{"id":55604,"date":"2021-04-22T19:25:01","date_gmt":"2021-04-22T17:25:01","guid":{"rendered":"\/livam-al-territori-2\/"},"modified":"2021-07-12T10:51:40","modified_gmt":"2021-07-12T08:51:40","slug":"livam-al-territori-2","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/ivam.es\/livam-al-territori-2\/","title":{"rendered":"L’IVAM al Territori 2"},"content":{"rendered":"\n
\"\"<\/figure>\n\n\n\n
\n
<\/div>\n\n\n\n
\n

Qu\u00e8 es<\/a><\/p>\n<\/div>\n\n\n\n

\n

Projectes<\/a><\/p>\n<\/div>\n\n\n\n

<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n

Qu\u00e8 \u00e9s L’IVAM al Territori?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

\u201cL\u2019IVAM al territori\u201d es la l\u00ednia d\u2019acci\u00f3 de l\u2019IVAM amb el territori valenci\u00e0 dissenyada espec\u00edficament per a dialogar amb centres educatius ubicats en qualsevol de les tres prov\u00edncies de la Comunitat Valenciana. Aquesta l\u00ednia d\u2019acci\u00f3, a hores d\u2019ara, la componen dos projectes espec\u00edfics: un que va destinat a col\u00b7legis rurals agrupats (\u201cEl rum-rum ser\u00e0 memorable<\/strong>\u201d) i un altre en centres singulars (\u201cA prop. Trobades d\u2019art i comboi per a una escola en transformaci\u00f3<\/strong>\u201d).<\/em><\/p>\n\n\n\n

Aquesta experi\u00e8ncia pilot, que hem iniciat el curs 2020-2021, implica, en els dos casos, un treball previ d\u2019immersi\u00f3 en el context educatiu per mitj\u00e0 de l\u2019establiment de nexes comunicatius rics i diversos entre els centres participants i l\u2019IVAM, com tamb\u00e9 entre l\u2019alumnat i els ve\u00efns i ve\u00efnes de la localitat i el barri en qu\u00e8 s\u2019emmarquen.<\/p>\n\n\n\n

D\u2019una banda, \u201cEl rum-rum ser\u00e0 memorable\u201d pret\u00e9n activar un proc\u00e9s pedag\u00f2gic cr\u00edtic per a facilitar el coneixement i una aproximaci\u00f3 a l\u2019IVAM, com a museu d\u2019art contemporani, a partir de la tensi\u00f3 entre la idea d\u2019un lloc per a la conservaci\u00f3 d\u2019obres d\u2019art (per a la mem\u00f2ria) i un lloc de construcci\u00f3 social d\u2019activaci\u00f3 del coneixement per a rellegir l\u2019actualitat). Una tensi\u00f3 sobre la import\u00e0ncia que hi ha entre els \u201cgrans relats\u201d, que contenen les obres que conserva el museu, i les \u201cxicotetes hist\u00f2ries\u201d, que conformen les vides del nostre entorn quotidi\u00e0 en contextos aparentment allunyats de la centralitat cultural.<\/p>\n\n\n\n

D\u2019altra banda, \u201cA prop. Trobades d\u2019art i comboi per a una escola en transformaci\u00f3\u201d<\/em> desplega una experi\u00e8ncia art\u00edstica processual dins de centres singulars ubicats en barris inclusius. Des de metodologies i temps individualitzats, en la l\u00ednia de l\u2019educaci\u00f3 lenta<\/em>, s\u2019aborden els conceptes de germinaci\u00f3 i arrels, identitat, la tensi\u00f3 entre la hist\u00f2ria personal i la col\u00b7lectiva\u2026 A trav\u00e9s de pr\u00e0ctiques comunit\u00e0ries i amb t\u00e8cniques de l\u2019art ecol\u00f2gic, t\u00e8xtil i postal, s\u2019articulen nous relats i cartografies que posen el focus en l\u2019alumnat participant i el centre mateix.<\/p>\n\n\n\n

Amb la col\u00b7laboraci\u00f3 de:<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n

Proyectos<\/h2>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
\"\"<\/a><\/figure>\n<\/div>\n\n\n\n