Paisatge liminal: el medi natural com a espai entre la reflexió i la pràctica artística. Formació de professorat

IX Jornades de formació i intercanvi d'experiències docents

EducacióIVAM Centre Julio González

L’IVAM, junt amb el CEFIRE i amb la col·laboració de l’Associació Valenciana de Professorat de Dibuix, proposa una trobada entre docents i altres professionals de l’educació al voltant de la pràctica artística com a espai d’observació i de cura del medi natural, partint de les inesgotables possibilitats educatives del patrimoni paisatgístic i dels territoris.

L’IVAM, en la seua vessant d’institut, participa i s’hi implica obrint l’espai del museu al debat, a la participació i a les propostes d’investigació artística contemporània, traslladant tot això a les aules.

Esta jornada de formació i intercanvi d’experiències docents, que l’any 2026 celebra ja la seua IX edició, s’iniciarà amb una ponència i una conversa a càrrec de l’artista Irene Grau, present en la mostra Territoris en trànsit / Solo dúo: Irene Grau & Marco Giordano, i de la comissària de l’exposició Albufera, Sandra Moros, conservadora de l’IVAM. Al llarg de la jornada, prenent com a detonant inspirador la candidatura de l’Albufera a reserva de la Biosfera de la UNESCO i els recents impactes provocats per la DANA, reflexionarem sobre la importància de la cura de l’entorn natural i de les comunitats, i sobre com una pràctica artística conscient i situada, com l’art, pot contribuir a reforçar el vincle amb els territoris.

Tot això en una jornada que conjuga teoria i pràctica mitjançant una ponència marc, les presentacions del professorat, les visites a les exposicions i els tallers creatius.

 

Dirigit a: professorat dependent de la GVA, alumnat de la Universitat de València i alumnat del Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària, així com altres professionals de l’educació i de la mediació.

Inscripción:

  • Professorat dependent de GVA (acredita CEFIRE, 8 hores): ací
  • Altres professionals (acredita IVAM, 8 hores): ací

Programa:

  • 9:30h Benvinguda institucional i inici de la jornada.
  • 9:50h Ponència ‘Metodologies plenairistas’. A càrrec d’Irene Grau, investigadora i artista.
  • 10:50h Ponència ‘Projecte Albufera: el curatorial i l’artístic com a mecanismes de pensament i creació d’imaginaris’. A càrrec de Sandra Moros, conservadora de l’IVAM i comissària de l’exposició L’Albufera.
  • 11:45h Pausa.
  • 12-14h Intercanvi d’experiències docents.
  • 16-19h Visites* i tallers pràctics:

-‘Docents a mig foc: entre la reflexió i la pràctica artística’. A càrrec de Paloma Rueda. IVAMlab3.

-‘SostenibilitARTa l’aula. Propostes pedagògiques per aprendre amb les mans’. A càrrec d’Irene Monllor. IVAMlab1.

* Visites a A mig foc i a Territoris en trànsit / Solo duo : Anna Talens & Mar Guerrero, amb l’equip de mediació de l’IVAM.

Coorganitza:
Col·labora: AVPD