L’IVAM impulsa una experiència pionera amb la primera app de visió computacional aplicada a un museu

Nota de premsaIVAM Centre Julio González
  • Obri una nova via de mediació cultural en convertir el recorregut per les exposicions en una experiència immersiva, accessible i personalitzada

València (14.04.26). L’Institut València d’Art Modern (IVAM), juntament amb la startup valenciana Vision Flow, ha desenvolupat la primera aplicació basada en la tecnologia de visió computacional aplicada a l’experiència museística. Amb este projecte, l’IVAM se situa a l’avantguarda en la incorporació de solucions tecnològiques a l’àmbit cultural, reforçant el seu compromís amb la innovació i la millora de l’experiència del públic.

Gràcies a esta nova app, que està disponible per a iPhone i Android amb el nom d’IVAM, els visitants poden interactuar directament amb les obres d’art de les exposicions amb un gest senzill i intuïtiu: n’hi ha prou amb realitzar una fotografia a una peça exposada en les galeries del museu perquè l’aplicació la reconega a l’instant i oferisca contingut ampliat sobre ella en format multimèdia i en diversos idiomes.

La ferramenta obri així una nova via de mediació cultural, en convertir el recorregut per l’IVAM en una experiència més immersiva, accessible i personalitzada. A través de vídeos, àudios, textos i informació complementària, el visitant pot aprofundir en el context, l’autoria i el significat de les obres de manera immediata i adaptada als seus interessos.

Per a Vision Flow, esta col·laboració suposa a més una fita en l’aplicació real de la visió computacional al sector museístic, demostrant el seu potencial per a transformar la relació entre les persones i el patrimoni artístic.“La tecnologia pot ser una gran aliada per a acostar l’art a tots els públics. Amb esta aplicació volem fer que l’experiència del visitant siga més viva, accessible i enriquidora”, assenyalen des de Vision Flow.

Galeria