L’Obra Social “la Caixa” i l’IVAM intensifiquen la seua col·laboració
La Fundació Bancària "la Caixa" dóna el seu suport al programa educatiu del museu valencià I a la difusió de la seua col·lecció
Firma conveni IVAM i Obra Social ‘La Caixa’
L’IVAM i la Fundació Bancària “la Caixa” han signat un conveni que farà possible que al voltant de 10.000 escolars de totes les edats participen aquest curs en els programes educatius del museu.
Amb aquest acord, la Fundació Bancària “la Caixa” i l’Institut Valencià d’Art Modern donen un pas més enllà en la seua col·laboració. Ambdues institucions ja col·laboren des de 2015 en el desenvolupament del programa educatiu del museu durant els cursos escolars. Només l’any passat prop de 150 centres educatius es van beneficiar de les visites i tallers que tenen com a objectiu apropar l’art a la societat.
El nou acord, que també implica la col·laboració econòmica per part de la fundació, permetrà així mateix donar a conèixer la important col·lecció de l’IVAM en diferents ciutats espanyoles durant més d’un any. Concretament, una selecció d’obres de l’exposició ‘Construint nous mons. Les Avantguardes històriques en la col·lecció de l’IVAM. 1914-1945’ s’exhibiran en els centres culturals que l’Obra Social “la Caixa” té a Saragossa, Palma i Sevilla. La primera de les mostres s’ha pogut veure a la capital aragonesa fins a la setmana passada.
L’IVAM compta amb una de les col·leccions del període d’Avantguardes més singulars d’Espanya i concretament aquesta exposició, inaugurada el 12 de març de 2015 i en cartell fins el 10 d’abril de 2016, reuneix algunes de les primeres figures de l’escena creativa de les primeres dècades del segle XX. Inclou obres d’artistes com Man Ray, Marcel Duchamp, Moholy-Nagy, Gustav Klucis, George Grosz o Josep Renau. La mostra planteja una anàlisi innovadora d’aquesta època, ja que estructura les obres de manera temàtica i no cronològica.
Un altre dels atractius de l’exposició és la manera en què les obres es contextualitzen per estar acompanyades de projeccions de pel·lícules com ‘Un perro andaluz’ (1929) de Luis Buñuel, ‘El ballet mecánico’ (1924) de Fernand Léger i ‘Tiempos modernos’ (1926) de Charles Chaplin. Incorpora a més un apartat dedicat al disseny industrial, amb peces pertanyents a la Col·lecció Alfaro-Hofmann, principalment electrodomèstics i peces representatives de la Bauhaus alemanya i el grup holandès De Stijl.