Planeta random: Laboratori de ficcions jugades

Art i ContextEducacióIVAM Centre Julio González

De 10.00 a 14.00 h. IVAMlab 1

PLANETA RANDOM: Laboratori de ficcions jugades s’inclou en el marc del Programa d’Art i Context i sorgeix a partir de les investigacions dels artistes que formen part del programa, algunes d’elles travessades per la ficció o la fantasia.

A través del joc i la imatge digital, en aquest taller reflexionarem sobre les possibilitats de la ficció i la fantasia per a generar pensament i imaginar altres mons possibles. Mitjançant diferents activitats, abordarem algunes de les temàtiques que travessen l’obra de les artistes del Programa, en les quals ens recolzarem per a construir la nostra pròpia ficció.

Durant una setmana, els i les participants, dissenyaran i construiran un entorn, una comunitat i una sèrie de personatges propis a partir de dinàmiques que ens permeten pensar i construir de manera col·laborativa la ficció que volem habitar i jugar. Aquesta ficció també ens servirà per a pensar la nostra realitat, el context més pròxim i les problemàtiques que el travessen.

DADES PRÀCTIQUES

  • Dirigit a: xiquetes i xiquets de 9 a 12 anys. No es necessita cap requisit previ per a poder participar
  • Sessions: 5, de dilluns a divendres, de 10.00 a 14.00 h.
  • Dates: del 4 al 8 de juliol de 2022
  • Lloc: IVAMlab1
  • Places: 15
  • Disseny, creació i activació: Elena Sanmartín

Aquest taller es realitza amb la participació de persones menors d’edat del Servei d’Acolliment Residencial i Justícia Juvenil de la Direcció General d’Infància i Adolescència de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana.

MEDIACIÓ:

El taller serà impartit per Elena Sanmartín Hernández, amb el suport en mediació d’Alejandro Ocaña i la col·laboració en l’àmbit digital de Pablo Oria Lorente.

Elena Sanmartín Hernández situa la seua pràctica en la bisectriu entre la gestió cultural, la mediació artística i l’educació. Li interessa explorar les maneres de traduir i traslladar les metodologies de la creació artística contemporània en eines útils per a la comprensió i la resolució dels problemes i reptes contemporanis. Entén els processos de mediació, educació i gestió cultural com a espais creatius, col·laboratius i d’acompanyament que faciliten que els processos i la creació artística puguen permear altres cossos i espais, i viceversa. És graduada en Belles arts per la Universitat Politècnica de València, ha realitzat el Màster PERMEA: Educació i Mediació a través de l’Art pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i la Universitat de València i el Màster Universitari en Història de l’Art Contemporani i Cultura Visual per la Universitat Complutense de Madrid i el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia.

Alejandro Ocaña és un artista i educador resident a València. Els seus projectes es fonamenten en els esdeveniments col·lectius i en les festes, així com en altres situacions relacionades amb l’oci. Desenvolupa una producció l’objectiu principal de la qual és la participació dels altres i l’ús de l’humor, donant lloc a una successió d’accions grupals que intenten ser considerades com a “ximpleries” i/o “chorradas”. Alejandro Ocaña és graduat en Belles arts per la Universitat Politècnica de València i ha realitzat el Màster PERMEA: Educació i Mediació a través de l’Art pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i la Universitat de València.

Pablo Oria Lorente és un artista multidisciplinari especialitzat en la creació digital. El seu principal objecte d’estudi aborda la relació entre la intel·ligència artificial i la seua relació amb l’ésser humà. A través del vídeo assage, la creació d’imatge digital i d’entorns 3D, posa en pràctica conceptes relacionats amb l’obsolescència i l’error tecnològics, la virtualitat i la proposta d’una relació emotiu afectiva humà-màquina. Pablo Oria és graduat en Belles arts per la Universitat Politècnica de València, on posteriorment cursa el Màster d’Arts Visuals i Multimèdia.