F’estiu

Tallers d’estiu a l’IVAM

EducacióTallersIVAM Centre Julio González

S’acaben les classes i arriben les vacances d’estiu. Aquest any serà més f’estiu que mai a l’IVAM, on hem preparat durant el mes de juliol sis tallers per divertir-nos, fer amics i amigues, gaudir de la cultura des de perspectives diferents i compartir experiències. Aquest estiu ens apropiem del museu i descobrirem els seus espais de creació, com a autèntics exploradors de l’art.

Dansa, Audiovisuals, Còmic, Creació Sonora i Arquitectura són els temes d’aquests tallers. Anima’t a conèixer la cultura contemporània com no l’havies vist encara, en el millor lloc per a l’art.

Apunta’t al f’estiu de l’IVAM!
______________________________________________________________________________________

HORARI: 9:00 a 14:00 h

PLACES: 25 per taller

PREU:
Amics/amigues de l’IVAM: cada taller 50€
Públic en general: 1 taller 70€ / 2 tallers 130€ / 3 tallers 190€ /
4 tallers 250€

Amb cada inscripció s’inclourà el Kit F’estiu de benvinguda (samarretes, xapes, i moltes altres sorpreses)

INSCRIPCIONS: FULL DINSCRIPCIO FESTIU VLC

MÉS INFORMACIÓ:
963 17 66 65 / 963 17 66 53 / didactica@ivam.es

FESTIU 1
[3-7 juliol] Blue Rose a l’IVAM
Impartit per Elena Barrera Piqueres
Dansa creativa i expressió artística
6-12 anys

Igual que el grup d’artistes Blue Rose de Moscou que va sorgir amb el desig d’expressar i experimentar, en el nostre particular Blue Rose ens convertirem en xicotets/es artistes investigant des de les nostres capacitats corporals, diferents talents i creativitat. Durant una setmana, ens submergirem en la composició coreogràfica i la dansa creativa juntament amb altres activitats, com la creació d’atrezzo o la customització de vestuari, que serviran per posar en escena una representació final.

Des de diferents obres exposades al museu, treballarem i reflexionarem sobre la identitat individual i col·lectiva, les etiquetes i la visió transformadora de la realitat. Farem especial èmfasi en aquesta visió en positiu, desenvolupant el pensament divergent: com podem canviar la nostra mirada per cercar noves solucions que transformen una situació donada?

Es tracta d’un procés, on el fil conductor de cada dia serà el taller de dansa i la composició coreogràfica. Els matisos de la setmana seran:

DILLUNS: Identitat i transformació de la realitat
Visita dinamitzada a l’exposició Two suns in a sunset i muntatge d’atrezzo I
DIMARTS: Jo i les meues emocions
Visita dinamitzada a l’exposició de Robert Frank i muntatge d’atrezzo II
DIMECRES: L’espai que ens envolta i les etiquetes que ens defineixen
El museu com a espai de tots/es i projecció audiovisual
DIJOUS: Individualitats úniques i creatives
Customització de vestuari
DIVENDRES: Xerrada d’artistes i actuació final
Assaig i preparació de la representació

FESTIU 2
[3-7 juliol] Antiescola de fanzine
Impartit per Lluminària
Creació d’un fanzine
12-16 anys

Una proposta d’indagació creativa en la qual publicarem un fanzine molt personal.

El fanzine és una forma de creació autoorganitzada en forma de publicació, generalment feta amb pocs mitjans, que naix de la voluntat de generar un discurs alternatiu a l’establert. Veurem el relat d’un museu contemporani fet pels joves, des de la visió de la seua pròpia contemporaneïtat. Qüestions com identitat, tecnologia, territori; tècniques com la fotografia, el collage, la il·lustració; o l’exploració d’espais com les sales d’exposició, la biblioteca o l’arxiu, donaran peu a un qüestionament de diferents situacions que ens preocupen, els temes que ens interessen o les narratives que emergeixen en el procés de creació del nostre fanzine, t’atreveixes?

DILLUNS: Segur que coneixes l’IVAM?
Recorregut de l’edifici, superant proves individuals i grupals, que ens ajudaran a fer el nostre el museu i sentir-nos més còmodes en ell
DIMARTS: Fotografia i cinema
Visita a l’exposició Robert Frank. Cas d’estudi. Reflexió sobre la tècnica fotográfica
DIMECRES: Tecnologia i collage
Collage col·lectiu en el que inclourem la tecnologia actual, reconvertint la màquina en una forma de expressió
DIJOUS: Construint un còmic
L’obra de Daniel Torres La Casa. Crònica d’una conquesta, i els catàlegs de l’exposició al voltant d’aquesta, ens permetran descobrir l’espai habitable a través del còmic, treballant especialment les possibilitats expressives de la vinyeta. Construirem la nostra pròpia història utilitzant el seu llenguatge sobre un suport innovador: els GiGiBlocks
DIVENDRES: Fanzine
Maquetació del fanzine final

FESTIU 3
[10-14 juliol] Invasió extraterrestre
Impartit per Aitana Carrasco Inglés
Tècniques fotogràfiques i audiovisuals
6 – 12 anys

¡A l’IVAM estan succeint fenòmens estranys! Hi ha qui ha vist un OVNI i es diu que uns extraterrestres han envaït el museu. El director requereix la presència d’un equip d’investigació que, armat amb les seues càmeres, mòbils i enregistradores, obtinga proves de l’existència d’aquests alienígenes i pose fi a les seues malifetes.

A partir d’aquesta proposta d’investigació “paranormal” pels espais del museu, aprendrem conceptes bàsics del món audiovisual, i els posarem en pràctica mitjançant l’ús de les noves tecnologies (des de l’anomenada “tecnologia de butxaca” fins a eines més elaborades com un chroma key).

DILLUNS: Fenòmens lumínics i auditius
Dibuixar amb llum / enregistrament d’àudio
DIMARTS: Fenòmens estranys al museu
Stop motion
DIMECRES: Els extraterrestres poden canviar de grandària
Fotografia del museu i els seus voltants. Croma key
DIJOUS: La cara real dels extraterrestres
Retrat / Fotografia de detall / Fotocollage
DIVENDRES: Roda de premsa

FESTIU 4
[10-14 juliol] Arquidibujando
Impartit per Petit Atelier d’Arts
Expressió gràfica sobre arquitectura i còmic
12-16 anys

Un laboratori d’idees on el còmic i el dibuix tècnic seran l’excusa per reflexionar sobre la relació Ésser humà – Casa.

Aquest taller tracta de facilitar eines d’expressió gràfica, a través de l’arquitectura i el còmic. Convidem als xiquets/es a pensar com arquitectes, a narrar històries a través d’imatges i a jugar…
Encara que semble complicat no es necessiten coneixements previs sobre el tema, farem servir un senzill artefacte de creació pròpia anomenat “la màquina d’arquidibuixar” servirà per il·lustrar històries a través d’imatges, amb personatges en moviment simulat i diàlegs. La temàtica serà lliure. Visca la imaginació!

DILLUNS: Com percibem el nostre entorn? I, com el dibuixem?
Esbossar la ciutat: ús del dibuix com a eina de representació
DIMARTS: La màquina de arquidibujar
Dibuixant cases. Dibuixant el museu
DIMECRES: Buscant una història
Creació de personatges. Elaboració de guions
DIJOUS: Habitant la ciutat
Dibuix d’una planxa de narració gràfica. Il·lustració
DIVENDRES: Presentació
Presentació de Il·lustracions i lectura d’historietes

FESTIU 5
[17-21 juliol] IVAM-VANG
Impartit per Rocío Silleras Aguilar
Escolta, ecologia acústica i art sonor
6-12 anys

Com autèntics artistes d’avantguarda, ens aproparem a l’art sonor mitjançant la poesia i l’escultura sonores, l’ecologia acústica, la música d’acció, la performance, la creació d’instruments, la instal·lació musical i altres activitats plàstiques amb el so com a paisatge comú. El tipus d’activitats que es poden desenvolupar són molt variades ja que l’expansió de les disciplines artístiques en les avantguardes va establir múltiples ponts entre elles. Aquests exercicis poden anar des d’usos plàstics del llenguatge relacionats amb la poesia experimental, la construcció d’instruments sonors reciclats, les tècniques escultòriques i pròpies de la luteria, músiques d’acció que es relacionen amb allò teatral i performàtic… fins a propostes més tecnològiques com l’ús de microfonia o el registre i edició de paisatges sonors.

DILLUNS: Poesia sonora
Creació i interpretació de poesies sonores
DIMARTS: Escultura sonora
Creació de dispositius sònics, caps acústics i instruments sonors
DIMECRES: Ecologia acústica i paisatge sonor
Intensa exploració aural de l’IVAM. Passejades sonores
DIJOUS: Performance sonora i músiques d’acció
Activitat performàtica en grup “Tot s’enganxa”
DIVENDRES: Pintura i instal·lació sonora
Activitats aurals multisensorials i cinestètiques. Instal·lació sonora

FESTIU 6
[24-28 juliol] A través de l’espill i el que Mavi va trobar allí
Impartit per Javier i Silvia Molinero
L’entorn arquitectònic
6-12 anys

Què hi haurà dins de l’IVAM? Igual que, en el conte, Alícia mira darrere del mirall per descobrir què hi ha, durant aquesta setmana recorrerem l’edifici visitant fins els llocs més secrets: cobertes, magatzems, zones de càrrega, arxius, oficines, seguretat, sales de restauració, cambres d’instal·lacions, etc. Estudiarem quins elements composen un museu dedicat a la mostra d’art, comprovant totes les seues funcions i possibilitats. A partir d’ací aprendrem a plantejar una arquitectura pròpia i… omplirem la bústia de l’IVAM d’originals propostes!

DILLUNS: L’entorn urbà
Com és la ciutat i com es construeix?
DIMARTS: L’estructura
Com es sostenen els edificis?
DIMECRES: La pell
Com es relaciona un edifici amb el seu entorn?
DIJOUS: La funció
Quines condicions ha de complir un museu?
DIVENDRES: Conclusions
Recopilarem tot el que hem après i construït durant la setmana, per mostrar a les famílies i personal de l’IVAM tot el que hem conegut durant les nostres visites