Les constel·lacions de Julio González: entre la representació i l’abstracció
L’IVAM presenta Les constel·lacions de Julio González: entre la representació i l’abstracció, una nova lectura de la col·lecció de Julio González (Barcelona, 1876 – França, 1942). Custodiada pel museu des de la seua fundació, aquesta col·lecció està considerada la més completa que existeix sobre l’obra de l’escultor espanyol. De les més de 200 obres que integren aquests fons, s’ha seleccionat per a aquesta mostra més de 40, entre les quals no falten les més singulars i representatives de l’anomenat “mestre del ferro”, com Mujer ante el espejo (ca. 1936-1937), Los enamorados II (ca. 1932-1933), Daphné (1937), El sueño/el beso (ca. 1934) o Máscara de adolescente (ca. 1929-1930).
Sota el títol Les constel·lacions de Julio González: entre la representació i l’abstracció, aquesta nova presentació de la col·lecció pretén emfatitzar els conceptes existencials de la seua experiència escultòrica, com són la manipulació estètica dels materials i la seua disposició espacial, partint des de la sensibilitat i la perspectiva actuals, i incorpora dotze propostes tridimensionals dels propis fons del museu que demostren la vigència de les aportacions constructives de González, escultures de: Andreu Alfaro, Martin Chirino, Georg Herold, Jacques Lipchitz, Miquel Navarro, Jaume Plensa, Reiner Ruthenbeck, Joel Shapiro, David Smith i Tony Smith.