L’IVAM Produeix

Conferència de David Pérez amb motiu de la intervenció de l'artista Juan Hidalgo

ConversesIVAM Centre Julio González

L’IVAM Produeix. Conferència de David Pérez amb motiu de la intervenció de l’artista Juan Hidalgo

Dins de la línia L’IVAM produeix, instal·larà en la façana del museu l’obra “El mundo en un condón”de l’artista Juan Hidalgo, la qual constitueix un exemple de la hibridació de les seues obres i una via per a indagar des d’una vessant metafòrica entorn del plaure que el món suscita i a la frustració que el mateix inevitablement genera. El treball de Juan Hidalgo, es troba situat en l’espai en el qual la música, la performance, l’acció fotogràfica i l’univers objectual de caràcter més banal s’entrecreuen i bifurquen.

Amb motiu de la intervenció de Juan Hidalgo, el crític d’art David Pérez impartirà una conferència sobre el treball de l’artista.

Juan Hidalgo, Las Palmas de Gran Canaria, Espanya. 1927-2018

Encarna l’esperit de les avantguardes, amb el seu afany per esborrar els límits i ampliar els marges de la creació.
La seua primera formació va ser musical, però la seua interpretació oberta del fet creatiu li converteix en un artista multimèdia que es mou lliurement pel món de la música, la poesia i la plàstica, a través dels seus llibres, escrits, composicions musicals, art postal, accions i performances, art objectual, accions fotogràfiques, etc. La versatilitat dels suports testifica la primacia d’alló conceptual en una poètica que es desplega amb humor, sexe, ironia i desmitificació. Per a Juan Hidalgo els gèneres artístics són permeables, l’actitud davant el fet creatiu és el que defineix. En prevaldre el conceptual qualsevol suport és vàlid. És un creador manierista.
La biografia de Juan Hidalgo està plena de primícies. És el primer compositor espanyol convidat als mítics festivals de Darmstadt, el primer a fer una composició electroacústica, el fundador de ZAJ i el creador dels etcèteres. El seu itinerari és singular, tot ho inaugura.
La seua obra mai ha tingut una acceptació clamorosa. Només en els últims anys comença a ser entesa i valorada, fins a eixe moment, romania al marge dels circuits artístics. Pel que sembla eixa és la destinació dels pioners, deixar treballar al temps. I, mentre discorre, seguir avant, fer coses i reflexionar…..

David Pérez, llicenciat en Filosofia i en Història de l’Art. Doctor en Belles arts. Catedràtic de “Claves del discurso artístico contemporáneo” en la Universitat Politècnica de València. En 1999 va ser comissari del Pavelló Espanyol de la XLVIII Biennal de Venècia. Ha publicat nombrosos articles de crítica d’art en revistes especialitzades i en catàlegs d’exposicions. Entre els seus llibres destaquen: La mirada contra la Historia  (Cimal, 1995), Femenino, Plural. Reflexiones desde la diversidad (Generalitat Valenciana, 1996),  Del arte impuro. Entre lo público y lo privado (Generalitat Valenciana, 1997),  Malas artes. Experiencia estética y legitimación institucional  (CENDEAC, 2003), La certeza vulnerable. Cuerpo y fotografía en el siglo XX I (Gustavo Gili, 2004), Sin marco: arte y actitud en Juan Hidalgo, Isidoro Valcárcel Medina y Esther Ferrer (UPV, 2008) y Dicho y hecho. Textos de artista y teoría del arte (ARTIUM, 2012).