CONFLUÈNCIES. Intervencions artístiques als pobles de la Ruta 99
Campos de fútbol – una de les nostres obres més significatives – ens serveix ara com a pròleg, punt de partida i excusa per a generar noves vies d’investigació; el gest iniciàtic que constituïa la cerca d’aquells terrenys de joc, fa ara tres dècades, es transforma en un procés de construcció pròxim al performatiu-instalatiu el qual busca multiplicar els camps de lectura dels espais.
La nostra proposta artística, consistent en la instal·lació de dues porteries en els termes de Pavías i Torralba del Pinar, es planteja com una intervenció efímera al paisatge amb la finalitat de connectar simbòlicament aquests dos xicotets municipis confrontants que, situats en la Serra d’Espadà, pertanyen a comarques diferents. Aquestes escultures, situades en plena naturalesa i físicament distanciades per l’orografia del terreny, remarquen la impossibilitat per a la pràctica del joc, desplegant a la vegada una enorme reflexió al voltant del paisatge, al comú i compartit.
A partir d’un conjunt d’idees al voltant dels conceptes de territorialitat i béns compartits, configurem mitjançant xarrades i lectures, caminades, esbossos, fotografies i maquetes, una sort de coreografia concebuda per a establir reflexions que permeten pensar l’espai més enllà dels paràmetres que estableix l’ordenació política del territori o la mateixa geografia dels llocs, per a imaginar altres territoris comuns possibles.
Descàrrega ací la fitxa completa de la nostra intervenció.
María Bleda (Castelló, 1969) i José María Rosa (Albacete, 1970) treballen de manera conjunta el vincle existent entre imatge, lloc i memòria. Campos de fútbol, Campos de batalla, Origen o Prontuario són algunes de les sèries fotogràfiques més rellevants en la seua trajectòria, reconeguda en 2008 amb el Premi Nacional de Fotografia.