L’ IVAM com una illa fresca en ple estiu

Programació especial per a famílies estiuenques

ComicEducacióFamiliarTallersVisitesIVAM Centre Julio González

Per a aquest estiu que apunta calorós, l’IVAM proposa una programació fresca en tots els sentits: aclareix la teua ment i dóna un respir al teu cos amb unes activitats per gaudir en família.

 

Una instal·lació… però, on estan els quadres?. Visita passejada familiar entre Soledad Sevilla, Juan Muñoz, Senga Nengudi i Maren Hassinger

L’IVAM ofereix un recorregut especial d’estiu, basat en un passeig lúdic per conèixer diferents formats de les instal·lacions artístiques presents a les exposicions de l’IVAM. Vine i coneix Senga Nengudi i Maren Hassinger, Soledad Sevilla i la recent inaugurada Escena II. Amb reserva previa.

Punt de trobada: Hall de l’IVAM

Edat recomanada: a partir de 6 anys

Dates i horaris: 9 de juliol (12h); 23 de juliol (12h); 26 de juliol* (18h); 6 d’agost* (12h), 17 d’agost (11h), 24 d’agost* (11h), 27 d’agost (12h)

 

Fanzines i a volar. Visita familiar

L’exposició Això no és còmic! es desentranya i esmicola per al gaudi dels més xicotets, encara que segur que tota la família connecta amb les motivacions i llenguatges dels il·lustradors de fanzines. Amb reserva prèvia.

Lloc: Galeria 6

Edat Recomanada: a partir de 6 anys.

Dates i horaris: 16 de juliol* (12h); 19 de juliol (19h); 30 de juliol* (12h); 3 d’agost (11h); 10 d’agost* (11h), 13 d’agost (12h); 20 d’agost* (12h); 31 d’agost (11h).

 

Jo passava per ací. Taller familiar

Activació lúdica de l’exposició Pinazo. Identitats

En esta proposta visitarem l’obra d’Ignacio Pinazo reflexionant, igual que l’artista, sobre la representació de les persones tant en la seua dimensió individual com col·lectiva. Durant l’activitat jugarem amb la identitat de les comunitats i els paisatges comuns, amb els costums, la vida quotidiana i els rols que, moltes vegades sense voler, representem. Amb reserva previa

Lloc: Sala Muralla

Edat recomanada: a partir de 6 anys

Dates i horaris: 13 de juliol (12h); 7 d’agost (12h); 21 d’agost (12h)

 

Entre totes tot / Gravat-creació col·lectiva

Mai no has fet un fanzine? Vine a l’IVAM i explora les mil i una possibilitats que l’exposició Això no és còmic! oferix per a experimentar, crear i aprendre sobre narració gràfica. Per a les sessions d’estiu hem convidat a Eixa és Isa, la qual guiarà les vostres mans i imaginació.  Amb reserva previa.

Lloc: Galeria 6.

Edat recomanada: a partir de 6 anys.

Dates i horaris: 12 juliol (17:30h) i 27 juliol (12h)

 

Quina dansa! Taller familiar

Dansa, sons, silencis i sorolls en el museu.

Mitjançant un apassionant recorregut pel museu, ens mourem travessats pels quatre elements que provoquen la vida i la creació en totes les seues formes: aigua, aire, terra i foc. Este deambular donarà pas a una peça de ball col·lectiva amb la qual celebrarem el fet d’estar creant i movent-nos juntes. Amb reserva previa.

Edat recomanada: 2-6 anys

Data i horari:19 de juliol (17:30h)

 

Mans a l’obra. Taller familiar

Mans a l’obra és un taller de Paloma Rueda que transforma el museu en un espai de convivència, de col·laboració entre grans i menuts i d’aprenentatge entre famílies.

A través de sessions on s’experimentarà amb tècniques i disciplines artístiques molt variades, les parelles compostes de netes, nets i els seus avis i àvies, podran acostar-se a les exposicions de l’IVAM de manera pràctica, convertint-lo en la seua pròpia escola de belles arts. Este estiu oferim l’última sessió de la temporada centrada en l’escultura. Amb reserva previa

Exposició: Julio González. Ser artista

Edat recomanada: a partir de 6 anys.

Data i horari: Dissabte 5 juliol (de 12h a 13.30h)

 

*Les visites marcades amb un asterisc es realitzaran en castellà. Les visites on no s’indica asterisc seran en valencià. Els tallers seran tots en castellà.

—————————————————————————————————–

 

Vos recordem la resta d’activitats i espais de joc i gaudi per als més xicotets :

Una visiteta a l’IVAM

Una visiteta a l’IVAM posa el focus en les persones adultes que estan criant i que volen continuar gaudint de propostes d’oci cultural sense renunciar a estar amb els seus bebés. És una resposta de l’IVAM a la necessitat de les mamàs i els papàs més fans de visitar museus: una visita comentada per les exposicions més recents, on s’assistisca en parella adult-bebé. En finalitzar el recorregut, adaptat en temps al grup, donarem pas a un moment de descans en la nova Sala Blana de l’IVAM.

Edat recomanada: de 0 a 12 mesos.

Data i horari: 12 de juliol (12h). Exposició: Escena II. Idioma: Valencià.

 

La Sala Blana de l’IVAM

Espai adaptat per a bebés fins als 12 mesos.

Lloc: IVAM Lab2

Este nou espai és una resposta a la necessitat d’adaptar la seua arquitectura als visitants de totes les edats, un espai especialment condicionat per a famílies amb bebés 0-1 any, on el descans és benvingut, la pausa una opció i el benestar de les famílies una prioritat per al museu.

Edat recomanada: 0-12 mesos

Dates i horaris: la sala, situada en el IVAMlab2, estarà oberta tots els dies, en horari d’obertura del museu sense reserva prèvia. L’accés se sol·licitarà al personal de taquilles, que facilitaran tota la informació necessària per a l’ús de l’espai. Amb reserva previa

 

La Juguetoría de l’estiu

Durant el temps de descans estival La Juguetoría de l’IVAM, l’exitós espai de joc artístic per a primera infància en el museu, obri la seua porta de nou al gaudi i a l’oci compartits.

Durant el temps d’obertura del centre les famílies podran accedir, amb reserva prèvia, a esta instal·lació artística que s’activa a través del joc, fent de l’espai una factoria d’objectes i experiències de joc ancorat en l’acompanyament pausat i respectuós dels adults cap a la gent xicoteta. Amb reserva previa.

És una proposta de Sara San Gregorio per a l’IVAM.

Edat recomanada: de 0 a 4 anys.

Dates i horari: Fins al 31 d’agost; de 10 a 16h i de 16.30 a 18:30h.

Lloc: IVAM Lab 2.

Duració: Torns d’una hora amb reserva prèvia: 10h, 11h,12h, 13h, 14h, 15h, 16:30h i 17:30h

 

La Moguda de l’estiu. El nou espai familiar de lectura lliure i art il·lustrat

Moguda! la biblioteca escolar itinerant de l’IVAM, aterra aquest estiu al museu per refrescar-se a la programació estival: està cansada de tant rodar per la ciutat i…necessita un descans!

A l’IVAM la infància té un paper protagonista i les famílies són un agent actiu d’acció i participació de la vida al museu. Per això, durant el temps d’estiu, estarà oberta, de forma lliure i autònoma, aquesta xicoteta mostra de Moguda! al museu, que permetrà a menuts i grans refrescar-se compartint un temps de lectura i descans a l’IVAMlab3. Sense reserva prèvia.

Edat recomanada: tots els públics.

Dates i horaris: Fins al 31 d’agost; en horari d’obertura del museu.

Lloc: IVAM Lab 3.