Programació especial pel Dia Internacional dels Museus
“Museus unint un món dividit”
El Dia Internacional dels Museus de 2026 enarbola el lema «Museus unint un món dividit». I l’IVAM, concebut com un espai d’unió i de reflexió, celebrarà dins i fora dels seus murs una programació nodrida de performances, música, cinema, literatura, visites i tallers, que visibilitzaran el paper dels museus com a espais de trobada i de gaudi compartit.
Dissabte 16 de maig: Celebració de la nit dels museus a l’IVAM. Entrada gratuïta (10.00 – 22.00 h)
11h Una visiteta a l’IVAM! Visites per a persones adultes amb bebés a l’exposició Tania Candiani. Radix. Idioma: castellà. Amb reserva prèvia.
12.30h Observació solar. Sessió de portes obertes del programa De totes les colines arribaven crits. Entrada lliure fins a completar aforament.
18h L’IVAM trobat. Un passeig per la muralla medieval amb José Ferrandis. Idioma: castellà. Amb reserva prèvia.
19h Visites comentades a les exposicions al capvespre. Amb reserva prèvia:
- 19h A mig foc. Idioma: valencià.
- 20h Tania Candiani. Radix. Idioma: castellà.
- 21h Territoris en trànsit: només duo. Anna Talens i Mar Guerrero. Idioma: valencià.
18– 22h Un dia molt llarg! Obertura especial nocturna d’El Racó de Llum i de la Sala Blana de l’IVAM, els espais per a la primera infància del museu. Amb reserva prèvia.
22h Emilia i Pablo, en concert. Tancament del cicle Posar la veu, a l’hall de l’IVAM. Entrada lliure fins a completar aforament.
Diumenge 17 de maig
12h Una vaixella, una premonició. Performance de Marta Fernández Calvo en el marc de l’exposició A mig foc. Entrada lliure fins a completar aforament.
Dilluns 18 de maig, obertura especial
17h Obri la vinyeta, projecte de mediació penitenciària a través del còmic, al Centre Penitenciari de València Antoni Asunción Hernández. Amb Daniel Rodríguez Redondo i Mar Bonet.
17h Recorreguts curatorials per les exposicions Territoris en trànsit / Només duo: Anna Talens & Mar Guerrero, L’aura d’una saga moderna: Ignacio, José i Marisa Pinazo i a Tania Candiani. Radix, amb Krisitine Guzmán, directora adjunta de l’IVAM. Amb reserva prèvia.
18h Recorreguts curatorials per les exposicions Tania Candiani. Radix, A mig foc i a La dona en l’obra de Julio González, amb Blanca de la Torre, directora de l’IVAM. Amb reserva prèvia.
Dimarts 19 de maig
19h Res monstruós m’és alié. Projecció de La dona i el monstre acompanyada d’una conversa entre María Bastarós i Las Entendidas. Vuitena sessió de Sessió Expandida, el cineclub de l’IVAM. Auditori. Entrada lliure fins a completar aforament.
Dimecres 20 de maig
19h Escriptures cactus. Tentatives literàries sobre Julio González. Trobada entre els escriptors Andrés Neuman i Jorge Carrión a la mateixa sala d’exposicions. Entrada lliure fins a completar aforament.
Dijous 21 de maig
19h Presentació de l’exposició Cristina de Middel. Apoteosis Now.
Auditori. Entrada lliure fins a completar aforament.
20h Inauguració de l’exposició Cristina de Middel. Apoteosis Now.
* Les activitats amb reserva es realitzen a la web de l’IVAM
+ info i consultes: ivam@ivam.es

