Miguel Ángel Hernández en ‘Escriptures cactus. Temptatives literàries sobre Julio González’

Programació especial pel 150 aniversari de Julio González

ConversesIVAM Centre Julio González

En el 150 aniversari de Julio González (1876–1942), l’IVAM ha convidat a nou destacats escriptors actuals, l’obra dels quals dialoga amb l’art contemporani, perquè assagen contes, cròniques o poemes sobre el gran escultor del segle XX.

Escriptors de la talla de Manel Baixauli, Sara Barquinero, Jorge Carrión, Agustín Fernández Mallo, Alicia Kopf, María Negroni, Andrés Neuman o Estela Sanchis obriran els seus processos creatius i d’escriptura en un cicle de xarrades mensuals en l’IVAM. A més, les invitacions s’arreplegaran en la publicació d’un llibre, amb l’objectiu de rellegir una de les grans poètiques de l’art contemporani a través d’altres mirades i altres llenguatges, que complementen el coneixement acadèmic i la història de l’art, en el nostre segle XXI que s’està caracteritzant per la hibridació i l’encreuament de fronteres.

En esta segona sessió sota el títol de ‘El que ens mira’, Miguel Ángel Hernández compartirà el seu procés creatiu en diàleg amb l’obra de Julio González, posant el focus en els punts de connexió entre la seua escriptura i la producció de Julio González. La sessió es presenta com un espai de trobada oberta a la sala d’exposicions, pensat per a afavorir la reflexió i la participació de totes les persones interessades.

Miguel Ángel Hernández, és professor d’Història de l’Art en la Universitat de Múrcia. Ha sigut director del CENDEAC, Research Fellow del Clark Art Institute (Williamstown, Massachusetts) i Society Fellow de la Society for the Humanities (Cornell University). Entre les seues publicacions més recents es troben la novel·la Anòxia (2023) i el seu últim assaig Jo estic en la imatge (2024).

El programa continuarà el 25 de març amb la participació de Sara Barquinero.