Tallers d’estiu a l’IVAM

EducacióTallersIVAM Centre Julio González

S’acaben les classes i arriben les vacances d’estiu. Aquest any serà més f’estiu que mai a l’IVAM, on hem preparat durant el mes de juliol sis tallers per divertir-nos, fer amics i amigues, gaudir de la cultura des de perspectives diferents i compartir experiències. Aquest estiu ens apropiem del museu i descobrirem els seus espais de creació, com a autèntics exploradors de l’art.

Dansa, Audiovisuals, Còmic, Creació Sonora i Arquitectura són els temes d’aquests tallers. Anima’t a conèixer la cultura contemporània com no l’havies vist encara, en el millor lloc per a l’art.

Apunta’t al f’estiu de l’IVAM!
______________________________________________________________________________________

HORARI: 9:00 a 14:00 h

PLACES: 25 per taller

PREU:
Amics/amigues de l’IVAM: cada taller 50€
Públic en general: 1 taller 70€ / 2 tallers 130€ / 3 tallers 190€ /
4 tallers 250€

Amb cada inscripció s’inclourà el Kit F’estiu de benvinguda (samarretes, xapes, i moltes altres sorpreses)

INSCRIPCIONS: FULL DINSCRIPCIO FESTIU VLC

MÉS INFORMACIÓ:
963 17 66 65 / 963 17 66 53 / didactica@ivam.es

FESTIU 1
[3-7 juliol] Blue Rose a l’IVAM
Impartit per Elena Barrera Piqueres
Dansa creativa i expressió artística
6-12 anys

Igual que el grup d’artistes Blue Rose de Moscou que va sorgir amb el desig d’expressar i experimentar, en el nostre particular Blue Rose ens convertirem en xicotets/es artistes investigant des de les nostres capacitats corporals, diferents talents i creativitat. Durant una setmana, ens submergirem en la composició coreogràfica i la dansa creativa juntament amb altres activitats, com la creació d’atrezzo o la customització de vestuari, que serviran per posar en escena una representació final.

Des de diferents obres exposades al museu, treballarem i reflexionarem sobre la identitat individual i col·lectiva, les etiquetes i la visió transformadora de la realitat. Farem especial èmfasi en aquesta visió en positiu, desenvolupant el pensament divergent: com podem canviar la nostra mirada per cercar noves solucions que transformen una situació donada?

Es tracta d’un procés, on el fil conductor de cada dia serà el taller de dansa i la composició coreogràfica. Els matisos de la setmana seran:

DILLUNS: Identitat i transformació de la realitat
Visita dinamitzada a l’exposició Two suns in a sunset i muntatge d’atrezzo I
DIMARTS: Jo i les meues emocions
Visita dinamitzada a l’exposició de Robert Frank i muntatge d’atrezzo II
DIMECRES: L’espai que ens envolta i les etiquetes que ens defineixen
El museu com a espai de tots/es i projecció audiovisual
DIJOUS: Individualitats úniques i creatives
Customització de vestuari
DIVENDRES: Xerrada d’artistes i actuació final
Assaig i preparació de la representació

FESTIU 2
[3-7 juliol] Antiescola de fanzine
Impartit per Lluminària
Creació d’un fanzine
12-16 anys

Una proposta d’indagació creativa en la qual publicarem un fanzine molt personal.

El fanzine és una forma de creació autoorganitzada en forma de publicació, generalment feta amb pocs mitjans, que naix de la voluntat de generar un discurs alternatiu a l’establert. Veurem el relat d’un museu contemporani fet pels joves, des de la visió de la seua pròpia contemporaneïtat. Qüestions com identitat, tecnologia, territori; tècniques com la fotografia, el collage, la il·lustració; o l’exploració d’espais com les sales d’exposició, la biblioteca o l’arxiu, donaran peu a un qüestionament de diferents situacions que ens preocupen, els temes que ens interessen o les narratives que emergeixen en el procés de creació del nostre fanzine, t’atreveixes?

DILLUNS: Segur que coneixes l’IVAM?
Recorregut de l’edifici, superant proves individuals i grupals, que ens ajudaran a fer el nostre el museu i sentir-nos més còmodes en ell
DIMARTS: Fotografia i cinema
Visita a l’exposició Robert Frank. Cas d’estudi. Reflexió sobre la tècnica fotográfica
DIMECRES: Tecnologia i collage
Collage col·lectiu en el que inclourem la tecnologia actual, reconvertint la màquina en una forma de expressió
DIJOUS: Construint un còmic
L’obra de Daniel Torres La Casa. Crònica d’una conquesta, i els catàlegs de l’exposició al voltant d’aquesta, ens permetran descobrir l’espai habitable a través del còmic, treballant especialment les possibilitats expressives de la vinyeta. Construirem la nostra pròpia història utilitzant el seu llenguatge sobre un suport innovador: els GiGiBlocks
DIVENDRES: Fanzine
Maquetació del fanzine final

FESTIU 3
[10-14 juliol] Invasió extraterrestre
Impartit per Aitana Carrasco Inglés
Tècniques fotogràfiques i audiovisuals
6 – 12 anys

¡A l’IVAM estan succeint fenòmens estranys! Hi ha qui ha vist un OVNI i es diu que uns extraterrestres han envaït el museu. El director requereix la presència d’un equip d’investigació que, armat amb les seues càmeres, mòbils i enregistradores, obtinga proves de l’existència d’aquests alienígenes i pose fi a les seues malifetes.

A partir d’aquesta proposta d’investigació “paranormal” pels espais del museu, aprendrem conceptes bàsics del món audiovisual, i els posarem en pràctica mitjançant l’ús de les noves tecnologies (des de l’anomenada “tecnologia de butxaca” fins a eines més elaborades com un chroma key).

DILLUNS: Fenòmens lumínics i auditius
Dibuixar amb llum / enregistrament d’àudio
DIMARTS: Fenòmens estranys al museu
Stop motion
DIMECRES: Els extraterrestres poden canviar de grandària
Fotografia del museu i els seus voltants. Croma key
DIJOUS: La cara real dels extraterrestres
Retrat / Fotografia de detall / Fotocollage
DIVENDRES: Roda de premsa

FESTIU 4
[10-14 juliol] Arquidibujando
Impartit per Petit Atelier d’Arts
Expressió gràfica sobre arquitectura i còmic
12-16 anys

Un laboratori d’idees on el còmic i el dibuix tècnic seran l’excusa per reflexionar sobre la relació Ésser humà – Casa.

Aquest taller tracta de facilitar eines d’expressió gràfica, a través de l’arquitectura i el còmic. Convidem als xiquets/es a pensar com arquitectes, a narrar històries a través d’imatges i a jugar…
Encara que semble complicat no es necessiten coneixements previs sobre el tema, farem servir un senzill artefacte de creació pròpia anomenat “la màquina d’arquidibuixar” servirà per il·lustrar històries a través d’imatges, amb personatges en moviment simulat i diàlegs. La temàtica serà lliure. Visca la imaginació!

DILLUNS: Com percibem el nostre entorn? I, com el dibuixem?
Esbossar la ciutat: ús del dibuix com a eina de representació
DIMARTS: La màquina de arquidibujar
Dibuixant cases. Dibuixant el museu
DIMECRES: Buscant una història
Creació de personatges. Elaboració de guions
DIJOUS: Habitant la ciutat
Dibuix d’una planxa de narració gràfica. Il·lustració
DIVENDRES: Presentació
Presentació de Il·lustracions i lectura d’historietes

FESTIU 5
[17-21 juliol] IVAM-VANG
Impartit per Rocío Silleras Aguilar
Escolta, ecologia acústica i art sonor
6-12 anys

Com autèntics artistes d’avantguarda, ens aproparem a l’art sonor mitjançant la poesia i l’escultura sonores, l’ecologia acústica, la música d’acció, la performance, la creació d’instruments, la instal·lació musical i altres activitats plàstiques amb el so com a paisatge comú. El tipus d’activitats que es poden desenvolupar són molt variades ja que l’expansió de les disciplines artístiques en les avantguardes va establir múltiples ponts entre elles. Aquests exercicis poden anar des d’usos plàstics del llenguatge relacionats amb la poesia experimental, la construcció d’instruments sonors reciclats, les tècniques escultòriques i pròpies de la luteria, músiques d’acció que es relacionen amb allò teatral i performàtic… fins a propostes més tecnològiques com l’ús de microfonia o el registre i edició de paisatges sonors.

DILLUNS: Poesia sonora
Creació i interpretació de poesies sonores
DIMARTS: Escultura sonora
Creació de dispositius sònics, caps acústics i instruments sonors
DIMECRES: Ecologia acústica i paisatge sonor
Intensa exploració aural de l’IVAM. Passejades sonores
DIJOUS: Performance sonora i músiques d’acció
Activitat performàtica en grup “Tot s’enganxa”
DIVENDRES: Pintura i instal·lació sonora
Activitats aurals multisensorials i cinestètiques. Instal·lació sonora

FESTIU 6
[24-28 juliol] A través de l’espill i el que Mavi va trobar allí
Impartit per Javier i Silvia Molinero
L’entorn arquitectònic
6-12 anys

Què hi haurà dins de l’IVAM? Igual que, en el conte, Alícia mira darrere del mirall per descobrir què hi ha, durant aquesta setmana recorrerem l’edifici visitant fins els llocs més secrets: cobertes, magatzems, zones de càrrega, arxius, oficines, seguretat, sales de restauració, cambres d’instal·lacions, etc. Estudiarem quins elements composen un museu dedicat a la mostra d’art, comprovant totes les seues funcions i possibilitats. A partir d’ací aprendrem a plantejar una arquitectura pròpia i… omplirem la bústia de l’IVAM d’originals propostes!

DILLUNS: L’entorn urbà
Com és la ciutat i com es construeix?
DIMARTS: L’estructura
Com es sostenen els edificis?
DIMECRES: La pell
Com es relaciona un edifici amb el seu entorn?
DIJOUS: La funció
Quines condicions ha de complir un museu?
DIVENDRES: Conclusions
Recopilarem tot el que hem après i construït durant la setmana, per mostrar a les famílies i personal de l’IVAM tot el que hem conegut durant les nostres visites

EducacióVisitesIVAM Centre Julio González

Recorregut dinamitzat per l’exposició Joana Hadjithomas & Khalil Joreige. Two Suns in a Sunset a càrrec d’Elena Barrera en el qual es realitzarà la presentació dels artistes i la contextualització del Líban en la seua obra.

La manera en què les imatges es veuen afectades per la violència i la guerra, i com poden forçar un canvi en la ment seran els temes sobre els quals versarà la visita. Les històries que subjauen a la seua obra, les qüestions que en ella es tracten i les reaccions que generen, serviran per a promoure el pensament crític i convidar als participants a la reflexió.

Es realitzaran set sessions els dissabtes 6, 13 i 27 de maig, i 3, 10, 17 i 24 de juny a les 18:30 hores.

Durada de 45 minuts
Grups de 20 persones

Relacionats

Joana Hadjithomas & Khalil Joreige

06 abr. 2017 – 27 ago. 2017
Exposició
ConversesIVAM Centre Julio González

Mesa redona “Per què és important llegir sobre art i educació?”.

Participen:

Román de la Calle, Catedràtic d’estètica i teoria de l’art de la Universitat de València, Amparo Alonso, Professora de la Universitat de València, Departament de Didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal, i Ricard Huerta, President de AVALEM (Associació valenciana d’educadors de museus i patrimonis).

Durant la taula redona es presentarà el llibre “Entornos informales para educar en artes” d’Amparo Alonso i Ricard Huerta.

20:15 Entrega dels “Premis Romà de la Calle a l’Impuls de l’Educació Artística en Museus” atorgats per AVALEM.

VisitesIVAM Centre Julio González

Recorregut a càrrec de Carmela García a la seua exposició “Carmela García. Imatges de(l) poder-cartografia  de l’invisible”.

Activitat gratuïta. Prioritat per als Membres d’honor, Amics i Amigues de l’IVAM.

És necessari inscriure’s 15 minuts abans del començament de la visita en el mostrador situat en el Hall d’entrada de l’IVAM. Places limitades (se seguirà l’ordre d’inscripció).

Relacionats

Carmela García

18 mai. 2017 – 17 set. 2017
Exposició
AltresIVAM Centre Julio González

Presentació del llibre “Antes y después de Auschwitz. La cinta blanca/La cuestión humana” a càrrec dels autors Pablo Ferrando García i Javier Moral.

Pablo Ferrando García. Crític i historiador de cinema, és llicenciat en la Universitat Complutense de Madrid i Doctor en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València.
Javier Moral Martín. Crític i historiador de la imatge, és llicenciat en BBAA i Doctor en Comunicació Audiovisual per la Universitat Politècnica de València.

Ha passat més de mig segle des del final de la barbàrie nazi, 70 anys des que els primers tancs russos van travessar els filats dels camps de concentració i el món va accedir a l’horror que havia governat allí dins, ocult però no invisible a la mirada occidental. Des de llavors, i a pesar que altres atrocitats han anat embastant el relat històric sense treva (Vietnam, Cambodja i els Jémeres Rojos, Bòsnia, Les torres bessones, L’Estat Islàmic…), la indústria cultural segueix mostrant-se igual de receptiva a aqueix Objecte del segle XX com ho denominara Wajcman. Innombrables productes tornen una vegada i una altra al moment infaust que el món va deixar de girar. Les novel·les, els assajos, els còmics, les pel·lícules sobre la Shoah apareixen en circulació de manera regular com si encara no estiguera tot dit, com si el sol esment de la barbàrie més cruenta de la nostra història provocara la imperiosa necessitat de retornar compulsivament al forat negre de la boca d’un forn crematori, com si fórem incapaços de passar pàgina i ens vérem obligats a mirar d’enfront de l’horror, una vegada i una altra, com Sísifo davant la història.

És el cas de dues pel·lícules contemporànies excepcionals que examinen a contrapèl l’herència d’Auschwitz, que escruten les motivacions més fosques i complexes d’aqueix forat negre que el temps va deixar de girar. La qüestió humana (Nicolas Klotz, 2007) i La cinta blanca (Michael Haneke, 2009) s’enfronten de ple a l’inevitable, es proposen abordar l’horror a partir de la comprensió de l’abans i el després de la catàstrofe, qüestionant què la va fer possible i què perdura encara avui. És per açò que les dues teixeixen una xarxa d’elements referencials que les seues puntades i costures, traçats i simetries, els permeten afermar la tesi que alcen contra tota mandra intel·lectual, contra tota explicació consoladora del desastre. El passat va actuar en el present de la barbàrie, argumenta el film de Haneke: la rigidesa de les estructures feudals de l’Alemanya vuitcentista es va convertir en el brou de cultiu de les futures generacions nazis. Però el present de la barbàrie també opera en el futur de la nostra realitat contemporània, exposa el film de Klotz: la burocratització de l’humà que va fer possible la fàbrica d’Auschwitz també regeix els principis de l’empresa actual.

AltresIVAM Centre Julio González

El diumenge 23 d’abril, d’11 a 14 hores, porta’t el teu llibre i asseu-te còmodament entre obres d’art, en una de les nostres galeries o en l’explanada del museu. Vine a celebrar el Dia del Llibre de la millor manera possible: llegint! #llegiralivam

Tindràs disponibles publicacions de l’IVAM per llegir. A més, te’n regalem una si compres a la nostra llibreria.

AltresIVAM Centre Julio González

Presentació del projecte “Doble Y/O Nada” de José Maldonado

Dins de la nova línia d’actuació de L’IVAM produeix, s’aniran succeint tot un seguit de propostes de diversos autors de caràcter processual per a l’espai de l’IVAMlab. Amb L’IVAM produeix, el museu pretén posar en valor projectes site specific per espais, aparentment, no museals del centre, concebuts i creats per reflexionar sobre el paper de l’art en la nostra societat.

La primera intervenció que ocupa l’IVAMlab és de José Maldonado (Madrid, 1962), artista polifacètic i autodidacta. La seua pràctica artística ha estat marcada per l’experimentació, començant amb la pintura i posteriorment dedicant-se a un treball més proper a la imatge i mitjans digitals, produint treballs multidisciplinars.

Doble Y/O Nada és un projecte de caràcter processual estructurat al voltant de l’intent d’establir vincles estètics entre diverses tècniques i disciplines artístiques i la construcció de la narració de d’un esdeveniment. El projecte s’estructura a través de tres recorreguts, o línies argumentals, a partir de la pròpia expressió comú “doble o nada” vinculada al món del joc, les apostes i l’engany però també al món matemàtic i formal.

Amb Doble Y/O Nada, l’artista José Maldonado es planteja, com demostració del procés, la construcció d’una arquitectura de narració basada en relacions espaciotemporals sobre una aproximació al Con de llum del matemàtic rus Hermann Minkowski.

Durant aproximadament sis mesos, José Maldonado incorporarà a l’obra -cada quinze dies- fets, reflexions, esdeveniments i experiències de vida mitjançant post-it, els quals indicaran punts de rellevància o intensitat del període temporal que abasta l’obra.

ConversesIVAM Centre Julio González

Conferència “Tiempo abierto: El giro historiográfico en el arte contemporáneo” de Miguel Ángel Hernández amb motiu de l’exposició de avier Arenós.  La presència i l’absència” 

Des de mitjan dècada dels noranta, a través de les més variades poètiques, tècniques i disciplines –el cinema, el vídeo, la fotografia, la instal·lació, la pintura o el dibuix–, artistes de llocs i contextos diferents han començat a reflexionar sobre el passat com si foren virtuals historiadors. Mitjançant la recerca en arxius, el treball amb documents del passat i una escriptura visual i material realitzada amb imatges i objectes, aquests artistes s’han interessat pels processos de construcció de la història com a disciplina, suscitant tot un seguit de preguntes que semblaven reservades als professionals de l’acadèmia: com s’escriu la història, qui l’escriu, de quina manera, amb quines finalitats, a qui pertany, a qui beneficia, a qui oblida… i sobretot com és possible elaborar una història diferent, allunyada de les maneres tradicionals en la qual aquesta s’ha produït i transmès. Aquestes qüestions, i moltes altres, han anat construint gradualment un camp específic de problemes, conceptes i interessos que ens indueix a afirmar l’existència en l’art recent d’una sort de “gir historiogràfic”.

Miguel Ángel Hernández

Miguel Ángel Hernández Navarro (Múrcia, 1977) és escriptor i professor d’Història de l’Art en la Universidad de Murcia. Ha sigut director del CENDEAC (Centro de Documentación y Estudios Avanzados de Arte Contemporáneo) de Múrcia, Research Fellow del Clark Art Institute (Williamstown, Massachusetts) i Society Fellow de la Society for the Humanities (Cornell University). Ha sigut investigador principal del projecte de R+D Temporalidades de la imagen: anacronismo y heterocronía en la cultura visual contemporánea i forma part del Grupo Estudios Visuales: Imágenes, Textos, Contextos.

Relacionats

Xavier Arenós

26 gen. 2017 – 07 mai. 2017
Exposició
ConversesIVAM Centre Julio González

Taula redona “Il·lustrar, editar, arriscar” amb motiu de l’exposició “Cas d’estudi: La Casa de Daniel Torres”, coincidint amb el Dia del Llibre i la celebració de la 52 Fira del Llibre de València.

Aquesta taula redona té la finalitat de generar un espai de diàleg i intercanvi entorn del panorama actual de l’edició i il·lustració valencianes. Es tracta de posar en comú els diferents punts de vista d’il·lustradors i editors, amb l’objectiu de reflexionar tant sobre els assumptes que més afecten i preocupen a tots dos sectors, com les sinergies entre els mateixos en l’actualitat.

La taula redona serà moderada per Manuel Garrido, gerent de l’Associació Professional d’Il·lustradors de València, i comptarà amb la participació dels il·lustradors Paulapé i Paco Giménez, així com dels editors Vicente Chambó i Juanjo Oller.

 

Relacionats

Daniel Torres

09 mar. 2017 – 04 jun. 2017
Exposició
ConversesIVAM Centre Julio González

Conversa entre l’artista Carmela García i Yolanda Peralta, historiadora de l’art, comissària d’exposicions i docent, amb motiu de l’exposició  “Carmela García Imatgens de(l) poder-cartografia de l’invisible”.

L’element central de l’obra de l’artista canària Carmela García (Lanzarote, 1964) és la doble necessitat de repensar i canviar el món. Des d’una perspectiva de gènere que no supose únicament una simple via de projecció sobre la necessitat d’un altre futur, sinó que signifique en primera instància un escenari reivindicatiu d’una consideració diferent del femení en el món.

Sota aquestes premisses, Carmela García es basa en els recursos formals i icònics per a evidenciar la paradoxa i la dificultat del canvi de paradigma, experimentant una necessitat de reavaluar la construcció de la història, i narrar novament els relats sobre els quals s’ha construït l’imaginari. Per un altre costat estableix un nou ordre de referències en l’articulació i construcció d’una quotidianitat radicalment distinta en termes operatius i simbòlics.

Yolanda Peralta Sierra (Girona) és professora universitaria, investigadora i comissària d’exposicions. És Doctora en Historia de l’art per la Universitat de La Laguna (Tenerife).

 

Relacionats

Carmela García

18 mai. 2017 – 17 set. 2017
Exposició
VisitesIVAM Centre Julio González

Recorregut a l’exposició “Perduts en la ciutat. La vida urbana en les col·leccions de l’IVAM” a càrrec del fotògraf Mario Rabasco.

Activitat gratuïta. Prioritat per als Membres d’honor, Amics i Amigues de l’IVAM.

És necessari inscriure’s 15 minuts abans del començament de la visita en el mostrador situat en el Hall d’entrada de l’IVAM. Places limitades (se seguirà l’ordre d’inscripció).

Relacionats

Perdidos en la ciudad

18 mai. 2016 – 18 jun. 2017
Col·leccióExposició
CàtedraIVAM Centre Julio González

Conferència “Performing the museum” de Suzanne Cotter, Directora del Museu Serralves de Porto, organitzada per la Càtedra d’Estudis Artístics. Segles XX/XXI

Suzanne Cotter és Directora del Museu Serralves d’Art Contemporani a Porto des de 2013. Abans de prendre les seues funcions en el Serralves, Cotter va ser Comissària del Solomon R. Guggenheim Foundation del Guggenheim Abu Dhabi Project, on va ser responsable per al desenvolupament del Programa per al futur del museu i va exercir un paper destacat en la construcció de la col·lecció del museu. Prèviament Cotter va ser Comissària i Directora Adjunta del Modern Art Oxford, Oxford, entre 2002 i 2009, on va organitzar importants exposicions monogràfiques i col·lectives sobre art modern i contemporani i performances, i va ser comissària d’exposicions en la Hayward Gallery de Londres (1999-2002). També ha realitzat treballs de comissariat en la  Whitechapel Gallery, i en la Serpentine Gallery, de Londres. Comissària de la X Biennal de Sharjah, en Sharjah, Emirats Àrabs en 2011 amb Rasha Salti, Cotter ha editat i contribuït a nombroses publicacions i revistes d’art importants com Artforum, Frieze i Bidoun. En 2005 va ser guardonada amb l’Ordre de Chevalier des Arts et des Lettres  pel seu servei a les Arts.

CÀTEDRA D’ESTUDIS ARTÍSTICS. SEGLES XX/XXI

Càtedra d’Estudis Artístics (IVAM-UV-UPV-UMH)

Directors: Juan Vicente Aliaga / Vicente Sánchez-Biosca

La vida de les imatges en la cultura contemporània desborda els espais tradicionals (materials i immaterials) en què aquestes van ser capturades en el passat, fins i tot en el recent. Els seus gèneres i registres, els seus àmbits de circulació, les seues migracions incessants donen la sensació d’oferir una experiència verge del real al mateix temps que, en aparent paradoxa, exhibeixen un orgull tecnològic res fingit.

Ara bé, per molt que els estudis d’Història de l’Art, Belles arts, Periodisme i Comunicació Audiovisual hagen tractat d’adaptar-se a les exigències d’aquest estat de coses, la labilitat de les fronteres entre creació i reflexió, tecnologia i art, mitjans de comunicació i imaginari col·lectiu, entre unes altres, exigeixen àmbits de reflexió i debat més dúctils que els propis de les carreres universitàries i la recerca tradicional. D’altra banda, a diferència de la filologia clàssica, la paleografia, l’exègesi de textos escrits, la imatge encara presenta un desajustament entre el seu impacte (emocional, conceptual, polític, memorístic) i els instruments posats en pràctica per a analitzar-la.

L’objectiu de la Càtedra Estudis Artístics, sorgida de la col·laboració entre la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Univerdad Miguel Hernández i l’IVAM, consistirà a animar aquesta reflexió sobre la vida de les imatges tant en el món de l’art com en el de la vida social, inclosa la imaginària. Ho farà amb amplitud de mires i evitant restriccions acadèmiques, artístiques o tecnològiques, però, açò sí, enriquint-se i aprofitant quants suports acadèmics, museístics i institucionals estiguen al seu abast. Per aquesta raó, la seua organització en el si de l’IVAM resulta propícia en la mesura en què pot enriquir les seues activitats, amb la reflexió sobre les exposicions, instal·lacions o conferències, així com dels cicles de projeccions.

Vídeo