts plàstiques, visuals i audiovisuals. A aquesta proposta s’afegeix eI IVAM, en la seua vessant d’Institut, amb la voluntat d’obrir l’espai del museu al debat, la participació i les propostes d’investigació de creació artística desenvolupats en l’àmbit de l’educació formal.

Dies i horari: dissabte 25 abril , de 9 – 19 h COMPLET
Dirigit a: Professorat d’educació secundària del área d’Arts plàstiques, visuals i audiovisuals i altres professionals
Inscripcions: Professorat (100 places): http://cefire.edu.gva.es/
Altres professionals (20 places, per ordre d’inscripció) : didactica@ivam.es

PROGRAMACIÓ

9.00 – 9.30 Recepció de participants i signatures. Hall de l’IVAM.
9.30 – 10.00 Presentació de la jornada. Intervenen: CEFIRE Artisticoexpressiu, Associació Valenciana de Professorat de Dibuix (AVPD), Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) i Federación Estatal de Profesorado de Dibujo.

10.00 – 10.30 Microconferència a càrrec de Luz Beloso i María José Soto. “L’art, motor de l’institut”.

10.30 – 11.00 Microconferència a càrrec de Josep Maria Aragay. “La direccionalitat educativa de les arts a l’escola”.

11.00 – 11.30 Pausa-café.

11.30 – 12.00 Microconferència a càrrec de Lluc Mayol. “Pedagogies salvatges. L’educació i la selva de la cultura”.

12.00 – 12.30 Microconferència a càrrec de Clara Megías. “Art Thinking”.

12.30 – 14.00 Petxa-kutches. Intercanvi d’experiències d’aula.

14.00 – 16.00 Pausa / Dinar

16.00 – 18.00 Taules de treball. es triarà una opció durant la pausa-dinar mitjançant inscripció en llistat.
TAULA 1// Les arts i el treball per projectes col·laboratius. Luz Beloso i María José Soto
TAULA 2// El treball grupal des d’una perspectiva política. Basket Beat: una proposta artística per revisar el nostre rol com a educadores. Josep Maria Aragay
TAULA 3// Activant pedagogies salvatges entre l’educació i el treball cultural. Lluc Mayol
TAULA 4// La metodologia Art Thinking a l’aula. Clara Megías

18.00 – 19.00 Demo participativa dels projectes educatius de l’IVAM (s’assignarà un projecte específic a cadascuna de les taules de treball).

Organitza: Departament d’Educación del IVAM, CEFIRE específic artístic- expressiu, AVPD.

VisitesIVAM Centre Julio González

Relació de visites:

Fake Games. El monument col·lectivitzat. Fernando Sánchez Castillo
Diumenge 2 de febrer

Matèria, espai i temps. Julio González i les avantguardes.
Diumenge 9 de febrer

Jean Dubuffet. Un bàrbar a Europa
Diumenge 16 de febrer

Contracultura. Resistència, utopia i provocació a València
Diumenge 23 de febrer (aquesta visita comptarà amb intèrpret en llengua de signes)

Visites comentades a les exposicions febrer 2020
Diumenges 11:00h
Impartida per: Luminaria

Relacionats

Fake Games. Fernando Sánchez Castillo

14 nov. 2019 – 01 mar. 2020
IVAM ProdueixIVAM Centre Julio González

Julio González i les avantguardes

14 jul. 2022 – 09 oct. 2022
Col·leccióIVAM Centre Julio González

Jean Dubuffet

08 oct. 2019 – 16 feb. 2020
ExposicióIVAM Centre Julio González

Actuació dels alumnes del Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts

MúsicaIVAM Centre Julio González

L’IVAM i el Centre de Perfeccionament Palau de les Arts  continuen en aquesta temporada 2019-2020 amb el cicle d’actuacions musicals iniciat en 2015, oferint una actuació cada mes entre octubre de 2019 i juny de 2020.

Aquesta col·laboració entre l’IVAM i Les Arts sorgeix amb el principal objectiu d’integrar-se mútuament en les programacions pròpies, així com per a fer patent la vinculació inexorable entre les diferents arts. Totes dues institucions, així mateix, pretenen posicionar la imatge cultural de la Comunitat Valenciana en un lloc de prestigi i reivindicar la importància de la cultura en el desenvolupament de les societats contemporànies.Pròxims recitals:

  • 22 de març
  • 26 d’abril
  • 10 de maig
  • 14 de juny