Linda Karshan
Dibuixos
Linda Karshan (Minneapolis, Minnesota 1947) va estudiar dibuix, pintura i color al Skidmore College de Saratoga Springs a Nova York entre 1965 i 1966 amb l’arquitecte Robert Reed, deixeble de Joseph Albers. El 1967 va treballar al Walker Art Center de Minneapolis sota la direcció de Jan van der Maark, i posteriorment, entre 1967 i 1968, va estudiar història de l’art a la Sorbona de París. Des de 1969 viu i treballa a Londres, encara que ha passat temporades treballant en els seus estudis, primer del Soho novaiorqués i després, des de 1998, de Lakeville (Connecticut, Estats Units).
El 1970 realitza estudis sobre el Renaixement a l’Slade School de Londres, i el 1983 acaba un màster en art i psicologia humanística a l’Antioch University de Londres. El 1984 realitza la seua primera exposició individual a la Clarendon Gallery de Londres, i aquest mateix any exposa a l’ASB Gallery, també de la capital britànica. Des de 1991 treballa regularment amb la Galerie Biedermann de Munic, on ha exposat els anys 1994, 1997 i 1999.
Pel gener de 2002, el Sir John Soane Museum de Londres li dedica una exposició individual, la selecció i catàleg de la qual estarà a càrrec de Frances Carey, conservadora del British Museum de Londres. Seguint la tradició moderna iniciada amb Malévitx i Mondrian, passat per Schwitters, Reinhardt, Johns i el minimalisme, Linda Karshan ha utilitzat, i sentit, la reixa com una imatge arquetípica, tant per a l’emergència de l’objecte expressiu de la investigació artística com per a l’emergència del seu ésser essencial que l’artista pren com l’origen de la seua persona i de la seua creació artística.
L’exposició que es presenta de Linda Karshan a la Sala de la Muralla de l’Institut Valencià d’Art Modern, i que està comissariada per Teresa Millet, conservadora de l’IVAM, inclou una selecció de dibuixos realitzats per l’artista durant les dues darreres dècades. El catàleg de la mostra reprodueix en color totes les obres exposades, i compta amb textos de Lynn McRitchie, col·laboradora del Financial Times, Suzanne Cotter, conservadora del Museum of Modern Art d’Oxford i el poeta Vicente Valero.