L’IVAM exhibeix la Fun House de Richard Hamilton

La instal·lació és la segona obra de la col·lecció elegida per a rebre al visitant en el vestíbul principal del museu

Nota de premsa

PDF NdP Funhouse_VAL

València. La instal·lació Fun House de Richard Hamilton (1922-2011), John McHale (1922-1978) i John Voelcker (1927-1972) s’exhibeix des d’esta setmana en el hall del IVAM dins de la línia En singular: la col·lección de l’IVAM en el hall, iniciada el passat mes de desembre. En aquest cas l’obra serveix de pròleg de la mostra Perduts en la ciutat, que s’inaugura el pròxim 18 de maig, i que reunirà vora 300 obres, de més d’un centenar d’artistes, pertanyents als fons del museu i amb la vida urbana com a temàtica.

La Fun House va ser la instal·lació que els artistes Hamilton, McHale i l’arquitecte Voelcker presentaren en l’exposició This is Tomorrow, inaugurada a la Whitechapel Art Gallery de Londres el 1956. Aquesta mostra es va estructurar en dotze pavellons autònoms realitzats per artistes, arquitectes i dissenyadors, que rebutjaven la visió acadèmica i elitista, i apostaven per una nova estètica plenament integrada en la vida contemporània, dominada pels avanços tecnològics i els mitjans de comunicació de masses.

Esta proposta multisensorial de la Fun House, realitzada pel Grup Dos constituït per aquestos tres artistes, va ser reconstruïda el 1987 per Richard Hamilton, que la va donar a l’IVAM el 1995. Es considera una obra clau en la posterior evolució de l’art pop, i no sols per algunes de les imatges que incorpora, Robbie el Robot, Marilyn Monroe, la botella de Guinness gegant o el pis esponjós que en trepitjar-ho feia olor de maduixa, sinó també pel cartell que van escollir, sinó també pel cartell que van escollir, el collage de Richard Hamilton Just what is it does makes todays homes so different, so appealing?, la primera obra “genuïnament pop” en paraules del crític d’art anglès Lawrence Alloway.

Aquesta instal·lació substitueix a Libros, de Manuel Valdés, que ha estat al hall vora cinc mesos, i va ser l’obra elegida per a iniciar aquesta nova línia de difusió dels fons del museu, que pretén posar el focus d’atenció a determinats treballs de la col·lecció de marcada rellevància artística.